Spring naar bijdragen

Zaterdag 20 februari 2016


Gast Vlok

Aanbevolen berichten

Ronja das helemaal niet zo gek hoor, die tweestrijd kennen we allemaal. Even weg vluchten uit de realiteit, even geen verantwoording, even rust enz. Het geeft ook aan dat jij jouw dagelijks leven soms best wel als zwaar ervaart. Dan liggen die gedachten om te gaan drinken dicht op de loer. Maar als je er gewoon niet aan toegeeft wordt dat op den duur minder en leer je steeds meer en meer om te gaan met de dingen uit het dagelijks leven. ;)  Je wordt sterker. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onderweg naar huis (de boot)

Ervaar een flinke trek en moet nog naar de winkel.

Heb het even zwaar

Zo snel mogelijk De winkel weer verlaten en het drank monster niet voeden dan maar.

Hoop dat het lukt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeilbootbewoner, als je in een jou bekende winkel boodschappen haalt, maak dan een

lijstje met wat je nodig hebt en bepaal vooraf de route door de winkel.

Dan race je die zaak door met je karretje of mandje, graait wat je nodig hebt bij elkaar en wegwezen.

Bedenk: beter nu nat van het kwijl dan morgen nat als een dweil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toppie ZBB. Tuurlijk kan je het ook al is het moeilijk maar je zal merken dat het de volgende keren makkelijker gaat. Misschien niet gelijk maar wel over een tijdje.

Ik heb hier in mijn kelder 4 flessen wijn staan. Die staan er al ruim een half jaar en ik was ze vergeten.

Van de week komt mijn schoonzus en mag ze die lekker opdrinken. Het doet me niets meer. Maar dat heeft ook tijd gekost. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog 5.5 jaar en dan ben ik ook zover hoop ik. Nou ja hoop, ik ga dat gewoon doen.

 

Dit! Ik merk dat als je stopt met hopen op wat je overkomt maar het gaat doen je al grote stappen gezet hebt. Mindset ervaar ik als iets belangrijks. ++++++

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

zbb, wat fijn dat je geen drank gekocht hebt. Inmiddels zal het al niet meer spelen, maar ik moest wel even denken aan mijn eerste uitstapjes naar de supermarkt. Voordat ik ging belde ik bv. mijn zus om te zeggen wat ik ging doen. Als ik terug was, belde ik om te vertellen wat ik gekocht had.

Een 40 plusser......... klaar voor de PAAZ? Nee. Alle, werkelijk alle hulp die mij droog kon houden nam ik aan. Hoe de wereld er ook maar tegen aan keek. Trots als een kind. Baby-steps... wie zegt dat herstel er sterk uit moet zien? Of groots en meeslepend?

 

Inmiddels is het niet meer de drank, inmiddels zijn het andere sneaky zaken waarover ik véél meer zou kunnen bellen. Vertellen. Hulp vragen en drama's klein houden. "Mama, selluf doen." ... speelt nog regelmatig op.

 

Och, iedere nuchtere dag is een succesvolle dag, want dat is de basis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...