Spring naar bijdragen

Ik ben

Quinn

Aanbevolen berichten

Quinn, misschien zou je je eens af moeten vragen wat je onder "leuk" verstaat.
Misschien moet je "leuk" nog ontdekken. Of misschien her-ontdekken. Anders definiëren.
Is "leuk" alleen verbonden aan jezelf prettig voelen of kun je het ook buiten jezelf vinden?
Ik heb zelf altijd het idee gehad dat iets alleen leuk kan zijn als ik mezelf daar prettig bij voelde.
Maar ik betrap mezelf er op dat ik soms dingen leuk ben gaan vinden waar ik mezelf helemaal niet prettig bij voel.
Misschien is leuk dan niet meer helemaal het juiste woord, komt interessant meer in de buurt.
Ik vind dit moeilijk uit te leggen.. bij mij begon dit anders tegen dingen aankijken toen ik met het 12-stappen programma begon.
Niet een beetje vluchtig, maar met serieus en ook kritisch zelfonderzoek. En ook niet alléén, maar aan de hand en met hulp van mensen
die zelf ook met dit bijltje hakken. Ook niet zonder scepsis, maar wél met een open mind.
Ik gun je zooooo een wat luchtiger/zonniger kijk (vanuit jezelf, niet vanuit een roes) op de dingen des levens..

En ook al is/was het een zware bevalling voor je, ik feliciteer je ook met je vier maanden alcoholloos.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, daar mag je oprecht trots op zijn......en verder van mij geen wijze woorden, want ik weet het ook niet hoor.  Ik heb ook kennisgemaakt met de 12 stappen, en heb wel het idee dat dat wel eens wat goeds kan gaan brengen..en verder worstel ik mee....maar met de wetenschap dat het zonder drank toch echt beter is, hoe dan ook. Quinn je bent dapper:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, dat trots valt tegen. Helemaal terug op pagina één van mijn verhaal heb ik het over periodes van stoppen. Het voelt nog steeds niet anders dan dat, een periode van stoppen, die op enig moment wel weer over zal zijn. Vandaag niet zo'n goede dag. De therapie werd me te heftig en confronterend en ik ben erbij weggelopen. Stom natuurlijk, maar ja. Intussen wat slepende onenigheid met c, die begint te vinden dat ik me meer aan de gangbare normen aan moet passen. Snap niet helemaal waar dit nou vandaan komt, want ik ben echt niet heel veel anders dan de voorgaande twintig jaar. Maar misschien is dat wel het hele probleem en is zijn emmer nu uiteindelijk ook vol gedruppeld.

En dan lees ik jullie positieve, bemoedigende berichtjes en dan kan ik mezelf alleen maar een lul vinden die overal weer een puinhoop van weet te maken. Morgen maar weer naar de therapeut bellen om excuses te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat beroerd Quinn. Meer dingen tegelijk...!

Kun je herleiden waarop je uit elkaar barstte bij de therapie? Zo' n triggermoment kan een boel zeggen en een
echte eyeopener worden.

Als je jezelf enkel een lul blijft vinden dan schiet het niet op, dat is afbrekend. :(
En wat the hack zijn gangbare normen? Ojee ojee. moet je in plaatjes passen?
(schrik hiero) Je weet zelf ook niet wat bedoeld werd? Dat is helemaal lastig praten.

Kalm aan maar doorgaan... morgen weer een dag....

(aanrader: lees eens Dagboek van een vreemdeling; googlen denk ik)
Knuf van mij :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laat die periode dan zolang maar héél erg lang worden Quinn
wie weet verandert het in niet meer hoeven/willen/moeten, ooit.
En al zal C's emmer misschien vol zijn eindelijk, of niet, eerst vragen maar,
ik kan me zo indenken dat jullie leven nu al zo lang om Quinn draait, het zou gek zijn
als daar niet eens een reactie op komt, die nu misschien wel rot is, maar gewoon nodig is
om samen de balans weer eens op te maken, van beide kanten, en daar weer op voortborduren.
Eigenlijk hoe het ook in relaties gaat waar geen alcohol in meespeelt. Zolang er liefde is is er hoop♥

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aahhh.... excuses maken. Dát staat bij mij voor: een koevoet plaatsen en beginnen te wrikken aan een deur die ik uit boosheid en/of frustratie achter me
heb dichtgesmeten, in de heilige overtuiging dat die deur nooit en te nimmer meer open zou moeten gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O jawel, de triggermomenten zijn er te over. Ik wil helemaal niet terugdenken aan die traumatische jaren (damn, nou zeg ik het zelf), maar tegelijk lijk ik niet anders te doen dan juist dat. Constant herbeleven, maar niet in staat om daar afstand van te nemen, ernaar te kijken als een afgesloten periode. 

En c, tja, hij heeft zeker gelijk hoor, mijn promiscuïteit is voor hem veel meer een probleem dan ik me realiseerde. Ook omdat hij de alcohol altijd zag als een reden voor dat gedrag. Wat dus niet terecht is. Moet ik wat mee, heel erg dringend, maar ook die vind ik verdomd lastig.

Inmiddels wel excuses gemaakt aan de therapeut, die ook zijn geaccepteerd. Vanochtend een kort gesprek gehad, we proberen het rustig aan te doen. 

Komend weekend ook veel rust. Vriendin is met kinderen weg en met c is er even iets van afstand. Niet prettig, maar hij heeft het blijkbaar nodig. 

Nou, dat was me de update weer wel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En toch, en toch, en tóch heb ik het gevoel dat het goed met je gaat. Als je het vergelijkt met de beginperiode hier, je was zo in paniek en in de war. Weliswaar met een geinig sausje erover, maar ik dacht vaak: hoe moet dat toch met Quinn. (Eerlijk gezegd)

Nu denk ik: go Quinn, go!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet niet goed wat te zeggen. Afgelopen dagen ging het niet goed. Toenemende stress en angst die ik probeerde te onderdrukken met wat ik maar voorhanden had aan pillen en uiteindelijk ook met drank. Weet niet tegen hoeveel mensen ik nog sorry kan zeggen voordat de geloofwaardigheid er helemaal af is. Sorry. Ik ben er nog, probeer weer overeind te krabbelen en niet door te schieten in de gedachte dat alles volkomen mislukt is. Dus nou ja, dat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...