Spring naar bijdragen

vrijdag 20 maart 2015

eline

Aanbevolen berichten

zodra ...........

dan ben ik al een stap te ver

dan ben ik al aan het oordelen

waar ik slechts hoefde te horen. 

ik geef toe dat ik weer eens een stap te ver ben gegaan.

Ik geef ook toe dat ik me de opvattingen van anderen aantrek. Of ze me nou passen of niet,

ik trek ze me aan. En ja, dat is eigenlijk ook al een vorm van oordelen.

Meestal is horen en oordelen voor mij niet van elkaar te scheiden.

Maar dat hoeft inderdaad niet hardop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je even een dag druk bent geweest met hele andere zaken dan het forum, is het toch even slikken als je de draad van vandaag nog even doorneemt.

Hots, ik ben vrij nieuw hier, had nog niet van je gehoord maar je verhaal raakt en motiveert me. Fijn dat je hier je ei kwijt kunt.

Verder was het hier een prima droge dag. Ben nog even op mijn werk geweest om te praten. Ga volgende week weer een aantal uur werken. Toch wel zin in ook!

Fijne avond allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik geef toe dat ik weer eens een stap te ver ben gegaan.

Ik geef ook toe dat ik me de opvattingen van anderen aantrek. Of ze me nou passen of niet,

ik trek ze me aan. En ja, dat is eigenlijk ook al een vorm van oordelen.

Meestal is horen en oordelen voor mij niet van elkaar te scheiden.

Maar dat hoeft inderdaad niet hardop.

Toch niet in mijn beleving. Ik las je uitgebreide tekst een paar keer. Dat zijn dan van die teksten waarop ik niet op de "vind ik leuk" knop kan drukken maar toch waardeer ik het en ga je helemaal niet te ver, vind ik. Ik waardeer het omdat het zo duidelijk is dat je het zo aantrekt en zo begaan bent. Er is een groot verschil tussen aantrekken en veroordelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zodeknetters wat een dagdraad. Hoop emoties - hoewel ik ze niet allemaal meer kan lezen begrijp ik. Wat ik wel weet is dat in NL een huisarts echt niet zomaar medewerking verleent aan een stervenswens, dus ik ga ervan uit dat er (veel) meer speelt dan ik hier lees.

Zelf het vrijdagnamiddag-god-wat-ben-ik-gaar-van-deze-week-ik-lus-wel-een-heerlijk-glas-frisse-koele-witte-wijn-ravijn net heelhuids gepasseerd. Koffie nu, en dan stom voor de buis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Hot,

Ik vind het fijn voor je dat je huisarts in ieder geval met je mee wil in het traject. Wie weet waar het toe leidt. Ik wens je er sterkte mee.

Zelf leef ik graag, maar ik zie het leven niet als een plicht. Er kunnen altijd zaken (gaan) spelen dat je niet meer wil of kan. Hoe moeilijk ook ik respecteer dat en zou ook willen mocht ik ooit in zo'n situatie verkeren dat dat gerespecteerd wordt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie mezelf ook als een heel nuchter en rationeel mens, maar die ervaring vergeet ik echt niet meer. Dat is werkelijk wat anders als een zonsondergang. Ik ging dan ook twijfelen, wie heeft dat bedacht datde maan zo groot is dat ie de zon precies afdekt? Dat is toch prachtig.

Ik heb trouwens vandaag nog wat onderzoek gedaan, er zijn ook zonsverduisteringen waarbij de maan de zon niet geheel afdekt, dat er nog een ring zichtbaar blijft. Dat is als de maan verder van de aarde staat. (Een krimpende maan zou wat ongeloofwaardig zijn). Dus zo perfect steekt het dus ook weer niet in elkaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het leven, is dat niet wat de dagdraad kenmerkt?

De een vecht voor het leven maar je kunt ook vechten voor het niet meer willen leven. En gelukkig zijn de meesten van ons daar niet aan toe maar mag het er daarom niet zijn?

Het IS er, waarom zou je dan je ogen sluiten?

Hier heb ik slecht van geslapen. Geschrokken en teleurgesteld dat aspecten van het leven volgens sommigen er niet mogen zijn op de dagenraad. Enerzijds heb ik me voorgenomen niet te mogen oordelen hierover maar ik kan er ook niet goed omheen. Opmerkingen als het niet passend vinden tot zelf ingrijpen van de moderators vragen.....hoe koud en kil kan je zijn door zo meningen buiten te sluiten. Ik ga het toch schrijven; vragen om moderatie terwijl je zelf dondersgoed weet hoe je eigen gedrag vaak is op dit forum. Iets met balk splinter en eigen oog.....(Mattheüs 7:3-5)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...