Spring naar bijdragen

Maandag, 30 Maart 2015


Lucide

Aanbevolen berichten

Goeiemorgen.

Blekje, zie je zelf niet hoe je heen en weer en op en neer schiet?
Zeg niet in een impuls zomaar alles af. En meteen fulltime werken, dat vergt meestal ook een langzame opbouw.
Eerst maar eens een tijd stabiel blijven zou ik zeggen. Voor je wat dan ook aan hulp opzegt.
Wat is SEO? Het kan natuurlijk een positieve boost geven, weer werk doen wat je leuk vindt.

Ik ga weer eens een sollicitatiebriefje sturen. Niet dat ik denk dat ik veel kans maak, mijn opleiding en ervaring is eigenlijk te hoog, zoals ze dat zeggen, maar je weet maar nooit. Wie niet waagt etc. Andere accenten en nadruk leggen in brief en cv.

bewerkt door Kate
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, Jullie hebben gelijk hoor. Ik was blijkbaar aan het hyperen vanmorgen. Eerst helemaal in paniek en in tranen m'n SPVer bellen en bang dat ik teveel beroep op ze deed. Toen zei ze dat ze vanmiddag even kwam. Even daarna alsof er een knop omging, dacht ik: hee, wat gaat het goed met me, ik ga gewoon... nou ja dat hebben jullie kunnen lezen. Gelijk mijn SPVer geappt dat ze niet hoefde te komen. SMSt ze terug dat het beter is van wel. Ik weer terug: kan ik meteen afscheid van je nemen. En m'n psycholoog gemaild. Maar heb de hele ochtend in m'n huispak gezeten in een verwaarloosde kamer en stak geen vinger uit. Alleen m'n man gek maken met m'n plannen. Ik ging zoveel verdienen dat we een huishoudster zouden nemen elke dag en boodschappen aan huis laten bezorgen. Dat soort dingen. Ik weet niet waar dat allemaal vandaan kwam. Maar ik was om vier uur al op en dan wil ik wel eens vaker wat hyper zijn. Maar zo heb ik het ook nog niet meegemaakt hoor. Ik zei ook tegen iedereen dat ik de maatschappij wel genoeg gekost had aan uitkering en zorg. Dus dat 't zo genoeg was. Wilde nog stoppen met de medicatie ook. Ben ik toch maar even gaan liggen en toen kwam ik tot rust. Mijn man weet niet hoe hij het heeft drie keer op een dag totaal andere stemming. En ikzelf eerlijk gezegd ook niet. Ik merkte vrijdag ook al dat ik tot rust kwam op de afdeling en weer naar huis kon. Ik denk dus dat ik me te druk heb gemaakt afgelopen week. (weken). Ik denk dat ik niet naar de meeting van vanavond ga, maar later in de week naar die in Hengelo. De man die ik sprak zei dat er in Enschede zo'n 14 mensen zitten. Dat vind ik wel veel. Hij gaat ook naar Hengelo en kan me meenemen, daar komen er maar 8. Misschien is dat beter nu. Nou mooie boel zo.

Ik hoop dat het een beetje gaat met Kabouter. Even op Clowns draadje kijken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hoor Gyps. Ik ben niet hypomaan. Weet ook niet wat er aan de hand was. Maar het is weer weg nu.

 

Hier op het forum neem ik niet zo de moeite om correcte teksten te schrijven. Ik schrijf vaak gewoon van me af. Zoals ik in m'n dagboek zou doen. Dat is soms ook niet leesbaar.

Ik heb in het verleden veel en goed geschreven. Maar ik kan mijn teksten wel wat korter houden hoor, ik ben wat breedsprakig soms. En je hebt gelijk: een alinea hier en daar maakt het voor jullie ook prettiger leesbaar ;)

Het kan ook zijn dat ik het verleerd ben natuurlijk. 

bewerkt door Blekje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer thuis van werk. Wat een wind zeg!

Op een gegeven moment mijn fiets maar geparkeerd, lopen ging sneller.

Gedachten toch de gehele dag bij Clown en Kaboutertje.

Kan er nog steeds rillingen over mijn rug van hebben als ik eraan denk 1 van mijn Kids te moeten missen.

Pfff... Heartbreaking!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na twee weken waar ik net niet ziek was, wel kon werken maar na het werk niks meer kon opbrengen.....vandaag voor het eerst weer gesport en daarna even sauna. Nu heerlijk ontspannen. Nu lekker koken met vers eten. Zalm met komkommer en tomaat en roti. Tijdens boodschappen doen lagen er bonbons om te proeven. Daar verwacht ik geen drank in (kinderen eten ze ook) maar ik weet het bijna zeker van wel. Hoop maar dat het alleen aroma was. Heb er geen extra trek door gekregen, dus wat dat betreft denk ik dat het niet echt drank is. Niet grappig die verstopte drank op plekken waar je er niet aan denkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad niet grappig. Ik ken een vrouw die een uitglijder heeft gehad na een kersenbonbon. Diezelfde avond stond ze te gebruiken in een fietsenstalling tot ze kats-lam was.......... Ik weet niet hoe het werkt en hoe ik dit moet zien, maar ik ken haar niet als iemand die telkens overdrijft ofzo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeienavond,

 

@Ietje, ik zie dat je online bent, even een snel vraagje: die B12-injecties lijken aan te slaan. Heb er pas 2 gehad, is dat überhaupt mogelijk of zit het tussen m'n oren? Feit is dat ik me vandaag voor het eerst niet zo vreselijk brak voelde, de scherpe randjes lijken er vanaf te zijn. Kom ook weer wat beter uit mijn woorden en lijk iets geconcentreerder. Mijn HA heeft me nu 4 injecties voorgeschreven om te kijken of ze iets doen. Online lees ik eigenlijk altijd dat 10 injecties als opstartfase gebruikelijk is en dat het wordt afgeraden om er te snel mee te stoppen. Moet ik aansturen op meer injecties? Wat zijn jouw ervaringen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@yogajuf

Uit farmaceutisch kompas, het medicatie naslagwerk van de dokters zelf: bij hydroxocobalamine https://www.farmacotherapeutischkompas.nl/preparaatteksten/h/hydroxocobalamine%20%28vitamine%20B12%29.asp (zoek na welke vorm injecties je hebt, je hebt meerdere vormen) (im is intramusculair dwz in een spier, iv is direct in een ader)

 

 

Dosering

Profylaxe en behandeling van vitamine B12–deficiëntie: I.m. of diep s.c.: begindosering 10 injecties à 1000 microg met een interval van ten minste 3 dagen; onderhoudsdosering 1000 microg eenmaal per 2 maanden of 300 microg eenmaal per maand.

 

Vaak zie je 10 injecties met de minimale tussenliggende periode en dus 10 injecties in 30 dagen als opstartfase. Daarna de onderhoudsdosering gecombineerd met bloedonderzoek na x maanden om te kijken of je met onderhoudsdosering niet terugvalt en je spiegel daalt tov het niveau na opstartfase.

 

Mijn ervaring en wat ik weet van mensen in mijn omgeving met een B12 terkort, ja na 2 injecties kan je echt effecten al merken. 2x1000 microgram is veel. Zoek maar op hoeveel dat is als je rekent in kilo's vlees! Ik zou echt de begindosering helemaal doormaken en daarna evalueren. Ga je elke keer naar de HA of prik je zelf?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...