kruidenthee67 Geplaatst 31 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2016 En Quinn, waar ik inmiddels achter ben, Misschien een open deur, maar het gaat niet om 'oplossingen'. Wel om 'bereidheid', willen leren, Open staan voor, je pijn voelen en zien, kwetsbaar opstellen. Niet alleen bij jou, maar jij kunt het alleen maar doen met 'jezelf' Och...het is ook een mooi en waardevol proces, ondanks alle trouble. Komt tijd, komt... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 31 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2016 Tuurlijk, lieve Lars. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 31 oktober 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2016 Komt tijd, komt... liefde? Zelfliefde misschien zelfs, ooit? Kwetsbaar opstellen is iets wat ik maar heel beperkt doe, bij de zeer beperkte lucky few. Of lucky one misschien zelfs maar. Ik ga nog een poosje door piekeren over wat je schreef. Beter ook. Tenslotte gaat het niet om de bestemming, maar om de reis. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 31 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2016 I know Quinn, het klinkt zo simpel. Uiteindelijk gaat het inderdaad om liefde, zelf liefde. Maar dat lijkt zo een cliché, dat ik het bijna niet durf te schrijven. Je kwetsbaar opstellen...ik vind het ook lastig. Ben of de vrolijke 'o ja hoor is goed hoor' meid. Of giga boos naar mijn partner, omdat ik daar 'mezelf' ben. Ocherm...wat heeft ie te verduren gehad. Nu kan ik het zien, ff in de helicopter erboven hangen, en ja het er met hem over hebben. Waardevol. Het onderzoek naar hoe dat werkt, in elkaar steekt, en waar het vandaan komt heeft me veel opgebracht. Makkelijk? Neuh...zeer confronterend. Maar het begint wat vruchten af te werpen. Dat harnas, schild, masker, whatever je doet...het heeft geen zin...het werkt tegen je. Overgave...dat is misschien nog een brug te ver, maar bewustwording van..onderzoeken, acceptatie. Ook jij kunt dat Niet te veel piekeren Quinn...inderdaad, het gaat om de reis. Goeie reis gewenst smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 31 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2016 Quinn, ik ben het even kwijt, vandaag ben je ziekbevonden door je huisarts? En wanneer is jouw opname, stond dat nou vast? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 31 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2016 Quinn, ik ga 'm toch op je draad gooien... de muziek kun je vinden op you tube. Ik ben geen ster in verwoorden, zoek het vaak in liedjes. Lenny Kuhr, bij mij kwam ie binnen. Wie ben je, wie ben jeEn ken je jezelf welWie ben je? Waar ga je heenBen jij de mens die maar niet op durft te staanBang voor de waarheid, sluimert in waanVerscholen je vuur ergens diep in je jeugdVerholen de liefde achter de deugdWie ben jeBen jij de mens altijd goed gehumeurdAltijd vitaal, niet langer getreurdIs dit dan werk'lijk je ware gezichtOf hou je krampachtig de waterkraan dichtWie ben jeBen jij de mens die niet de minste kan zijnGewoon bang voor gezag, mij krijg je niet kleinWie ziet er jouw wanhoop, wie eindigt jouw spelWie heeft er jou lief, wie kent er jou welWie ben je, wie ben jeEn ken je jezelf welWie ben je? Waar ga je heenBen jij de mens die zich nooit helemaal geeftDie altijd en eeuwig een achterdeur heeftDrukke gebaren en snedige taalWanneer komt er een keer een eind aan 't verhaalWie ben jeDroeg jij in je leven het lijden zo goedIeder bewondert nog altijd je moedWie draagt je een keer van je eenzame troonWie spreekt jou 'ns tegen, wie doet dat gewoonWie ben jeBen jij de mens die maar niet groot durft te zijnDie zich steeds vereenzelvigt met schuld en met pijnBang voor je kracht die je zelf al kentEn dat men je afwijst om die die je bentWie ben je, wie ben jeEn ken je jezelf welWie ben je? Waar ga je heen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 31 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2016 Is eiland minder poëtisch dan basta? Weet niet of het goed nieuws is. Op zich waarschijnlijk wel, maar het voelde tegelijk ook vreemd afstandelijk. Alsof ik van een afstandje aan het kijken was naar mezelf die gezellig gezin aan het spelen was, zeg maar. If that makes any sense at all. The normal world... het staat zover af van wat ik als normaal ben gaan beschouwen, smart. Wat is normaal, wat wil ik als mijn normaal en waarom toch dan ook weer dat afzetten tegen de "normale standaard"? Nou ja, dat dus. Happy monday. Volgens mij wilde ik iets anders quoten, dat waar je het had over objectief naar je ziel kijken. (kern, bron) Want daar zit alles volgens mij, ook het normale, de verlangens en het weten tot hoever, de troost, je eigenwaarde, je eigenheid (die zich wil onderscheiden van anderen) etc. Dat is de plek waar je samenvalt met jezelf en waar die 2 vissen er ineens toch maar 1 blijkt te zijn, eentje, die overigens wel mag wikken en wegen, twijfelen, plots andere dingen zegt - vanuit een situatie/die de situatie dan ws mede oproept), ehh ik bedoel maar... Kan een mens objectief naar zijn ziel kijken? Vanuit de ratio niet nee. Wel door voelen, intuitie, kracht. En het hart. Welnu. Ikzelf kan soms ingewikkeld doen en toch helpt me iets vaak van wat ik vroeger leerde: mijn kern is okee, ik ben een kind van God. (met de ratio denk ik twijfelend) Maar immer roept het een vreemde kracht op in mezelf. Net als bij meditatie/mindfulness. En.... wat werkt dat werkt. Zet m op: je doet keihard je best (om normaal te doen in elk geval! ) zei de abnormale Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 1 november 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 november 2016 Basta, nee, door de bedrijfsarts. Hij en de baas houden me graag in de gaten. Illuminatie! Maar goed, de wereld lijkt in die zin op één lijn tegen (of is het voor?) Quinn te zijn. Opnamedatum nog niet bekend, donderdag gesprek bij de tweede plek. Kruidenthee, bedankt, die tekst kende ik nog niet. Ga ik even laten bezinken, want er lijkt wel wat in te zitten. Smart, over God ga ik niet teveel in discussie, waarschijnlijk zijn jij en ik niet met dezelfde opgevoed. Maar uit mijn hoofd stappen is wel iets wat ik hard probeer. Grinn, of hart probeer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 1 november 2016 Rapport Share Geplaatst 1 november 2016 Steek gewoon even in je hoofd dat ze voor Quinn zijn ipv tegen, is gemakkelijker en moesten ze tegen zijn kun je er weinig aan veranderen. Wat een prachtig mooie dingen hebben jullie geschreven.. ga het zo nog een paar x lezen.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 3 november 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 november 2016 Even kort, zit in de auto terug naar huis. Nee, ik rijd niet. Ze vinden me qua problematiek geschikt om een traject aan te bieden, al zal het een uitdaging worden. Wel meteen de vraag of ze genoeg in huis hebben of dat het detox en dan naar elders wordt. Als ik het goed onthouden heb. Ofzo. Nou ja, er draait veel in mijn hoofd nu, alles even rustig overdenken en bespreken. Maar wou toch alvast even wat laten horen, want toch al wel dierbaar enzo eigenlijk stiekem best wel. Zowaar foutloos. Yours truly. kruidenthee67, smart en erik reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 3 november 2016 Rapport Share Geplaatst 3 november 2016 "want toch al wel dierbaar enzo eigenlijk stiekem best wel." Ik word helemaal week van zo'n zinnetje. Stoere Quinn. Heb je nu ook een datum erbij? Quinn reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 3 november 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 november 2016 (bewerkt) Week is goed. Zoals het nu lijkt en als ik ja zeg, volgende week donderdag. Of de maandag daarop, dat was ook een optie. En dat is ineens best dichtbij. Edit: ik ben Quinn en ik ben doodnerveus. 3 november 2016 bewerkt door Quinn Sita2 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 3 november 2016 Rapport Share Geplaatst 3 november 2016 Zo trots op je Quinn... heb er vandaag regelmatig eens aan gedacht. Goeie zet (denk ik ) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 3 november 2016 Rapport Share Geplaatst 3 november 2016 Quinn reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 3 november 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 november 2016 Het enige dat ik hoef te doen, is ja zeggen. Eenmaal toegezegd, wordt alles in gang gezet. Maar dat betekent overgave, aanpassing, verandering, enige onderworpenheid, zei ik al verandering? Als er niets verandert, blijft alles zoals het nu is. Als ik niet verander, blijf ik doen wat ik altijd deed. Roken, drinken, snuiven, slikken en wat ik verder kan bedenken om mijn hoofd op stil te zetten. En daar is vloek steeds meer voor nodig ook, want mijn hoofd wil niet meer stil zijn. Het deel van mij dat verder wil, dat wil verwerken, achter me wil laten, niet meer wil overleven maar daadwerkelijk wil leven, wordt steeds groter en luider. Ik krijg het niet meer stil en ergens wil ik dat ook helemaal niet meer. Laat het dan maar komen, laat me dan maar afgebroken en opnieuw opgebouwd worden. Laat het maar gebeuren. Een minuut of wat geleden heb ik mijn jawoord gemaild. Morgen zal ik nog wel even bellen om het netjes te regelen. Dat andere deel van me heeft er nu al spijt van, maar ja, beloofd is beloofd. vloekt. Meya, kruidenthee67, basta en 2 anderen reageerden hierop 5 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 3 november 2016 Rapport Share Geplaatst 3 november 2016 Ga ervoor Quinn!! Quinn reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 3 november 2016 Rapport Share Geplaatst 3 november 2016 Ja, hij wil! Quinn reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 4 november 2016 Rapport Share Geplaatst 4 november 2016 Ja wat goed! Je klinkt lekker vastberaden.....en nu doorrrr Quinn reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 4 november 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 november 2016 (bewerkt) Bedankt jongens (m/v). Vastberaden voel ik me beslist niet, eerder wankelmoedig en vol koudwatervrees. Maar wat moet, dat moet. Edit: even de typo's eruit 4 november 2016 bewerkt door Quinn Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 4 november 2016 Rapport Share Geplaatst 4 november 2016 Koudwatervrees.. ja, die vind ik erg doeltreffend. Onderdompelen in koud water IS ook vreselijk, en dat wéét je van tevoren. Maar eenmaal ondergedompeld valt het allemaal reuze mee. En dat weten we meestal ook wel. Maar dat moment dat je dat water ingaat in het vooruitzicht... letterlijk en figuurlijk: BRRRRRR......... Quinn, warmte gewenst. Quinn reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 4 november 2016 Rapport Share Geplaatst 4 november 2016 Lars, mijn like bij jouw laatste bericht betreft je hele bericht, behalve je opmerking over je intelligentie. smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 4 november 2016 Rapport Share Geplaatst 4 november 2016 (bewerkt) Koudwatervrees.. ja, die vind ik erg doeltreffend. Onderdompelen in koud water IS ook vreselijk, en dat wéét je van tevoren. Maar eenmaal ondergedompeld valt het allemaal reuze mee. En dat weten we meestal ook wel. Maar dat moment dat je dat water ingaat in het vooruitzicht... letterlijk en figuurlijk: BRRRRRR......... Quinn, warmte gewenst. En wat ook belangrijk is: Als je de moed hebt gehad om dat ijsbad in te stappen, duizend argumenten om het niet te doen, maar je doet het toch, en het is ook vreselijk, en het valt echt niet mee enzo, maar dan stap je er weer uit, en hoe je je daarna voelt. Kennen jullie dat? (Sauna) Sterk, voldaan, maar ook fysiek is er iets gebeurd: je zorgt ineens voor je eigen warmte. En die beklijft ook veel en veel langer. 4 november 2016 bewerkt door basta Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 4 november 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 november 2016 Bedankt Lars, ik herken altijd juist veel in wat jij schrijft, heb er veel aan. En nee, ik zal vast niet gemakkelijk zij. Maar ik zal wel mijn best doen om niet extra moeilijk te doen. Koud water ja, net als de Iceman. Gatver. Doorbijten en doorstaan. Maar moet ik wel bij zeggen dat ik me nu goed voel, dat is geen garantie natuurlijk. Ik ken hem Etty. Ben alleen juist degene die constant zegt "we don't go there". Grote kans dat ik nu straks op termijn wel heen zal moeten. Okee, in de sauna (zelden, houd er niet zo van) blijf ik bij voorkeur in de warmte. Eigen warmte... als je die door trekt, kom je in feite ook weer uit bij eigenwaarde en zelfliefde. Lastig. Ik heb niet zoveel vertrouwen in mijn kunnen op die gebieden. Heb inmiddels gebeld en afspraken gemaakt. Volgende week donderdag vastgelegd. Waarom mezelf nog meer dagen kwellen dan nodig is? Werk is al akkoord. Nu het lastigste nog, de kinderen vertellen dat ik een poosje weg ga. Kan ik dat gewoon overslaan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 4 november 2016 Rapport Share Geplaatst 4 november 2016 Hoe oud zijn ze? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 4 november 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 november 2016 De jongsten tien, de oudste eenentwintig. Maar die woont niet meer thuis. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden