Spring naar bijdragen

Vrijdag 14 augustus 2015


Yvonne

Aanbevolen berichten

Controle; ik merk altijd dat ik het fijn vind om controle los te laten. Mijn vakanties naar het Oostblok is vooral ook de chaos opzoeken. Niet functionerende systemen zoals openbaar vervoer, overnachtingen, taalproblemen en een Zuid Europese volksaard van alles op straat, veel hectiek veel emoties en lawaai en drukte.....heerlijk! Niet weten of de bus komt, welke route die rijd of wanneer die aankomt en nooit iets van een overnachting boeken van te voren. Van toeval, in verassing in tegenslag tot mazzel en toevallig een leuke slaapplek bij gastvrije mensen. Als ik los kom van de 0v9292 en het kunnen plannen maar echt reis. leef en geniet....Helaas gaat dit ook samen met drinken en drinken is denk ik ook een behoefte die in hetzelfde straatje zit van controle verlies. Drinken is de nep ervaring van controle verlies waar reizen op de bonnefooi de echte ervaring is.
 
Verliefdheid is ook controle verlies en mede daarom zo fijn. Gevoelens die je ratio overstijgen en je meenemen....je zweeft en zweven is fijn (maar weten hoe te landen is ook een kunst die je moet leren, hadden we het laatst nog over) Zweven is het overkomen van bindingsangst denk ik. Net als tussen reizen en controle verlies en drank is er m.i. ook een soort driehoek relatie tussen verliefdheid, drank en controle verlies. Niet voor niets gaat bij veel mensen flirten en daten hand in hand met een glaasje, het is denk ik een hulpmiddel zoeken om over je ratio heen te stappen en je gevoel van interesse en gevoel te tonen waar dit compleet nuchter best een berg kan zijn om overheen te komen. Drank is weer het nep middel uit de fles en verliefdheid the real thing.....
 
Verliefd kunnen worden; ik ben zo ervaren helemaal niet. Ik heb geen stapels dates en relaties gehad. En verliefd word ik niet snel en door verliefd gaat er ook zoveel vriendschap stuk vaak (zie mijn draad een na laatste stuk) Heel lang kon en wilde ik niet meer verliefd worden na die relatie van 6 jaar mijn enige echte relatie. Lust had ik nog wel maar dat is te regelen.....tot ik dus lust kocht en verliefd werd...(zie stuk bij economische transitie en mijn draad) Daar was ik terwijl ik het juist niet van plan was plots verliefd en de verliefdheid sterker dan mijn desillusie in het begrip liefde. Wat ik er van overgehouden heb is een vuurtje in me; heel duidelijk gezien en gevoeld dat liefde een gevoel is wat ik mis en wat ik zoek en hoop het bij een ander te vinden. En ik heb er van overgehouden dat lust kopen een illussie kopen is. Het word letterlijk een gfe genoemd, girl friend experience......(woord verwijderd door moderator) waar ik aan stuk ga en de vrouw aan de andere kant ook. Meer dan genoeg daarvan gezien om dat niet meer te willen en denk ik ook niet meer te kunnen. Ben er heel ouderwets van geworden dat ik sex niet meer kan en wil zien zonder liefde.
 
Waar Eline schrijft
 

 

verliefdheid gaat over en wordt houden van, goed kunnen praten, gezamenlijke maar ook aparte interesses, ruimte, vrijheid, respect maar vooral wederzijds vertrouwen

 

De overlap tussen maatje en houden van....want als houden van dat is kan je idd net zo goed gaan samenwonen met je beste vriend(in) Zoals mijn ex dus zei achteraf (voelend als een schop na) ik weet niet of ik van je gehouden heb je was/bent mijn beste vriend die ik ooit gekend heb terwijl ze voor mij wel 6 jaar lang de ware was. De enige waar het zover gekomen was dat ons favoriete gespreksonderwerp inmiddels het verzinnen van kindernamen was......

 

En omdat ik nu eenmaal meer vrouwelijke vriendinnen en kennissen heb en hetero ben loopt dit altijd door elkaar. Nu bezig met afstand nemen van verliefdheid waar ik een week of 7 van heb mogen genieten van de vlinders en het gezweef nu weer geland en met gevoel en verstand bedenken wat er nu werkelijk is, wat een illusie was en dat ondanks de complexiteit van gevoelens de vriendschappelijke basis de moeite waard blijft. Waarderen wat er is, en alles waarvan ik hoop had dat zou kunnen zijn, afbreken zoals je luchtkastelen ontmantelt. In het besef dat goede vriendschappen de moeite waard zijn om te behouden en verliefdheid een grote behoefte is maar dat ik die elders moet zoeken.....

 

Datingsites; laten we toch niet doen alsof het mannen zijn die oneerlijk zijn en liegen over hun relatiestatus...profielfoto en werkelijk alles aan elkaar liegen. Dating sites zijn firma leugen en bedrog. Het bedrijf liegt alles aan elkaar en de leden (man en vrouw) doen niks anders. Datingsite bureaus zijn net bedrijven die de magische afslankpil op de markt brengen. Ze spelen in op onbereikbare verlangens en presenteren een short-cut neem de magic pill.....schrijf je nu in en de vrouwen liggen aan je voeten.....ik erger me rot aan dit emotionele misbruik en dat ik als klant als achterlijk versleten wordt....maar ja ook ik probeer het wel eens als het me in het echte leven niet lukt....

 

En mannen die op verkeerde vrouwen vallen en vrouwen op verkeerde mannen.....als ik cynisch kijk naar vrouwen (doe ik niet graag) dan kan ik hier (plaatje) toch niet helemaal omheen als ik weer eens lees over man die liegt, (verbaal) agressief......en dan de het verhaal over dat mannen in het geheel niet deugen...dan denk ik zowel mannen als vrouwen zouden eens naar een ander type moeten kijken. Niet zo spannend niet zo macho/sexy maar wel zo lief. Dit probeer ik zelf ook.

bewerkt door moderator
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach ik doe het ook maar niet. het is inderdaad wat jullie allemaal al zeggen.

en het is niet meer wat het geweest is.

maar ja ik kom nergens meer en ik dacht misschien op een andere datingsite proberen.

gelukkig heb ik niet betaald dus dat scheelt al weer.

gewooon maar weer alleen verder aan hobbellen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Datingsites zie ik net zoals de zandbak op dit forum. Je kan vrijblijvend dingen proberen en testen en dat is op zich nuttig. Betalen doe ik niet meer, daarvoor is het te nep, te onbetrouwbaar en het komt niet in de buurt van de resultaten die voorgespiegeld worden. Zoals eerder gezegd, lang leven het spontaan elkaar aanspreken op straat bieb ov.....dat we met elkaar dat normaler gaan vinden. Dat mensen niet zo vervreemden van elkaar! Dat verbindingen normaal zijn (ook denkend aan rat park om weer terug te komen op adb)

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begrijp ik Vlokje, ik had het niet specifiek over jou. Van wat ik weet van jou ervaring over je relatie krijg je nu eenmaal een negatief beeld over die man en dat straalt uit naar mannen in het algemeen. Dat is onontkoombaar. Probeer mezelf te beseffen dat generalisaties over zowel mannen als vrouwen altijd mank gaan. Je word niet verliefd op mannen in het algemeen of vrouwen in het algemeen maar op een individu. En die individuele ervaring leert lessen over dat individu en over jezelf maar niet over mannen of vrouwen in het algemeen. Maar toch, iedereen doet het die generalisaties zoals ik ook net met dat plaatje. Dat is ook onterecht eigenlijk want het draait niet om vrouwen in het algemeen maar dat ene potje en dekseltje.......

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemiddag!

I "like" Fruits benadering, en die van Anette en Hut en Eline.

Ik dacht dat mijn hart voorgoed gebroken was - door partners en door de "partner der partners", oftewel: mijn vader. Maar het was niet gebroken, hooguit gekneust.

Sinds ik dat weet, kan ik me weer openstellen. Écht openstellen: voor liefde (de ware en de onvoorwaardelijke) én voor verliefdheid (de niet-obsessieve, niet-dwangmatige variant. Ik noem het 'de ware verliefdheid').

Ware liefde en niet-ziekmakende verliefdheid bestaan niet alleen, maar ze zijn voor iedereen mogelijk. Daar ben ik 100% zeker van. Om er te komen is maar één ding nodig: onvoorwaardelijke zelfliefde. Zonder zelfliefde geen "ware, onvoorwaardelijke liefde" met anderen. En zelfs al kan de partner geen onvoorwaardelijkheid opbrengen, dan kun je dat nog altijd zelf, voor je zelf én voor de partner. Dit is mijn diepste overtuiging, geen wetenschap. Het is in de kern dat waarvoor en waarom ik leef.

Zo. @ jowan: probeer het verschil te maken tussen "verbinding" en "binding". Binding is de ziekmakende, obsessieve, verslavende variant. Verbinding is dat wat je zoekt vanuit je diepste wezen, je ware zelf. Zie ook Hannah Cuppen en ik kan je er als je wilt ook een samenvatting van sturen per pb. Let me know.

bewerkt door Yogajuf
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha, datingssites is dus blijkbaar niks.

Alleenstaande reizen is dat ook nep?

Dan deel je in ieder geval al 1 interesse en als ze je niet interesseren kan je nog je eigen plan trekken.

Althans dat zeggen ze tegen me, ben nog niet over de brug.

Ben namelijk niet zo van het zoeken, ik kom wel wat tegen op mijn pad als dat nodig is.

 

Voor nep, gratis, veel achterdocht en tijdelijke fun, kan je ook naar edmeerv chat gaan. Geen login of registratie nodig gewoon praten en wegdrukken als het je niet zind. Alleen een beetje oppassen dat je zelf niet super nep gaat worden omdat je uiteindelijk niemand meer serieus neemt. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag!

 

Na een heerlijke nacht, wreed onderbroken door zo'n daverende donderklap dat het hele huis stond te schudden, gelukkig weer in slaap gevallen en me bijna verslapen, zodat ik me moest haaasten naar mn werk, heb ik nu even de tijd gevonden om Vandaag te lezen. :-)

 

Leuk, verliefd zijn! Heerlijk!

 

 

Freudvoll
Und leidvoll,
Gedankenvoll sein,
Langen
Und bangen
In schwebender Pein;
Himmelhoch jauchzend,
Zum Tode betrübt –
Glücklich allein
Ist die Seele, die liebt...

 

"Johann Wolfgang von Goethe"

 

 

Fijne dag allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oja, datingsites heb ik slechte ervaringen mee.

 

Bij een volledig ingevuld profiel met de vraag of een bepaalde groepering niet wilde reageren, kreeg ik toch een partij bagger over me heen gestort, terwijl ik ze alleen maar een plezier wilde doen door hun kostbare tijd niet te verspillen..

 

Tot bedreigingen aan toe...en dat was dus ook precies de reden.

 

Je begrijpt, ik was er klaar mee.

 

Nu af en toe naar de buurtkroeg, vooral als het buitenterras open is en zoveel mogelijk met mijn kids mee naar de sportwedstrijden..je weet het maar nooit. En inderdaad..mensen aanspreken, Even iets langer aankijken dan gebruikelijk, waardoor ze zich afvragen waarom je kijkt, en dan meteen je allercharmanste glimlach erin gooien. (Ik moest lachen om je hond, wat doe je dat leuk met je kind, ook al bij de koeien gekeken, ik vroeg me af waar je hier in de buurt iets kan eten, kom je hier vandaan, ik ben de weg kwijt..hahahaha!

Niet dat het tot nu toe echt resultaat heeft opgeleverd, maar je hebt wel leuke gesprekken af en toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,

 

Meld mij af.

 

Ik mag erop vertrouwen dat iemand mijn stoel versierd en de slingertjes ophangt voor morgen.

 

Toine ne manski wordt 41, nooit gedacht zo oud te worden, bizar.

 

Ken de persoon in de spiegel ook niet echt, in mijn hoofd ben ik nog steeds dat verlegen jongentje

 

met blozende kop van 15...

 

Stevie Wonder - Another Star.

 

:blush::present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,

 

Meld mij af.

 

Ik mag erop vertrouwen dat iemand mijn stoel versierd en de slingertjes ophangt voor morgen.

 

Toine ne manski wordt 41, nooit gedacht zo oud te worden, bizar.

 

Ken de persoon in de spiegel ook niet echt, in mijn hoofd ben ik nog steeds dat verlegen jongentje

 

met blozende kop van 15...

 

Stevie Wonder - Another Star.

 

:blush::present:

 

 

Hoe zat het ook weer.. " Het leven is een feest, maar je moet zelf de slingers ophangen?"

 

Hahaha, nou, fijne " Oudjaarsavond" dan maar!!

 

En wie weet wat voor kadootjes je allemaal krijgt :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Krijg ik de hele dag weer van die geile telefoontjes van tantes en oud tantes enz...

Van ja joh alweer 41 en wat gaat de tijd toch snel en ik weet nog dat je.......

en voor je het weet ben je een uur verder en er is werkelijk geen woord tussen te krijgen, want

die ouwe vrouwtjes hebben sinds lange tijd geen ruk te doen, vooral geen ruk en teveel geld ha...

maar goed, sla mij er wel doorheen...

mag wel zeggen wat we eten morgen dat is traditie, wordt denk ik spareribs door de blender :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is het verschil tussen vrijgemaakt en christelijk gereformeerd?

Is je verkoudheid al beter Kabouter, en je koorts weg?

Vandaag aardig wat in de tuin gedaan en in de tuin gezeten. Husband heeft de schuur opgeruimd en is een paar keer naar de stort gereden. Thuis zijn heeft zo zijn voordelen. Getrouwd zijn ook. (om maar even in te haken op de praktische voordelen. Maar als je relatie prut is kan je dat denk ik gestolen worden).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ach kabouter, ik kom ook uit een katholiek nest,

en niet om iets goed te praten, want er gebeuren

schandelijke dingen ook daar, maar overal zijn mensen,

slechte, en goeie.

Hoe extremer de regels en eisen, hoe extremer de misdaden die uit

naam van een geloof gepleegd worden. In de hele wereld trouwens.

Misschien dat scheldwoord maar even weghalen,

hoe begrijpelijk jouw emoties ook zijn.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijfie zoiets overkomt je alleen maar als je er voor open staat, dunkt me........

 

 

Eline, daar hoef je echt niet bewust voor open te staan 

 

Over het geloof; ik ben niet gelovig opgevoed

maar heb het wel vanaf de zijlijn meegekregen gelukkig .. toch wel fijn om beetje in te kunnen leven in wat voor velen zo belangrijk is.

Zouden de mensen die zo fanatiek vooraan zitten iets te compenseren hebben? 

bewerkt door Vol
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil graag een WC die tijdens verliefdheid de persoon in kwestie meteen laat doorspoelen. Misschien heeft Blondie een tweedehandsje?

Hahaha... als jij mijn gloednieuwe plee installeert die al ruim een jaar in verpakking in mijn huistuin staat... Dan heb ik een prachtexemplaar voor je!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar onbewust waarschijnlijk wel Vol.

(ervaringsdeskundige hier haha) ik denk

dat je niet zo maar verliefd wordt als je al

in een relatie zit. Maar als je er iets in mist,

dan sta je misschien net iets meer open voor

een nieuwe verliefdheid.

Maar ook dan is het een eigen, wel bewuste keus, er al of niet

iets mee te doen, of de bestaande relatie nog een goede kans te geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...