Spring naar bijdragen

Maandag 15-2-2016


Gast Lars

Aanbevolen berichten

Leuk Kohtje... 

Mooie avatar trouwens.. 

 

Dank je, Yvonne. Is nog dezelfde avatar, heb hem alleen gisteren, toen ik me op de dagdraad niet "nuttig" kon maken, lekker in zitten kleuren..

is voor zo'n computerklungel als ik ben nog een hele klus geweest. Niet dat inkleuren.. maar om hem hier op de juiste plek te krijgen.. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor je uitleg Yvonne. Ik dacht ook aan waar Kate mee kwam. Dat gaf nog meer onrust. Ik had me vaker afgevraagd wie Fleurtje nu is waarover nog wel eens gesproken werd. Nu kan ik haar leren kennen en of ze nu Fleurtje of Truus heet. Ze is een echt iemand die hier komt om ADB te zijn. Daar gaat het om.

Fleur aangepast in Fleurtje

@Jannigje, vertel die droom anders aan ons. Doe ik ook wel eens en niet alleen met drankdromen.v

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees het een en ander over veiligheid op het forum. Ik heb in die tijd dat ik hier actief was ook het nodige meegemaakt

en herken het gevoel van onveiligheid. Maar het belangrijkste is om te bedenken dat je hier bent om te stoppen met alcohol

of om er mee te leren omgaan en daarin is het forum wat mij betreft altijd veilig.

Ik kom hier nog maar weinig, maar ik weet zeker dat als ik : "HELP, ik heb trek" kom roepen op het forum,

ik tig adviezen en tips krijg om vooral niet te gaan drinken.

Het forum werkt als je het gebruikt om je focus te houden op de reden waarom je hier waarschijnlijk bent:

stoppen met drinken. Zonder het forum was ik de eerste dagen, weken, maanden en jaren niet droog gebleven.

De twee meest belangrijke tips: nooit drank in huis en meld trek. Ga bij trek geen drank halen, maar ga naar het forum,

praat over je trek. Het forum is voor velen een onmisbare schakel om te leren omgaan met een alcohol verslaving en dat

is de veiligheid die hier is, er zijn altijd mensen die je verslaving begrijpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O wat leuk, Dendhro weer even horen!

 

Mijn logeerpartijtje is wat eerder gestopt door omstandigheden. Geeft niet. Heb net wat ramen gelapt en nieuwe glasinlood ramen voor het raam geplaatst (in mijn nopjes)

Heb het erg naar mijn zin gehad bij mijn vriendin; erg gelachen tot aan buikpijn toe. Wat is lachen toch heerlijk!

We gingen fantaseren om een gek boek te schrijven over zestigers in de sfeer van Hendrik Groen. Ik verklap natuurlijk niet alles maar het was hilarisch! :blush:  :D

 

Hier sneeuwde het niet gisteren, maar het was stormachtig.

Binnen zitten met de kaarsjes aan en spelletjes doen.

 

Meya: bij een zelfhulpgroep werk je aan je verlangen om van de verslaving af te komen. Binnenkomen met een kegel is niet de bedoeling/je mag dan niet meepraten, begreep ik.

 

Mijn aa-man zie ik als coach (het is nog geen groepje) en hij appt zelfs. Voor mij is het erg prettig toch eens per week zo' n steunpunt te hebben. Ik mag hem zelfs bellen bij erge trek!! Dat vind ik nogal wat!

Het is een fijne extra ondersteuning!!

 

De zon schijnt hier. Ik ga es even naar buiten denk ik.... het terras krabben...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je haalt me de woorden uit de mond Skip, nieuwe inzichten, anders denken, dat is ook allemaal het forum. Maar vooral samen adb worden, blijven.

Blij dat er openheid van zaken is, was bang voor terugkeer van een bepaald iemand. En zo zie je maar weer, angst levert nooit iets goeds op.

Een eeuwige ban, wist niet dat dat bestond. Ik geloof ook in nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Hebben we tenslotte niet allemaal een nieuwe kans gekregen om het anders te doen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • bericht van Kohtje
  •  
  • Forumdeelnemers
  • bullet_black.pngbullet_black.pngbullet_black.png
  • 6532 berichten
  • Geslacht:Man

Geplaatst Vandaag, 08:30

Mai, op 15 Feb 2016 - 00:39, zei:snapback.png

Ten alle tijden!

 

Te allen tijde!  ;)

 

Staande uitdrukkingen: ten alle tijden / te allen tijde

Wat is juist: ten alle tijden of te allen tijde?

Te allen tijde is juist. In deze zogenoemde 'staande uitdrukking' zijn enkele oude naamvalsvormen behouden gebleven. Er zijn veel staande uitdrukkingen waarin nog oude naamvallen voorkomen, bijvoorbeeld: van dien aard, uit hoofde van, met dien verstande.

Er zijn vrijwel geen regels te geven om te bepalen welke vorm de juiste is, maar enkele vuistregels zijn er wel:

  1. Ter hoort bij vrouwelijke woorden, ten bij mannelijke. Bij sommige woorden komt echter variatie voor; het woord tijd kon vroeger ook vrouwelijk zijn, maar tegenwoordig is het uitsluitend mannelijk. Daardoor bestaan naast elkaar ten tijde van en in de loop der tijd.
  2. Ten/ter is een samentrekking van het voorzetsel te of tot en het verbogen lidwoord den/derTer of ten is alleen juist als het vervangen kan worden door de of hetter waarde van (omdat de waarde van ook kan), maar te uwen kantore (want het uwen kantore/kantoor kan niet).

 

 

Snap u 'm, snap ik 'm. (schrijft Kohtje)

 

Snap jij het niet????? :(  :(  :P  ;) Goh, hoe is het mogelijk  :)

 

Sorry ik kom zo maar binnenvallen, ik hoop niet dat ik "verkeerd val", ik heb  nog niet bijgelezen

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De moderator had een bericht voor mensen die zich willen laten verwijderen van het forum. Zie daar.

 

Misschien moet dit per pb naar de moderator? Maar ik reageer met 2 opmerkingen:

 

- een IP adres verwijderen betekent dat die persoon onder een andere nicknaam terug kan keren (mits moderatoren daar een lijstje van bijhouden en dat weten te verhinderen)

- door het verwijderen van veel tekst (van meerdere exforummers) vallen er onwenselijk grote gaten in teksten die daarvoor nog leesbaar waren. In de dagdraad is dat misschien niet zo erg, maar bij Thema's wellicht niet handig.

- Daarbij wil ik aanbevelen om de eeuwige ban te schrappen

 

En nu ben ik benieuwd of Truus nog terug komt!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi mijn Gerrit,

 

Twee jaar is wel super hoor.Dat doet niet iedereen je na. 

We hebben met een duivelse vijand te maken.

Dus erg goed. 

 

Vroeger schreef ik vaak: eerst de drank uit de weg en mocht er dan

nog wat te sleutelen zijn, zeker doen.

Nu dus mindfulness. Ik hoop dat het je goed doet.

 

Groet en houd vol. :)

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

 

MijnGerrit   :sun:  :sun:   :sun::rose: :rose:  :rose:  :)  :)   :)  :lips: :lips:  :lips:  :musicnote:  :musicnote:  :musicnote:  :present:  :present:  :present:  :sun:  :sun:   :sun::rose: :rose:  :rose:  :)  :)   :)  :lips: :lips:  :lips:  :musicnote:  :musicnote:  :musicnote:  :present:  :present:  :present:  :sun:  :sun:   :sun::rose: :rose:  :rose:  :)  :)   :)  :lips: :lips:  :lips:  :musicnote:  :musicnote:  :musicnote:  :present:  :present:  :present:  :sun:  :sun:   :sun::rose: :rose:  :rose:  :)  :)   :)  :lips: :lips:  :lips:  :musicnote:  :musicnote:  :musicnote:  :present:  :present:  :present:  :sun:  :sun:   :sun::rose: :rose:  :rose:  :)  :)   :)  :lips: :lips:  :lips:  :musicnote:  :musicnote:  :musicnote:  :present:  :present:  :present:  :sun:  :sun:   :sun::rose: :rose:  :rose:  :)  :)   :)  :lips: :lips:  :lips:  :musicnote:  :musicnote:  :musicnote:  :present:  :present:  :present:

2 jaar hoort een slinger bij.

 

What`s in a name stond ergens en Soothe reageerde daar op (tussen Fleur en Fleurtje)

Weet je nog wel Soothe dat je je eerste privébericht naar Albert stuurde, in plaats van AlbertRemmo?

 

Lars, in het begin heb ik je zo vaak doorelkaar willen schudden, aanmelden voor dagpact en toch elke keer weer drinken.

Je vertelde wel en ik werd er zo moedeloos van.

Been there, done that, oftewel, ik heb het ook meegemaakt, en ook gedaan.

Ik kan er voor mezelf niet mee overweg, maar van een medeforummer vind ik het 10 X erger

dan denk ik * wáárom meld je je aan op het forum, gewoon omdat ik om jullie geef en mezelf wegcijfer.

Lars  :lips:  :lips:  :lips:  :sun:  :sun:  :sun:  :rose:  :rose:  :rose:  :musicnote:  :musicnote:  :musicnote:  ;)  ;)  ;)   :lips:  :lips:  :lips:  :sun:  :sun:  :sun:  :rose:  :rose:  :rose:  :musicnote:  :musicnote:  :musicnote:  ;)  ;)  ;)   :lips:  :lips:  :lips:  :sun:  :sun:  :sun:  :rose:  :rose:  :rose:  :musicnote:  :musicnote:  :musicnote:  ;)  ;)  ;)   :lips:  :lips:  :lips:  :sun:  :sun:  :sun:  :rose:  :rose:  :rose:  :musicnote:  :musicnote:  :musicnote:  ;)  ;)  ;)   :lips:  :lips:  :lips:  :sun:  :sun:  :sun:  :rose:  :rose:  :rose:  :musicnote:  :musicnote:  :musicnote:  ;)  ;)  ;)

3 weken voor jouw is een slinger zéker gewenst, hou vol en laat je niet in de luren leggen als je daar vandaan bent.

En neem van me aan dat drankhersenen al beginnen te werken vlak voor de tijd dat je weer naar huis gaat.

Ik hou je wel in de gaten hè? Ben heel trots op je.

 

Wijfie :heart: gaat goed zo, hou dat vast

 

leila

Forummer

  • default_large.png
  • Forumdeelnemers
  • bullet_black.pngbullet_black.png
  • 338 berichten
  • Geslacht:Vrouw

Geplaatst Vandaag, 08:52

Goede morgen

 

DAPACT

Albert

Tine

Leila

 

fijne dag

 

Nadia

Forummer

  • photo-thumb-1886.gif?_r=1452463723
  • Forumdeelnemers
  • bullet_black.pngbullet_black.png
  • 643 berichten
  • Geslacht:Vrouw

Geplaatst Vandaag, 08:52

Goedemorgen

DAPACT
Albert
Tine
Leila
Nadia

Heb een fijne dag allemaal! 
 
Op dit wilde ik reageren met lekker gekopieerd?
En dacht dat Leila het had getypt.
Maar nee hoor de fout lag al bij ik zei de gek :D
Er staat DAPACT in plaats van DA(G)PACT
Tsja gehaast vanmorgen, en dan lees ik niet wat ik plaats :blush:
 
 
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allen,

 

iemand zei dat ik even op de dagdraag van gisteren moest kijken, wat ik dan ook gedaan heb. Ik was eerst bijzonder geïrriteerd omdat ik van de mod een waarschuwing had gekregen omdat ik Truus als een nepaccount had genoemd (wat samen met het noemen van de kleine-die-niet-genoemd-mag-worden punten toch aardig begint op te tellen). Daarna werd ik er verdrietig van omdat Truus/Fleurtje blijkbaar nergens anders haar ei kwijt kan/kon. En daarna, liet het me vrij snel koud (maar blijkbaar toch niet zo koud dat ik toch wilde reageren..). 

 

Een ban voor het leven vind ik onzin, iedereen verdient een tweede, zelfs een derde of vierde kans. Maar eerlijkheid is wel belangrijk en dat mis(te) ik. Net zoals dat ik het eerlijk vind dat ik gewoon de kleine-die-niet-genoemd-mag-worden mag noemen, zonder daarvoor op de gang gezet te worden met een puntmuts op. 

 

Aan de andere kant, werd ik vandaag wel enorm blij van MijnGerrit, die alweer twee jaar mooi droog staat en mij toch enorm vriendelijk verwelkomde vier maanden geleden hier op het forum. Ik moet nog een hoop leren, maar dat wist ik al :-). Toch maar even aandachtig blijven lezen

 

Houd het droog

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vond het niet nodig dat alles rechts bleef staan

Verder eet ik zo frituur, bitterballen en kroketjes.

Spelletjes doen en tv kijken, bankhangen is er niet bij, want vanachter mijn pc kan ik ook tv kijken ;)

Ligt er maar net aan wat ik op dat moment belangrijker vind :D

Het dapact vandaag sluit ik geslaagd af

Fijne avond en truste :moon: voor straks

Tot morgen

 

 

Misschien piep ik nog effe straks

Link naar opmerking
Deel via andere websites

love ya AR :heart:

Dito Jane :heart: Ik ben zo blij voor jou, Sowhat en Dhendro dat jullie nog steeds zonder drank zijn.

Jaloers? ja

Hoogtevrees, vliegangst, had ik maar, maar dan is hebben te laat.

Nu ruim een maand ik, en ik hoef geen felicitaties, want het is nog steeds strijden.

Oh ja ik ging spelletjes doen en zo :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...