LightVein Geplaatst 13 april 2024 Auteur Rapport Geplaatst 13 april 2024 @Roberto Ontwenning lijst is 22 items ongeveer waar je per dag bij de verpleegkundige moet aangeven wat je hebt tussen een schaal van 1 tot 4, dus trillende handen, misselijk, hoofdpijn, hallucinaties enz enz of rillingen.
LightVein Geplaatst 13 april 2024 Auteur Rapport Geplaatst 13 april 2024 Dag 6 Detox. Vandaag geen ambulante verpleegkundige langs, wel medicijnen voor de weekend 2x per dag diazepam 10mg. Trillende handen tja dat blijf je houden, maar ze zijn wel wat minder geworden. Ik ga vandaag mijn gereedschap in de schuur maar eens flink in order brengen, gaat me wel een ochtendje kosten hoor. Dan uiteraard de hond moet er ook uit, en nog wat huishoudelijke dingen doen. Ik heb volgens mijn applewatch 8 uur en 1 minuut geslapen en niet wakker geworden ook niet voor een plasje. Ik wens voor iedereen die mij volgt alvast nog een fijne weekend hier waar ik woon is het heerlijk lente weer de aankomende dagen 🙂 Liefs, en vriendelijke groeten LightVein
Roberto Geplaatst 13 april 2024 Rapport Geplaatst 13 april 2024 14 minuten geleden zei LightVein: 8 tot 10 per dag is echt niet netjes, en je slaapt er juist heel slecht op. Je zal nooit de REM krijgen die je nodig hebt. Meet maar eens voor de grap je hartslag en bloeddruk! je zal schrikken. @LightVein, volgens mij zit @Jac, nog in de ontkenningsfase / grapsfeer.
Jac Geplaatst 13 april 2024 Rapport Geplaatst 13 april 2024 (bewerkt) @LightVeinNou nou dat is me toch een eye opener. Wat moet ik hier mee ? Heb dat mijn halve leven gedaan. “8 tot 10 per dag is echt niet netjes, en je slaapt er juist heel slecht op. Je zal nooit de REM krijgen die je nodig hebt. Meet maar eens voor de grap je hartslag en bloeddruk! je zal schrikken.” ontkenningsfase, nee zeker niet, wat valt er te ontkennen aan ik drink niet. Hoe ben ik hier gekomen? omdat ik een drankprobleem heb en daar wat aan wil doen omdat ik mijn lichaam en geest de laatste jaren van het mijn bestaan niet wil vertroebelen dat is en was mijn insteek , en dat ik sommige reacties lees die zo ver van mijn realiteit af staan dat ik er de slappe lach van krijg dan is de grap sfeer geboren en ja dat is mijn inborst en mijn persoonlijke relativering over wat ik allemaal lees hier . verders probeer ik met mijn ervaring andere te steunen of terwille te zijn om bepaalde vragen te beantwoorden, zodat ik wat terug kan geven aan het forum, voor wat het mee geeft. @Robertodat jij in je reactie schrijft in een door van ons kent ons doordrenkte verslaafden sfeertje over dat jac in zijn ontkennigsfase cq grap sfeer zit waar je misschien wel gelijk in hebt of misschien niet ,maar je kent me niet maar dat zegt mij meer hoe ver en hoe lang je al bezig bent en nog going strong met drinken voort moddert, zeker niet iedereen valt terug jaar na jaar. Kijk maar even op het jaar pact Als ik jou reacties voorbij zie komen zie ik hele goede en verhelderende reacties soms hard,zweverig,raar maar soms als ik tussen de regels door lees bekruipt me het gevoel dat je soms hoopt dat mensen uitglijden of terugvallen in mijn geval al twee keer zodat we tot in de einde van ons bestaan hier keer op keer kunnen blijven klagen over hoe zwaar het allemaal is. 13 april 2024 bewerkt door Jac
Roberto Geplaatst 13 april 2024 Rapport Geplaatst 13 april 2024 (bewerkt) . 13 april 2024 bewerkt door Roberto
LightVein Geplaatst 13 april 2024 Auteur Rapport Geplaatst 13 april 2024 @Jac zoals ik aangegeven en jij dus nog in een drankprobleem zit, en zoals ik het begrijp vertel ik je juist de waarheid wat 8 tot 10 halve liters bier doen met je slaap. De grap is zeker ook bij sommige mensen niet gewaardeerd, en persoonlijk vond ik dit ook niet echt een grap. Ik heb niet gezegd dat je in een ontkenning fase zit, maar dat je bezig bent om verder te komen met stoppen. Zal ik je vertellen hoe het voelt dat ik nu op dag 6, tot nu toe niets gedronken heb? Ik heb energie ik eet goed, ik poep goed, ik slaap enorm fijn, mijn applewatch houd zelfs meer van me. Ik wandel heel graag en heel veel, ik ben niet meer angstig, ik word ontspannen wakker, ik tril nog een heel klein beetje in mijn handen, ik geniet van thee drinken, weer een bakje koffie of 2 per dag, want ochtends toen ik wakker werd vorige week nog nou toen werd ik al angstig, ik voel me niet meer onrustig, ik ben weer lekker bezig met hobbies op te pakken. Kreeg zelfs complimenten van mensen die wisten dat ik dronk en nu al op dag 6 zit dat ik meer kleur in mijn gezicht heb, meer kleur in mijn handen, minder kraaien pootjes onder mijn ogen heb. Ik kom duidelijker ochtends over als ik even op de Losloopgebied ben met mijn trouwe maatje. Ik sta lekker op tijd weer op en ga weer lekker goed op tijd naar bed, ik voel me niet meer gehaast, hartslag is lekker aan het dalen bloeddruk ook, ik hoef niet meer elke dag naar mijn lokale dealer (supermarkt) om mijn ontwenningsverschijnselen te laten verdwijnen. Ik zie totaal geen grap in wat jij zegt, en mijn advies zoek hulp met afkicken ook al woon je in een andere land hier krijg je professioneel hulp tot aan alles toe. van pre-detox tot detox tot post-detox. Ik snap het ook wel dat je informatie graag wilt delen of vragen, maar houd er rekening mee dat sommige mensen bepaalde soort antwoorden of "grapjes" dit niet waarderen. Nogmaals voordat ik deze post eindig, het gaat momenteel om mij detox en ik waardeer dat mensen me steunen of dat ik gewoon lekker hier even kan afschrijven van mijzelf elke ochtend. En mensen die graag lezen of mij een compliment geven of even een schop onder reet willen geven, vind ik fijn en prima.
Jac Geplaatst 13 april 2024 Rapport Geplaatst 13 april 2024 (bewerkt) 14 minuten geleden zei LightVein: @Jac zoals ik aangegeven en jij dus nog in een drankprobleem zit, en zoals ik het begrijp vertel ik je juist de waarheid wat 8 tot 10 halve liters bier doen met je slaap. De grap is zeker ook bij sommige mensen niet gewaardeerd, en persoonlijk vond ik dit ook niet echt een grap. Ik heb niet gezegd dat je in een ontkenning fase zit, maar dat je bezig bent om verder te komen met stoppen. Zal ik je vertellen hoe het voelt dat ik nu op dag 6, tot nu toe niets gedronken heb? Ik heb energie ik eet goed, ik poep goed, ik slaap enorm fijn, mijn applewatch houd zelfs meer van me. Ik wandel heel graag en heel veel, ik ben niet meer angstig, ik word ontspannen wakker, ik tril nog een heel klein beetje in mijn handen, ik geniet van thee drinken, weer een bakje koffie of 2 per dag, want ochtends toen ik wakker werd vorige week nog nou toen werd ik al angstig, ik voel me niet meer onrustig, ik ben weer lekker bezig met hobbies op te pakken. Kreeg zelfs complimenten van mensen die wisten dat ik dronk en nu al op dag 6 zit dat ik meer kleur in mijn gezicht heb, meer kleur in mijn handen, minder kraaien pootjes onder mijn ogen heb. Ik kom duidelijker ochtends over als ik even op de Losloopgebied ben met mijn trouwe maatje. Ik sta lekker op tijd weer op en ga weer lekker goed op tijd naar bed, ik voel me niet meer gehaast, hartslag is lekker aan het dalen bloeddruk ook, ik hoef niet meer elke dag naar mijn lokale dealer (supermarkt) om mijn ontwenningsverschijnselen te laten verdwijnen. Ik zie totaal geen grap in wat jij zegt, en mijn advies zoek hulp met afkicken ook al woon je in een andere land hier krijg je professioneel hulp tot aan alles toe. van pre-detox tot detox tot post-detox. Ik snap het ook wel dat je informatie graag wilt delen of vragen, maar houd er rekening mee dat sommige mensen bepaalde soort antwoorden of "grapjes" dit niet waarderen. Nogmaals voordat ik deze post eindig, het gaat momenteel om mij detox en ik waardeer dat mensen me steunen of dat ik gewoon lekker hier even kan afschrijven van mijzelf elke ochtend. En mensen die graag lezen of mij een compliment geven of even een schop onder reet willen geven, vind ik fijn en prima. Ps 8/10 halve liters per dag is een keurig gemiddelde ik SLIEP der altijd prima op Laatste druppie gehad op 6 maart jongstleden ik weet wat 8/10 halve liters doen met je gestel na 30 jaar drinken, heb je alleen mijn zelfspot zin gelezen en heb je deze gemist in dezelfde post ZOOM IN ZOOM UIT ZOOM IN ZOOM UIT, Op je persoonlijke doelen ik heb het gisteren toevallig ook al geschreven focus op je goal , motivatie modus aan en vol in galop. 13 april 2024 bewerkt door Jac
Jac Geplaatst 13 april 2024 Rapport Geplaatst 13 april 2024 (bewerkt) 39 minuten geleden zei LightVein: maar houd er rekening mee dat sommige mensen bepaalde soort antwoorden of "grapjes" dit niet waarderen Dan laat ik voortaan eerst mij post controleren en wachten op goedkeuring van de postpolitie, zodat we een grote happy family forum vormen en te voorkomen dat iemand weer aan het drinken slaat door een post Is dit bevredigend genoeg voor je, wat een kul misschien mooi moment, om het forum te volgen als lezer Ik krijg er een droge keel van 13 april 2024 bewerkt door Jac
Jac Geplaatst 13 april 2024 Rapport Geplaatst 13 april 2024 4 minuten geleden zei Jac: Ik krijg er een droge keel van Of gaat deze ook al te ver
bumperjim Geplaatst 13 april 2024 Rapport Geplaatst 13 april 2024 1 minuut geleden zei Jac: Of gaat deze ook al te ver Jac je zet het hele forum aan de zuip Jac reageerde hierop 1
Roberto Geplaatst 13 april 2024 Rapport Geplaatst 13 april 2024 2 uur geleden zei Jac: Als ik jou reacties voorbij zie komen zie ik hele goede en verhelderende reacties soms hard,zweverig,raar maar soms als ik tussen de regels door lees bekruipt me het gevoel dat je soms hoopt dat mensen uitglijden of terugvallen. Nee @Jac, als ervaringsdeskundige is het voor mij meestal voorspelbaar.
Jac Geplaatst 13 april 2024 Rapport Geplaatst 13 april 2024 (bewerkt) 3 minuten geleden zei Roberto: Nee @Jac, als ervaringsdeskundige is het voor mij meestal voorspelbaar. @RobertoAls je uitgaat van je eigen ervaringen 13 april 2024 bewerkt door Jac
Roberto Geplaatst 13 april 2024 Rapport Geplaatst 13 april 2024 @Jac ik heb genoeg ervaring met halve liters pivo. Wist je trouwens dat 'smrzlina' een vrij bijzonder woord is? En waarom?
LightVein Geplaatst 13 april 2024 Auteur Rapport Geplaatst 13 april 2024 offtopic heb nog een grotere probleem... ik heb mijn Alpheus bellulus, al 2 dagen niet gezien. en ik krijg met Nopox niet mijn No3 niet laag... mijn Amblyeleotris wheeleri zit wel bij de Alpheus bellulus te wachten, maar zie ze niet terug. Even goed observeren de aankomende dagen.
bumperjim Geplaatst 13 april 2024 Rapport Geplaatst 13 april 2024 (bewerkt) Is dit Linnaeaans of wat betekenen die termen? 13 april 2024 bewerkt door bumperjim
Yvonne Geplaatst 13 april 2024 Rapport Geplaatst 13 april 2024 Lightvein is blijkbaar een liefhebber van aquaria @bumperjim.... LightVein reageerde hierop 1
LightVein Geplaatst 13 april 2024 Auteur Rapport Geplaatst 13 april 2024 @Yvonne Correct gaat om een tijger pistool garnaal en een Goby in een zeewater aquarium 😉 @bumperjim latijns 😉
bumperjim Geplaatst 14 april 2024 Rapport Geplaatst 14 april 2024 12 uur geleden zei Yvonne: Lightvein is blijkbaar een liefhebber van aquaria @bumperjim.... ah! Dank je!
LightVein Geplaatst 14 april 2024 Auteur Rapport Geplaatst 14 april 2024 dag 7: Goed geslapen, Bristol stool chart was prima in orde, koffie gaat er goed in, net gegeten. voel me niet echt moe. net om 8:00 mijn eerste diazepam ingenomen, en vanavond om 22:00 de laatste en morgen naar de Poli.
LightVein Geplaatst 14 april 2024 Auteur Rapport Geplaatst 14 april 2024 ow en een beetje trillende vingers maar lijkt wel minder dan gisteren, en vaak naar toilet..
Roberto Geplaatst 14 april 2024 Rapport Geplaatst 14 april 2024 19 uur geleden zei LightVein: ik heb mijn Alpheus bellulus, al 2 dagen niet gezien. en ik krijg met Nopox niet mijn No3 niet laag... mijn Amblyeleotris wheeleri zit wel bij de Alpheus bellulus te wachten, maar zie ze niet terug. @LightVein, dit komt op mij over als Autisme / Asperger met taalniveau C1. Klopt dit?
LightVein Geplaatst 14 april 2024 Auteur Rapport Geplaatst 14 april 2024 (bewerkt) @Roberto nee hoor, in de zeewater wereld vooral word alles in latijns benoemd. Er zijn zoveel verschillende vissoorten koralen anemonen kreeften slakken enz enz. Ik heb een autisme test gedaan ooit en geen last van. Wel PTSS, en Dyslexie. En tijdens PTSS Agorafobie gehad wat ook geen prettig ding is. 14 april 2024 bewerkt door LightVein
Roberto Geplaatst 14 april 2024 Rapport Geplaatst 14 april 2024 (bewerkt) 36 minuten geleden zei LightVein: @Roberto nee hoor, in de zeewater wereld vooral word alles in latijns benoemd. Er zijn zoveel verschillende vissoorten koralen anemonen kreeften slakken enz enz. Ik heb een autisme test gedaan ooit en geen last van. @LightVein, autisme is geen ziekte waar je last van hebt. Maar geeft bepaalde kwaliteiten. Jouw opsomming van vissoorten et cetera is daar een voorbeeld van. 14 april 2024 bewerkt door Roberto
LightVein Geplaatst 14 april 2024 Auteur Rapport Geplaatst 14 april 2024 20 minuten geleden zei Roberto: @LightVein, autisme is geen ziekte waar je last van hebt. Maar geeft bepaalde kwaliteiten. Jouw opsomming van vissoorten et cetera is daar een voorbeeld van. zoals ik al aangaf word er vaak gesproken in latijnse benamingen van diersoorten in deze hobby.
LightVein Geplaatst 22 april 2024 Auteur Rapport Geplaatst 22 april 2024 Zoo vandaag 2 weken post detox 🙂 Gaat goed lekker actief zijn soms een beetje moe, goed blijven eten, thiamine blijft nog lekker doorgaan met slikken. lady jane reageerde hierop 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden