Spring naar bijdragen

Woensdag 4 februari 2015


Yvonne

Aanbevolen berichten

Balen is een emotie van frustratie. Frustratie wordt

vaak als negatief ervaren, maar is eigenlijk positief

uit te leggen. Bij het gefrustreerd zijn kun je in ieder

geval weten dat er iets in gang wordt gezet of even

niet duidelijk is waar het naar toe gaat. Vaak al na een

paar uur, dagen of weken of langer weet en zie je dat

het ook tot iets positiefs en zinvols heeft geleid.

Anders gezegd: Frustratie is beweging en verandering

en zeker niet saai ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

niet bijgelezen

maar toch even een berichtje

op mn nieuwe laptop

sjonge wat snel ineens

en mooi beeld zeg

dacht dat de mijne nog toppie was,

maar dit is genieten.

Zoon kreeg de oude ook nog aan de praat

dus ik heb nu zelfs een reserve!

alleen nog voor boeken naar de bieb dus.

Vanavond training, maar later kan ik weer online, heerlijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie avond mensen :)

 

Blekje ik heb jouw berichtjes van vandaag gelezen en vroeg mezelf af, ben je eigenlijk wel depressief. Je huilt de hele dag en dat is normaal als je stopt met drinken. Iemand die echt depressief is, huilt niet want die voelt niets. Ik heb het gevoel dat alles wat je tijdens je drank periode weg gedrukt hebt, er nu ongefilterd uitkomt, je drukt het niet meer weg door de drank. Het lijkt of dat nu alles er ineens uit komt. Maar dit is echt normaal, het moet er allemaal uit. Dadelijk als het verdriet eruit is zal je zien dat je opgelucht bent. Vraag jezelf eens af hoelang je rond gelopen hebt met die vuilniszak op je rug? Bij iedere keer dat je drinkt en je daarna met een kater zit, heb je dat verwerkt? Ik denk het niet, je dronk het weg, gooide het in die vuilniszak en die werd hoe langer hoe zwaarder.

Nu is die zak geknapt en alles komt naar buiten. Dadelijk als de zak leeg is zal jij eens zien dat het leven weer een stuk gemakkelijker wordt voor je, die zak weegt niets meer. Echt nogmaals dit is goed wat er gebeurd. Best erg moeilijk maar de engiste manier om af te rekenen met het verleden en schoon schip te maken. :rose: :rose: :rose: :rose:

 

Ik heb vandaag twee grote containers met handdoeken dekens enz. gevuld, want wat hebben we een hoop in het magazijn zeg. Eindelijk heb ik gedaan wat ik al een tijd wilde doen.

Volgende week weer verder en nou hoop ik maar dat het een beetje schoon blijft want iedereen zet er van alles neer en als ze iets nodig hebben halen ze alles overhoop. En een hele hoop van die maxi cosi zakken waar je het kindje in moet leggen. Mooi joh, met kant afgewerkt. Ik heb er een stel mee genomen voor mensen die ik er een plezier mee kan doen.

Morgenvroeg naar de buurvrouw om te poetsen want haar schoondochter is ziek, en zelf kan ze het niet meer.

ENNNNNNNN Morgenavond bowlen. Voel me best wat onzeker, kan ik het nog wel, maak ik niet al te grote blunders, hoe zat het ook al weer met de telling, wat trek ik aan, nou ja ik ben gewoon wat onzeker, maar ik ga wel.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

 

Zo..goeie lesdag achter de rug. Leerzaam, inspirend.

Ruimte genomen door wat af te zeggen voor morgen....

was ongemerkt toch weer te veel hooi op mijn vork aan het nemen.

Studie, scriptie, gezin...het vraagt balans en die moet ik zelf maken!

 

He, weer de goeie kant op...

 

Blekje...balen dat huilen en zo...maar mag het er zijn? Wellicht hoort het bij het ADB proces...

en ben je bang voor een depressie door het verleden, snap ik...maar dat hoeft het niet te zijn...probeer die optie ook te zien.

Sterkte in ieder geval...en hou het droog...da's het belangrijkste! Als je nu drinkt versterk je de negatieve gedachtes, over jezelf.

Lekker huilen, naar buiten, afleiding, tegen iemand aan praten, toch iets leuks verzinnen voor jezelf..of even helemaal niks..

Kop op!

 

 

Fijne avond allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hierbij mijn aanmelding alsnog voor dagpact. Vanmorgen had ik geen tijd meer en daarna eigenlijk alleen op pad geweest voor mijn werk.  Is het trouwens de bedoeling dat je je dan ook 's avonds weer afmeld of vermeld dat je al of niet hebt gedronken? Help deze onwetende  ;) Ik heb i.i.g. sinds mijn eerste aanmelding op 30 jan. niets meer gedronken. 

 

Verder even bijgelezen. Blekje, ik ken je natuurlijk (nog) niet, maar ik hoop dat je niet hebt toegegeven aan de drang naar drank.  Een goed zen-oefening kan je hierbij misschien helpen. Dat houdt in dat je alles mag denken, maar dat je niet hoeft te handelen naar je gedachten en je verlangens. Dan houd je de regie en ontdekt zelfs dat niet jij de drank bent, maar dat de drank iets is wat jou nodig heeft.  Maar ik snap ook hoe moeilijk dat kan zijn. 

 

Jaap, gefeliciteerd, is er nog iets over van de pleurcake ?

 

Ik ga zo een filmpie kijken. Eentje die voor jullie misschien al bekend is ? Days of Wine and Roses. Ben heel benieuwd naar deze klassieker die ik voor koopje heb weten te vinden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee kwispel die film ken ik niet.

Over het dagpact : ik zie dat mensen zich aan en afmelden op dezelfde dag maar het is meer een bevestiging voor jezelf dan dat er mensen zijn die een lijstje bij houden wie er wel of niet aangemeld en afgemeld zijn /geworden /geweest.

Maar misschien toch wel ?

Waar bemoei ik me ook mee als ik t helemaal niet weet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu lekker op de bank na een intensieve dag.

Inderdaad, misschien wat te veel van het goede.

Ik ging eigenlijk doodop naar yoga, maar kwam er met meer energie vandaan. Er was meer ruimte in mij.

Dit ga is zeker blijven doen. Ik had niet verwacht dat het me zoveel zou opleveren, na 1 les al.

Morgen een rustig dagje, met alleen aan het begin van de avond een afspraak met mijn therapeut.

Nu zo even bijlezen en dan op tijd mijn bed in.

Fijne avond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Skip: ik zal morgen wel laten weten of de film een aanrader is. Anieta, goeie tip. Het zal er ongetwijfeld nog al eens door heen slippen. Ik wil eigenlijk vooral even een steuntje bij zwakke momenten die ongetwijfeld zullen komen. Mijn ervaring is dat de eerste weken makkelijk zijn maar het wordt vooral lastig vanaf een maand of 2. 

 

thnx voor jullie reacties en nu duik ik echt op de bank voor de film. Allemaal een hele fijn avond en tot gauw !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan me niet goed genoeg concentreren om alle berichten in me op te nemen. Ben nog steeds droog en dat blijft ook zo voor vandaag. Ploffie, heb je veel pijn in je mond? Bolletje: ik heb al heel heel erg veel gehuild tijdens en na al die EMDR en andere therapie. Ik denk dat ik mijn rugzak wel kwijt ben en accepteer het verleden voor wat het is: het verleden. Ik ben afgelopen tijd druk bezig geweest met vooruit kijken en in het hier en nu. Daarom verbaast me deze stemming zo. Maar het huilen komt zo maar en houdt ook zo maar weer op. Verder voel ik ook niets. Absolute leegte verder. Ik heb dat vaker gehad tijdens depressies: veel huilen, maar niet uit verdriet, want ik voelde niets. Nou, ja huilen mag van mij wel, maar dan wil ik wel graag weten wat er loos is. Ik heb zo vaak depressies gehad dat ik het ook wel herken en merk echt wel het verschil tussen een baaldag waarop ik depri ben en een depressie waarvan ik achteraf kan zeggen dat die zich al langer opgebouwd heeft. En dan ben ik weer bang voor die weken die volgen waarin ik in dat zwarte gat zit. Maar misschien is het dit keer niet zo diep. Het is ook niet zo raar misschien dat ik dit nu heb. Ik heb moeilijke jaren achter de rug. 2013 de traumaverwerking via de emdr en de eerste helft van 2014 stond in het teken van de ontdekking van de dementie bij mijn nog vrij jonge alleenstaande schoonzus. En daar moest heel veel voor geregeld worden en huis leeg maken etc etc. Emotioneel heeft dat ook veel met ons gedaan. En intussen ging mijn therapie door het hele jaar nog en dat was ook niet makkelijk. Maar het ging juist de afgelopen maanden beter, alleen vanaf half december kwamen de spanningen zo erg terug. Nou, ja, misschien is het ook wel een reactie op het langer niet drinken. Ik weet het niet. En misschien ook een winterdip. Dus toch maar de lamp opzoeken. Ben vergeten waar ik hem gelaten heb. Nu ga ik me afmelden droog en nuchter. En bedankt voor het meedenken. Welterusten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, morgen begin ik aan mijn 44e rondje om de zon.

 

Ik verder een dag gahad als normaal, werken enzo, maar had ook daar een cakeje op tafel gekwakt. Moest de mensen wel aansporen om er van te vreten.

 

En thanx voor jullie felicitaties.

 

Je eigen verjaardag was voor mij toch altijd een reden om een pilsje meer te drinken. Ik had, heb er altijd wat dubbele gevoelens bij gehad. Ik hoef niet in

de bangstelling te staan, maar als niemand er wat aan doet voelt het ook niet prettig. Deze is nuchter afgesloten, de 4de keer alweer.

 

En nu naar bed, slaap lekker allemaal. Ik ga nog even genieten van mijn boek, wordt het toch nog laat, leve de literatuur!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik meld me droog e nuchter af voor de dagpact.

Wat ICT klusjes gedaan, gekookt/gegeten en gelezen in mijn boek over bindings- en verlatingsangst, waar ik binnenkort een training over heb. Om dat kwijt te raken, maar dat was misschien al wel duidelijk.....

Welterusten en wellicht tot morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...