Spring naar bijdragen

Ik ben


Quinn

Aanbevolen berichten

Het gaat gewoon niet. Mijn enige prestatie vandaag is dat ik een half uur geleden uit bed ven gekomen. Intussen heb ik al twee keer gedouchet en vier sigaretten weggeblazen. Wat betekent dat ik dus ook al vier keer m'n tanden heb gepoetst. Het voelt kut en eenzaam en waardeloos en verschrikkelijk kwetsbaar. Misschien had jopie destijds gewoon gelijk en ben ik een even beroerde vader als m'n eigen was. Geen grote verrassing, dat ik geen goed mens ben, die overtuiging zit al zo lang zo diep in me geworteld. Soms, nee vaak, steeds vaker, wil ik maar gewoon opgeven, laat het maar, winnen ga ik toch niet meer. Maar ergens was altijd nog de vaste wetenschap dat ik nodig was, voor weinigen, maar dan wel heel nodig. En dat wankelt, dat stukje. En als dat weg valt, waarvoor dan nog m'n best doen, what's the point? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ken je natuurlijk niet, jouw verhaal niet en ik heb geen idee hoe je op dit punt bent gekomen, maar ik vind het verdrietig om te lezen en zou je graag helpen. Ik heb alleen zo weinig nuttigs te zeggen. Ik geloof zelf dat hoe donker het ook is, er altijd weer licht kan komen, zelfs als het er nu niet naar uit ziet. Hoe, geen idee, maar het kan. Dus ik hoop voor jou dat er snel een lichtpuntje is, want ik kan me niet voorstellen dat je niet nodig of belangrijk bent voor anderen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

The point: dat ben jij.

Maar voor jezelf leven resoneert niet met jou omdat je jezelf als waardeloos ziet.

Voor C. dan: iemand die zo ontzettend veel van jou houdt. Verder die tunnel in dóór naar de andere kant waar het licht weer -even- is. 

Voor hem ben je wel the point. Voor mij ook. En zo zijn er veel meer. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat afschuwelijk dat je je zo voelt Quinn, ik kan me voorstellen dat je je afvraagt wat 'the point' ervan is maar daar zal wel niemand antwoord op kunnen geven.

Wat bedoel je met 'opgeven'? Denk je aan zelfmoord? Het is natuurlijk niet verplicht om te blijven leven en als het zo eindeloos rot aanvoelt is het misschien wel een mogelijkheid. Het zou mooi zijn voor jou en voor je geliefden als dat dan op een zachte manier zou kunnen, met de mensen die van je houden naast je. Niet voor de trein springen hoor, dat is zo naar voor jou en iedereen. Daar ben jij veel te mooi en te lief voor.

Heb je aan therapie al alles geprobeerd? Ik lees je weleens over groepjes, maar dat klinkt nogal slapjes en vrijblijvend. Je hebt toch ook wel echt goede therapeuten bezocht? 
Ik ga je per pb een naam geven van iemand, ik heb heel goede en mooie ervaringen met het soort therapieën dat zij aanbiedt en ze zit bij jou in de buurt. Misschien is het niets voor je maar ik wil dit al zo lang met je delen. Ik gun het je zo, dat je uit de ban komt van je kinderbeelden, dat je eerdaags met open blik kunt kijken en gewoon eenvoudigweg kunt genieten van zogenaamd kleine dingen.

Ik denk aan je Quinn en stuur je zachtheid (en een pb).

bewerkt door Yana
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 15-6-2024 om 15:25 zei Quinn:

Maar ergens was altijd nog de vaste wetenschap dat ik nodig was, voor weinigen, maar dan wel heel nodig. En dat wankelt, dat stukje. En als dat weg valt, waarvoor dan nog m'n best doen, what's the point? 

Geen idee what the point is @Quinn:brokenheart:
Ik wilde iets schrijven, maar dat ging bij nader inzien misschien meer over mij dan over jou, dus dat heb ik weer weggehaald.

 Ik hoop van harte dat dit stukje voor jou overeind blijft! :heart: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och Quinn, jij bent zo waardevol, voor anderen, voor jezelf, jij bent jij.
Maar je kijkt zo rottig tegen jezelf aan helaas.
Zou C nog bij jou zijn als hij jou niet heel hard nodig had? 
Jíj bent het waard om voor te knokken, C is het waard om voor te knokken. 
Jouw kinderen ook, ook al heb jij het gevoel dat ze jou niet meer nodig hebben. 
Ík vind jou waardevol, ik ben blij met jouw bijdragen op het forum, en ik ben niet de enige zoals je ziet. 
Ach Quinn, ik kan hele lappen gaan schrijven, ik wil eigenlijk alleen maar zeggen: 
Knok voor jezelf, knok om jezelf weer als mooi mens te gaan zien... ❤️



 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen, heel erg bedankt voor jullie reactie en alles. Sorry voor de uitingen van mijn depressies, ik doe m'n best om die bij mensen weg te houden om besmettingen te voorkomen, maar alles liep me volkomen uit de hand. Zoals gezegd. Mijn medicatie ligt onder de loep en gaat sowieso verder aangepast worden. En natuurlijk moet ik stoppen met de zelfmedicatie, want daar wordt niets beter van. Opkrabbelen, terugveren, alles weer bij elkaar rapen en proberen het beter te doen. Beter te leven. 

Ik ben nog lang niet zover als ik wel dacht. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...