Spring naar bijdragen

Dinsdag 10 februari 2015


Blekje

Aanbevolen berichten

Nee Blekkie je bent geen sukkel hoor, ik heb alleen geschreven dat je op moet letten  dat je niet verzuipt in zelfmedelijden. ;)

Zelfmedelijden is ook een gevoel en niet verkeerd. Als ik verdriet heb en dat kan ik niet laten gaan, moet ik een hoop zelfmedelijden krijgen om toch wat tranen te laten komen. Het helpt me dan. Maar als je veel bezig bent met zelfmedelijden, kan dat verlammend werken.

 

Hé die Vonnie. Lekker bedankt, hier word ik wakker van. :P

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom heb ik twee dagdraden gestart? Of zie ik ze alleen dubbel? Wat fijn Kastanje dat je vannacht zo goed geslapen hebt en verstandig dat je aangeeft nog even te willen nadenken over het tekenen. Eerst weten wat het inhoudt. Ach Bol, je hebt ook gelijk hoor. Als ik in een dip zit, ben ik erg klagerig naar mezelf toe, maar voel me dan ook weer schuldig dat ik niks doe. Als ik mezelf dan maar zielig genoeg vind is het dan niet zo erg als ik niks doe. Of niet genoeg doe. Tot nu toe gaat ie nog goed met de energie. Plof: je kunt jezelf best aanbieden als pianist in een restaurant. Ga je eerst koken voor de gasten en als ze lekker zitten te eten schuif je achter de vleugel en breng je ze in een romantische stemming

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Wat een verhaal Blekje op de vroege ochtend.

Misschien voel je je grieperig van de medicijnen die je inneemt. (benzo's ? ) 

of eigenlijk niet inneemt soms.

 

 

Kan dat? dat ik ontwenningsverschijnselen heb als ik ineens niet meer twee maal op een dag die dingen neem? Zo snel al? ik voelde me heel raar in mijn hoofd en vreselijk lamlendig. Maar heb er gisteren aan het eind van de middag nog wel een genomen en daarna had ik het nog. Ik moet echt uitkijken met die rommel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk dat je van die pillen inderdaad aardig van de leg kunt raken Blekje. 

Maar denk dat die bijverschijnselen na verloop van tijd ook wel weer zullen verdwijnen.

Niet over de voorgeschreven hoeveelheden gaan hoor. 

En ja.... je hebt twee dagdraden geopend. 

Kan komen doordat je tweemaal op 'plaats' hebt gedrukt omdat het niet snel ging, kan ook een technisch probleempje van dit forum zijn hoor. 

Gebeurt met gewone berichten ook wel eens dat ze dubbel worden geplaatst. 

Geeft niks, die tweede draad zakt vanzelf weg... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor alle lieve reacties.

Dat ze me terug willen zien, dat weet ik. En dan vooral omdat ze me missen als mens.

En inderdaad kan de drempel hoog worden.

Waar het vooral bij mij ligt is dat ik snel aan mezelf voorbij ga. Weer die eigen grenzen.

Vind ook wel dat ik het allemaal weer moet kunnen. Gedachtes vanuit oude overtuigingen komen dan weer boven.

Een uurtje werk zou moeten kunnen, maar dat betekent wel ruim 2 uur reistijd.

Dat is iets wat wel meespeelt. Maar goed, die reistijd kan ik invullen zoals ik wil. Lezen, wandelen ipv de bus.

Misschien maak ik het ook wel zwaarder dan het is, dat plan. En zie ik beren die er niet zijn.

En inderdaad met de bedrijfsarts heb ik al afspraken gemaakt en hij vind de mening van mijn therapeut maatgevend.

Met haar heb ik volgende week een afspraak staan om het over mijn werk te hebben.

Komt goed. Ik ben nu al wat rustiger en voel minder spanning. Het was fijn om dit zo met jullie te delen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blekje...zolang drinken alle aandacht opeist...zal er geen ruimte zijn voor andere dingen

Het

ijkt misschien dat je dommer word maar dat is in werkelijkheid niet zo.

Ik weet nog goed dat ik zoveel onrust in mijn kop..lijf had

was alleen maar bezig van mijn onrust af te komen

daardoor vergat ik alles...van de deuren loslaten..afspraken..kraan laten lopen..niks kunnen vinden...op zoek zijn naar wat ik niet meer wist

Leek wel of ik aan het dementeren was.

nu dat mijn kop na dik een jaar weer rustig is...vergeet ik niks...ben allerter..en er kan weer wat bij..vertrouw weer op mezelf

Waar ik veel aan heb gehad zijn de gesprekken bij huisarts..niet om mezelf vol pillen te stouwen..maar om van hem te horen of dit normaal is..hoe ik ervoor stond

schreef ook alles op om ook bij de huisarts niks te vergeten

Ik heb hele goede therapie gehad..zo blij mee

Na therapie moest ik het alleen doen...en dat viel tegen..alles komt ff op je af

Wat mij nog steeds helpt is yoga om rust in het bolletje en lijf te vinden

tis het proberen waard

Blekje..er komt nu ook veel op je af..en helemaal nu zonder vluchten in drank,gokken

Ik noem het....het echte werk

niet makkelijk maar zeker de moeite waard om erdoorheen te gaan

Schroom niet om optijd hulp in te schakelen...huisarts is altijd een juist persoon

Je wilt niet weten hoe vaak ik voor zijn deur stond

was bang dat hij het vervelend vond..dat waren mijn gedachten niet van de huisarts

Blekje..rare wereld je plekje terug vinden

ik hoop dat je hier wat aan hebt

Geef niet op...ook jij bent het waard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Luitjes, ik ga even in beweging komen. 

Maak er een mooie dag van. 

Sterkte voor hen die het nodig hebben. 

 

Las de reactie van Gerrit op Jopie en Yoga, dat geldt voor mij ook. 

Soms weet je gewoon niet echt 'wat' te zeggen. 

Komt alleen een dikke knuffel  (( :lips: )) in me op.... 

 

Zo, koffie en thee voor de langslapers in de warmhoudkannen. 

post-1140-0-51888300-1391668807_thumb.jpgpost-1140-0-43934800-1391668614_thumb.jpg
post-1140-0-84218000-1388215736_thumb.jpg
 
Dag dag.... 
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat koken in andermans keuken is misschien niet zo'n heel goed idee:

 

"Waar is uw weegschaal?"

  "Heb ik niet."

"Hoezo niet?"

  "Nooit gehad."

"U weegt nooit iets tijdens het koken?"

  "Nee, eigenlijk nooit"

"Oh."

 

En dat gaat natuurlijk maar door en door. ;)

 

Hihi... keukenweegschaal staat hier zo'n beetje centraal tijdens het koken. Mijn vrouw is diabete en moet haar insulinetoediening instellen

aan de hand van het aantal koolhydraten in het eten.

Maar ik moet er op mijn beurt weer niet aan denken dat er een "vreemde" kok in "mijn" keuken aan het rommelen is.. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kastanje: dat kost natuurlijk wel heel veel extra energie 2 uur reistijd voor 1 uur werken. Ik hoop dat je jezelf goed de tijd geeft om er weer aan te wennen. E n inderdaad toch fijn dat ze je graag terug zien. Je kunt toch gewoon vragen wat de waarde of de bedoeling is van zo'n PvA?

Hut: dus jij had ook het gevoel dat je aan het dementeren was? Ik ben daar ook heel bang voor omdat ik zo vaak merk dat er iets met mijn cognieties niet in orde is. Maar ik heb dat al zeker een jaar. Maar ja, ik ben ook al twee jaar achter elkaar aan het therapieën Dat kost ook wel energie natuurlijk en omdat we het een na het ander aanpakken, neemt dat ook heel veel ruimte in. Maar ik leg de lat ook wel heel hoog nog steeds hoor. Zo neem ik mezelf kwalijk dat ik niet alles van iedereen hier onthoud wat er voorbij komt. Dan vind ik het onaardig van mezelf als ik niet op alles van iedereen reageer. Maar dat doet iedereen ook niet geloof ik. Ik raak vaak ook erg overprikkeld op die manier omdat ik zoveel voorbij zie komen. Zoveel indrukken en situaties en allemaal verschillende mensen met hun eigen problemen en dingen. Ik kan me dat ook niet in een paar weken tijd eigen maken natuurlijk. Goede hulp heb ik in ieder geval wel Ik kom iedere week nog bij mijn psycholoog. Ik ben al jaren in behandeling bij de GGZ instelling hier en word door diverse mensen begeleid; allemaal op hun eigen gebied.

bewerkt door Blekje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

.... Zoveel indrukken en situaties en allemaal verschillende mensen met hun eigen problemen en dingen. Ik kan me dat ook niet in een paar weken tijd eigen maken natuurlijk.

 

Lukt mij na achteneenhalf jaar op dit forum ook (nog steeds) niet. Daar maak ik me maar geen zorgen meer om.

En aardig of niet... ach, de ene dag vind ik iemand niet aardig, de andere dag weer wel.

En de ene dag ben ik zelf ook aardiger dan de andere dag.. (vind ik zelf... :blush: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blekje..nobody is perfect

en zelfs de perfectionisten hebben problemen met zichzelf.

Neem jezelf niet zoveel kwalijk..belangrijkste is dat je ermee doorgaat die weg die je ingeslagen bent

Bijna 5 jaar geleden ben ik gestopt met roken

vanaf dat moment kwam de ellende naar buiten.

bijna 4 jaar geleden gestopt...nog steeds ellende

leek niet op te houden..fysiek..mentaal

alles wat ik een levenlang onderdrukt en opgebouwd had komt naar buiten

Heb bijna een jaar gehuild...tranen die ik nog moest verwerken

En nu is me dat alles waard..snap zelfs niet waarom ik gerookt en gedronken heb

waarom ik het nooit anders heb durven doen

Das achteraf...voornaamste is ik heb mezelf terug

en de tijd die me rest...ga ik gebruiken

Blekje...ook jij kan dat

vermoeiende klus..maar goud op het eind

Lijkt een beetje op elfstedentocht in barre omstandigheden

Geef nooit op..beloning is des te groter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal! Goedemorgen :)

 

Ik ben nieuw hier dus even een vraag: Wat is de dagpact?

 

Verder: Voor zowel hier als bij een andere website wordt uiteindelijk een verwijzing van de huisarts gevraagd. Geregeld door hun, maar toch... Liever probeer ik het eerst op andere manieren voordat ik de huisarts erbij betrek.... Heeft iemand andere tips? Anders bijvoorbeeld boeken oid?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Marilou en van harte welkom :rose:

Er is ergens een boekendraadje maar daar kan een ander je wat meer over vertellen.

Een dagpact is een pact dat je met meerdere forummers afsluit om die dag niet te gaan drinken.

Verder vind ikzelf het altijd erg belangrijk dat je, als je trek krijgt zorgt dat je maag goed gevuld is, dat vermindert de trek. Wat ook prettig is is dat je probeert om veel leuke dingen te gaan doen zodat je minder bezig kunt zijn met de drank. Dat kan zijn wandelen, creatief bezig zijn, lezen sporten maar veel bezig zijn. Tja en veel hier komen zeker als je het moeilijk hebt. Je wordt altijd gelezen en er is bijna altijd wel iemand hier die je wat kan steunen.

Ik wens je veel succes.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Owwww, dus zo lang kan het duren? Ik dacht dat ik er was na dat jaar van de emdr voor de trauma's. Toen die weg waren heb ik heel veel kwaliteit van leven gekregen. Maar mijn therapeut zei dat hij het me zo gunde om nog verder te gaan om nog verder te herstellen wat er aan schade is ontstaan en scheefgegroeid is. Dus vorig jaar was weer heel zwaar ook weer veel huilen. En tot twee maanden geleden ging alles ook veel beter dan nu. Raar toch, want ik ben 10 jaar geleden onder behandeling geweest voor de alcoholverslaving. Eerst detox en toen deeltijdbehandeling. Ik heb daar heel veel inzicht in gekregen, maar ik raakte psychotisch en er is niet daadwerkelijk iets veranderd en de alcohol bleef maar een moeilijk punt. Destijds wilde niemand mij voor de trauma's behandelen omdat er geen sprake was van een enkelvoudig trauma en ik echt in een psychose zou kunnen schieten. Gelukkig durfde mijn therapeut twee jaar geleden het wel aan om de complexere problematiek aan te pakken met mij, zonder dat ik in een psychose terecht ben gekomen. Maar ik ben nu gewoon erg teleurgesteld dat het allemaal nog niet 'over' is en dat ik niet weer 'gewoon' kan doen. Net als 25 jaar geleden toen ik een actieve vrouw was met veel sporten, veel sociale contacten en vrijwilligerswerk en een droomgezinnetje. Die droom is een paar jaar later zo grandioos uit elkaar geklapt dat de echo van de inslag nog steeds voelbaar is voor mijzelf en mijn kinderen. Ik kan mezelf maar niet goed losmaken van hoe ik vroeger was en hoe ik nu ben. Ach, laat ik maar ophouden, zit ik alweer te janken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal! Goedemorgen :)

 

Ik ben nieuw hier dus even een vraag: Wat is de dagpact?

 

Verder: Voor zowel hier als bij een andere website wordt uiteindelijk een verwijzing van de huisarts gevraagd. Geregeld door hun, maar toch... Liever probeer ik het eerst op andere manieren voordat ik de huisarts erbij betrek.... Heeft iemand andere tips? Anders bijvoorbeeld boeken oid?

Welkom Marilou. Voor dit forum heb je geen verwijzing nodig hoor. Ik ben hier ook nog niet zo lang en merk dat ik echt iets aan dit forum heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...