Smaragd Geplaatst 16 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2016 Haar man drinkt dus natuurlijk is er dan drank in huis. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smaragd Geplaatst 16 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2016 Maar dan nog als je echt wil drinken haal je het stiekem, heb ik ook gedaan. Het is een rot verslaving.Daarom denk ik het ook te snappen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smaragd Geplaatst 16 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2016 Agnieta waar ben je nu dan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
voyager Geplaatst 16 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2016 Goedemorgen allen. Vandaag weer refusal. Dat helpt voor de rust in mijn hoofd. Ti's puur psychisch, ik weet het maar het moet maar even zo. Tot ik me minder wiebelig voel. Goede (droge) dag allemaal. Dagpact: MarQ Claartje Lars Nadia Skyer Felix Agnieta Vol Rapilos Basta Sonnetje Voyager Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smaragd Geplaatst 16 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2016 Nee maar ik vind het wel verontrustend. Heb zelf vaak genoeg mijn kater weg gedronken en ben bang dat je dat nu ook doet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smaragd Geplaatst 16 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2016 Veel sterkte iig, moet gaan. Pak jezelf bijeen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Skyer Geplaatst 16 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2016 (bewerkt) Sterkte Agnieta. Is het geen optie dat de alcohol helemaal uit huis wordt verbannen? Dus dat je man ook de alcohol de deur uitschopt. Want zoals het nu gaat werkt het ook niet. Zorg dat je alles weg doet wat je kan triggeren. Blijf je de alcohol in huis hebben, dan lezen we nog wel vaker berichten dat je de dagpact niet hebt gehaald. Wees verstandig en kies voor volledige en dus radicale uitbanning! Op dit moment zit je op een pad wat tot volledige zelfdestructie gaat leiden en dat wil je toch niet? Zet je schouders eronder en ga er voor, je kan het! 16 augustus 2016 bewerkt door Skyer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sowhat Geplaatst 16 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2016 Agnieta, Laat je opnemen,je kan het niet alleen. Skyer reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 16 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2016 (bewerkt) Waarom doe ik dit tegen beter weten in, ik snap er niks van. Waarom is vragen naar een rationele verklaring die er niet is voor je gedrag. Snappen heeft geen meerwaarde, voelen moet je. Relevant is dat er ook in jou, verdoofd onder al die drank en gerelateerde problemen, je echte zelf zit. Ik zou zeggen maak een reddingsplan voor dat echte zelf en verspil geen tijd in afvragen waarom, hele verhaallijnen bedenken met redenaties die vol staan van de discrepanties die voor iedereen die meeleest en een geheugen heeft zichtbaar zijn. Laat het er zijn die echte Agnieta en verdoof het niet steeds. Laat maar zijn die lelijke verdrietige blije en boze kanten.....maar dan echt en niet onder invloed. Edit om een lang verhaal kort te maken, zie de raad van Sowhat. 16 augustus 2016 bewerkt door erik Yogajuf, Monster, Sowhat en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nadia Geplaatst 16 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2016 Is misschien niet zo'n gek idee, van Sowhat. Ik denk, dat de spanning aardig op is gelopen, met al die berichten van de dokter. En ja, hoe ga je met die spanning om? En dan is het cirkeltje weer rond. 5 voor 12, riep je vorige week. Daar past een radicale actie wel bij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smaragd Geplaatst 16 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2016 Ik wist het wel. Ik dacht al ik ga geraakt worden. Bij deze jank ik Erik. Of dat echt is weet ik niet. Thnx. Genoeg even zo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 16 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2016 (bewerkt) Agnieta, Wat je ook voor tip of advies geeft het gaat er niet in. Ik stop met moeite doen! Agnieta je moet nog wat dieper zakken, denk ik. Wat een zeldzaam geknoei!! Vanaf 2010 een stroom aan berichten, zonder enig perspectief. Een opname zou inderdaad beter zijn. Vraag een opname aan in de Skuul op Texel, dat is ook dichtbij huis. Je redt het niet!!! 16 augustus 2016 bewerkt door Soothe Happiness reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smaragd Geplaatst 16 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2016 Is niet echt want is onder invloed. Drank jank en inzicht. Morgen is het nog steeds hetzelfde. Lees geen plan. En zeker geen actie. Alcoholisten herkennen elkaar. Weet nogmaals de oplossing niet maar jij bent idd 1 van degene die aan de drank gaat sterven. Er is geen plan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 16 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2016 Wat moet jij je rot voelen Agnieta... veel water dan maar vandaag, heel veel water. En ik zou je toch echt willen aanraden aan de pammetjes én aan de refusal/antabus te gaan. Ja, ze zijn verslavend misschien, maar dat is in ieder geval een minder ernstige verslaving dan die waar je nu tegen vecht.... Gun jezelf die rust toch alsjeblieft... Waarom blijf je je toch zo verzetten Agnieta? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 16 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2016 Yvonne, omdat ze verslaafd is. Dat is het verzet. Drank is wat telt en gaat het leven bepalen. Met Antabus redt ze het ook niet. Er moet zwaarder geschut komen. nancy en Sowhat reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smaragd Geplaatst 16 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2016 Snap Agnieta deels wel. Moest ook eerst veel verliezen en bleef maar bij mijn eigen gelijk. Maar ze is te trots denk ik daarvoor. Sommigen redden het gewoon niet. Te veel pijn en dat snap ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 16 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2016 (bewerkt) De meeste pijn veroorzaakt ze zelf. Drank maakt zielig en men wil aandacht, zonder zelf iets te ondernemen. Wanneer men denkt alleen nog bij de gratie van drank te kunnen functioneren is er stevige hulp nodig. Er moet een duidelijk inzicht komen (wellicht met therapie) dat drank nooit en te nimmer helpend is. 16 augustus 2016 bewerkt door Soothe nancy reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 16 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2016 Maar goed, ik ga wat anders doen. Zo wordt het over Agnieta praten en dat wil ik ook niet. Triest is het, dat wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 16 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2016 Ik ben weer naar Trollhättan. Tabé. Happiness reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smaragd Geplaatst 16 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2016 'Trots' is hier wel het eufemisme van de eeuw. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smaragd Geplaatst 16 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2016 Is dat zo? Vraag ik me af. Denk dat er wel verschil is tussen bingers en mensen die elke dag drinken om ontwenning te voorkomen. Jij delete alles. Dus ik quote je sorry. Er is een groot verschil denk ik. Snap haar al is het verschrikkelijk om te lezen. In jouw geval stond de huisarts aan je bed omdat het zo niet langer kon Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smaragd Geplaatst 16 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2016 En niet jij belde de huisarts maar je vriendin vanuit wanhoop. Dus ja te ziek/trots was jij ook. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 16 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2016 Ik kwam het volgende tegen op een oud draadje, dit werd gequote door Adam : Originally posted by: verientje Ik dronk omdat.......... En daarom drink ik nu niet meer!!! Ik dronk op zoek naar geluk en.......... vond louter ongeluk. Ik dronk om me vrolijk te voelen, maar.......... ik voelde me slechts ellendiger. Ik dronk om er bij te horen, maar.......... ik maakte met iedereen ruzie. Ik dronk om "soepeler" te zijn, maar..........gedroeg me juist onaangenaam. Ik dronk op nieuwe vrienden, maar..........ik kreeg er vijanden bij. Ik dronk om uit te rusten, maar.......... ik werd er dood en doodmoe van. Ik dronk om me sterker te voelen, maar.......... voelde me ál slapper en zwakker. Ik dronk om me te ontspannen, maar.......... zat meer en meer te trillen. Ik dronk mezelf moed in en.......... werd steeds angstiger. Ik dronk op zoek naar zelfvertrouwen en.......... werd alsmaar onzekerder. Ik dronk om gemakkelijker te kunnen praten, maar.......... werd totaal onverstaanbaar. Ik dronk om te kúnnen werken, maar.......... raakte uiteindelijk mijn baan kwijt. Ik dronk om te vergeten, maar.......... stapelde slechts herinneringen op. Ik dronk, op zoek naar hemelse gevoelens, maar.......... belandde in een ware hel. Ik dronk om het léven aan te kunnen, maar.......... dronk mezelf bijna dóód. (Einde quote) Ik weet eigenlijk niet goed waarom ik dit quote, behalve dat ik me hier toch wel in herken Happiness en erik reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 16 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2016 Je gaat het niet vinden in alcohol, dat is het, het gaat je niet lukken met alcohol Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 16 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2016 Maar goed, ondanks dat het hier wééééér eens om Aggie draait, toch even een melding van mijn kant : Net terug van mijn vakantie zon, zee, autootje huren en terrasjes pikken en lekker eten, het was helemaal geweldig! Veel gezien en gedaan, maar ook lekker geluierd. En gewoon droog gebleven. Zonder alcohol dan wel te verstaan, de zee was heerlijk. Moeilijk? Nee, helemaal niet. Ik weet wat ik wil. Ik heb nog nooit zo'n relaxte vakantie gehad! Sita2, Skyer, Nadia en 3 anderen reageerden hierop 6 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden