Spring naar bijdragen

Ik kan het niet alleen


Loes

Aanbevolen berichten

Ik ben `Loes` en ik heb zojuist een fles rode wijn naar binnen gewerkt..............

Ik ben al zo´n 10 jaar een `geheime drinker`. Mijn man werkt heel veel, gaat ´s morgen vroeg weg en komt pas rond 19.00 uur weer thuis. Soms is hij ook wel eens een week of 1,5 week naar het buitenland voor zijn werk. Ik drink alleen als hij weg is. Als we samen thuis zijn of als ik een hele dag moet werken heb ik geen behoefte aan wijn. Maar zodra ik alleen thuis ben trek ik een flesje open. Ik denk dat het dan pure verveling is ............ maar ik kan het op zulke momenten echt niet weerstaan!

Ik wil dit niet!! Ik weet nu al dat ik me morgenochtend weer een wrak voel .............. maar om 09.00 uur staat m´n 1e client weer voor de deur! En dan moet ik weer aardig, lief, motiverend, enz. zijn. Ik wil hier van af!!   Maar hoe??

Ik hoop dat dit forum me kan helpen!

Liefs en sterkte voor jullie allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie middag Loes en welkom,

 

Ik wil er vanaf maar hoe?

Tja Loes door te stoppen, heel simpel gezegd, alleen een verslaving is niet zo makkelijk te stoppen. Maar het kan wel hoor, kijk maar naar veel mensen hier waarbij het wel lukt.

Wat heeeeeel belangrijk is is dat je met jezelf afspreekt dat je blijft komen hier. Je bent hier onder lotgenoten en wij weten waar je het over hebt als je bv. schrijft dat je trek hebt. En ook belangrijk is is dat je het wel zelf maar niet alleen hoeft te doen, wij steunen je waar we kunnen.

En lukt het in het begin niet zo zoals je hoopt, geen punt hoor, dan de volgende dag beter. Ik bedoel, stel niet al te hoge eisen in het begin, maar wees trots op jezelf dat je het probleem wilt aanpakken, heel veel mensen durven dat niet of hebben gewoon niet de kracht.

Ga er voor meid en ik wens je heel veel succes :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Bolletje en GewoonDoen,

Dank voor jullie hartelijke welkom! Dat geeft me een goed gevoel.

 

Stoppen lijkt zo simpel .................... gewoon niet meer drinken ................ alleen de werkelijkheid is anders, maar dat weten jullie waarschijnlijk ook wel!

Ik hoop, samen met jullie (en alle anderen op dit forum) hier echt vanaf te kunnen komen.

Ik ben het nu in elk geval echt beu en ga mijn uiterste best doen om te stoppen!!

 

Loes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Loes,

Welkom hier. Ben hier zelf een goeie maand en heb er veel aan. Het is zoals je zelf zegt: tussen weten en doen zit die vervelende zwarte ruimte om toch maar weer te doen wat je gewend bent en dan achteraf spijt hebben etc..etc...wat een vermoeiende vicieuze cirkel ook. Helaas met vallen en opstaan, maar steeds is duidelijk dat het drinken niets toevoegt, integendeel: het haalt weg. Hoe miserabel je ook bent. Ik lees dat je er niet helemaal alleen voor staat, en vooral dat je gemotiveerd bent. Dat moet lukken dus! Ik woon alleen sinds 2 jaar en heb gemerkt dat drank ' alleen' nuttigen, nogal snel een vriendje wordt. Dat vriendje dat je dan weghoudt van je huishoudelijk werk, vrienden en andere bezigheden. Vijand dus. De tijd ' alleen' anders opvullen wordt jouw uitdaging. En dat is niet makkelijk, wel haalbaar! Heb nog steeds dagelijks moeite om in eenzaamheid niet mijn vriendje op te zoeken, maar na een maand zie ik de voordelen van het niet drinken zo helder! Veel succes, ga ervoor!

lotus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Loes!

 

Je hebt al een goede stap gezet, namelijk je hier aangemeld. Dat is al een hele belangrijke. Dat betekent namelijk dat je onderkent dat je niet op een goede manier met alcohol om kan gaan. Geen alcohol meer (hoeven) drinken geeft zoveel rust in je leven. Daarom zou ik zeggen, lees hier, probeer te stoppen, in ieder geval voorlopig en ervaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als we samen thuis zijn of als ik een hele dag moet werken heb ik geen behoefte aan wijn. Maar zodra ik alleen thuis ben trek ik een flesje open. Ik denk dat het dan pure verveling is ............

 

Dag Loes,

 

Het is natuurlijk een open deur, maar volgens mij moet je dus iets aan die verveling gaan doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kyon en Roberto dank voor jullie reactie.

Roberto dat is een juiste opmerking die je maakt. Maar .............. ik heb eigenlijk op zulke momenten genoeg te doen, huishouden, wassen, strijken. Ik heb ook een eigen praktijk waar ik buiten werktijden nog veel administratie voor moet doen. Maar die fles wijn is dan vaak veel interessanter/sterker dan al het werk dat er nog ligt. Ik zwicht dan toch vaak voor het wijntje en heb natuurlijk later spijt en moet dan ook al het werk dat is blijven liggen nog inhalen. Dát patroon wil ik doorbreken en voortaan gewoon de wijn laten staan. En dat lukt me nu op dit moment gewoon niet ...........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kyon en Roberto dank voor jullie reactie.

Roberto dat is een juiste opmerking die je maakt. Maar .............. ik heb eigenlijk op zulke momenten genoeg te doen, huishouden, wassen, strijken. Ik heb ook een eigen praktijk waar ik buiten werktijden nog veel administratie voor moet doen. Maar die fles wijn is dan vaak veel interessanter/sterker dan al het werk dat er nog ligt. Ik zwicht dan toch vaak voor het wijntje en heb natuurlijk later spijt en moet dan ook al het werk dat is blijven liggen nog inhalen. Dát patroon wil ik doorbreken en voortaan gewoon de wijn laten staan. En dat lukt me nu op dit moment gewoon niet ...........

 

Maar .............. ik heb eigenlijk op zulke momenten genoeg te doen, huishouden, wassen, strijken. Ik heb ook een eigen praktijk waar ik buiten werktijden nog veel administratie voor moet doen. Maar die fles wijn is dan vaak veel interessanter/sterker dan al het werk dat er nog ligt.

Loes,

 

Ja, zoiets dacht ik al.

Zolang je niets hebt wat interessanter / sterker is dan de fles wijn, blijft dat ook zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Loes, knap van je, hulp zoeken!!

In je eentje is het je niet gelukt.

En wat betreft verveling.....

als je een tijdje stopt met drinken merk je dat je zin krijgt in andere dingen dan ...

drinken. VEEL leukere dingen te doen.

Maar voor vandaag... heb je nog drank in huis?

Gooi NU alles weg, door de gootsteen... vandaag is JOUW dag!

Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook Kruidenthee en An dank voor jullie reactie.

Het doet me goed om meteen al zoveel spontane reacties te krijgen.

 

@Kruidenthee: een flinke schop onder m'n kont die zal ik ongetwijfeld af en toe nodig hebben, dus schroom niet ....................

@An: er is nog wel drank in huis, maar mijn man is ook zojuist thuis gekomen. En hij drinkt alleen in het weekend een enkel glaasje. Als hij thuis is kan ik het vreemd genoeg ook laten om te drinken.?!? Dus voor vandaag is er geen gevaar meer.

Morgenochtend moet ik werken en dan drink ik uiteraard ook niet en morgenmiddag moet ik met moeders naar het ziekenhuis voor onderzoek. Dus morgen gaat ook goed komen.

Het hele weekend is mijn man thuis dus dan zal ik wellicht 's avonds 1 of 2 glaasjes drinken, maar daar blijft het dan ook bij.

Mijn probleem is echt de doordeweekse dagen als ik alleen thuis ben.  Dus maandag zal ik vast weer bij jullie aan de bel trekken om steun!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Loes op dit forum,

 

Gelukkig drink je niet elke dag. Dat is al een heel goed begin. Misschien is het een goed idee om ook leuke dingen in te plannen op een dag zonder werk of man. Naar de stad of musea, beetje uitgaan ipv thuiszitten waar het gemakkelijk is om te drinken. Hier komen en schrijven op de dagdraad helpt ook. Ik heb er veel steun aan gehad om hier te schrijven. En mocht je dan moeilijk hebben dan is er hier altijd steun te vinden. Succes met het stoppen met alcohol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn probleem is echt de doordeweekse dagen als ik alleen thuis ben.  Dus maandag zal ik vast weer bij jullie aan de bel trekken om steun!

Loes,

 

Ok, zodra je man maandag  de deur uit is: inloggen en hier gaan lezen of schrijven, wat je wilt.

Net zolang totdat je man weer thuis is.

Er zijn meestal wel mensen aanwezig die reageren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom Loes.

Als ik je eerste posting lees, is je drinken misschien ook

compensatie voor wat eenzaamheid, doelloosheid?

heb je naast het huishouden werk? Vrijwilligerswerk? Hobby's Vrienden?

verveling alleen ontstaat vaak nadat er andere dingen zijn weggevallen.

Je bent vast niet alleen afhankelijk van het gezelschap van je man lijkt me?

10 jaar is een lange tijd en je zit in een cirkel die je misschien niet zonder

hulp kunt gaan doorbreken. je zou de online training van tactive hier kunnen

gaan doen. maar ook een eerlijk gesprek met je man kan al een goede steun

betekenen. Als hij toch maar weinig drinkt, zou hij misschien best bereid zijn

ook even niets te drinken tot jij aangeeft dat je zelf niets meer nodig hebt/wilt.

Er zijn meer partners die blij waren te kunnen helpen. En het is zeer de vraag

of de jouwe echt niets doorheeft hoor. Vandaag had je een hele fles op, en hij

kwam 's middags thuis. Hij zou dan niets merken/ruiken? Lijkt me stug.

Ik hoop dat je snel terug bent en volop mee komt doen. Het kan echt, stoppen en

juist als je wereldje weer uitbreidt zul je merken dat je je zelden hoeft te vervelen. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kyon en Roberto dank voor jullie reactie.

Roberto dat is een juiste opmerking die je maakt. Maar .............. ik heb eigenlijk op zulke momenten genoeg te doen, huishouden, wassen, strijken. Ik heb ook een eigen praktijk waar ik buiten werktijden nog veel administratie voor moet doen. Maar die fles wijn is dan vaak veel interessanter/sterker dan al het werk dat er nog ligt. Ik zwicht dan toch vaak voor het wijntje en heb natuurlijk later spijt en moet dan ook al het werk dat is blijven liggen nog inhalen. Dát patroon wil ik doorbreken en voortaan gewoon de wijn laten staan. En dat lukt me nu op dit moment gewoon niet ...........

Hoi Loes, ik denk dat je ook niet te hard voor jezelf moet zijn. Natuurlijk heb je genoeg te doen, maar dat sluit verveling niet uit. Misschien ook jezelf dingen gunnen die niet moeten maar die je wel opladen? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Loes. Ik " hang" hier nu ook al weer een maandje rond en sta sinds die tijd droog.

Blijf het forum regelmatig bezoeken en schrijf van je af wat je kwijt wilt, het heltp, echt waar! Er zijn hier veel lotgenoten en je vindt altijd een luisterend oor.

En gaat het een keer mis? schaam je er niet voor, er zijn zovelen die hetzelfde meemaken. Elke dag is een dag waarop je kan besluiten die dag niet te drinken. Veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Loes en welkom,

Zelf zit ik hier een paar dagen en wilde stoppen, ik dacht dat kan ik wel maar vandaag toch een biertje op(ik ben een wijndrinker maar heb geen rode wijn bewust niet in huis)

Mijn draadje is no alcohol en kan het nu al niet

,draadje verkeerd gekozen?

De meeste beginnen dag voor dag.

Dat wil ik nu ook gaan proberen die dag heb je dan binnen.

Ik wens je veel succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Loes

Ben zelf een paar dagen minder actief geweest op het forum, maar wil graag op jouw verhaal reageren.

Ik werk ook aan huis, in combinatie dan uiteraard ook met huishouden, kinderen, extra administratie...ik herken het "alleen" drinken heel erg.

Het enige verschil (op gebied v drank uiteraard) is dat ik niet stiekem dronk, mijn man was steeds op de hoogte. Niet dat hij het goedkeurde (vooral niet als het de spuigaten uitliep) maar het was er bij mij ook ingesleten.

De laatste maanden werd het erger en erger, en op zaterdag 27 oktober ben ik gestopt (daags ervoor naar huisarts en valium meegekregen voor de eerste dagen, kwam op het laatst van 2-2,5 flessen wijn, cava, .. per dag, dit vanaf 17u, dan 16u, enz...

Eerst had huisarts aangeraden om af te bouwen, maar op dat ogenblik was ik het zo beu dat ik echt wilde stoppen.

Ondanks een aantal dagen helemaal alleen te zijn toen, niets gedronken.

Dan, afgelopen zaterdagavond twee glaasjes (wel alleen, maar niet emotie-gekoppeld).

Afgelopen zondag ben ik even serieus uitgegleden...

Vanaf maandag tot nu weer helemaal niets.

Ik wil ook wel graag af en toe met mijn hubbie iets drinken, maar dan bvb s avonds, kids in bed, bij een film...

De toekomst zal uitwijzen of me dat lukt.

Ik wens je in ieder geval heel veel succes, je bent hier niet alleen!

Lieve groet

Kipje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...