Spring naar bijdragen

Stoppen


Gast Lars

Aanbevolen berichten

Jongen, dit zijn dagen met heftige emoties, al dan niet bewust en dagen waarin alles anders gaat dan normaal. En dus reageer je ook anders en komt alles anders binnen dan onder gewone omstandigheden. Laat het gaan, onthoud goed dat het om jou en jouw proces gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hebben ze daareen boksbal? Die helpt mij wel eens in dit soort buien.

 

Daar hebben ze "daar" toch therapeuten voor.

 

Een counselor in de behandeling die ik destijds deed was in z'n vrije tijd bokser.

Had ik nooit achter hem gezocht, rustige, bedachtzame jonge vent. Kon je ook helemaal niet aan hem zien.. gaaf uiterlijk.

Kwam, zei hij, doordat hij een goeie bokser is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lars, ik volg je hoor, ook al ben ik wat stiller als anders...

 

Als ik zowat ontplof, dan komt dat omdat de dingen niet gaan zoals ik ze zou willen.

Was of is dat bij jou ook zo?

 

Kanonne... brrr...

Vertel je hoe dat gevoel ook weer verdween? Praat je dan op jezelf in? Zoek je afleiding?

 

Hoop in elk geval dat je eruit komt! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vergelijk het leven wel eens met een grote legpuzzel. Zónder voorbeeld. Je krijgt alle stukjes en moet daar een plaatje van maken.

Net als je denkt dat je het bijna voor elkaar hebt is er iets dat alle, of vele stukjes weer door elkaar husselt.

Daar kun je op twee manieren naar kijken:

- een onmogelijke opgave om dat plaatje compleet te maken, ik maak er een puinhoop van, ik raak gefrustreerd, of

- alle stukjes zijn aanwezig. De volgorde is niet zo belangrijk, ze zijn er. Ik ben compleet.

 

Ik kies voor de tweede optie. Mijn leven is altijd compleet, ook al liggen alle stukjes op een onoverzichtelijke hoop.

Soms heb ik een stukje overzicht over wat ik denk dat mijn leven moet zijn. Maar meestal moet ik er

gewoon op vertrouwen dat mijn leven compleet is, ook al snap ik er geen biet van.

Soms vallen stukjes op hun plaats, maar een ander stukje kan dan weer mijn aandacht afleiden van wat ik dacht te zien.

 

Het is niet zo belangrijk dat mijn puzzel afkomt. Het ermee bezig zijn is beloning op zich.

Ik denk wel eens dat mijn voorbeeldplaatje een plaatje is van een puinhoop aan puzzelstukjes. Dat mijn leven zó bedoeld is. :)

 

Vanuit dit gezichtspunt gezien wens ik je nog een mooie puzzeltijd toe, Lars.

 

Ach, dit vind ik zo mooi en zou ik wel op mijn eigen draadje willen hebben.

 

Je kunt jezelf ook als legpuzzel zien vind ik. Dank je wel Koh!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk alles bij elkaar. Ben je bezig met vroeger gaat ze het hoekje om. Ik heb vragen. Ik wil het waarom weten. Mijn zussen die niet helpend zijn. Mijn jongste dochter die naar buitenland wil om te werken. Heb mijn ex gezien dat doet zeer. Schreef ik van de week dat de trek minder was. Nu volop aanwezig.

 

Bij trek eerst nadenken, Lars. Niet piekeren maar de "ergheid" wegnemen.

Alles waar je niet meer achter kunt komen wegstrepen.

Alles waar anderen je niet mee willen/kunnen helpen de tijd geven.

De puzzelstukjes zullen, indien nodig, op HUN tijd op hun plek vallen.

Trek duidt op controle, overzicht willen hebben terwijl het niet de juiste tijd daarvoor is.

Onrust, de basis voor trek, wordt alleen rust als je de eenvoud van alles kunt zien.

De eenvoud zit 'm in "het is nou eenmaal zoals het is"... niet in verzet hiertegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou het heel raar vinden als je na de afgelopen dagen níét de neiging zou hebben om te drinken en te vluchten. En ik heb groot respect voor wat je de afgelopen week hebt gedaan.

Je zo nog wel eens moeilijke dagen tegemoet kunnen gaan. Alweer. En ik zou het niet gek vinden als de moed je in de schoenen zinkt. Maar. Je hebt keihard bewezen dat je moeilijke periodes aan kan. En dat je daardoor groeit.

Zet m op. Blijf groeien. Als je de komende week door komt dan ben je echt een forse stap verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lars,

 

Natuurlijk ga jij als je meer vrijheden hebt geen ******** kopen!!!!

Dat wat je nu bereikt heb wil je niet meer opgeven, je weet dat het niets oplost en dat als je weer begint dat je dan pas echt alles verliest.

 

Je kunt het Lars en wij zijn bij je.

 

xxx Pump

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vrijheid is weg kunnen en naar een winkel (?) gaan. Vrijheid staat gelijk aan (mogen/kunnen) drinken.

Alles staat in het licht van drank. Ik ben alcoholist.

Uitdaging?

Die vrijheid heb ik.

Ik heb de vrijheid om m'n leven te maken (moeilijk) of te breken (makkelijk).

Consequenties??? Ach, wat nou consequenties.. kan mij dat schelen. Stom volwassen gedoe.

Ik ben alcoholist. Ik heb het moeilijk. Kan ik er wat aan doen?

 

JA.

 

Maar alleen als ik dat zélf wil.

Zélf wil.

Zélf wil.

Zélf wil.

Open sta voor ANDERS. Oude persoonlijke normen en waarden loslaat. Die hebben me gebracht waar ik niet wilde zijn.

 

Alleen als ik me realiseer dat mijn keuze voor een moeilijk leven zonder alcohol mijn EIGEN keuze is.

Dan maakt het niet uit waar ik ben, met/bij wie ik ben. Dan ben ik zo vrij als een vogel.

bewerkt door Kohtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...