Spring naar bijdragen

Zondag 13 december


toine

Aanbevolen berichten

Welkom Mieltje ik hoop dat je je ei kwijt kan bij ons. De kerstdagen staan voor de deur dus als je veel je snuit laat zien hier, ben je niet helemaal alleen. :rose:

ik weet niet of je verslaafd bent aan medicatie en ik weet ook niet of dat draadje storm loopt maar anders blijf je gewoon hier. Zeker tot na het nieuwe jaar. 

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Komt bij mij als fervent bezoeker van NA-meetings meteen het volgende naar boven:

 

"Voor wij bij NA (Anonieme Verslaafden) kwamen zagen velen van ons alcohol als iets aparts.

Maar wij kunnen er geen misverstand over laten bestaan: alcohol is een drug.

Wij moeten ons onthouden van alle drugs om te kunnen herstellen."

 

(uit: "Waarom zijn wij hier" van NA-Anonieme Verslaafden)

 

Welkom Mieltje.

bewerkt door Kohtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geweldig Mieltje. Neuzel maar eens gewoon een beetje rond hoor. Er is genoeg te lezen. We hebben ook een arrenslee pact. Misschien te vroeg om je nu daar al aan te sluiten maar denk er maar eens over na. Hier is het behaaglijk, en in de arrenslee ook heerlijk warm.

Van harte welkom. Voor jou een grote bos. :rose:

 

Zo de Bolle gaat snacks met soep eten. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Agnieta:  iemand daagde me uit om de draad te vullen, vandaar de eenregelige berichtjes. Ik stopte ermee vanwege serieuzere berichten. Daar fiets ik niet doorheen.

Mijn dag was goed genoeg gisteren. Onder en tussen de mensen. Dat is vele malen beter dan ik lange tijd mezelf aandeed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn motivatie was eenzaamheid, Agnieta. Zelfbezopen eenzaamheid. Iedereen weggejaagd, en me zielig gevoeld in de beginjaren. Zelfmedelijden.

Dat is iets wat de ziekte verslaving heel erg leuk vindt. Daarmee houdt die je aan de zuip.

Later had ik ook dat gevoel weggezopen. Het enige wat ik niet kon verdoven was die verwoestende eenzaamheid. Dat was het begin van een keerpunt. Dat ik moest toegeven die eenzaamheid niet de baas te kunnen.

 

Ik wil nooit meer terug waar ik vandaan kom.

Dat doe ik door die eerste niet te nemen en mijn leven onder ogen te zien en te aanvaarden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...