Spring naar bijdragen

maandag 23 februari


blondie6173

Aanbevolen berichten

Goedemorge,

 

ik had afgelopen weekend, de doelstelling om niets te drinken, dat is gedeeltelijk gelukt, zaterdags toch weer wat gedronken maar het wel in de hand gehouden! Binnenkort ga ik naar de verslavingsarts, dan ga ik overleggen, hoe nu verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bertd:  kijk eens of je voor jezelf toe kunt geven dat je machteloos staat tegenover drank, je verslaving.

Dat maakte het mij zoveel gemakkelijker, de strijd opgeven. Het besef dat ik het niet meer wil. Later gevolgd door de ervaring dat drank niets, maar dan ook helemaal niets toevoegt, veeleer een hoop afbreekt. Ik heb in de afgelopen 30 a 40 jaar nooit een beter leven gehad dan nu.

De AA en de NA  hebben me erg veel goed gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hè Kaboutertje, nou dat ook nog.

Ik had gehoopt dat je even klaar was met vervelende zaken.

Heel veel sterkte. Heel vaak is het helemaal niets.

Ik denk aan je, voor wat het waard is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen lieve mensen.

 

Kaboutertje het kan een opgezette klier zijn of zo. Dat hoop ik maar want nieuwe zorgen kan  je er nu niet bij hebben.

 

Hier nog best donker maar als het goed is, gaat het zonnetje toch nog schijnen vandaag. :)

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

 

Kaboutertje, lachen of huilen? In elk geval positief proberen te blijven denken. Kalmte is de beste uitgangsbasis.

Vanuit een kalme geest kun je het best je route bepalen in een roerige wereld. Angst en misschien zelfs

blinde paniek maken je tot een ongeleid, grillig projectiel. Speculeren is op de feiten vooruit lopen.

Mensen hebben bij speculeren meestal de neiging om van het slechtste scenario uit te gaan..

Het goede scenario wordt daardoor totaal kansloos.

Kalmte, kalmte, kalmte..(vertrouwen, vertrouwen, vertrouwen..)  door kalm te blijven (te blijven vertrouwen) bouw je geduld op.

En met geduld blijf je staande. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik had afgelopen weekend, de doelstelling om niets te drinken, dat is gedeeltelijk gelukt, zaterdags toch weer wat gedronken maar het wel in de hand gehouden!

 

Bertd, gedeeltelijk gelukt.. klinkt mij als jezelf voor de gek houden.

Als je doelstelling was om niets te drinken is het toch geheel mislukt?

Als je doelstelling was om het in de hand te houden kun je zeggen dat het geheel gelukt is.

Daarbij kun je je dan wel weer afvragen hoeveel je in een hand wil houden..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen iedereen, nu weer naar de dagenraad van vandaag. Avonddienst en dus lekker rustig aan wakker worden.

 

Precies Katey, dat is het dagpact. Het is ook gebruikelijk daarbij dat je in de avond even komt melden of het gelukt is die afspraak met jezelf. Het hier opschrijven voelt als een stok achter de deur, de onderstreping van de afspraak met jezelf. Welkom op het forum. Gewoon meedoen op dit forum, mij helpt dat meer dan alleen passief lezen.

 

@Kaboutertje

Sterkte....je afspraken kalender met de zorg is weer vol zo te zien.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Jeetje Kabouter!!!! Hopelijk alles goed na de onderzoeken-sterkte hoor!!

Welkom Katey, vanaf 1/1 al niet gedronken, goed hoor- hou vol.

Bolletje ik vroeg me af hoe het met de kraai is afgelopen?

Contact met ex vriend uit Australie, is nog steeds een goeie vriend, maar mag van zijn nieuwe vriendin niet met mij skypen- vind dat heel teleurstellend. Voor vrienden vecht je, maar blijkbaar ben ik niet belangrijk genoeg en dat is ook prima, maar als ik dan appjes krijg met hartjes en dergelijke denk ik rot op. Zo hoef je mij niet te onderhouden. Hem dit duidelijk gemaakt en geeft weer rust.

Slecht maar ik duik er nog een uurtje in. 

Vanmiddag verloskundige, moet nu elke week heen- daarna bakkie bij de buurvrouw.

Werkze voor de degene die dat moeten  :rose:  Fijne dag!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Katey, welkom hier!

Je hebt vanaf 1 januari niet gedronken en dat is ontzettend goed. Goed gedaan.

Ook het weekpact heb je gevonden, zag ik. Daar geldt hetzelfde een beetje voor als het dagpact, hoewel het afmelden aan het iende van een succesvolle week daar in de praktijk meestal niet gebeurt.

Het zal inderdaad een beetje wennen zijn hier. Maar er is ontzettend veel te vinden.

Ik stuur je zo een PB-tje, een persoonlijk bericht, met daarin wat algemen dingen over het forum. Misschien helpt het een beetje met wegwijs worden hier. Je ziet, als je aangemeld bent, het envelopje rechts bovenin je scherm rood kleuren ten teken van het ontvangen van zo'n bericht.

Heel veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van harte welkom Katey. Och joh dat duurt even voor je de weg vind op het forum, en w.b. de trek is het bekend dat je na een tijdje last krijgt van trek. Dan komen de gedachten van "och het is allemaal niet zo erg, en ééntje kan wel,"weer naar boven. Dat moet je serieus nemen en niet aan toegeven hoor, het zou zonde zijn van de tijd dat je droog staat. Belangrijk is dat je zorgt dat je een volle maag blijft houden, dat verminderd de trek. ;)

 

Zo hier alles klaar zetten voor de schildercusus. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...