jowan Geplaatst 25 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2016 Ik heb al mijn "triggers" weggedaan. Die zouden me kunnen verleiden tot drinken en dat wil ik niet meer. Ik zoek de liefde van mensen op en de mensen waar aan ik mijn liefde kwijt kan. Dat helpt me heel erg om nuchter te blijven en een goed leven te leiden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 25 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2016 Ik begrijp er echt niets meer van Agnieta.... Dinsdag schreef je nog 'Vaak kom ik er opgelucht en volle goede moed positief weer uit' , dan heb je het over de gesprekken bij Jeugdzorg... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 25 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2016 Zag trouwens dat Albert maandagavond weer zijn vleugels gaat uitslaan. Eerst nog een paar dagen lekker vrij. Hoop dat je ervan kunt genieten Albert. En inderdaad, lekker rommelen in huis zodat je in een netjes huis thuis komt daarna, zo heerlijk... AlbertRemmo reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 25 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2016 goeie morgen frummers Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 25 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2016 Goede morgen Dagpact Lars jowan Rosa Rapilos Agnieta Albert fijne dag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 25 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2016 Rapie al weer 'halverwege' een drukke dag, Maar gelukkig iemand bereid gevonden haar uurtjes over te nemen. Heerlijk Rapi, kun je met een gerust opzeggen nu!!! Luitjes, ik ga er vandoor. Hoop te rommelen voor weer een druk weekend... Maak er wat van luitjes... probeer de mooie kleine dingen te zien. Doe het zelf, een ander doet het over het algemeen niet voor je... rapilos reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 25 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2016 @Agnieta: ik heb het niet over een instantie wegdoen, ik heb het over triggers weg doen, da's wat anders. En: als je gelooft dat je geen keuze meer hebt, dat jij er niet meer toe doet, is het inderdaad afgelopen. Als je niet meer wil leven, ga je dood. Ik kan me voorstellen dat dat niet zo fijn voelt. Ik wil wél een keuze hebben, dus heb ik die ook. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mootje Geplaatst 25 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2016 Goede vrijdag is... Wakker worden en beseffen: het is fijn.. om 'gewoon' wakker te zijn! Geen mistig, zwaar hoofd, geen gedachte naar drank die me beter beloofd. Gewoon goedemorgen, gewoon balen van het weer met een helder hoofd, gewoon volhouden wat ik mezelf heb beloofd! Maar gewoon is niet zo gewoon! Dus ik ga er vandaag weer tegenaan, om ook het volgende weekpact nuchter aan te kunnen gaan. Ik ben niet alleen, we vechten allemaal. Dus succes voor ons allen, om ook vandaag de verdoving te laten vallen. smart en AlbertRemmo reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 25 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2016 Zoals ik al zei: het is maar net hoe je er tegen aan wil kijken. Wil je je slachtoffer voelen, lees dan bovenstaande. Wil je een eigen leven: doe dat dan. Kijk anders tegen de dingen aan. Je kunt de dingen niet veranderen, wel hoe je ermee om gaat. Daar laat ik het bij. nancy reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 25 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2016 Misschien dat je er toch eens over na kunt denken, Agnieta, over wat jowan hier zegt, het klopt wat mij betreft als een bus. Je eigen gedachten bepalen je gevoel. En daarvoor hoef je echt niet elke keer in een joepie-stemming te zijn. Het is ook maar net wat je zelf wilt, natuurlijk. Jij geeft de macht over jouw gevoel uit handen, tenminste, zo lees ik het. Nogmaals, het is WAT JE ZELF WILT. Het wordt je niet aangedaan, je doet het zelf, in je hoofd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 25 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2016 Mogguh trouwens, sorry, ik val er zo maar tussen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 25 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2016 Oh, en nog even de slingers ophangen voor Alma: Van harte gefeliciteerd !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wimmelt Geplaatst 25 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2016 Goede morgen, Vrolijk Pasen allemaal, dat ze in alle opzichten nuchter mogen verlopen met een beetje zonneschijn erbij en goede moed omdat het vanzelf weer mooi weer wordt en de regen snel vergeten zal zijn. Net als verdriet en vreugde die niet zonder elkaar kunnen bestaan. Mooie dagen allemaal! smart en AlbertRemmo reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 25 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2016 Wil je een eigen leven: doe dat dan. Kijk anders tegen de dingen aan. Je kunt de dingen niet veranderen, wel hoe je ermee om gaat. Daar laat ik het bij. Herstel. Dit is voor mij herstel. In herstel zijn.. een "never ending story". Het is vaak zo moeilijk om anders tegen dingen die ik niet kan veranderen aan te kijken.. Keer op keer stoot ik m'n neus, doet het pijn, is het frustrerend als ik feitelijke dingen anders wil, als ik me niet neerleg bij de feiten, als ik niet accepteer dat ik machteloos, of op z'n minst iets kleiner ben dan wat ik tegenkom.. Zelfs "iets kleiner" moet al genoeg reden zijn om mijn "omgaan met" te veranderen als het schuurt. Zoveel heb ik wel geleerd, dat ik zelf degene ben die de pijn en frustratie weg kan nemen. Niet door de omstandigheden keer op keer te lijf te gaan, maar door er anders naar te kijken, anders over te denken. Als je een beetje traint en in jezelf gelooft, kun je zelfs zwart als wit gaan zien.. smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 25 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2016 Agnieta, ik kan me wel voorstellen dat dat een situatie is die je kan doen verlangen naar drank ongeacht welke gevoelens er bij te pas komen.Het is waarschijnlijk gewoon intens.Volledig stoppen met drank is niet iets waar je naar streeft dacht ik. Voor zover ik begrijp heb je genoeg controle over de hoeveelheden en regelmaat als je toch iets drinkt.Is het dan zo dat je vooral niet fijn vindt dat je op zulke momenten nog sterk voelt dat de drang en dwangmatig denken, de controle overheerst en je toegeeft? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 25 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2016 Want zelfs als je toegeeft aan die drang, kan je je inname controleren toch? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nadia Geplaatst 25 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2016 Goede morgen Dagpact Lars jowan Rosa Rapilos Agnieta Albert Nadia Toch maar op het dagpact. Ik vind het een beetje kaal, zo zonder 40dagenpact. Heb een fijne dag, allemaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 25 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2016 Als bepaalde situaties gelijk staan aan triggers kan je deze niet altijd ontlopen.Dan moet je er mee leren dealen.Op die momenten kan ik me vinden in de stelling dat hoe je naar iets kijkt, de zaak groter of kleiner kan maken. Maar als het gaat om dingen te accepteren die ik niet veranderen kan in eender welke situatie? Daar ben je me kwijt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 25 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2016 Soit...Ik krijg hoofdpijn van mezelf Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 25 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2016 DagpactLarsjowanRosaRapilosAgnietaAlbertNadiaWijfie Lidia Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 25 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2016 (bewerkt) Maar ik snap dan niet dat de brandweer er bij moet zijn Wijfie. Ik ga nog niet kijken hoor. Buurman is al een paar maanden geleden geopereerd en heeft 5 baypass operaties gehad. Maar ik geloof dat ik hem vanochtend hoorde. Ik had gisteren kip gemaakt voor hun en de pan is hij nog terug komen brengen. 25 maart 2016 bewerkt door bolletje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 25 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2016 Sorry, gisteren dagpact niet gehaald. Vandaag gaat dat wel lukken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 25 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2016 Vanwaar je "sorry", lidia? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 25 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2016 Kohtje, omdat ik dat niet alleen aan mezelf had beloofd, maar aan de mede dagpacters. Dat is juist waarom ik mezelf daar bij aansluit, want als ik het mezelf beloof, breek ik die belofte veel makkelijker. Niet omdat ik het niet waard ben,maar meer omdat toch niemand het weet. Ik ga dus niet af. Even heb ik overwogen om het niet op te biechten, maar dan heeft dat hele pact geen zin. Gelukkig niet gerookt en ik miste het ook niet. Bedankt voor je reactie, is belangrijk voor mij, want nu moet ik het onder woorden brengen. smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 25 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2016 Heel erg jammer Lidia. Hoe lang heb je niet gedronken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden