Sita2 Geplaatst 17 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2016 Het is net of ik iedere keer blijf steken. Emoties voel ik wel het komt er alleen niet uit. Er zit ook angst bij mij om me te laten gaan om de controle kwijt te raken. Ondertussen moe en veel hoofdpijn. Raak een beetje op heb ik het gevoel. Het klinkt alsof je tegen ''overgave'' aan zit? Zo moe en op dat je niet anders meer kunt dan de strijd opgeven en je overgeven aan wat is? In ieder geval weer sterkte en succes vandaag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 17 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2016 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 17 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2016 Schaamte is een lastige. Ik vind schaamte lastig om te duiden.... want vaak heb ik er helemaal geen last van, maar stiekem weg soms wel M.n. jegens vreemden, want tegenover vrienden heb ik het amper. (zij mogen alles/veel weten en van me vinden) Wat is schaamte eigenlijk? Het tegenovergestelde van trots-weten waar je voor staat? Hoe zou jij het uitleggen Lars? (ik denk eigenlijk dat schaamte je erg in de weg staat. Zijn dat stemmetjes van vroeger?) Ik gun je iig meer dan al deze rotgevoelens. Deurzetten Omdat het moet!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zandloper Geplaatst 18 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2016 Ach,Larsl Wat pijnlijk allemaal, Je rugzak zit vol,die ga je beetje bij beetje leegen.en dat kost tijd,en goede therapie.je voelt schaamte,maar kijk jezelf in de spiegel,en probeer ook om van jezelf te gaan houden.je bent het waard, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 18 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2016 Schaamte is een heel vervelend, niet helpend gevoel. Het kan je enorm belemmeren om stappen te zetten. I know... Goed dat je dat ziet, voelt..opschrijft (uitspreekt?). Daar kom je wel verder mee! Lars, cliché misschien, maar je bent nooit te oud om te leren. Er zijn er genoeg die het nooit doen. Jij hebt de moed om wél aan te pakken. Succes Lars. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 18 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2016 Vergeet vooral niet dat je niet alleen staat, niet de enige bent.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 18 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2016 'Dat schijnt niet goed te zijn' Lars, dapper! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 18 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2016 Laat het lekker rusten Lars?En je moeder blijven geloven dan? Niks ervan, tijd om volwassen te worden en sla vooral de puberteit niet over op jouw moeder mag je best boos worden. sjonge Lars, wat triest dat zij dat jou vernederen nodig heeft en had wat zegt dat wel niet over haar?Bijt maar door deze zure appel heen Lars dan ben je echt klaar voor de volgende stappen! kruidenthee67 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 18 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2016 Ik heb er geen woorden voor... Nou, deze: Lars, wat doe jij het dan goed!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 18 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2016 (bewerkt) Lars, je was 5 en je beer viel, hoe kan jij schuld hebben aan de dood van je broer? Er was geen schuld. Jij bent gebukt gegaan onder alles; de gebeurtenis, het werd verzwegen, hoe kon je niet denken dat jij schuld had?Kinderen zijn het middelpunt van hun universum. Jouw ouders hadden hun verdriet. Hoe het is gegaan dat kan niet terug gedraaid worden, maar hoe jij van hier uit verder gaat heb jij invloed op. En hoe jouw moeder jou behandelt, daar heeft ook zij invloed op (gehad). Wat hun/haar eigen voorgeschiedenis ook was, het maakt het hoog uit te begrijpen, maar nooit goed te keuren hoe ze de ellende hebben doorgegeven. Dat jij in het verlengde daarvan, en met teveel drank, de puinhoop hebt mede doorgegeven, ook dat kan niet worden teruggedraaid. Maar, ennnn dus eigenlijk, je bent het aan jouw kinderen en jezelf (en kleindochter) verplicht de rode draad door te knippen nu. Huil om je verleden, je broer, word boos (in therapie liefst) op je moeder en leer je te uiten, dan is de vloek/ban doorbroken. Voor jou is het nog niet te laat. Je weet inmiddels dat drank niets helpt, het vertraagt het broodnodige verwerken. Maar de ellende is er en moet verwerkt worden, anders kun je niet verder. Bij mij was er ook een beerput, en bij wel meer mensen die hier schrijven. Jouw pijn en verdriet, al jouw emoties zijn exact even waardevol als die van mij van anderen hier, van je moeder, enz enz enz. Maar allemaal verdienen die emoties en gebeurtenissen erkenning en drank helpt daar niet bij. 59, ach Lars, nog zo de moeite waard voor je toekomst. (je kan wel 90 worden, sprak ze troostend) nog zoveel jaren te oogsten. Van Emma te genieten, met haar te praten, haar vragen te beantwoorden. 18 augustus 2016 bewerkt door lady jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 18 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2016 Ontzettend verdrietig Lars. Dat eenzame kind komt weer terug. Op enig moment leer je dat hopelijk te omarmen en te geven wat het zolang al nodig had. Geen wonder dat je ging drinken.... Je verstand zegt nu dat het achter je ligt. Maar ik weet zeker dat je er met je gevoelens te verwerken nog achter komt wat er te helen is!! Ik zie dat Jane heeft gereageerd zoals ik het had willen zeggen Ik wens je veel doorzettingsvermogen! De kracht zie ik al zo lang! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 18 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2016 Delen is helen..Lars En tranen mogen daarbij rijkelijk vloeien. Ook jij bent het waard ❤ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vol Geplaatst 19 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 19 augustus 2016 Een kind van 5 is een kind. Dat hoogstens verantwoordelijk kan zijn voor iets dat het op die leeftijd kan begrijpen .. Dat tekenen op papier moet en op de muur niet mag bijvoorbeeld. Lars, wat Etty schrijft in de derde alinea klopt. De copingmechanismen van een kind werken als kind, niet meer als volwassene. Ik hoop dat de therapie je helpt dit te leren. Er is een goed boek over, kreeg ik van mijn therapeut ooit, als je wil zoek ik het op als ik weer thuis ben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claartje Geplaatst 19 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 19 augustus 2016 Wat een wijze woorden werden er hier gezegd . Hoop dat je daar wat kracht uit kunt putten Lars Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 19 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 19 augustus 2016 Lars, begrijpelijk dat je er tegenop ziet om het allemaal aan te gaan. Toch zal het je helpen. Te begrijpen waarom de dingen gaan zoals ze gaan, te accepteren en te weten dat je het zelf daardoor ook anders kunt gaan doen. Ik vind het heel mooi hoe er door anderen op je gereageerd is, waardevol, en hopelijk voor jou helpend, ondersteunend. Je doet het kei-goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zandloper Geplaatst 20 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 20 augustus 2016 Heb toch wel moeite,omdat ik graag iemand in de ogen kijk.vind het vaak moeilijk om hier te schrijven. Fijn dat het voor jou wel werkt, Heel veel sterkte Lars met jou pad, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 20 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 20 augustus 2016 Herkenbaar Lars Je doet jezelf te kort om niet te gaan praten voor je herstel Mooi begin..laten lezen. Succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 20 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 20 augustus 2016 Goeie stap lars. Hou je ook een dagboek bij? Of eigenlijk fungeert dit misschien wel als dagboek. Je hebt je ingang dus wel gevonden, niet praten maar schrijven. Helemaal goed toch? En hoe open stel je je op als je dat dan aan je pb-er laat lezen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sita2 Geplaatst 20 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 20 augustus 2016 Wil even kort kwijt dat ik enorm geraakt ben door je openheid en het verhaal wat je met ons wilt delen. Nog afgezien van het verhaal zelf. Sterkte en liefs! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 21 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 21 augustus 2016 Je groeit Lars Je ontdekkingsreis is begonnen. Eerst de oude ingehouden emoties eruit. Dan is er weer plek noor nieuwe kijk op het leven. Komt goed Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 21 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 21 augustus 2016 Het lijkt mij meer de angst die spreekt Lars. De depressie is waarschijnlijk meer het gevolg van het drinken. Je kunt je issues vergelijken met hen die het erger hadden, maar ook zijn er velen die dronken om minder. Weinig zinvol dat vergelijken dus. Zeker als je vergelijkt om dus niet in de actie te hoeven. Een feit is dat je vele jaren geen onderhoudsbeurten hebt gehad, wat je met een auto wel zou hebben gedaan. Wij hebben ons emotionele wereldje gewoon verzopen en betalen later de rekening. Als je olie ververst komt ook eerst de drab boven. En als het weer helder is loopt je auto weer als een zonnetje. Als jij je shit aangaat, hoe moeilijk en pijnlijk ook, dan heb jij ook je positieve emoties weer. Dat is wat je hier steeds leest van oudgedienden. Ook wij gingen tot het gaatje vaak. En zelfs nu na 7 jaar droog, is het leven vaak niet halleluja. Maar er is gewoon wat er is. Ik geniet wel veel subtieler van kleine dingen. En kan problemen aan voor ze grote issues worden. Dus voor het oog lijkt het leven wat saaier, maar eerlijk gezegd noem ik het meer in evenwicht. Juist voor iemand met Asperger is dat helend. En dat gezuip funest. Ik denk dat je het allemaal wel weet van binnen. Maar dat de angst nog regeert. En een stukje gemakzucht of luiheid misschien? Want net als de grote schoonmaak in huis; als je eenmaal echt begint dan kun je eigenlijk niet meer terug. Dat wil je ook niet als je over de helft heen bent. Doorzetten dus Lars. Sita2 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sita2 Geplaatst 22 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2016 Je kunt het Lars! Als je dingen herkent/ erkent van jezelf is dat toch al heel wat?! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sita2 Geplaatst 22 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2016 ((Lars)) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claartje Geplaatst 22 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2016 Maar je drinkt niet en dat vind ik waanzinnig knap ! Sita2 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 22 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2016 (bewerkt) uit; versjes van Lars 22 augustus 2016 bewerkt door lady jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden