Spring naar bijdragen

Donderdag, 18 augustus 2016


jowan

Aanbevolen berichten

Ik heb ontzettend veel moeite met het woord nederigheid. Dat heeft voor mij een zeer negatieve lading. Heeft misschien iets te maken met opvoeding of met hoe je als vrouw in de maatschappij behandeld wordt/werd.

Grenzen is wel een ding. Ik zoek ze op, omdat ik wil groeien. Stil in mijn huisje zitten omdat ik de straat niet over durf is geen leven (gaat ook nooit meer gebeuren!). In die zin accepteer ik sommige beperkingen niet. De frictie die dat oplevert, daar moet ik wat mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het woord nederigheid klinkt negatief. Maar eigenlijk alleen als je het gebruikt wanneer je jezelf wilt vergelijken met anderen.

Nederigheid zoals ik die probeer te manifesteren heeft niets met anderen te maken. Niet ik nederig tegenover een ander die ik dan boven mezelf plaats,

maar ik nederig, wetende dat ik me niet groter, sterker, mooier etc. hoef voor te doen dan ik werkelijk ben.

Nederigheid behoort niet opgelegd te worden maar van binnen uit te komen. Bescheidenheid komt in de buurt.

Sommigen hebben dat van nature, ik moet me er steeds aan herinneren dat ik niet boven m'n eigen petje ga.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, LJ, zo netjes arrangeer ik de appelpartjes niet hoor! Bij mij ziet het er echt uit als handwerk, maar de smaak lijkt prima te zijn: niemand valt er van om en ze blijven er steeds naar vragen.

 

Maar wat serieuzer: misschien moet ik in de nabije toekomst ook aandacht gaan besteden aan de vorm en de kleur van de boodschap.

Tot nog toe zie ik er geen heil in om een baksteen in een leuk papiertje met een kleurige strik erom te verpakken.

Maar soms denk ik zelf ook wel dat het wat subtieler kan. Als ik onder lieve mensen ben, heb ik dat al een beetje geloof ik.

Misschien is het wel een deel van mijn oude ego waarmee ik mijn kwetsbaarheid niet wil laten zien.

Groot, stoer, sterk, lomp en verschrikkelijk, dat was ik. En nu voel ik me soms verschrikkelijk klein. Nederig. Niet noodzakelijkerwijs negatief, eerder als beschrijving van een status met groeipotentie.

 

Fruitsalade klaar en in de koeling, dat kan een AZC van mee eten.......zacht fruit als banaan en aardbei doe ik er straks wel bij.

Nu verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dagpact:

Jowan

Lars

Claartje

Marq

Skyer

Vol

Nadia

Sonnetje

Rapilos

Voyager

Basta

 

Gefeliciteerd, Jowan. Jouw plaatje past mooi bij je nieuwe streven.

Ik vind trouwens wel dat jij jouw kwetsbaarheid bloot durft te leggen, dus misschien overschat je je harnas.

 

Yvonne, ik dacht al lezend: ha, ha, ze dacht dat de zon scheen om een uur of drie, want het was een felle, volle maan!! Maar je hebt geslaaphandeld.  

 

Hormoontjes allemaal op een fijne plek, Etty, wat wil een vrouw nog meer. Geniet er maar van want voor je het weet gaan ze weer lopen kloten. (mag 'kloten'?)

 

Fijne zonnige dag allemaal. 

bewerkt door basta
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou lekker rustig hier.

Ik heb me ingeschreven voor pilates lessen. Helemaal alleen. Is niet van mijn gewoonte. Ik doe veel alleen maar nieuwe situaties en mensen zorgen voor, een beetje, stress. Dus die doe ik het liefst met iemand die ik ken.
Maar nu dochter groot is en vrienden eigen vleugels hebben moet ik misschien toch wat meer uit dat vierkantje van me komen.
Ik ben graag alleen maar wil me niet eenzaam voelen op termijn.
Anderzijds ben ik over het algemeen ook niet echt een mensen mens. Denk ik.
Het vraagt soms veel energie. Afhankelijk van wie de persoon is natuurlijk. En ik heb zoveel energie niet...toch niet altijd.
 

Human behaviour (moet eens checken of ik dat wel juist schrijf)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...