eline Geplaatst 13 december 2014 Rapport Share Geplaatst 13 december 2014 Goedevroegemorgen vanuit een droog, weinig winderig Grunn, de wandelkleding al aan dus ik ga .... Zie jullie straks bij de koffie? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
eline Geplaatst 13 december 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 december 2014 niemand? dan een kopje oploskoffie,douchen en tutten..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 13 december 2014 Rapport Share Geplaatst 13 december 2014 Goeiemorgen! Dagpact: jowan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 13 december 2014 Rapport Share Geplaatst 13 december 2014 Goedemorgen, Uitgeslapen voor nu. Vandaag maar eens achter een fiets aan. Maar eerst koffie Dagpact: jowan Blondie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 13 december 2014 Rapport Share Geplaatst 13 december 2014 Goedemorgen frumers, heb even koffie en thee gezet. Het wordt hier nu rap licht. Niet winderig, wel hartstikke nat weer. Wat een water de afgelopen dagen, genoeg voor een heel jaar zou je denken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 13 december 2014 Rapport Share Geplaatst 13 december 2014 Morgu Joop, eerst dan maar een bak koffie en dan aan de slag? En Blondie ook nog een bakkie voor je achter een andere fiets aan gaat? Trouwens ook flink balen als je fiets plots verdwenen is... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yogajuf Geplaatst 13 december 2014 Rapport Share Geplaatst 13 december 2014 Mogguh allemaal! Hier alles goed, beetje ongeconcentreerd en onrustig alleen. Weet ook waarom. Mindful probeten te zijn helpt. Speciale knuf voor Wijfie vandaag. @wijfie: ik had gisteren een alcoholvrihe gluhwein, wist niet eens dat dat bestond, was goed te drinken (en heeft nix met wijn van doen). Warme chocomelk is ook lekker op de kerstmarkt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 13 december 2014 Rapport Share Geplaatst 13 december 2014 hihi... die make - up.... zie het helemaal voor me... Werk ze Joop, inderdaad gewoon doen. in jouw tempo op jouw manier. En tussendoor genieten van een bakje en een boterham pindakaas. Das rijkdom! Goedemorgen Gerrit, Lekker genieten hoor. Geen idee waar je ergens zit. Maar als het 'buiten' is hoop ik dat het inderdaad droog blijft, zodat je lekker kunt wandelen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 13 december 2014 Rapport Share Geplaatst 13 december 2014 Morgu Yoga, kopje thee maar om te beginnen? en verder lekker rustig aan doen als dat kn hoor. Luitjes, ik ga mij in de kleren heisen en ook een beetje in beweging komen... Koffie en thee in de warmhoudkannen op het aanrecht. Maak er een mooie dag van lui. Dag dag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yogajuf Geplaatst 13 december 2014 Rapport Share Geplaatst 13 december 2014 Dank je lieve Yvonne ❤️ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 13 december 2014 Rapport Share Geplaatst 13 december 2014 Goeie morgen allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ProudMary Geplaatst 13 december 2014 Rapport Share Geplaatst 13 december 2014 Mogge, Even gedag zeggen Nu weer weg. Fijne dag gewenst. Maak er wat van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tomi75 Geplaatst 13 december 2014 Rapport Share Geplaatst 13 december 2014 Goodmorning!Fris gedouched en nu de drie aan het ontbijt zien te krijgen.Goed weekend allemaal!Dagpact: jowan BlondieTomi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 13 december 2014 Rapport Share Geplaatst 13 december 2014 Morge! Fijne dag allemaal, waar je ook bent... En sterkte voor wie het nodig heeft. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 13 december 2014 Rapport Share Geplaatst 13 december 2014 goeiemorgen frummers. jopie zet me ook weer aan t denken, hier geen werk en dus gaan de reserves sneller. steeds de angst aangaan dat er geen aanvulling meer bijkomt, en proberen vertrouwen aan te boren dat de rechtzaak een beetje goed voor me afloopt. Maar het onderbuikgevoel zegt nee, of zware compromissen. En de reserves moeten dus steeds weer worden aangesproken. Soms wat paniek, en dan dingen regelen, ik heb bijv. geen begrafenis verzekering. En nu blijk je geld op een geblokkeerde rekening te kunnen zetten daarvoor. Dat ga ik doen dus deze maand, dan is dat ook maar geregeld en dan kunnen de nabestaanden een dienst of liever nog, een feestje geven, als het zover is. Het leuke is dat de schommelingen tussen paniek en onverschilligheid best creatieve dingen opleveren. Zat al ff weer aan de oudejaarsstrekking te denken haha, maar nee, toch maar niet. Dan maar de markt voor broodjes en een rondje kringloop, ook leuk. En straks met vriendin samen dochter aan gaan moedigen op fam.dag, wordt vriendin even tot tante omgedoopt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wimmelt Geplaatst 13 december 2014 Rapport Share Geplaatst 13 december 2014 (bewerkt) Goedemorgen, Ook hier blijkt de spaarrekening niet onuitputtelijk. Ik moet bezuinigingen. Ook maar de uitvaartverzekering opzeggen. Dat er uitgevaren wordt is toch wel zeker en die zekerheid kost niks. Ik hik er steeds maar tegenaan om opzeggingsbrieven te schrijven. Sommige internetdiensten kunnen alleen met een handgeschreven brief worden opgezegd, liefst met een geboortebewijs van mn oma erbij anders geloven ze het niet. Dus nog best een klus om te bezuinigen. De belastingen ga ik ook maar eens opzeggen om te voorkomen dat ik voor de 31 e nog een maandinkomen daarheen moet overmaken. Als het op is is het maar op, dan kan ik een langverwachte wens tot vervulling laten komen: een monikkenbestaan. Maar hoera! Door niet te roken en te drinken bespaar ik al zo'n 350 euri per maand. Dus vandaag wordt er niet gedronken en gerook! Pluk de gewone man! En maak er dan wat van! 13 december 2014 bewerkt door wimmelt walrus reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kastanje Geplaatst 13 december 2014 Rapport Share Geplaatst 13 december 2014 Goedemorgen, De ontdekking dat ik de zwaarte kan dragen maakt hem niet minder, maar het geeft me wel vertrouwen dat ik op de goede weg ben. Zelf de touwtjes in handen houden voelt ook krachtig. En dat betekent niet dat ik alles alleen zit te doen, hulp inschakelen waar kan hoort daar ook bij. Het zorgen maken dat ken ik. Vanaf januari verandert er bij mij op financieel vlak ook het één en ander. Op de ene bron van inkomsten word ik gekort (nieuwe regels) maar krijg uit een ander potje meer, maar hoeveel is niet bekend. Reserves heb ik niet, dus wat mijn inkomsten zijn vanaf januari weet ik nog steeds niet. Al wel wat bezuinigd op vaste lasten, maar de onzekerheid kan ik slecht tegen. Vreet energie, maar ik kan er weinig aan veranderen. Dus ook hier maar weer loslaten en afwachten tot alles duidelijk is. Reageren op mede-frummers lukt niet zo op het moment. Heeft met mijzelf te maken. Als ik lees over een terugval bijvoorbeeld voel ik eigenlijk alleen maar boosheid. En ik weet dan ook niet wat helpend is. Zachte woorden zijn er al zoveel geweest, maar dat voorkomt niet dat iemand terugvalt, maar vanuit mijn eigen boosheid reageren klopt ook niet want dat is dan ook niet helpend. Dit is mijn worsteling, ook voorkomend uit getrouwd te zijn geweest met een alcoholist bij wie ik ook alles uit de kast heb gehaald om te helpen en niets hielp. Ik hoop dat door het delen van mijn verhaal zo een paar keer op de dagdraad ook helpend kan zijn voor mede-frummers. Voor mij is de dagdraad een huiselijke plek om te zijn en te delen. Heb het goed vandaag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 13 december 2014 Rapport Share Geplaatst 13 december 2014 Fiets gevonden bij de kringloopwinkel. Wel een opknapper, maar gelukkig ben ik inmiddels vrij handig geworden. Financieel zat er gewoon niet meer in de beurs. Zorgen om de financiën zijn bijna gewoon aan het worden. Zorgelijk! Afijn, koffie nu... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 13 december 2014 Rapport Share Geplaatst 13 december 2014 Je kunt nee zeggen wijfie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 13 december 2014 Rapport Share Geplaatst 13 december 2014 Goedemorgen. Make up, dat is toch van dat plakkerige spul? Dat zal er vast niet zomaar afwaaien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 13 december 2014 Rapport Share Geplaatst 13 december 2014 Ik heb inmiddels niet meer het idee dat ik anderen kan of moet behoeden bij terugvallen. Bij sommigen lijkt het er gewoon bij te horen. Misschien de enige manier voor ze. Het kan wel, dat het knopje alsnog omgaat. Het enige wat ik erover te zeggen heb is eigenlijk, geef de moed niet op. Lijkt me wel een stuk lastiger als het je partner betreft. Weet niet of ik dat vol zou houden. De mijne is uiteindelijk met me meegegroeid, godzijdank. Het was een speling van het lot (gezondheidsklachten) en een volslagen verrassing voor mij. Ik geloof ook niet dat je dat af kunt dwingen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 13 december 2014 Rapport Share Geplaatst 13 december 2014 (bewerkt) Precies Kate dat gevoel mensen te moeten behoeden. Alleen bij de nieuwe frummels wil ik nog wel graag proberen om de mensen te waarschuwen. Ook ik heb het gevoel dat sommige frummels gewoon niet anders kunnen of willen. Dan kan ik vaak beter m'n mond dicht houden, maar vind dit soms zo moeilijk omdat je ziet dat mensen zichzelf zoveel geweld aan doen. Van de andere kant geef ik de moed wel op bij sommigen. En het kan het mijzelf ook gebeuren. Zo hier kerststukjes gemaakt. Mooi geworden en het wordt hier met de dag gezelliger. 13 december 2014 bewerkt door bolletje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kastanje Geplaatst 13 december 2014 Rapport Share Geplaatst 13 december 2014 Jopie: ben geraakt door wat je schrijft over het het niet kunnen behoeden. Zo waar en voor mij een echte eye-opener. Dankjewel hiervoor. Dit zet mijn huwelijk en het einde hiervan in een heel ander perspectief. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 13 december 2014 Rapport Share Geplaatst 13 december 2014 Hoi iedereen fijn goed weekend gewenst. Ik doe mijn best ook weer. jowan reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 13 december 2014 Rapport Share Geplaatst 13 december 2014 Fiets gereed voor gebruik en alle verjaardagscadeautjes en kerstcadeautjes binnen. 3 verjaardagen, dat hakt er in deze toch al dure maand behoorlijk in... Verkleumd tot op het bot. Voor nu beentjes omhoog, dekentje erbij en straks een vette hap in de frituur werpen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden