Spring naar bijdragen

Dinsdag 16 augustus


MarQ

Aanbevolen berichten

ik heb een aparte vraag en weet niet of het een vraag is eigenlijk.

 

bij mij was het de gewoonte om mijzelf te "belonen"

en dat komst vast wel bekent voor

 

of vaste gewoontes zoals een pilsje bij de pc drinken

 

 

nu haal ik zo af en toe 0,0% bier

om zo bepaalde gewoonte momenten

er in te houden en dan 2 blikjes tegelijk

meenemen ...... het is me afgeraden

bij de jellinek omdat het drempel verlagend werkt

maar de bittere smaak miste ik ergens wel

en vind het een goede tussen oplossing.

 

ter info : na 2 blikjes zit je wel vol ook (heel maf)

 

wat vinden jullie hiervan ?

bewerkt door MarQ
Link naar opmerking
Deel via andere websites

MarQ hoi,

 

Het zinnetje , een gewoonte moment erin houden is toch wat 'eng', vind ik.

Is het niet beter om af te rekenen met dit soort gewoonten.

 

Overigens vind ik wel dat je goed gaat MarQ en verstandig dat je hier bent gekomen.

 

Het zijn juist de vaste patronen die eruit moeten.

 

Maar uiteindelijk voel je het zelf het beste wat je aankan.

 

Wees voorzichtig!

 

Sterkte en ga zo voort.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou het ook niet doen, marQ.

In mijn geval komt het woord 'belonen' uit de mond van de drankduivel:

'Nee, je zou vandaag niet drinken, maar je hebt zo keihard gewerkt. Beloon jezelf maar, en dan begin je morgen echt.'

Of: 'Je verdient het vandaag!'

 

Ik heb mezelf aangeleerd om het snel uit te breiden: 'Je verdient het vandaag om jezelf weer in die alcohol-hel te storten.'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ook, droge afmelding. 

(ik vind de mogelijkheid 'vind ik niet meer leuk' zo geestig, ik bedoel, wat ben je dan chagrijnig. Nadia, ik probeer het even, ik zal het daarna weer leuk vinden)

 

Je kunt zo vaak van mening veranderen als je wilt. 

Nou, is er vandaag toch nog iets van belang geschreven hier.

Slaap lekker allemaal.

bewerkt door basta
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Agnieta, wat doe je jezelf toch een geweld aan.

Wanneer je lang jezelf verloochent en niet luistert naar je eigen behoeften maar je verdriet, woede en teleurstelling met drank probeert te verdoezelen, is het ook lastig om de rust en motivatie te vinden om door te zetten.

De tip van professionele hulp zoeken en je op laten nemen, weg van alle sores en heel veel tijd voor jezelf, lijkt me niet zo gek. Misschien heb ik het mis, maar ik vraag me wel eens af, of je wel van je zelf houdt?

Want waarom zo destructief? Je maakt jezelf kapot. Je bent niet de eerste die een zoveelste binge-drink partij niet overleefde, we hebben het vaker gezien op het forum. Je lijf lijdt er onder en het steeds stoppen - drinken - stoppen - drinken is funest! Dat kunnen je organen niet aan. Soms ben ik wel eens bang, dat jij je eigen vader niet overleeft.

Laat je toch niet kisten door de drank.

Het leven zonder is zo veel leuker maar daar kom je niet achter als je het niet probeert ! En zonder roes kun je daar elke minuut van genieten straks. Gezond en wel. Doen !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vannacht wat gedronken dus mijn dagpact van gister is niet geslaagd.

 

Tsjonge jonge, de drank maakt me ziek, ik vlieg van de ene dokter naar de andere dokter,

en wat doe ik intussen?

Ik vind mezelf nu een enorme loser, a.s. donderdag zit ik weer bij de dokter hoor, jaja, want die afspraak staat al.

 

Waarom doe ik dit tegen beter weten in, ik snap er niks van.

Zou ik mezelf ooit begrijpen?

Gelukkig heb ik een mega- kater, dat zal me misschien leren.

Hoe het kan dat je na alle kots-berichten en "wat" gedronken hebbend

dan toch nu post alsof er weinig aan de hand is, blijft me verbazen Agnieta

het lijkt soms wel alsof 2 verschillende persoonlijkheden hier posten.

 

 

Maar goed, een goede nachtrust maar weer gewenst aan ieder die nog leest :moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

 

Op deze dagdraad zijn er tegen de 50 berichten gepost op de dagdraad rondom  Agnieta.   Berichten vol zorgen of ergernis, of positieve en negatieve aandacht, zo je wilt. Dit is niet de enige dag dat het zo is, heb ik gemerkt in mijn paar maanden forum hier. 

 

Voor mezelf geldt dat ik me er nogal aan erger: 'gáán we weer'.  Als het nou iets brengt, maar het schijnt al sinds 2010 zo te zijn las ik. Dus echt helpend zal het niet zijn voor je Agnieta, wat denk jij?  Mag ik dat concluderen?  Je bent er steeds weer wat slechter aan toe.  Wie weet houdt de aandacht die je hier krijgt jouw patronen die tot je misère leiden wel mede in stand.  Wat je aandacht geeft groeit zeggen ze.  Misschien heeft iets anders in jou aandacht nodig, misschien heb je echte oprechte aandacht nodig en een arm om je heen, zo vanuit het niets, zomaar, zonder dat je erom (via prikkelende berichten op een internetforum)hoeft te vragen. Misschien klets ik maar wat.

 

En hoe helpend zijn alle niet helpende berichten naar Agnieta voor dit forum? Bij nieuwkomers wordt de dagdraad vaak genoemd als de plek waar je naar toe kunt gaan om te delen als je het moeilijk hebt.  Elke keer als ik dit lees, dan denk ik: ik hoop dat ze dat ook doen, delen.   Is er wel ruimte? Wordt dit zo ervaren? Ik heb zelf niet zo veel moeite om te schrijven, maar ik meen te weten dat er veel mensen zijn die een behoorlijke drempel over moeten. Wat is de invloed van de situatie dat er zóveel aandacht naar 1 forumlid gaat?

Yup. Geen woord verkeerd gezegd denk ik..:-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

 

Op deze dagdraad zijn er tegen de 50 berichten gepost  rondom  Agnieta.   Berichten vol zorgen of ergernis, of positieve en negatieve aandacht, zo je wilt. Dit is niet de enige dag dat het zo is, heb ik gemerkt in mijn paar maanden forum hier. 

 

Voor mezelf geldt dat ik me er nogal aan erger: 'gáán we weer'.  Als het nou iets brengt, maar het schijnt al sinds 2010 zo te zijn las ik. Dus echt helpend zal het niet zijn voor je Agnieta, wat denk jij?  Mag ik dat concluderen?  Je bent er steeds weer wat slechter aan toe.  Wie weet houdt de aandacht die je hier krijgt jouw patronen die tot je misère leiden wel mede in stand.  Wat je aandacht geeft groeit zeggen ze.  Misschien heeft iets anders in jou aandacht nodig, misschien heb je echte oprechte aandacht nodig en een arm om je heen, zo vanuit het niets, zomaar, zonder dat je erom (via prikkelende berichten op een internetforum)hoeft te vragen. Misschien klets ik maar wat.

 

En hoe helpend zijn alle niet helpende berichten naar Agnieta voor dit forum? Bij nieuwkomers wordt de dagdraad vaak genoemd als de plek waar je naar toe kunt gaan om te delen als je het moeilijk hebt.  Elke keer als ik dit lees, dan denk ik: ik hoop dat ze dat ook doen, delen.   Is er wel ruimte? Wordt dit zo ervaren? Ik heb zelf niet zo veel moeite om te schrijven, maar ik meen te weten dat er veel mensen zijn die een behoorlijke drempel over moeten. Wat is de invloed van de situatie dat er zóveel aandacht naar 1 forumlid gaat?

 

Het heeft gemaakt dat ik een tijd alleen meelezer bent geweest. Het heeft in eerste instantie zelfs behoorlijk afgeschrikt. Vooral de niet helpende cq cynische berichten. Zoals ik eerder al schreef heb je als forumlid de keuze ga ik erop reageren of niet. Overigens ergert het mij ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...