Spring naar bijdragen

Vrijdag 14 augustus 2015


Yvonne

Aanbevolen berichten

Datingsites: nieuw topic voor vandaag? Dating in relatie tot alcohol.

 

Ik gebruikte ooit datingsites om te leren "komkommers te sorteren", om uit te vogelen wat ik nou wel en niet belangrijk vind.

Op die sites vind je veel criteria, dus dat hielp wel. Het was nooit mijn bedoeling om er "serieus" met iemand in contact te komen. Veelal worden er grotere handicaps aangeboden dat ik zelf al heb, al weet de aanbieder dat niet eens zelf.

 

Ik vind het sowieso lastig. Als ik een wensbeeld heb voor een eventuele toekomstige partner, hoever is dat dan "echt"? En welk deel wordt ingevuld door mijn verslaafde geest?

En verder (niet actueel): verliefdheid is een ziekte. En als ik me dat nog goed kan herinneren, ging dat in mijn beleving gepaard met obsessie en compulsie.

Beide hoofdbestanddelen van de ziekte verslaving....

Blijft voorlopig nog even een grijs gebied voor me. Nog niet aan een relatie toe, lijkt me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen :)

 

Afspraakje gisteren verplaatst naar vandaag.

 

Ik heb uitzending gemist op internet ontdekt in verschillende talen. Om een beetje mijn talenkennis te verbeteren. Lezen gaat mij een stuk beter af dan luisteren. Maar het weerhoudt mij niet om af en toe iets in een andere taal een televisieprogramma te bekijken.

 

Dus vanochtend gegoogled op sendung verpasst. Ik dacht hee, leuk programma, ff kijken. Wel dat programma ging over iemand die ontzettend veel haatreacties krijgt op internet. Pff nog nooit zoveel scheldwoorden in het Duits gehoord. En dat tijdens het ontbijt.

 

:face-icon-small-shocked::blush:  :)  :P:lol:;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie liever dat er gewoon weer ouderwets geflirt kan worden en elkaar op straat, bieb, en koffiehuizen

elkaar weer aanspreken en een praatje maken. Maar ja, ik ben waarschijnlijk een ouwe l*l aan het worden ;)

 

 

Daten is dan weer stap 2, dat we gewoon elkaar weer aanspreken en een praatje maken. Woon nu in de Haarlemmermeer en hier in het westen heb ik wel eens het idee dat niemand meer met elkaar praat. Dat vond ik zelfs in een stad als Arnhem al beter dan bij ons. De hele tijd dat gestaar naar mobieltjes met koptelefoon in....er is geen contact meer te krijgen vaak ook al heb je maar een korte vraag. Ja ik word ook oud denk ik.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Liefde is zeker heel mooi

maar verliefdheid niet, vind ik niet.

Verliefdheid lijkt voor mij teveel op hetzelfde beeld

als de fles whiskey die bij me dochter in de kast staat.

Die obsessie. Verlangen naar. Ook iets van controleverlies

over mn gedachten en misschien zelfs mn handelen.

Zoiets..

 

De emoties daarna zijn misschien hetzelfde Ag, maar chemische werking

volgens de neurowetenschap is wel anders. De zucht naar alcohol wordt

veroorzaakt en in stand gehouden door zgn. TIQ's.

 

Verliefdheid heeft een andere 'samenstelling': Er worden hormonen en neurotransmitters (oa. fenylethylaminenoradrenalineadrenalineendorfinedopamine en oxytocine) in de hersenen aangemaakt als de persoon het doelwit van de verliefdheid ziet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daten is dan weer stap 2, dat we gewoon elkaar weer aanspreken en een praatje maken. Woon nu in de Haarlemmermeer en hier in het westen heb ik wel eens het idee dat niemand meer met elkaar praat. Dat vond ik zelfs in een stad als Arnhem al beter dan bij ons. De hele tijd dat gestaar naar mobieltjes met koptelefoon in....er is geen contact meer te krijgen vaak ook al heb je maar een korte vraag. Ja ik word ook oud denk ik.....

 

Inderdaad Erik, al die schermpjes (en ik doe daar zelf ook aan mee zal ik eerlijk bekennen), hebben ook een

verslavende werking. Namelijk er worden endorfinen aangemaakt. Zie hier de werking van 'likes'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan er me wel wat bij voorstellen..agnieta

Verliefdheid hoeft niet het hebben te wezen..

Ik ben wel vaker echt verliefd geweest zonder dat die persoon het wist.

Ik vind het een heerlijk gevoel...een echt gevoel

Verliefd zijn is niet verslavend...ook al zou ik het willen

Verliefdheid overkomt me...en ebt weer weg

Dit heb ik met de fles nog nooit gehad.

Misschien een haat,liefde verhouding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Burchill,

Hoe kan je nou verwachten dat mensen gezellig open zijn als je zelf de insteek hebt dat alles maar een chemische reactie is of een economische transactie?

 

Die 'verwachting' heb ik ook niet meer. Maar als zoiets puurs weer eens gebeurd, dan ben ik ook

heel snel mijn 'rationele' kennis hiervan 'vergeten'  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik geloof niet in verliefdheid. Verliefdheid staat bij mij gelijk aan rare dingen doen. En waarom zou ik rare dingen doen?

 

juist

 

Emoties worden veroorzaakt door 70 verschillende neuropeptiden. En dan ook in wisselende verhoudingen. Veel te veel om beschreven te worden door menselijke taal. Voor mij is dan ook muziek spelen de juiste taal om emoties te uiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik houd van biochemie, oorspronkelijk van uit sporten en diëten maar ook de biochemie van verliefdheid vind ik leuk om te snappen. Maar dat snappen heeft verder niet zoveel te maken met het voelen van verliefd zijn. Doet me denken aan mijn Oom met Asperger. Hij en ik lijken wel van een totaal andere planeet te komen, spreken totaal elkaars taal niet. Hij zou verliefdheid ook met boekenkennis onderbouwen en verklaren en als hij dat allemaal uitgeplozen zou hebben zou hij het idee hebben dat hij weet wat verliefdheid is. Mijn gevoel bij verliefdheid begrijpt hij niet en zijn theorie gaat mijn pet te boven. De tragedie is volgens mij dat hij het echt niet kan dat voelen van verliefdheid.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...