Spring naar bijdragen

Woensdag 15 april 2015


Blekje

Aanbevolen berichten

Goedemorgen. Ik kom alleen even zwaaien, want ik wil op het moment niet meedoen op de dagdraad. ik heb nog veel moeite met het verwerken van indrukken en er gaat hier zoveel voorbij altijd dat mijn grijze cellen dat op dit moment niet aankunnen. En dan zie ik het topic van Clown staan en durf er niet op te kijken. Ik word er meteen alweer zo verdrietig van. Sorry Kaboutertje. ik hoop dat je het allemaal een beetje redt nu.

 

ik ben gisteren ontslagen uit de kliniek en nog steeds erg labiel. Maar meteen slaat ook de trek toe. Dus wat ik nu doe is me alleen melden op het refusaldraadje. Een fijne dag allemaal en sterkte voor wie dat nodig heeft. Reactie hier ga ik niet meer lezen hoor.

 

Knuffel voor jullie allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En in het kader van de HM-discussie - die ik trouwens heel interessant vind - ik 'geloof' diep in het principe van karma.  Het handelen waaruit ander handelen volgt, actie en reactie. Dat heeft niets met een 'god' te maken die oordeelt over goed en kwaad; de wet van Karma kent geen oordeel, dingen zijn en gaan gewoon zo als ze zijn en gaan. Als je het dan toch met een HM wilt vergelijken, en dat is denk ik goed mogelijk, dan is deze natuurwet mijn HM. Het heeft zeker iets magisch, er is een 'kracht' in het spel die dingen regelt, noem het energie misschien. 

Mijn ava, het lemniscaat, verwijst naar karma.

 

Goed, ik ka weer. Fijne dag allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi weer, toch ook altijd moeilijk ivm trek bij mij....wat voor lekkere sapjes, drankjes drinken jullie als het zo warm is? Ik denk dat ik maar wat limoenen ga halen, of een ijsthee zelf maken zou dat lekker zijn?

Ik ben trouwens sinds een week bezig met de internetbehandeling van Tactus. Heb doelen gesteld, kan er nog niet van zeggen dat het heel erg goed gaat, probeer me telkens te houden en lukt goed door de week...

wat wel nieuw is dat ik het (nu pas dus) aan mijn partner heb verteld, vanmorgen vroeg....dat ik een behandeling doe met hulpverlener  hij moet het maar even laten bezinken, drank is iets wat we samen veel gebruiken en ik ben benieuwd of hij kan snappen dat ik nu echt wil stoppen (eerste doel vier weken niet). 

Komende week goed stil staan bij en weerstaan van trek.

in ieder geval ook vooral genieten van dit warme weer!! 

Fijne dag allemaal!

 

Dagpact;

Kaboutertje

jowan

Blondie

Agnieta

Jette
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sowhat je haalt me de woorden uit de mond......

 

Goedemorgen, over de HM; ik vind het woord onvatbaar van Fruit wel de lading dekken of zelfontplooiing, maar ook het handen vouwen van Erik .....in ieders uitleg vind ik wel iets van herkenning....

 

vandaag mooi weer, de zon schijnt hier volop.....

 

ZBB op de goede weg, Blekje :rose:, Blondie, goed hoor meis dat je kalm doet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemorgen frummers

fietsen met maatje en

gauw naar het strand erna.

Morgen is het al weer minder,

dus we profiteren ervan. En gisteren

hebben we de volley-palen alweer begraven

in de duinen dus vandaag kan het net opgezet.

 

Blekje, hoop dat je gauw weer steviger in je schoenen

staat en mee komt schrijven, als dat je steunt!

 

Jette, ik drink vnl water en gember/kruidenthee. Zowel warm

als koud(mengen met sap kan ook). En koffie natuurlijk ;) .

Ik ben eigenlijk geen sapjes mens en AV hoeft zelden meer.

Hooguit als ik op visite ben, op een terrasje of bij een BBQ,

meer om mee te doen dus dan uit behoefte. Maar de eerste

2 jaren dronk ik dat geregeld wel.

 

van AR niks gehoord nog Sowhat

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorge,

 

ik heb binnenkort nog een afspraak bij de tandarts, daarna begin ik met de zuchtmedicatie, dat mag nu nog niet i.v.m. verdoving. Ik wil niet meer drinken, ik heb hier veel lieve mensen om me heen, dat waardeer ik wel, maar ik wil er meer voor hun zijn en ze geen verdriet doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drankjes als het warm is;

-veel karnemelk

-kokosnoot water erg koud vind ik sinds kort heel lekker

-tonic

-als ik av bier drink is dat altijd 1 flesje. Ik heb juist nooit de behoefte om daar van door te blijven drinken en het geeft me ook geen trek, mis de alcohol niet

-spa rood met vers limoen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na vervelend fb contact gisteren waarin ik haar behoorlijk zat werd eigenlijk belde ze me erg laat nog op. Vervolgens deed eerst zij spuien en daarna is het me een keer gelukt om eens echt goed te praten over dingen waar het om draait imo en niet de chaos van bergen ziektebeelden en wat erg vroeger allemaal mis ging. Eigenlijk had ik willen slapen en eerder op ivm het mooie weer, maar het gesprek liep opeens wel en was heel verhelderend. Verhelderend in de zin van zij ik mijn positie in het geheel, mijn rol die mij ideaal lijkt, haar visie daarop, wat er wel en wat er niet is tussen ons. Waar ik er wel voor haar kan zijn en wat niet kan. Ook echt rot onderwerpen als echt dood willen of hulp willen, nu zonder om de hete brij heen te draaien of te verzanden in ellelange verhalen over haar oneindige verhalen wat er allemaal aan medische fouten ooit geweest zijn.

 

Denk te beseffen dat ze echt dood wil en heel dicht bij het punt zit van wel euthanasie en ook de concrete stappen zetten. Heb het heel lang gehad over waardigheid behouden, niet uit wanhoop het spoor of pillen maar aandacht eisen voor wat in haar ogen ondragelijk lijden aan het worden is. Iets wat ik deel en heb kunnen uitspreken dat ik dit deel. Ze is veel mensen kwijt geraakt in haar omgeving die wanhopig probeerde haar te stimuleren tot iets gezelligs doen, samen dingen ondernemen, hobby zoeken, hoop hoog houden waar haar hoop op is. Vrienden die wegliepen met het is te negatief bij je en dit veranderd niet. Van mij hoeft het niet happy alsof te zijn en is het nuchter zoals het is.

 

Toen begon ze over toestemming van mensen om te mogen gaan. Daar kan ik heel kort over zijn. Ik ondersteun haar ook in die keuze en die weg en toen hing ze minuten lang huilend aan de andere kant van de lijn. Daar bleek ik de enige volgens haar die haar niet op positieve gedachten, hobby's of de positieve dingen in het leven ging wijzen wijzen. Haar leven haar keuzes hoe kan ik naast je staan op jou gekozen weg....Ik ren niet weg als ze via euthanasie dood wil ik gun haar alleen zo de waardigheid van euthanasie en niet het spoor oid. 

 

Verder lang gehad over mijn studie, mijn werk, mijn sporten, mijn prive leven en dus mijn doelen. Mijn leven en hoe zij wel en hoe zij wel/niet onderdeel is van een ons samen. Dat betekent heel veel loslaten, niet langer druk maken, niet proberen te denken wat ik fijn zou vinden in haar positie zij ook fijn vind. Afstand nemen en prioriteit opleiding NU...weet nu van elkaar veel beter als voorheen wat ik haar zou willen bieden, waar ze bij mij een beroep op kan doen.

 

Als het gaat om loslaten en om niet in de steek laten heb ik knopen doorgehakt in dat gesprek. Fijn dat dat samen in gesprek kon. Denk voor ons beide heel verhelderend nu zo.

 

Zo echt praten, echt contact zonder de chit-chat maar heel erg to the point, was me een nacht te lang bellen eigenlijk wel waard. Durf het bijna niet te zeggen maar ze belde om 00:00 en ik hing de telefoon om 05:45 op. En nu zoek ik zo een uitslaap plek in de zon op. Sauna denk ik.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stak net met hondje de normaal gesproken drukke weg langs de IJssel over op een rustig moment.

Kwam alleen in de verte een oudere dame op de fiets aan.

Werd bijna door haar van de sokken gereden.

Onder luid gefoeter.

Ze scheurde rakelings langs op zo'n fiets met trapondersteuning...

Fietsende oudere dames zijn niet meer wat ze eens waren. :mellow:

Ik wil schoenen met stapondersteuning. Een soort van zevenmijlsschoenen.

(m'n hondje ook.. die wordt met de dag, net als het baasje, langzamer)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En even een vrolijker verhaal; gisteren Amsterdamse waterleiding duinen. Een vleeRmuis een meter voor me zonnend in een duinpan en vliegend daarna naar insecten. Had ik nog nooit gezien. Schitterend. Je mag daar van de paden af en ik heb uren lang dwars door de natuur gelopen, het gevoel van helemaal alleen met alleen vogels, herten en andere beesten....heb zo genoten gisteren. Natuur maakt mijn hoofd leeg.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...