Meya Geplaatst 29 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2016 Omdat je altijd kind blijft tegenover je ouders. Ook als je volwassen bent. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 29 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2016 Ik lees Roberto pas na mijn reactie. Maar dat is inderdaad wat ik bedoel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 29 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2016 (bewerkt) Omdat je altijd kind blijft tegenover je ouders. Ook als je volwassen bent. Ja Meya, zo is het. Gelukkig heb ik heel lang kind mogen zijn van mijn ouders. Maar ik vond het verschrikkelijk als zij mij bij hun persoonlijke problemen probeerden te betrekken. Ook al heb ik dat nooit laten merken (kwam niet vaak voor, maar soms wel). Vaders en moeders moeten voor hun kinderen altijd vader en moeder zijn en blijven. Dat ze misschien door ouderdom lichamelijk hulpbehoevend worden doet daar niets aan af. Dat is van een compleet andere orde. 29 oktober 2016 bewerkt door Roberto Meya reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 29 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2016 (bewerkt) Lars, Als jouw rol van vader voor jouw kinderen ernstig verstoord is, is het het een ernstige taak voor jou als vader om dit weer goed te maken. (stap zoveel uit het AA / Minnesota model). Vaders hebben een rol voor hun kinderen, kinderen hebben geen rol voor hun ouders. 29 oktober 2016 bewerkt door Roberto Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 29 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2016 Lars, wat ben ik blij je weer te lezen. Je hebt het moeilijk, maar je kijkt wel vooruit en je maakt plannen, dat is goed.. Lieve Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 29 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2016 (bewerkt) Kennen jullie het gevoel van falen. Het gevoel dat je weinig bereikt hebt in je leven. Het gevoel dat je niets of niemand bent. Lars, ik zit even wat terug te lezen. Dit herken ik deels wel / deels niet. Voor mij zit het meer in de bevestiging / ontkenning van anderen over wat ik gedaan heb. Of ik gefaald heb, of niet? Voor mijn eigen gevoel heb ik niet echt gefaald. Nee, als ik nu even over nadenk: nee, ik heb niet gefaald. Wel ben ik er lichamelijk slecht aan toe door de drank door de jaren heen. Toch voelt dat niet als falen. Eerder voelt het als machteloosheid. 29 oktober 2016 bewerkt door Roberto Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 29 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2016 Lars, voor kinderen gaan ouders over hun eigen grenzen. Niet goed. Maar het gebeurt. Jij weet dat jouw grens hier ook aan de orde is. Oudste is erg resoluut over wat zij denkt dat voor jou het beste is. Maar ze heeft het mis. Bovendien pakt ze de ouder rol naar jou door voor jou te beslissen. Beslis zelf en deel dat mee. Jongste zou deze weg niet kiezen zo, klopt dat? Iets zegt me dat zij jou beter aanvoelt. meer respect heeft ook. Kijk wat haalbaar is voor jou morgen, alleen koffie op een terrasje?En daarna terug? Zelfbescherming is erg belangrijk Lars, je bent erg kwetsbaar. kruidenthee67 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 30 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 30 oktober 2016 Wijsheid gewenst Lars, Doe wat voor jou werkt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 30 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 30 oktober 2016 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 30 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 30 oktober 2016 Hey, op de toppen van je tenen lopen, mensen niet teleurstellen, blij mogen zijn dat je bij die mensen mag zijn en dat die mensen hun (kostbare) tijd in jou steken. Daarna gaat (hun) leven wel weer gewoon verder hé. Maar wees dankbaar voor de tijd die je hebt gekregen.. en doe het daarna dan wel goed hé.. ik zet de rest even op mijn eigen draadje, want is niet zo fijn als ik jouw draadje enkel over mezelf spreek. Wat ik wil zeggen is dat je moet proberen om zelf je evenwicht te bewaren, is een oefening waar ik al lang mee bezig ben. Probeer in je eigen 'kracht' te blijven en je hoeft niet altijd te proberen het iedereen naar zijn zin te maken. Je mag best trots zijn op jezelf Lars, je hebt misschien fouten gemaakt in je leven, maar dat heeft iedereen. Het wil niet zeggen dat als mensen een pad volgen dat "veilig" is, dat dat beter is.. misschien voor hun maar niet voor iedereen. Lieve Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 30 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 30 oktober 2016 Ook deze uitjes gaan wennen ...een spanningsveld ebt langzaam weg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 30 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 30 oktober 2016 (bewerkt) Maar nee Lars, een * leven met drank 31 oktober 2016 bewerkt door Gast Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 30 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 30 oktober 2016 Wat jij wilt.... Doelen bereik je niet door af te wachten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 30 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 30 oktober 2016 En een leuk leven had je ook niet met drank...dat weet je Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 30 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 30 oktober 2016 Hé Lars, kom op man, je bent verder dan dat. En je bent ook veel meer dan dat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 30 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 30 oktober 2016 Lieve Lars, je mag zeuren hoor.. en gezellig hoeft het niet te zijn.. Tegenwoordig is alles maar gezellig.. vlekken in mijn hals.. allergische reactie.. Hoe kan ik eigenlijk zelf mijn strafpunten checken?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 30 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 30 oktober 2016 Je krijgt er een berichtje over Lieve, en daarna verschijnt de puntentelling in je profiel. Ik sta op twee inmiddels, blijkbaar ontglippen de krachttermen me te gemakkelijk. Succes vandaag Lars, hoop dat je ondanks alles toch een prettige dag hebt met je dochter. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 30 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 30 oktober 2016 Ha, ha, ruige Lieve met je schattige Avatar... ik zou er maar gauw 'onplezierig' van maken. Lars, ik hoop dat het leuk was! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 30 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 30 oktober 2016 Wat is er Lars?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 30 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 30 oktober 2016 (( )) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 30 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 30 oktober 2016 Dat is balen en ik snap dat je er verdrietig van bent. Maar hé, zie je wat je schrijft? dit soort dagen lukt me nog niet. Niet in één keer, nee, maar elke stap is er weer één. Hoop dat je een goede nacht hebt. basta reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 30 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 30 oktober 2016 Begrijp het wel Lars. Dit soort dagen zijn inderdaad niet de meest gemakkelijke. Ik begrijp dat je oudste dochter je dan toch is komen ophalen.. goed je hebt het gehad, wees trots op jezelf Lars Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 30 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 30 oktober 2016 Ja, moeilijk te verkroppen!! Maar Lars, al die frustraties, problemen, rotdagen in jouw bestaan, en tóch... niet drinken! Pfff, honderd petjes af. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tomtom2 Geplaatst 30 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 30 oktober 2016 Niks mis mee, zo'n gevoel toch? Ik probeer hier al een tijdje de slaap te vatten, zonder succes. Dan maar even flink bijlezen. Sterkte Lars, "ook dit gaat voorbij"! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 30 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 30 oktober 2016 Er ging vast ook iets wel goed, bv dat je het hebt geprobeerd? Slaap goed! huttula reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden