Spring naar bijdragen

zaterdag 13 dec 2014


eline

Aanbevolen berichten

Mogguh allemaal!

Hier alles goed, beetje ongeconcentreerd en onrustig alleen. Weet ook waarom. Mindful probeten te zijn helpt.

Speciale knuf voor Wijfie vandaag. @wijfie: ik had gisteren een alcoholvrihe gluhwein, wist niet eens dat dat bestond, was goed te drinken (en heeft nix met wijn van doen). Warme chocomelk is ook lekker op de kerstmarkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hihi... die make - up.... zie het helemaal voor me... 

 

Werk ze Joop, inderdaad gewoon doen. in jouw tempo op jouw manier. 

En tussendoor genieten van een bakje en een boterham pindakaas. 

Das rijkdom! 

 

Goedemorgen Gerrit, 

Lekker genieten hoor. 

Geen idee waar je ergens zit. 

Maar als het 'buiten' is hoop ik dat het inderdaad droog blijft, zodat je lekker kunt wandelen... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgu Yoga, kopje thee maar om te beginnen? post-1140-0-31290000-1387265425_thumb.png en verder lekker rustig aan doen als dat kn hoor. 

 

Luitjes, ik ga mij in de kleren heisen en ook een beetje in beweging komen... 

 
Koffie en thee in de warmhoudkannen op het aanrecht. 
post-1140-0-51888300-1391668807_thumb.jpgpost-1140-0-93417500-1387693255_thumb.jpg
post-1140-0-84218000-1388215736_thumb.jpg

 

Maak er een mooie dag van lui. 

Dag dag

                                post-1140-0-73238500-1387267004_thumb.png

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemorgen frummers.

jopie zet me ook weer aan t denken,

hier geen werk en dus gaan de reserves sneller.

steeds de angst aangaan dat er geen aanvulling

meer bijkomt, en proberen vertrouwen aan te boren

dat de rechtzaak een beetje goed voor me afloopt.

Maar het onderbuikgevoel zegt nee, of zware compromissen.

En de reserves moeten dus steeds weer worden aangesproken.

Soms wat paniek, en dan dingen regelen, ik heb bijv. geen begrafenis

verzekering. En nu blijk je geld op een geblokkeerde rekening te

kunnen zetten daarvoor. Dat ga ik doen dus deze maand, dan is

dat ook maar geregeld en dan kunnen de nabestaanden een dienst

of liever nog, een feestje geven, als het zover is.

Het leuke is dat de schommelingen tussen paniek en onverschilligheid

best creatieve dingen opleveren.

Zat al ff weer aan de oudejaarsstrekking te denken haha, maar nee,

toch maar niet.

Dan maar de markt voor broodjes en een rondje kringloop, ook leuk.

En straks met vriendin samen dochter aan gaan moedigen op fam.dag,

wordt vriendin even tot tante omgedoopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

 

Ook hier blijkt de spaarrekening niet onuitputtelijk. Ik moet bezuinigingen. Ook maar de uitvaartverzekering opzeggen. Dat er uitgevaren wordt is toch wel zeker en die zekerheid kost niks. Ik hik er steeds maar tegenaan om opzeggingsbrieven te schrijven. Sommige internetdiensten kunnen alleen met een handgeschreven brief worden opgezegd, liefst met een geboortebewijs van mn oma erbij anders geloven ze het niet. Dus nog best een klus om te bezuinigen. De belastingen ga ik ook maar eens opzeggen om te voorkomen dat ik  voor de 31 e nog een maandinkomen daarheen moet overmaken. Als het op is is het maar op, dan kan ik een langverwachte wens tot vervulling laten komen: een monikkenbestaan.

Maar hoera! Door niet te roken en te drinken bespaar ik al zo'n 350 euri per maand. Dus vandaag wordt er niet gedronken en gerook!

 

Pluk de gewone man! En maak er dan wat van!

bewerkt door wimmelt
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

De ontdekking dat ik de zwaarte kan dragen maakt hem niet minder, maar het geeft me wel vertrouwen dat ik op de goede weg ben.

Zelf de touwtjes in handen houden voelt ook krachtig. En dat betekent niet dat ik alles alleen zit te doen, hulp inschakelen waar kan hoort daar ook bij.

Het zorgen maken dat ken ik. Vanaf januari verandert er bij mij op financieel vlak ook het één en ander. Op de ene bron van inkomsten word ik gekort (nieuwe regels) maar krijg uit een ander potje meer, maar hoeveel is niet bekend. Reserves heb ik niet, dus wat mijn inkomsten zijn vanaf januari weet ik nog steeds niet. Al wel wat bezuinigd op vaste lasten, maar de onzekerheid kan ik slecht tegen. Vreet energie, maar ik kan er weinig aan veranderen. Dus ook hier maar weer loslaten en afwachten tot alles duidelijk is.

Reageren op mede-frummers lukt niet zo op het moment. Heeft met mijzelf te maken. Als ik lees over een terugval bijvoorbeeld voel ik eigenlijk alleen maar boosheid. En ik weet dan ook niet wat helpend is. Zachte woorden zijn er al zoveel geweest, maar dat voorkomt niet dat iemand terugvalt, maar vanuit mijn eigen boosheid reageren klopt ook niet want dat is dan ook niet helpend.

Dit is mijn worsteling, ook voorkomend uit getrouwd te zijn geweest met een alcoholist bij wie ik ook alles uit de kast heb gehaald om te helpen en niets hielp.

Ik hoop dat door het delen van mijn verhaal zo een paar keer op de dagdraad ook helpend kan zijn voor mede-frummers. Voor mij is de dagdraad een huiselijke plek om te zijn en te delen.

Heb het goed vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb inmiddels niet meer het idee dat ik anderen kan of moet behoeden bij terugvallen.

Bij sommigen lijkt het er gewoon bij te horen. Misschien de enige manier voor ze.

Het kan wel, dat het knopje alsnog omgaat. Het enige wat ik erover te zeggen heb is eigenlijk, geef de moed niet op.

Lijkt me wel een stuk lastiger als het je partner betreft. Weet niet of ik dat vol zou houden.

De mijne is uiteindelijk met me meegegroeid, godzijdank. Het was een speling van het lot (gezondheidsklachten) en een volslagen verrassing voor mij. Ik geloof ook niet dat je dat af kunt dwingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies Kate dat gevoel mensen te moeten behoeden. Alleen bij de nieuwe frummels wil ik nog wel graag proberen om de mensen te waarschuwen.

Ook ik heb het gevoel dat sommige frummels gewoon niet anders kunnen of willen. Dan kan ik vaak beter m'n mond dicht houden, maar vind dit soms zo moeilijk omdat je ziet dat mensen zichzelf zoveel geweld aan doen. Van de andere kant geef ik de moed wel op bij sommigen.

En het  kan het mijzelf ook gebeuren. :)

Zo hier kerststukjes gemaakt. Mooi geworden en het wordt hier met de dag gezelliger.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...