kruidenthee67 Geplaatst 3 november 2016 Rapport Share Geplaatst 3 november 2016 Dat te veel eer Basta. Stond net in de winkel. Ja, in gevecht. Niemand die het merkt Niet gedaan, maar toch. Persevereren dan maar zolang het maar de goede kant op is. Wat lijkt dat woord trouwens op zeveren nu koffie met een stuk Tony. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 3 november 2016 Rapport Share Geplaatst 3 november 2016 Precies, dat is maar net welke kant je op persevereert. En dan klinkt bekwamen wel beter Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 3 november 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 november 2016 (bewerkt) Bekwamen is mooi! Daar zit ontwikkelen in, en het is opwaarts. Volhouden is eerder: Nog even, en je mag weer lekker los. Ja, bij volhouden is het einde in zicht. En: 'Volhouden dat glas!' Wel inschenken maar geen slok nemen. Mijn achterdeur: 'Dan stop je daarna toch weer.' De valkuil is dat ik niet heel veel dronk (het is bijna een bekentenis), maar dat kwam omdat ik altijd in gevecht was, altijd. Ik was (ben) hartstikke verslaafd, maar het lukte me steeds om de handrem aan te trekken. Pfff, doodzonde van de energie. Ik heb denk ik, zonder overdrijven, 40 boeken over alcohol op mijn ereader staan. (engelstalig) Besteld bij verschillende winkels, want ze houden je lijstje bij. En ik maar lezen. (boete doen) Kruidenthee, jij noemde het al een keer, maar het zijn allemaal strafboeken. Dus dit is het gevaar: 'Zoveel dronk je nou ook weer niet.' In plaats van: 'Zo erg was het nou ook weer niet.' Want het was wel heel erg, jezus wat was het erg. Zo Etty, bedankt voor de vraag, ik zie ineens geen deur meer hoor. Malloot! (tegen mezelf mag het toch wel?) Ik blijf de goeie kant op persevereren. (toch maar even gekuist) 3 november 2016 bewerkt door basta Sita2 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 3 november 2016 Rapport Share Geplaatst 3 november 2016 lieve lieve Basta, wat is dit toch weer herkenbaar. Mocht het een troost zijn je bent niet de enige die het zo voelt. Ik dronk eigenlijk ook helemaal niet heel veel. Ik begon gewoon en kon niet meer stoppen, dus best lastig. Inderdaad een continu gevecht een strijd die enorm vermoeiend is. Ik zou nooit meer mogen drinken, maar soms spookt het toch door mijn hoofd.. misschien ooit Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 9 november 2016 Rapport Share Geplaatst 9 november 2016 Wat is het stil hier? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eef123 Geplaatst 9 november 2016 Rapport Share Geplaatst 9 november 2016 Hey Basta, fijn je draadje te lezen. Wat een helpend inzicht: volhouden gaat het niet om, want dan is het een soort project met een einde. Het is meer een andere wijze van leven, namelijk een gezonde wijze, gezond voor lichaam en geest. Bekwamen hierin, en leren... En: loslaten. Voor mij zit er ook veel in dat woord. basta reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 9 november 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 november 2016 Ja, 'bekwamen' is veel beter, hè? (Etty's suggestie.) Het zegt mij ook heel veel. Het is een andere manier van leven, maar voor mij ook: uit die vuile klauwen van de verslaving verlost zijn. Dat alles ineens moest wijken voor het volgende glas... beangstigend! 'Loslaten' kan ik nog niet navoelen. Ha Lars, sentimentele opa!! Ik zat net je toekomstopties te lezen, veelbelovend, hoor. Sita2 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 9 november 2016 Rapport Share Geplaatst 9 november 2016 Bekwamen in het loslaten... succes met die stap basta. Gaat je ook lukken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 9 november 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 november 2016 Was het maar weer vanzelfsprekend om niet te drinken. Ik word doodmoe van mijn eigen listigheidjes. 'Je kunt toch af en toe een wijntje nemen, en zodra het weer frequenter wordt, stop je.' Ik heb het niet gedaan hoor. Ooit, ooit ben ik vergeten waar die achterdeur zit. Of kan het me niet meer schelen, zet ik hem gewoon open. Ik haat dat gehunker. Nou ja, het zit er weer op. We zullen dooooorgaan! Sita2 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 10 november 2016 Rapport Share Geplaatst 10 november 2016 Heb je geen vervolgstap of -stappen die je belangrijk vindt en waarbij alcohol so-wie-so niet goed past? Dan kun je je daarop concentreren en ben je niet steeds in gedachten met die drank en het stoppen daarmee bezig. Dat is dan gewoon een voldongen feit geworden wat eigenlijk niet eens meer zo boeit. Zelf realiseerde ik me dat ik mijn lichaam onherstelbaar aan het beschadigen was en dat hielp goed om de knop echt om te zetten. Toen die eenmaal om was gezet ging ik aan het echte doel verder werken. Dat doel is nog lang niet bereikt dus peins ik er niet over weer in dat stomme gezuip terug te vallen. basta reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sita2 Geplaatst 10 november 2016 Rapport Share Geplaatst 10 november 2016 Ik heb het niet gedaan hoor. Nou ja, het zit er weer op. We zullen dooooorgaan! Dikke duim! basta reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 10 november 2016 Rapport Share Geplaatst 10 november 2016 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 10 november 2016 Rapport Share Geplaatst 10 november 2016 gelukkig heb je de nick basta gekozen niet voor niets.☺♥☺ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 10 november 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 november 2016 Precies lady jane! Basta! (Stevig met de moed der wanhoop) Ik weet dat ik geduld moet hebben, je zei het eerder al, en terecht. Maar soms ben ik bang dat mijn geduld wordt ingehaald door de verslaving. Bob, daar zoek ik inderdaad naar: het voldongen feit-stadium, maar een echt grote vervolgstap heb ik nog niet gezet. Er verandert praktisch gezien niet heel veel in mijn leven, behalve dat ik nu hardloop tijdens borreluur, en dat er iets anders in mijn glas zit. Etty, ik denk nog na. Ik wist het antwoord wel, namelijk: soms vind ik dat ik het bijna niet kan maken om niet te drinken, zoals toen met die surprise-party met champagne. Gisteren had een meisje dat vaak bij ons eet voor me gekookt in haar eigen hok. Haar campingtafeltje stond boordevol en ze had bij de Blokker twee wijnglazen gekocht. Ik dacht, nu is het sneu om te weigeren. Maar ik zie wel dat dat ook weer een reuzensmoes is. Ik trapte er bijna, bijna in... Ha ha, drinken uit liefdadigheid. Sita2 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 10 november 2016 Rapport Share Geplaatst 10 november 2016 Dat meisje had een staart. En horentjes. Ik zweer het je. En een kegel. basta en Quinn reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sita2 Geplaatst 10 november 2016 Rapport Share Geplaatst 10 november 2016 Water met ijsblokjes staat ook mooi in een wijnglas basta reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 10 november 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 november 2016 Meya, ik moet heel hard lachen, maar ik vind die heel hard lachende smiley zo stom. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 10 november 2016 Rapport Share Geplaatst 10 november 2016 'Blijf gestopt' wordt mijn motto. Heb je twijfels? Of is het de craving die je parten speelt? basta reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 10 november 2016 Rapport Share Geplaatst 10 november 2016 Ik zit je draadje te lezen. Bloedserieus gevecht, nogal wat angst en mooi kwetsbaar. En ondanks het serieuze moet ik soms hardop lachen. Ik ben nu bij de yolo-puber die tot jou stomme verbazing zegt: 'ja, doe mij maar rood'. basta reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 10 november 2016 Rapport Share Geplaatst 10 november 2016 Irritant he, die onverwachte aanvallen van trek en verleiding. Hoe je eigen gedachten je dan om de tuin proberen te leiden. Maar je trapt er niet in. Je doet het goed. Een lach en een traan...Basta. basta reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 10 november 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 november 2016 (bewerkt) Fijn om jullie reacties te lezen. Ja, bloedserieus gevecht... ik benijd echt de mensen bij wie die dopaminekraan normaal werkt. Ik ben vooral bang voor het WTF-moment, nog meer dan voor craving, Meya. Nou ja, niet zeuren, als je reuma hebt, heb je geen keus, denk ik ook vaak. Tegen wat wij hebben kún je iets doen. En kruidenthee, ik heb vandaag een hele mooie hartjesslinger opgehangen, dank je wel! Ik ga gauw even kijken of er bericht van Quinn is. 10 november 2016 bewerkt door basta Sita2 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 11 november 2016 Rapport Share Geplaatst 11 november 2016 Wat is voor jou het verschil dan tussen craving en een wtf moment? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 11 november 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 november 2016 Craving is voor mij meer fysiek. Het is de hunkering die ik voel ná het eerste glas, of na een werkdag om vijf uur. Het palletje schiet dan los. De verslaving is getriggerd. Het wtf-moment bespringt me van achteren. Ik kan net zo goed denken: Wat is het toch fijn dat ik niet meer drink, terwijl ik om me heen de kurken hoor ploppen. En dan ineens: Wat kan mij het ook schelen, zo erg was het nou ook weer niet. En de eerste slok zit er al in. Het gevolg van te lang op je tenen lopen... even denken. Ja, eigenlijk zeg ik: En nu heb ik even geen zin meer om me aan jullie regeltjes te houden. (O jee, wat nou dan weer...) Sita2 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 11 november 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 november 2016 Ik wil niet... Etty, kom op, jij kent toch zoveel moppen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 11 november 2016 Rapport Share Geplaatst 11 november 2016 Ja, eigenlijk zeg ik: En nu heb ik even geen zin meer om me aan jullie regeltjes te houden. Dat is een hele scherpe waarneming, Basta! En het is denk ik precies wat het WTF gevoel kenmerkt. Dus? ... als je echt poepie eigenwijs bent heb je je eigen regels geformuleerd en daar hou je je lekker wel aan. Zo, lekker puh!! basta reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden