Spring naar bijdragen

Vrijdag 11 maart 2016

rosa45

Aanbevolen berichten

Jij ook een goedemorgen Lars. 

Even de draad van gisteren doorgesjeesd. 

Vraag van Yoga hoe ik tegenover alcolhol sta qua gevoel... 

Ik denk dat je het kunt vergelijken met hoe ik tegenover thee sta: 

Rooibosthee vind ik vies, engelse melange drink ik 's morgens met een wokje melk, 

groene thee de rest van de dag. En soms heb ik geen trek in thee, dan neem ik koffie of een 

beker water. Ik heb er geen uitgesproken negatieve gevoelens bij, maar ook geen uitgesproken positieve. 

Ik heb ook nooit extreme hoeveelheden gedronken, bleef gewoon functioneren in gezin en baan. 

Kan ook geen jeugd, ouders of nare perioden in mijn leven er voor aansprakelijk stellen. 

Dronk niet om te vergeten... 

Dronk gewoon teveel en te vaak en daar wilde ik wat aan doen en daar heeft het forum en de 

cursus van Tactus mij enorm bij geholpen.

Kom ik vanzelf bij de vraag van Tomtom wat ik als minderaar dan nog doe hier op het forum. 

Ik ben hier gekomen met wat ik zelf als drankprobleem ervoer, heb de cursus van Tactus gevolgd.

En als je die helemaal hebt afgerond loop je hier toch al snel een aardig tijdje rond. Heb je de mensen 

leren kennen en voel je je thuis hier. Dan ben je minderaar geworden en ja, na verloop van tijd zou je 

de term eigenlijk moeten veranderen in 'sociaal drinker' of zo, net zoals ik na heel lang een 'stopper' met roken was 

op zeker moment besloot ik dat ik een niet-roker was geworden (Soothe heeft gelijk). 

Ik ben dan wel een sociaal drinker, maar loop hier al gewoon een hele tijd rond, ken veel mensen al zo'n zes jaar

en voel me hier thuis.Daarom kom ik hier nog dagelijks..

Hoop dat ik de vragen van Yoga en Tomtom een beetje heb kunnen beantwoorden? 

En wat me opviel toen ik de draad van gisteren even doorliep is dat Moppie67 zich zo snel aangevallen voelt. 

Niet doen meis, probeer te kijken of je een opmerking van de ander ook als positief kunt zien. 

Er werd echt niets negatiefs gezegd buiten het feit dat Tomtom het een zwaar onderwerp vond... 

Zo, en dan nu een bakje .. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...