Spring naar bijdragen

Donderdag, 16 juli 2015


jowan

Aanbevolen berichten

Goeie morgen Sowhat.

Ja als het inderdaad gebeurd is, dan is dat zonde. Maar vooral ben ik boos omdat een ander zo maar mijn spulletjes weg gooit zonder dat ze mij even bellen.

Maar ik zat net te denken. Maatje en een ander iemand liggen ook altijd overhoop met de d.a. Nu kan het zijn dat ze mij op willen fokken en hopen dat ik flink van leer ga trekken, om zichzelf daardoor sterker te voelen. En dat opfokken heb ik van de week al flink gedaan. Ik moet leren om te kijken of het inderdaad zo is en dan pas boos te worden. Misschien hebben ze de spulletjes wel apart gezet. Dus maar even wachten met boos worden. Moeilijk hoor.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ jowan,

 

Ik kom even terug op mijn bericht van gisteren waarin ik zeg dat ik alcohol niet meer zie als een geniepige vijand en jouw (min of meer) reactie daarop.

 

Jij zei: "Ik raakte een beetje aan de twijfel toen Kohtje stelde dat hij bij de NA geleerd had dat je na een poos "wel weer vriendjes" met je middel kunt worden. (Ik realiseer me dat dit mijn eigen woorden zijn.)

 

Het was de NA koppeling die me verontrustte."

 

Ik had gezegd: "In NA werd me een nieuwe manier van leven beloofd als ik aan het programma zou (blijven) werken, wat er op neer komt dat ik blijvend aan mezelf werk..
Zo langzamerhand is die nieuwe manier van leven een feit geworden en me eigen geworden.
..... hoef ik verslaving niet langer als een geniepige tegenstander te zien maar als een deel van mezelf waar ik me bewust van moet zijn/blijven."

 

Die NA koppeling is minder NA gericht dan jij misschien denkt. Nergens staat dat ik in NA kan leren met mijn middel om te gaan. Onthouding is de enige

manier van abstinentie.

Ik leer in NA minder egocentrisch te denken en doen. De stappen geven me richtlijnen om daar mee aan het werk te zijn/gaan.

Het is echter mijn opzet niet om in de NA wereld te blijven hangen en de wereld om mij heen daar aan aan te passen.

Ik wil met wat ik leer in NA een "gewoon" leven leiden, me los maken van NA vocabulaire, de realiteit onder ogen zien zoals ze is en niet zoals NA ze ziet...

M.a.w. ik wil me, met hulp van de stappen aanpassen aan de realiteit.

 

Ik hoorde gisteren nog een fellow zeggen: "reality is for people who can't use drugs".

Ik kan geen drugs/alcohol meer gebruiken. Geef me nu dan de realiteit maar. Daarin zitten overal feiten verweven die met alcohol en drugs te maken hebben.

Door ze te "verbannen" uit m'n leven blijf ik in een soort vluchtsituatie zitten. Door ze toe te laten in m'n leven maar bewust te zijn van het feit dat ik ze

niet meer kan gebruiken hoef ik ze niet meer uit de weg te gaan.

Vriendjes met mijn middel zal ik niet meer worden, maar als vijand hoef ik het ook niet meer te zien.

 

Ik heb dit niet in NA geleerd maar met hulp van NA.

 

Voor mij is dit het ultieme erkennen dat ik machteloos sta tegenover mijn verslaving. Niet door mijn middel nooit meer in de ogen te kijken, maar

juist door het wél in de ogen te kijken en het te bezien voor wat het is: een verslavend middel waar ik aan kapot ga als ik het gebruik.

Zo blijf ik elke dag uit eigen vrije wil de keuze houden tussen leven en dood.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een hele goede morgen wensen!

 

Hier, onrustig en slecht geslapen.

Maar dat mag de pret niet drukken.

Straks een lange dag werken

(Heb er al een uurtje opzitten)

Vanavond om 22.00 zit het er op.

Kom tussendoor,nog wel even een uurtje thuis hoor

Fijne dag allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijne dag Rapske. :rose:

 

Misschien komt dat moment er niet Gipsy en heb je toch wel wat bij getankt toen je sliep.

 

Ger. het zijn een beetje simpele mensen die vaak niet verder kijken. Niet dat ik nu zo intellectueel ben hoor maar ik denk wel altijd na bij wat ik doe maar vooral wat het voor die ander betekent. Of ik moet heel boos zijn, dan vergeet ik dat nogal eens. Maar ja, voorlopig ben ik nog niet gebeld om gehaald te worden.

Ja en jij ook rustig aan hé? Dan breekt het lijntje niet. ;)

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen,

Fijn dat dochter er is, Bighamster! Geniet van jullie dag samen!

Heb vannacht al beter geslapen. Wil me graag aanmelden voor het dagpact. Maar zit net mijn nieuwe tablet uit te proberen en heb geen idee hoe ik hiermee moet selecteren....

Wil de volgende dagpacter Akkordeon toevoegen?

Fijne dag allemaal!

Akkordeon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ik ben bijgeslapen :-)

 

Vind de discussie tussen jowan en kohtje interessant en erg leerzaam voor mezelf.

 

En ik heb erover nagedacht - over de verhouding met mijn verslaving. Ik heb hier al vaker geschreven dat ik in wezen dankbaar voor mijn verslaving ben omdat ze me gemaakt heeft wie ik nu ben. Daar is geen woord aan gelogen. Zonder verslaving en alle ellende die erbij hoorde, had ik nooit gedaan wat ik nu doe, was ik nooit de mensen tegengekomen die ik nu ken en had ik nooit zo kunnen waarderen hoe goed ik me nu voel omdat ik het kan afzetten tegen het tegenovergestelde gevoel.

 

Ik kan en wil mijn verslaving daarom niet als de 'vijand' zien. Ik zie verslaving als een onderdeel van mij, je zou het een persoonlijkheidsdeel kunnen noemen. Ik wil een deel van mij niet afstoten of bevechten. Dat voelt niet goed ten opzichte van mijzelf.

Wat ik ook weet is dat de intenties van dit verslaafde deel 'goed' waren. In de zin van: ik dronk omdat ik er iets positiefs mee wilde bereiken. In mijn geval dronk ik om me "gelukkig" te voelen, ik zocht het geluk op de bodem van de fles. Mijn verslaafde deel had alleen niet door dat dat niet de juiste manier was om z'n doel te bereiken, om het zacht uit te drukken. Het joeg een illusie na. Door dit in te zien, is het mij gelukt om dat verslaafde deel niet alleen te accepteren, maar ook om het te transformeren. In feiten heb ik het doen inzien en laten voelen dat er andere, meer gezonde en minder destructieve wegen zijn om dat geluksgevoel te bereiken. En dat je dan op die nieuwe manier ook nog "the real thing" bereikt, en niet het neppe, tijdelijke en kunstmatige.

Nu blijf ik mijn verslavingsdeel eerder koesteren dan dat ik het weg wil drukken. En dat uit zich in alle aandacht die ik eraan besteed, op het forum en daarbuiten. Ik besteed er zeer veel aandacht aan. Ik wil het 'opvoeden' met liefde, als ware het een kind. Dat kind, dat deel van mij, noem ik dan niet 'geniepig', maar eerder 'gekwetst' en 'beschadigd'. Het heeft daarom speciaal onderwijs nodig.

 

Zo, dat was het denk ik. Beetje risico genomen om voor zweverig te worden uitgemaakt, maar misschien heeft nog iemand iets aan deze ziens- en leefwijze.

 

X van Y

bewerkt door Yogajuf
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol, laat je niet gek maken. Op een asiel is het meestal een rommeltje, niet gek dat er soms dan met de bezem doorheen gegaan wordt.

Als je spullen weg zijn, zou ik voorstellen dat er kluisjes komen. En anders mijn waardevolle dingen daar niet meer laten liggen maar gewoon weer mee naar huis nemen.

Boos worden of gaan slaan heeft toch geen zin, zonde van je energie. Sterkte! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo ik had net een black out momentje.

Greep bij de dokter mis naar mijn ID.

Ach miste mijn apothekerskaart ook, dus moest dus bij de apotheek zijn. (Al kon ik me nog herinneren dat ik daar wel 3x gevraagd had of ik alles terug had)

Apotheek had ´m dus niet.

Verder ben ik deze week nergens geweest.

 

Voor de 4de x mijn portemonnee uitgeladen en ja hoor! Had ze maandag gewoon met mijn wazige kop in een heel ander vakje gestoken. Pffff  :D

bewerkt door Spud
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maandag trouwens voor controle terug. En als de ontsteking dan verbeterd is, gaan we verder uitzoeken wat er nu precies met mijn nek is.

Momenteel mag ik alleen werk doen wat lichamelijk niet belastend is, hmmm in welke categorie moet ik dan gaan zoeken?

Daar ga ik vandaag maar eens diep over nadenken terwijl ik op de bank lig.

Beddentester ofzo? :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu blijf ik mijn verslavingsdeel eerder koesteren dan dat ik het weg wil drukken. En dat uit zich in alle aandacht die ik eraan besteed, op het forum en daarbuiten. Ik besteed er zeer veel aandacht aan. Ik wil het 'opvoeden' met liefde, als ware het een kind. Dat kind, dat deel van mij, noem ik dan niet 'geniepig', maar eerder 'gekwetst' en 'beschadigd'. Het heeft daarom speciaal onderwijs nodig.

 

Dit vind ik nu een hele mooie zienswijze naar mijn verslaving. Sta er helemaal achter, vooral het verschil tussen geniepig en gekwetst en beschadigd. En opvoeden als ware het een kind en dat kind heeft inderdaad speciaal onderwijs nodig. Heel individueel en met veel zorg en liefde. Totaal niet zoals ik zou omgaan met iets wat geniepig is en waarmee strijd gestreden moet worden, gestraft moet worden en zoveel mogelijk verbannen uit mijn hoofd.....wel uit mijn handelen. Maar daarvoor werkt de zienswijze als hierboven bij mij veel beter. Soms lees je een zin waar je denkt exact, zo zou ik het zelf bedacht willen hebben. Leren niet te zoeken in de ilussie maar in hoe je geluk kan bereiken zomaar om je heen in het echt. Met mijn verslaving zocht ik ook maar naar geluk, ik zocht alleen op de verkeerde plek. Dat maakt mijn verslaving niet geniepig het heeft alleen veel zorg, liefde en opvoeding nodig om anders te gaan kijken en anders te zoeken.

 

En ja ook ik zal wel weer als zweverig gezien worden. Soit...

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen.

Tijd voor aktie Wijfie, je loopt helemaal vast zo. Er bestaan ook casemanagers dementie, die hebben ervaring en weten de mogelijkheden. Als dat het is bij J, en daar lijkt het toch wel wat op.

Mooie posting van Yogajuf. Ik zou voor mezelf willen toevoegen: ik wil me niet meer identificeren met een verslaafd zijn.

Ook dat is uiteindelijk een illusie. Zweverig? Als je illusies doorziet kom je juist met beide benen op de grond.

Mijn eerste etentje met collega's meegemaakt. Het ging goed en was best leuk, al vind ik zulke bijeenkomsten toch altijd een soort pose.

Kaboutertje, hoi!

Fijne dag allen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(...)In wezen dankbaar voor mijn verslaving ben omdat ze me gemaakt heeft wie ik nu ben. Daar is geen woord aan gelogen. Zonder verslaving en alle ellende die erbij hoorde, had ik nooit gedaan wat ik nu doe, was ik nooit de mensen tegengekomen die ik nu ken en had ik nooit zo kunnen waarderen hoe goed ik me nu voel omdat ik het kan afzetten tegen het tegenovergestelde gevoel.

 

 

Ik zou voor mezelf willen toevoegen: ik wil me niet meer identificeren met een verslaafd zijn.

Ook dat is uiteindelijk een illusie.

 

Voor mij geldt dat zoals Yo schrijft mijn verslaving onderdeel van mij is en me gemaakt heeft wie ik nu ben. Mezelf identificeren met verslaafd zijn wijst me enerzijds op de minder leuke herinneringen en het deel van mezelf wat ik soms liever niet zie. Ik begrijp de houding en de behoefte om het verslaafde deel buiten mezelf te plaatsen en me niet langer te identificeren ermee.

 

Wat ik zo relevant voor mezelf vind is de houding van Yo die juist dat deel juist nadrukkelijk omarmt en omdenkt. Omdenken in de zin van het heeft me gemaakt wie ik nu ben en hieraan zitten niet alleen de zwarte herinneringen van de verslaving maar ook de blijdschap en de tevredenheid met mezelf voor wie ik nu ben samen met mijn drank verleden. Ik herinner me nog heel goed dat Yo die zienswijze schreef een paar maanden terug en merk dat het proces van omdenken voor mij heel goed werkt. Ik voel me fijn bij het omarmen van mijn verslaving en mijn verleden. Je ne regrette rien....tevreden met wie ik nu ben. En idd het besef van mijn tevredenheid nu voel ik zo nadrukkelijk omdat ik het kan afzetten tegen het tegenovergestelde gevoel van mijn ervaringen.

 

En ik weet nog niet zo zeker of mijn verslaving ooit een illusie zal blijken. sws is het onderdeel van mij en mijn verleden en wie ik nu dus ben maar of het richting toekomst ooit geen onderdeel van mij zal blijken....we zullen zien.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

terug van neurofeedback.....zaterdag zijn bevindingen maar zo op het eerste gezicht twee dingen die opvallen, een hoge alfa

activiteit en een zeer goede focus....

nu eens kijken hoe makkelijk die geleidingsgel zich laat uitwassen..

 

Wat impliceert een hoge alfa activiteit en goede focus, wat zegt dat over jou en je hersenactiviteit....ben geïnteresseerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor de toevoeging Kate en ja, inderdaad, mezelf niet identificeren met mijn verslavingsdeel - of welk deel dan ook - maar het bekijken vanuit mijn ware zelf.

Erik, een deel omarmen en integreren ("ik heb een verslaafd deel") is anders dan je ermee identificeren ("ik ben mijn verslaving").

Nu hou ik wel echt op anders gaat A3 straks flippen

bewerkt door Yogajuf
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hebben en zijn....vind dat verschil zelf zo belangrijk en nu lette ik er niet op. Klopt ik identificeer (zijn) me er niet mee, omarm en integreer het wel (hebben) Zoals het kind dat opvoeding nodig heeft, dat kind heb je en is heel nabij maar je bent het kind niet zelf. Het is niet je wezen. Net zoals iemand schizofrenie heeft en geen schizofreen is. 

 

En ja Jopie drinken als onderdeel van een onderliggend destructief gedrag, zo plaats ik mijn drinken ook. Drank als belangrijk signaal daarin een uiting die als eerste opviel als problematisch, een signaalfunctie heeft maar dat er in bredere zin werk aan de winkel was/is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga lekker zweven

zweef je met me mee?

Dan zijn we lekker samen

en zweven we tevree .

 

Soms even beide benen op de grond en dan weer zwaaiend helemaal omhoog zweven, dat laatste maakt zweven leuk toch. Houd van schommelen en zweven. Houd het kind in me ook blij ;)

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...