Spring naar bijdragen

Stoppen


Gast Lars

Aanbevolen berichten

Man o man. En hoe het ook zij.....

je bent nu je leven aan het bijeen rapen!

 

Ik merk dat ik het erg pijnlijk vind hoe je moeder reageert, ongelofelijk.... echt...

 

Sowieso bespeur ik de laatste tijd dat ouderen/ of anderen... erg vasthouden aan vaststaande ideeen en patronen. Ik vind dat vaste, zelfvoldane.... ook erg-erg moeilijk.

En, vermoedelijk ga ik dat ook doen (merk ik soms). Maar ik wil het niet: dat herinneringen zooo vast zijn, maar misvormd, omdat er ook pijn en oordeel in geslopen zijn (onverwerkte teleurstelling ook). Misvattingen!

 

Ik hoop maar dat er flexibelen van geest zijn die jou er mee doorheen slepen Lars!

 

Beetje empathie kunnen opbrengen, daar snakken mensen naar!

Ik hoop dat je zussen spontaan mooie reacties zullen geven. Maar goed, je weet niet hoe bij hen de herinnering zich heeft vastgezet onder invloed van jouw ouders......

(merk dat ik boos word...) :(

 

Je gaat het klaren!

:heart:

bewerkt door smart
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op dit moment niet. Heb sinds een paar dagen weer helemaal in mijn kop zitten dat ik drinken moet/wil. Vluchtgedrag is het. Ik kan niet vluchten. Moet ik ook niet willen. Het kan niet. Heb geen huis meer. Zullen ze mij hier er niet bij de eerste keer uit gooien. Na een paar keer wel. Wat dan? Waar denk ik nu over na? Waarom nu niet door willen pakken. Waarom alles weer weg willen gooien. Omdat ik een * eerste klas ben. 

bewerkt door moderator
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op dit moment niet. Heb sinds een paar dagen weer helemaal in mijn kop zitten dat ik drinken moet/wil. Vluchtgedrag is het. Ik kan niet vluchten. Moet ik ook niet willen. Het kan niet. Heb geen huis meer. Zullen ze mij hier er niet bij de eerste keer uit gooien. Na een paar keer wel. Wat dan? Waar denk ik nu over na? Waarom nu niet door willen pakken. Waarom alles weer weg willen gooien. Omdat ik een lel eerste klas ben. 

 

Lars, jij vindt jezelf een lel eerste klas... ik denk dat het tijd wordt voor een welverdiende degradatie naar lel tweede klas.

Je bent zeer bewust en doortastend aan het werk met jezelf.

 

Je ziet drinken nog als iets wat de "nodige" rust zal geven. Op korte termijn is dit misschien wel zo en lijkt het een beloning, geeft het bevrediging.

Maar niet drinken om de consequenties van wel drinken te ontlopen is zo'n gevecht nog steeds.

Als je je misschien ontluisterende "ont-dekking" van jezelf nu eens niet ziet als iets wat je wilt ontlopen maar juist als iets waar

je uiteindelijk schoon en helder uit tevoorschijn komt, zou je dan niet blij kunnen zijn dat je nu niet drinkt?

Probeer even verder te denken dan alleen nú als je het zo moeilijk hebt.. Leef in het NU maar laat je impulsen (ik wil drinken) je niet terugtrekken in

het verleden en de angsten daarvoor. Leef in het NU en laat je hoop je vooruitkijken.

Je doet dit al, maar je kijkt teveel naar de straf voor drinken i.p.v. de beloning voor niet drinken.

 

Kop op.. op naar lel zónder gradatie, en dan bedoel ik niet een waardeloze lel maar juist een waardevolle "geen-lel".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Prachtig verwoord Kohtje.

 

Lars ik lees niet veel draadjes (tijd gebrek) Maar ik lees jouw draadje regelmatig "bij" 

En ik zie zo een mooie groei. Daar word ik echt blij van.

 

Ook hoe je nu kunt genieten van je kleindochtertje. 

 

Vor mij ben je een topper!!!

 

Liefs Pumpkin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha, ha, als je niet uitkijkt, word je nog een lol eerste klas.

Maar echt, Lars: jouw ontwikkeling is zo duidelijk, ik hoop dat jij dat zelf ook ziet. Je komt steeds steviger over. Misschien voel je dat niet, maar je berichten kunnen niet liegen. (Want als ze dat wel doen, reken maar dat je dan het gansche forum over je heen krijgt) Los daarvan vind ik je altijd zo lief in je reacties op anderen, zo totaal ongekunsteld, en moet ik ook nog eens hier en daar om je lachen (de zere rug van Kohtje. Sorry, Kohtje)

 

Dus: geloof je de innerlijke stem van je afkeurende moeder, of geloof je ons. 

Nou?

Drinken is geen optie, dus daar hoef je niet meer over na te denken, lekker makkelijk.

bewerkt door basta
Link naar opmerking
Deel via andere websites

.......... Los daarvan vind ik je altijd zo lief in je reacties op anderen, zo totaal ongekunsteld, en moet ik ook nog eens hier en daar om je lachen (de zere rug van Kohtje. Sorry, Kohtje)

 

 

Pas op, basta... ik kan zééér chagrijnig worden door een zere rug. Of het nou de mijne is of die van iemand anders.. en dan nog lachen ook!!! :P;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een reacties word er verlegen van.  :blush: Etty ik heb dit nog niet eerder gehad. Misschien verslap ik duurt het me te lang. Ongeduldig past er natuurlijk ook bij. Natuurlijk het vluchten zelf. Niet willen voelen. Het is inderdaad geen optie. Gewoon de nul houden. Mij goed bedenken dat ik niet meer 1 of 2 kan drinken. Niet willen uitproberen want dan gaat het mis. Dat me goed voor ogen blijven houden. Vanmorgen gesprek met psycholoog gehad. Kwam een beetje hetzelfde uit als hier. Kijk nu eens naar wat je wel bereikt hebt. Hoe ver je wel bent. Dat blijf ik lastig vinden. Wel heeft ze nog weer wat dingen uitgelegd. Veel herhaling schijnt belangrijk te zijn voor mij. Kan er ook niets aan doen. Nu nog een gesprek met arts. Daarna weekend en ik ben vastbesloten om er wat van te maken. Bedankt voor de reacties het doet me echt goed.  :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tot nu toe valt het weer eens niet mee. Ik geloof dat ik behoorlijk ingewikkeld in elkaar zit. Ik wil reuzenstappen in plaats van bescheiden stapjes. Ik mag geen* of * meer zeggen. Dan zeg ik maar dat is best vervelend. 

Aangepast. Geen reden om te schelden en wil geen ban riskeren.

bewerkt door Lars
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Potjandikkie en sodeju.

Zo, ik zal de ban voor je riskeren, Lars.

 

Waarom ga je niet wat meer tekenen?? Of ben je daar te zwaarmoedig voor? Kan dat, trouwens? Ik weet het niet, ik ben geen tekenaar. Het hoeft niet meteen het palmstrand van Sita te zijn. Ik ben niet ironisch, Lars, ik meen het: waarom schakel je je talent niet in om je beter te voelen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lukt me even niet. Te weinig geduld niet snel tevreden. Ik pak mijn rust niet. Net een gesprek gehad. Wat verwacht ik nu na nog geen 8 maand? Scheiden stoppen met alcohol diagnose autisme depressief dingen uit mijn jeugd die naar boven komen. Maar Lars wil dat alles normaal is zonder moeite er voor te doen. Ik ben de hele dag in beweging. Niet zozeer met bewegen zelf bezig. Wel met alles opschrijven honderd plannen maken waar niets van terecht komt. Overal aan beginnen en niets af maken. Ik doe bijna geen ontspannende dingen. Of het moet al omdat het op mijn programma staat. Alles moet ik in 1 keer kunnen. Anders haal ik mezelf weer naar beneden. Ik moet veel meer dag per dag. Me meer overgeven aan de hulpverlening en niet zelf allerlei plannen gaan opschrijven. Zij hebben er voor gestudeerd ik niet. Toch maar eens kijken of ik daar een weg in kan vinden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...