Spring naar bijdragen

Dinsdag 8 maart 2016


Gast Lars

Aanbevolen berichten

Nou, buiten bleek het veulste koud en het begon te gieten. Toen dus de film van Yo bekeken. Beslist de moeite waard!

Staat ie al op een ander draadje? (bij tips bv?)

Ik zag dat Jan van Delden ook meewerkte aan de film!

 

Nu schijnt de zon weer. Ik ga maar es op buienradar kijken of ik eruit kan!

 

Wat fijn Ag dat alles goed in de gaten gehouden wordt bij je dochter, en dat vader wat stabieler is.

Dat geeft wat rust.

Heb jij de film al gezien Ag, of denk je van "laat maar".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kohtje:  www.fitbit.com

Het is een armbandje wat je draagt met daarin wat sensoren en electronica wat middels Buetooth in verbinding staat met je smartphone. Daarop staat een app die van alles met de ontvangen data doet. Ook op je pc/laptop kun je op je eigen omgeving inloggen en gegevens toevoegen, bewerken of presenteren. Daarbij is de mogelijkheid om er allerhande informatie over op te vragen. Zo kun je je slaap "loggen" en op je pc zien wat je slaap-effectiviteit, tijd van wakker, tijd van onrust en dergelijke geweest is.  Daarnaast kun je toegesneden tips opvragen hoe je je kunt verbeteren. Dat geldt ook voor je gewicht, conditie enzovoorts.

Handig als je er zo mee bezig bent zoals ik. (Die overigens ook een liefhebberij aan "gadgets" (help! Nederlands woord?) heeft.)

Gewoon een modern stukje gereedschap die me helpt mijn doelen op een effectieve en prettige manier te bereiken.

Ook bekend onder de Nederlandse benaming "activity tracker".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

yogajuf, over toeval gesproken, wat niet zou bestaan; ik heb net het boek plus film alles over niets uit de bieb gehaald. Momenteel breek ik mijn tanden stuk op Jan van Delden, maar als beginner dénk ik nog te veel te willen snappen......

Oh ja, Jan van Delden met zijn Homerus en de Jantjes… Leuk!

En ken je Paul Hedderman? Hier over verslaving: https://www.youtube.com/watch?v=Rcr5EQ48IO8.

Ik wil ook altijd alles snappen, maar toch merk ik dat ik nu in een fase zit van 'doen' en 'voelen'. Ik ben Vera Helleman tegengekomen op mijn paadje. Haar benadering is meer vanuit het hart dan uit het hoofd, veel 'energetisch' werk, dat soort dingen. Zij raakt mij op een bepaalde manier.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yo! Je gaat helemaal lós lijkt het :D .

Het geeft mij een diepere kijk op ego. De stoelendans van Jan niets los bij mij. Mijn gevoel zegt dat hoe minder breed ik kijk, en hoe meer ik mij op mijn eigen kleine wereldje focus, hoe minder ik mens word en meer persoon, met meer ego.

Dat heeft voor mij verstrekkende gevolgen, want hoe kleiner mijn wereldje, hoe groter de leegte die ik wil vullen.

Al lezend en lerend zal ik vast groeien. Je merkt, ik ben nog wat zoekend.

Och, we zijn allemáál onderweg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik herkende wel wat in dat stukje tekst uit het Fuck dit en dat boek.

Ik zal die film Alles over niets ook eens gaan bekijken, hij staat op Youtube, dus kan zo op de TV.

 

Bedankt voor de link Yogajuf!

 

(Yogajuf herinnert me aan een ouwe kameraad van me, zonder juf dan. Hij doet zijn hele leven niets anders dan Yoga en heeft nu een yogaschool en een aantal mensen in dienst, hij noemt zichzelf de meester (narcist?) en is praktisch 'verlicht', opmerkelijk is dan wel dat zijn vrouw hem heeft verlaten omdat hij losse handjes had... :blush: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond!

 

Hier weer een drukke dag.

Sakkerlee, das niet niets...met je papa en dochter, Agnieta.
Hou je sterk zenne 

:rose:

 

Ik ben raar of zelden echt ziek (klopt effe af). Hopelijk wordt het vlug beter voor diegenen die er last van hebben.

Amai veel beestjes Ronja! En ik ken het maar al te goed...kinderen willen altijd wel wat maar de verantwoordelijkheid laat soms te wensen over.

Ik moet morgen terug naar de psycholoog. Ben benieuwd..
Tot nu toe enkel nog maar theorie.
Tijd voor actie.
Dat gedachten om te buigen zijn geloof ik sterk. Net zoals ik geloof in de kracht van positief denken en daar zelf de controle over te hebben.
Toch lukt het me niet als ik paniek voel opkomen en het daarbij fysieke ongemak. Psycholoog zegt dat ik het paniekgevoel moet doorvoelen, niet proberen te vluchten of controleren. Want door het te proberen controleren of te vluchten van de situatie hou je het geheel in leven. Ik leg het misschien niet juist uit maar goed..wat hij zegt begrijp ik uiteraard ook.

Ik weet alleen niet of hoe ik daar door moet.
Het is het meest beangstigende gevoel ever en het idee in de winkel te staan en het gevoel toe te laten...
Bleeeeuuuuk..
Maar ik ga het wel doen.
Ik ben er dik vet klaar mee.

 

 

bewerkt door fleurtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fleurtje, het gaat er juist om, om in te zien dat wij helemaal niet zoveel controle hebben en kunnen hebben als dat we denken.

En positief denken is als een trucje: na drie minuten ben je m kwijt. :face-icon-small-shocked:

Het leven is helemaal niet zo maakbaar als we onszelf wijsmaken.

We identificeren onszelf vaak teveel met diverse gedachten, blijven haken aan het loserzijn of minderwaardig voelen.

Of aan het verleden dat ons zogenaamd maakte tot wie we nu zijn.... het is maar welk oordeel (= gedachte) je er overheen uitstrijkt.

 

De film die Yogajuf plaatste is erg waardevol. Kijk em maar eens. (geplaatst onder thema's)

 

 

Een rustige dagdraad tot aan nu.

 

Ik ben de deur behalve voor een boodschap niet uit geweest.

Daar wil ik dan wel van alles over denken maar dat doe ik lekker NIET! :D  :D

 

Ik zat veel bij de pc om ebooks over te zetten en ik heb er nogal wat... pfff

bewerkt door smart
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

vanavond broodjes ei

morgen aardappelen met spinazie en ei.

Ik was rustig vandaag, ondanks het gebeuren met de garagedeur gister.

Dat is nieuw voor mij, heel nieuw, normaal gesproken ben ik weken van slag.

Geen paniek ook, gister toen het gebeurde ook niet, ja wel van heb ik dat weer?

28 maart vlieg ik weer naar Frankrijk.

Ik ga nu eten en tv kijken enzo

dagpact geslaagd

truste :moon: voor straks

 

Oh ja, dat ik vind ik leuks niet meer kan zien boven in mijn scherm is bij mij ook zo, en ik dacht ook dat het aan mij pc lag :(

Blij toe dat meerdere dat hebben, anders had ik aankomend weekend mijn pc overhoop gehaald :blush:

Ligt dus niet aan pc ;)

 

Tot morgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond nog even,

 

Net een vergadering gehad, met mede-flatbewoners.

Opkomst dramatisch slecht helaas.

Toch jammer, want het gebouw en jouw eigen huisje daarin, gaat toch iedereen aan..

 

Verder meld ik mij weer droog af.

Vanmiddag even een moeilijk moment gehad, maar dat is allang weer over  :)

En nu..lekker naar bed.

Welterusten allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@AlbertRemmo: die foto, is dat een recente foto van ABBA?

Hier alles uitstekend, om zes uur op en dan pas net op tijd thuis om nog 15 minuten Champions League te kijken, daar moet ik wel wat aan doen want dat gaat nu al twee maanden zo :-(.

Welterusten allen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...