Spring naar bijdragen

Zaterdag, 21 november 2015


jowan

Aanbevolen berichten

goedemorgen allemaal,

vandaag maar eens de zinnen verzetten met een Sinterklaas feest.

Gisteren en vannacht was nuttig, in de zin dat ik weet dat ik sterk genoeg ben, op dit moment, om niet te drinken als het even flink tegenzit. Maar dat ik aan de andere kant wel weer in mijn oude gedrag terugval en alles enorm opblaas en de relativiteit ervan wel kan zien, maar niet kan voelen. En dan slaap je niet goed!:-). Of hoort het 's-nachts wakker liggen van bepaalde zaken bij een nuchter leven en is dat nu eenmaal de prijs ?

Eerst maar koffie..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen vlok en tomtom,

Slecht slapen blijft nog heel lang tijdens het stoppen. Bij mij tot bijna een jaar. Sommige dingen verergeren het. Zoals intense woede als er iets naars is gebeurd. Andere dingen helpen weer een beetje zoals een spijkermatje. Maar het herstel van het slaapproces na een verslaving duurt gewoon erg lang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij heeft het dik anderhalf jaar geduurd eer ik weer een heel klein beetje  sliep.

Nu sta ik 's morgens vroeg op, daarmee voorkom ik dat ik ga liggen "malen".

Doe 's middags vaak een dutje om toch aan mijn uren te komen.

Op dagen met een flinke fysieke inspanning heb ik de minste problemen.

En; sind ik er minder "een probleem van maak" heb ik er ook veel minder last van.

Gewoon eens 8 uur an één stuk slapen, dat zou eens een dik kadoo zijn!

Meer dan een aaneenschakeling van hazeslaapjes van een uur of twee, drie haal ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Vlok Heb je fysiotherapie? Artsen denken daar vaak niet aan (betwijfelen vaak ook het nut).

Ik kan er zonder verwijsbrief van de HA terecht, de meeste verzekeringen (alle?) vergoeden een aantal sessies per jaar (9?) en de meeste pluspakketten meer. Bij onze jongste kwamen ze een paar jaar geleden zelfs aan huis.

Minimale winst: gewoon gezellig tegen de verveling, maximale winst: op jou toegepaste massage en oefeningen die je lekkerder in je lijf laten zitten.

Autocorrectie en typo

bewerkt door Meya
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen beste mensen. Ook hier regen en koud.

 

Vlok, petje af voor je opgewekte en positieve berichten. Ik moest aan een puzzel denken toe ik je berichten las.

Gewoon zo'n ouderwetse van heel veel stukjes. Is dat niets voor je om erbij te doen?

Misschien heb je een plekje waar je die kunt laten liggen en dan iedere keer een stukje doen?

Ik hoop dat je maandag een goed bericht krijgt. Sterkte met het herstel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gek zeg, wakker worden na een feestje zonder kater. Voelt heerlijk , en wat een fijne avond gehad zeg!!

 

Ik heb dat vooral altijd op nieuwjaarsdag nog altijd.

Heb dat nu zeven keer weer meegemaakt. Op 1 januari 's morgens om een uur of half acht met de hond tussen de kater van anderen door (vuurwerkresten)

door een abnormaal stille stad lopen. Wetende dat menigeen nu net half bewusteloos in neergezakt en over enkele uren een zwaar begin van het

nieuwe jaar te wachten staat.

De enigen die ik dan tegenkom zijn mensen met honden die, aan hun blik en houding te zien, eenzelfde

soort gevoel hebben. Die, net als ik, blij zijn dat ze een hond hebben en een geldig excuus om op dit voor anderen onzalige tijdstip door de

stad te mogen lopen. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb dat vooral altijd op nieuwjaarsdag nog altijd.

Heb dat nu zeven keer weer meegemaakt. Op 1 januari 's morgens om een uur of half acht met de hond tussen de kater van anderen door (vuurwerkresten)

door een abnormaal stille stad lopen. Wetende dat menigeen nu net half bewusteloos in neergezakt en over enkele uren een zwaar begin van het

nieuwe jaar te wachten staat.

De enigen die ik dan tegenkom zijn mensen met honden die, aan hun blik en houding te zien, eenzelfde

soort gevoel hebben. Die, net als ik, blij zijn dat ze een hond hebben en een geldig excuus om op dit voor anderen onzalige tijdstip door de

stad te mogen lopen. :)

Ahhh, daarom heb ik dus een doggiedog?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

 

Best lekker geslapen eigenlijk. Ik heb wel het gevoel dat ik veel slaap moet inhalen of zo. Met drank viel ik ergens vroeg in de avond om van de slaap (en de drank), ging naar bed omdat mijn voorraad op was (ik haalde altijd een dagelijkse dosis, nooit een grote voorraad) en werd vervolgens wakker. Dat wakker worden kon om 23.00 uur zijn, of om 1 uur en dan bleef ik uren liggen malen, viel dan om 6 uur weer in slaap om vervolgens om 7 uur de wekker te horen. Zo zagen veel nachten eruit. Nu sliep ik laat, nog even na elven mijn gemiste programma's op tv gekeken en wat gelezen, maar nauwelijks wakker geweest vannacht.

 

In het weekend begon ik vaak vroeg in de middag al met drinken en was ik begin van de avond ook 'op'. Dat vroege drinken deed ik dan als de kids weg waren. Ik betrapte me er zelfs op dat ik dan zat te hopen dat de jongens snel iets buiten de deur gingen doen of zouden besluiten het weekend naar hun moeder te gaan. Het is nu weekend, vorige week is mijn poging te stoppen op vrijdag gesneuveld. Ik wil niet dat het dit weekend hetzelfde gaat. Gisteren  is het gelukt, dus vandaag maar weer aansluiten bij

 

Dagpact: 
jowan
Meya
Agnieta
Lila

ErikB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen,

Ik had exact hetzelfde "slaap"-patroon als jij ErikB. Vorige week ben je op vrijdag uitgegleden hè? Maar je weet nu ook hoe heerlijk het kan zijn om in het weekend fris wakker te worden. Voor mij is dat gevoel nog steeds een cadeautje. Ben ook een echt ochtendmens geworden. Of misschien was ik dat al, maar wist ik dat nog niet. Vroeg naar buiten gaan in het weekend kan zo lekker zijn. Het nieuwjaarsdaggevoel dat Kohtje beschrijft, en dat dan elke weekend. Heerlijk vind ik dat.

Veel slapen in het begin van droog zijn deed ik ook. Nu nog steeds wel eigenlijk. Ja, je lichaam heeft wat in te halen. Je lever leert weer om te gaan doen waar hij voor gemaakt is, dat kan even wennen zijn ;-)

Succes de komende dagen, weken, maanden... Probeer ervan te genieten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...