Spring naar bijdragen

Donderdag 19 februari 2015


Blekje

Aanbevolen berichten

Een heel goede morgen, rise and shine, maar niet voor mij. Dat hadden jullie vast al geraden. Bolletje, je had gelijk, dat het misschien maar moest gebeuren. Nou, ik heb er ook lang genoeg over gedaan om er naar toe te werken. Zijn er onder jullie ook die zo kort van memorie zijn dat je vergeten was dat je het echt niet bij een paar glaasjes kon houden? Dat heb ik toch echt gedacht van mezelf. En ja, de depressie klaarde ervan op. Dat is toch wat ik wilde? Maar dat was alleen in het begin. Voor de rest had ik niet getekend. Ook niet voor die mail die ik een vriendin stuurde in antwoord op een door mij verkeerd begrepen mail en waarvoor ik me nu uitgebreid heb moeten verontschuldigen. Jakkie. Nou, ik denk dat ik niet genoeg heb aan die paar uurtjes slaap en dat me nog een paar uurtjes gegund zijn. Dit was de afdeling uithuilen en opnieuw beginnen. Tot later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Jowan (en een iets mindere voor) Blekje en de andere frummers,

 

Tja Blekje, wat moet je hier op schrijven. alles wat je nu weer weet schrijf je zelf al. 

Er zijn 2 keuzes. Doorgaan of weer stoppen maar dat is aan jou. 

Ik wens je wijsheid. 

 

Ik ga weer werken. Ben er weer best aan. Ook niet verkeerd even 2,5 dag thuis. 

Fijne dag ! 

 

PS Mag ik misschien ook aangeven dat de mensen die struikelen mij ook steeds meer sterken dat het toch beter is om er vanaf te blijven. 

Niet fijn voor hen maar een leerles voor mij. Want ook als bij een ander gaat het bij mij nog weleens door mijn hoofd

bewerkt door luna1961
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Blekje: ook ik weet niet wat te zeggen. Ik hoop alleen dat met wat je nu weet jezelf weer op kunt pakken.

Voor mij was het als volgt (en ik hoor dit van meer mensen): met het stoppen met drinken en de therapie die ik had gehad, dacht ik dat ik ook van mijn depressieve gevoelens af was. Ik baalde dan ook verschrikkelijk dat dit niet het geval was. Ik belandde eind november weer in die depressieviteit. Aan de bel getrokken. Ondersteuning door medicatie en gesprekken. Die combinatie werkt met mij. Het vereistte geduld omdat het zo'n week of 6 duurde voordat de medicijnen waren ingeregeld. Ik kan nu rustig zeggen dat het in mij is opgeklaard. Daarvoor was en is ook nodig om mijn leven anders in te richten. Mijzelf naast het moederschap een leven geven.

In november heel even gedacht om dan maar weer te gaan drinken, want die zwaarte is erger. Dat was maar even, want ik wist ook dat drank niets oplost. Echt helemaal niets, behalve een tijdelijke verdoving en een gigantisch spijtgevoel achteraf.

Ik zeg niet dat het nu gemakkelijk is, want het is hard werken. Maar absoluut te doen zonder drank, of sterker nog: met drank op had ik niet gekund wat ik nu aan het doen ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik viel gisterenavond binnen in de dagdraad op een voor mij verkeerd moment.

Zodra er wervel of een woordenwisseling ontstaan, hier en in de werkelijke wereld, dan komt er een schrikreactie in mij (door ervaringen in het verleden) en loop ik weg. Oud zeer dus. Iets waar nog aan gewerkt kan worden.

Ik weet dan ook niet wat te zeggen, nu ook nog niet. Mosterd na de maaltijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit nu als een halve zombie op de bank, na nog een zeer slechte nacht.

Dochterlief is aan het ontbijten, wanneer zij straks de deur uit is ga ik weer terug naar bed.

Nog even een paar uurtjes slapen.

Verder vandaag een rustige dag met klusjes in huis en aan het begin van de avond afspraak met mijn therapeut.

Dochterlief gaat morgen uit school logeren en die haal ik maandagmiddag weer op.

Betekent voor mij dat ik een aantal dagen alleen ben. Iets waar ik naar uitkijk.

Ik heb nog geen plannen, dit kan nog veranderen.

Heb het allemaal goed vandaag.

En sterkte voor degenen die het nodig hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen,

 

Wat ik je kan aanraden Blekje, als je een terugval wilt tegen gaan:

 

- Schrijf je mantra's waarom je niet wil drinken op, bijv. in je telefoon, en haal ze erbij in wtf-momenten.

- Schrijf een verhaaltje over hoe je je voelt als je wel hebt gedronken, of hoe het was toen je dronk, de (negatieve) gevolgen, je gevoelens, de redenen waarom je het niet meer wilt.. Beschrijf het allemaal heel eerlijk en levendig. Doe dit bijvoorbeeld op je eigen draadje, en haal het erbij in moeilijke momenten. Een van mijn laatste posts op mijn eigen draadje onder Wie is Wie is daar een voorbeeld van.

- Maak een lijstje voor moeilijke momenten, met helpende gedachten (dit kunnen je mantra's zijn, maar ook andere manieren waarop je naar een situatie of je gevoelens kunt kijken), en helpend gedrag (bijv. iemand bellen, of een rondje fietsen).

- Draag een tastbaar symbool met je mee, om je eraan te herinneren wat je (niet) wilt. Kan een kettinkje zijn, of een kastanje in je broekzak, of een tattoo… :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers. 

Warrige nacht achter de rug. 

Eerst maar koffie en thee maken. 

Blekje sterkte voor vandaag. 

ik sluit me aan bij Yoga: schrijf uitgebreid op wat de ellendige gevolgen en gevoelens zijn van het drinken en de tijd daarna. 

Krijg je weer de neiging te gaan nippen: lees en voel weer wat je indertijd voelde..... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen mensen :)

 

Ha Blekkie je bent er gelukkig weer. Jammer dat het niet gelukt is en ja het zat er al een tijdje aan te komen.

Toch vind ik het knap dat je het zo lang hebt kunnen uitstellen. Dat geeft toch ook aan dat, (misschien door de angst) je uit kan stellen en niet, net zo als ik, toch te vroeg ging drinken en wist dat ik er knap veel last van kreeg.

Het is niet erg dat het een keer mis is gegaan Blekkie, ook hier word je sterker van, en weet weer dat alc. niet goed voor je is. Dat je niet kan drinken, ook niet een paar glaasjes, we zijn er aan verslaafd. En er zijn maar heel weinig mensen die de kracht wel hebben om het wel bij een paar glaasjes kunnen houden.

En inderdaad is het niet verkeerd om op te schrijven hoe je je nu voelt en mocht je weer een zwak moment krijgen, kan je altijd dat briefje lezen.

Ook hebben we hier een draadje bij thema's waar je op kan schrijven wat alc. bij jou doet. Ook daar kan je dan altijd ff kijken.

Goed, een nieuwe dag en een doorstart voor jou, je bent niet terug bij af hoor, we gaan er weer tegenaan meid, de wereld vergaat niet.

Doe je weer mee op het refudraadje? Morgenvroeg weer slikken?

Een knuffeltje van mij. :lips:

 

Mensen vandaag krijg ik mijn vissies, en ik verheug me er op want ze zijn zoooo mooi hé.

Verder heb ik een bowlingtas gekocht op Marktplaats. als het goed is krijg ik die morgen. Jippie het leven lacht me toe en ik voel me goed. Het voorjaar komt eraan en ik kan hem soms ruiken en voelen. :sun:

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen! Gisteren met dikke keel en hoofd vol watten de fiets van eergisteren vervloekt - moest zo nodig mijn 62e levensjaar sportief eindigen. Afijn - goede nieuws is dat ik mijn eerste verjaardag sinds (ja sinds? Sinds ergens in de jaren 60 ben ik bang) NIET in de jajem heb doorgebracht. Groter cadeau kon ik mezelf niet geven. Maar nu ga ik wel even los met een mooi overhemd. Via internet. Ook zo'n geschenk voor de moderne man: NOOIT meer een winkel in hoeven. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel voor je steun en adviezen. Nee, ik wil zeker niet doordrinken, ik ben meteen weer genezen. In ieder geval tot het moment dat ik weer de refu kan nemen. Ik weet niet of ik dat morgenochtend al kan doen, want ik heb hem behoorlijk geraakt en dan is het advies toch 48 uur? Het advies over opschrijven doet me eraan herinneren dat ik dat al eens in mijn telefoon heb gedaan, maar was ik helemaal vergeten. Op het draadje schrijven is een goed idee. Als ik me iets beter voel, ga ik dat meteen doen. Nu kost het schrijven me heel veel moeite. Het denken ook natuurlijk. Moet door een heel dikke drab komen dat denken.

En Kastanje: het klopt ik heb te lang gewacht met aan de bel trekken. Ik wilde niet depressief zijn, dus vond ik ook dat de signalen daar niet op wezen. Nou, ik ga er gewoon weer tegenaan

bewerkt door Blekje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

 

Gisteravond met een beetje verbaasd gevoel uitgelogd hier.

Dacht af te sluiten met achterlating van een "gat" in het dagdraadje maar

't is meer een gatenkaas geworden..

Soms snap ik mensen niet.. eigenlijk snap ik mensen heel vaak niet.

Is ook niet zo onlogisch als ik me bedenk dat ik mezelf ook lang niet altijd snap.

 

Eén ding snap ik ondertussen wel: niet drinken maakt het niet snappen van mezelf en anderen

minder angstaanjagend.

Angst vanuit onbegrip en onbegrip vanuit angst waren voor mij altijd genoeg aanleiding om het op een

drinken te zetten. En drinken maakt de verwarring alleen maar groter.

Een vicieuze cirkel die ik heb weten te doorbreken. Het enige wat ik daar daadwerkelijk voor heb hoeven doen

is die eerste laten staan.. Meer is het feitelijk niet. De manier waaróp is een ander verhaal. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...