Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

O jawel, de triggermomenten zijn er te over. Ik wil helemaal niet terugdenken aan die traumatische jaren (damn, nou zeg ik het zelf), maar tegelijk lijk ik niet anders te doen dan juist dat. Constant herbeleven, maar niet in staat om daar afstand van te nemen, ernaar te kijken als een afgesloten periode. 

En c, tja, hij heeft zeker gelijk hoor, mijn promiscuïteit is voor hem veel meer een probleem dan ik me realiseerde. Ook omdat hij de alcohol altijd zag als een reden voor dat gedrag. Wat dus niet terecht is. Moet ik wat mee, heel erg dringend, maar ook die vind ik verdomd lastig.

Inmiddels wel excuses gemaakt aan de therapeut, die ook zijn geaccepteerd. Vanochtend een kort gesprek gehad, we proberen het rustig aan te doen. 

Komend weekend ook veel rust. Vriendin is met kinderen weg en met c is er even iets van afstand. Niet prettig, maar hij heeft het blijkbaar nodig. 

Nou, dat was me de update weer wel. 

Geplaatst

En toch, en toch, en tóch heb ik het gevoel dat het goed met je gaat. Als je het vergelijkt met de beginperiode hier, je was zo in paniek en in de war. Weliswaar met een geinig sausje erover, maar ik dacht vaak: hoe moet dat toch met Quinn. (Eerlijk gezegd)

Nu denk ik: go Quinn, go!!

Geplaatst

Weet niet goed wat te zeggen. Afgelopen dagen ging het niet goed. Toenemende stress en angst die ik probeerde te onderdrukken met wat ik maar voorhanden had aan pillen en uiteindelijk ook met drank. Weet niet tegen hoeveel mensen ik nog sorry kan zeggen voordat de geloofwaardigheid er helemaal af is. Sorry. Ik ben er nog, probeer weer overeind te krabbelen en niet door te schieten in de gedachte dat alles volkomen mislukt is. Dus nou ja, dat.

Geplaatst

Hoi.

Jij net uit het kliniek. EMDR. C die afstand nam. Minimaal drie stressfactoren. Ik zou het niet droog hebben gehouden. Absoluut niet. 

Wat ga je nu doen? 

Geplaatst

Bedankt, behoorlijk wat oude drempels weer verhoogd, ook die om hier te komen. Vandaag ga ik vragen om Refusal. Al mijn moed bij elkaar schrapen en als dat voldoende blijkt, eindelijk c terugbellen.

Geplaatst

Een tijdje hier niet geweest, als ik eerlijk ben vooral omdat het te confronterend was. Allemaal mensen die het wel lukt (soms met moeite, maar toch) om die eerste te laten staan. En dan ik. Weer aankomen met hetzelfde, weer aan het drinken geslagen. Want als je echt wilt drinken, kun je die Refusal gemakkelijk laten liggen dus. 

Inmiddels besloten om te stoppen met EMDR, omdat ik het nu in elk geval niet aankan. Niet zonder te gaan drinken in elk geval. De gewone gesprekken met de andere psych gaan gewoon door, in een poging het leven vol te houden. 

Het begin is er. Dit is de derde dag zonder alcohol of drugs en ik probeer weer wat strohalmen te grijpen. 

Dus dat.

Geplaatst

geef jou en de jouwen niet op Quinn

het is ook een hels karwei. Ook de "successtories" zijn zoals jij nu, bezig geweest, ik zeker ook.
En bij mij gingen de echte therapie kwartjes ook pas vallen na het stoppen; het voorwerk was echt niet voor niks, maar het echte oogsten daarvan
kwam pas maanden na het stoppen. EMDR en drank gaan niet samen, drank en Refusal ook niet, Quinn en helder daarentegen vormen een mooi setje♥

Geplaatst

Och Quinn...al die mensen die het wel lukt.....dat is jouw beeld....

Al die mensen die worstelen...vallen en weer opstaan. En dan een keer, houden ze het vol. Dat hou ik me voor ogen. Hou moed.

:heart:

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...