Spring naar bijdragen

Ik ben


Quinn

Aanbevolen berichten

Dan zou ik denken kort en eerlijk uitleggen wat je gaat proberen te leren. Laten bezinken en alle vragen weer kort en eerlijk beantwoorden.

Nee, dat kun je niet overslaan. Maar ik gok dat het gesprek je nog wel eens heel erg mee zou kunnen vallen. Zet m op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10jaar is lastig .. lijken heel wijs, maar informatie moet wel heel concreet zijn, zodat ze niet zelf naar antwoorden moeten gaan zoeken.

Dat zelf zoeken is nog verdomd lastig namelijk. Wees helder, concreet/tastbaar en voorkom dat ze zichzelf als veroorzaker kunnen voelen. Juist de insteek om je rol als vader te willen versterken zou goed zijn denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, ik weet dat het veel erger is dan zij denkt. Tegelijkertijd vind ik het aandoenlijk dat ze zo haar best doet om haar beeld van mij intact te houden. En verschrikkelijk irritant, want ik heb haar echt kritischer opgevoed dan een irrealistische prinses te spelen die anderen van alles de schuld geeft.

 

Het frustreert en ergert me duidelijk meer dan ik in eerste instantie dacht. Bel morgen wel weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dochter. En dat is misschien ook wel waar ja, misschien verwacht ik teveel van haar, kan. En misschien is het zelfs wel prettig dat ze denkt dat het allemaal toch wel meevalt. Natuurlijk weet ze niet exact hoe, wat en hoeveel. Dus ja, misschien moet ik het als een positief signaal proberen op te vatten.

 

Edit: tel het aantal misschiens in bovenstaande.

bewerkt door Quinn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ze is ook erg loyaal en in sommige opzichten heel mild, voor mij dan. We hebben alleen al zo vaak ruzie gemaakt de laatste jaren, dat ik dit echt niet aan had zien komen. Valt wel mee, valt helemaal niet mee lieve kind. O nee, mag geen kind zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vannacht om de een of andere reden de halve kledingkast leeg gemikt, echt geen flauw benul meer waarom. Blijkbaar vond ik het vannacht ineens nodig om daar op te ruimen. Geen drank gehad trouwens, dus zonder rare dingen doen kan ook. Nu kruidnootjes in de oven staan en de zooi is op miraculeuze wijze verdwenen (erg lieve vriendin). Het gevoel dat elke minuut zoveel mogelijk benut moet worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vind het erg moeilijk om te reageren als het over kinderen gaat merk ik, maar Quinn, ik wil je vragen open te staan voor hoe zij het nu beleeft. En reken maar van yes dat ze er last van heeft (gehad).

 

Maar ik denk -als ik voor mezelf praat- zo, nl dat mijn dochter zelf mag bepalen in welke mate ze hierover praat en wanneer, omdat dit alles al lastig genoeg is. Als mijn man en ik bijvoorbeeld met en door drank elkaar de tent uit schreeuwden :blush:  en zij werd er wakker van, hoefde ik alleen maar naar haar ogen te kijken om te begrijpen wat dat met haar deed. 's Ochtends praatten we er dan over op mijn initiatief, maar meer dan 'sorry' van mijn kant en 'het geeft niet' van haar kant kwamen we vaak niet. Het anders doen is en was de enige manier om het voor haar goed te maken. Ze heeft ook wel eens gezegd' ik trek dit niet' maar dan vooral de spanningen en de drank werd niet benoemd.  Ik kan haar t.z.t voor mijn gevoel alleen maar de openingen geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben geen goede vader, zeker voor haar niet, dat weet ik. Ben al lang blij dat ze altijd haar andere vader heeft gehad om haar op te voeden en op te vangen en dat soort. Op de een of andere manier heeft dat toch steeds gewerkt, voor haar ook. Maar sinds een paar jaar staat ze daar anders in, heeft ze misschien andere dingen nodig ook. Ik weet het niet. Intussen probeer ik dan in elk geval materieel voor haar te zorgen, als in, dat is tenminste iets.

Je hebt gelijk dat ze het recht heeft om zelf te bepalen wat ze wil en wanneer. Ik moet het eerst maar gewoon zo laten dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...