Spring naar bijdragen

Zaterdag 6 juni 2015


Yvonne

Aanbevolen berichten

Mmmmm lekker Joris lamskoteletten.

 

Klopt Gips. Heel af en toe mag het wel maar dan moet je het verdunnen met water.

 

Hier rijst met goulash. Ook niet helemaal verkeerd.

Container gearriveerd dus morgen gaat er zo'n kub of 10 versjouwd worden. het meest door Jan en een maat. Ik ga toezicht houden of het allemaal goed gaat en de kruiwagens vullen ;)

Goh jongens m'n tuintje ziet er nu mooi uit zeg. Heb alle onkruid gewied en geen enkele plant ligt er om, goed hé? :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even m'n koppie laten zien....heb nog niet bijgelezen..zie alleen 'pegsonde' voorbijflitsen...wow. 

 

Hier drukke, intensieve oefendag achter de rug..leerzaam. Ga me gerustgesteld voorbereiden voor mijn praktijkexamen.

Nu eten klaar maken en strakjes nog een verjaardag. Lekker druk..in beweging dus  :)

 

Fijne avond allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben lekker bezig geweest vandaag met het systeem van Plof en heb heel wat gedaan zo elk uur. Ik merk dat het goed werkt, maar tussendoor wat somber. Als ik zo tien minuutjes bezig ben. gaat het wel goed. Dank voor de tip Plof :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb even gelezen wat een PEG sonde is. Om je neus te sparen.

Het houdt ook maar niet op kaboutertje. Het lijkt wel of ze steeds iets nieuws verzinnen.

Er zit een goede kant aan, je bent aan de beterende hand. Dat er misschien nog een paar vervelende dingen voorbij komen die bovendien moeilijk "te slikken" zijn; het is even niet anders. Hou je maar steeds voor dat men het allerbeste met je voorheeft. En voor jezelf: maak het hun maar lastig met vragen waarom het zo moet, of er geen alternatieven zijn en waarom niet. Laat maar weten dat je ook aan de bal blijft, dat houdt hen ook kritisch.

Ik denk aan je en neem je mee in mijn gebed. Zoals ik dat al deed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

net thuis van een middagje klussen in het vakantiehuis van vrienden. even een middagje puzzelen om een meterkast aan te sluiten.

het is uiteindelijk gelukt, dank zij het niet meer drinken kan ik me veel beter concentreren.

lekker eten straks,spitskoolstamppot met kippepoot. sorry kaboutertje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond iedereen,

 

Leuk dat het ook werkt bij jou, Blekje. Als je merkt dat je binnen een uur teveel wegzakt tussen de doe dingetjes door, kan je ook kiezen om elk 5 minuten, 1 minuut of een halve minuut aan doe dingetjes te doen. Wat dingen recht leggen of een boek op de juiste plek terugleggen, of pepermolen bijvullen etc. Kleine dingetjes. Nieuw vuilniszak in de emmer, zulke dingen.

 

Vanavond maar eens expirimenteren met mijn voeten in een bak met koud water. Dat is denk ik een goede manier om de lichaamstemperatuur te laten dalen terwijl het in huis 25 en hoger graden blijft.

 

Fijne avond  :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je wordt steeds sterker Ietje :)

Het is helemaal aan jou om te beslissen of je niet drinkt.

 

Heb ook even gegoogled op 'pech' sonde. Een slangetje rechtstreeks in de maag door de buikwand.

Kaboutertje :rose:  :heart:

Als hij er eenmaal inzit heeft het ook een hoop voordelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goed gedaan Ietje !

 

kabouter; ik wil dat gezicht van de vpk weleens zien als ze naar je kamer komt na je belletje 
"Wat? U belt omdat u de spuit wilt?" 

bewerkt door Vol
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een peg heeft verschillende betekenissen in het Engels, een pin, tentharing, houten been. Iets cilindrisch in ieder geval. Van klein tot groot. Bij het woord peg sonde gaat mijn fantasie dan een rol spelen. Ipv een kleine pin denk ik dan iets groots als een houten been die dan door de maag wordt gespietst.

 

Bij het Engelse woord beer goggles dacht ik aan twee lege bierflesjes die als een soort verrekijker wordt gebruikt, dat iemand wel heel erg dronken moet zijn, om iets te kunnen brouwen van het beeld van door twee lege bierflesjes te kijken. Dat was niet juist. Het blijkt achteraf te betekenen dat na alcohol dingen in de omgeving wat mooier wordt ervaren.

 

Vandaar dat ik ook maar op peg sonde heb gegoogled. Beetje mijn fantasie afremmen. Soms wel nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

PEG sondes die ken ik en verzorg ik elke dag. Vraag me af hoe lang je dan sondevoeding gaat krijgen Kabouter, die ingreep doen ze alleen voor de lange termijn of als via de neus echt niet kan. Het verschil tussen neus-maag en PEG sondes is de diameter. Zo anderhalf vs 8-10mm en dus kan een PEG sonde bijna niet verstoppen en hoeft er niet om de paar uur gespoeld te worden met water. En ja de irritatie in neus en keel is weg. Na aanleg kan je vaak alleen met plakker douchen want de hechtingen mogen niet echt nat worden en er moet een fistel vormen die de buis omringt. Daarna is het slechts 1x daags schoonmaken van de insteekopening en een splitgaas erop die je afplakt.

 

Het is wel best een stap Kabouter.....sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het juist heel interessant om over dit soort medische zaken te lezen. Sorry, lieve kabouter, ik bedoel dat niet oneerbiedig alsof ik jouw toestand 'gebruik' ofzo. Ik vind het alleen echt heel boeiend om te lezen en er iets van op te steken. Sterkte kabouter! X

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ietje , het is méér dan een jaar geleden dat het halve forum je enthousiasmeerde om je man het fenomeen 'alcoholprobleem' nogmaals uit te leggen. Je man blijft desondanks doen alsof hij het probleem niet ziet. Mijn gevoel zegt wat anders, maar ja, gevoel kan het fout hebben.

Wat is wél onbegrijpelijk vind is dat je je man verdedigt. Je gaat al jaren voor zijn ogen keihard achteruit maar hij heeft 'andere zaken' aan zijn hoofd? Welke andere zaken zijn belangrijker dan gezinsleden en hun welzijn?

bewerkt door Monster
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was ook maar twee druppels. Heb wel zojuist kattenmelk gekocht,

want ze komt vaker langs 'buurten'.

 

Denk dat ze nu nog vaker gaat komen. Ik ken iemand die zo vijf katten heeft, die allemaal zijn komen aanlopen en allemaal besloten hebben maar te blijven :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve ietje, als je vrouw kapot gaat aan zichzelf, is een financieel overzicht dan zó belangrijk dat je je vrouw maar láát in haar waanzin?

Rose voor haar meenemen als verrassing?

'hij dacht er niet aan?'

 

rot op

ietje het lukt me niet om in die onschuld te geloven. Sorry maar ik word hier een beetje boos over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...