Spring naar bijdragen

Ik ben


Quinn

Aanbevolen berichten

Ik weet het, het is niet anders nu en het is ergens goed voor. Maar voor hier en nu is het ***. Goed, het weekend is zo'n beetje over, gewoon maar weer door.

Inderdaad, boekgericht aan het schrijven, tussen het werkgericht schrijven door. Beetje met teveel tegelijk bezig in dat opzicht. Het ene project is wat ik hierboven benoemde, daarnaast ben ik met wat persoonlijkers bezig ook.

Edit: thanks Lars

bewerkt door Quinn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je geen verlof van je werk, ook qua schrijven?

Het weekend zit er weer op, Quinn. Gehaald.

Op naar de maandag.

Ook nog even naar het lieve cliché-maantje kijken vanavond.

 

Hé, die stond er net nog niet. Maar ja, ik heb wel verlof van mijn werk, maar met sommige dingen kan ik best wat door, als het gaat enzo, zeg maar. Vind het gewoon prettig om ermee bezig te zijn ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kent al die verhalen he, van de helden die na hun omzwervingen weer thuiskomen. Ze worden niet meer herkend. Penelope herkende haar Odysseus niet. (Maar ze omarmde hem met zijn veranderingen erbij. Ze leefden nog lang en gelukkig.) Je reis verandert je, dat is een ding dat zeker is. Degenen die jou daarna omarmen, zijn je echte vrienden.

 

Voor mijn vriend is dit de grootste nachtmerrie: dat hij verandert en dat zijn vrienden hem niet meer herkennen. En dat hij dan alleen is. Wij hebben het er vaak over. Hoe zo'n angst je vastzet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat alle maskers en lagen wegvallen en je alleen nog maar je kern bent. Dat ja. En dan dus alleen, onvermijdelijk.

Slechte dag vandaag. Therapie vanochtend geskipt, met als argumentatie dat m'n bed te prettig was. Wordt hier niet echt op prijs gesteld, heel raar. Vanaf een uur of elf weer braaf mee gedraaid, met genoeg tegenzin om dus alsnog een slechte dag te hebben.

Straks een extra gesprek met pb persoon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry voor de stilte. Als ik me ROT voel, dat doe ik nog steeds hetzelfde, terugtrekken. Alles naar binnen en wachten tot het minder ROT voelt. Of totdat er een signaaltje komt dat er nog een wereld is hier buiten. Even aan het lijntje terug gehaald worden, zoiets. Dus bedankt voor dat.

Verder deed ik ook hetzelfde als wat ik altijd doe als het niet goed gaat. Ja, ik heb gedronken. Stom? Ja. En geloof me, ik heb er allemaal redenen voor. Want de therapie van gisteren was dramatisch, de therapeut een doos en de vraagstelling absurd. Ik werd boos, zij voelde zich bedreigd en ik werd daar nog veel bozer van. 

Maar daar gaat het niet om. Een verslavingsarts zei een keer tegen me als je boos bent, ga je drinken. Als je verdrietig bent, ga je drinken. Als je uit bed komt, ga je drinken. En dat klopt. Er is altijd wel een reden om te gaan drinken, omdat ik nog altijd geen benul heb over het constructief omgaan met emoties en dat soort zooi. 

Vandaag is het weer een nieuwe dag, eentje om dingen weer aan te gaan. Gesprek met verslavingsarts, met psycholoog, met pb-er. Allemaal mensen die oprecht proberen me de goede kant op te krijgen. Over struikelen, weer opkrabbelen en doorgaan met het proces. Okee, zonder leukigheden als naar buiten mogen, dat dan weer wel. 

Maar in the end helpt het maar zo weinig. Ik blijf boos, boos op mezelf vooral. Beschaamd ook, weer een mislukking achter mijn naam. Weer toegeven aan en te weinig wilskracht tonen. 

Het spijt me. Het spijt me dat ik me niet aan de regels van hier heb gehouden. Dat ik met een kwaaie kop ben gaan drinken. Dat ik het dagpact van gisteren niet gehaald heb. Dat ik mensen ongerust heb lopen maken. 

Het spijt me vooral dat ik mezelf heb laten zakken.

 

Edit: even een ander drie letter woord dan maar.

bewerkt door Quinn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...