Spring naar bijdragen

Nieuw hier


kruidenthee67

Aanbevolen berichten

Klopt hoor Kruid...stoppen is het makkelijkste..

Gestopt blijven is andere koek.

Gestopt blijven is ohh zo jezelf leren kennen..overal doorheen gaan

Alles voelen wat er is...en wanneer voelen we het meest

Als we alleen zijn

Alleen zijn en drinken is ook weer zo gewoonte die door doorgebroken moet worden

He kruid..je bent de weg niet kwijt...je bent zoekende

Nu weer werken aan je valkuil..deze kom je vaker tegen.

Weet dat ik heel veel aan mindfullness heb gehad

Leren om te voelen...alleen met mezelf

Best eng..iets wat ik nooit kon

Voelen wat ik voel...bewust..en er laten zijn omdat het er is

Dat gaf mij rust van binnen

Ook het alleen drinken...herken ik als wat ik eigenlijk niet mag.

En dat leverd spanning op...spanning leverd weer andere stofjes op...een stofje waar vele mensen niet vies van zijn.

Ik snoep het liefst nog alleen..waarom...onbewust leverd me dat meer op..bepaalde spanning(mijn valkuil)

Gek hoe een mens in elkaar kan zitten.

Waar een wil is ..is een weg

Voor jou..voor mij

Jezelf echt leren kennen doe je niet in een paar weken...

Er is maar 1 Kruid...zuinig op wezen :)

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Thee,

 

Misschien een beetje raar. Maar het wandeluurtje van jowan helpt erg goed om op gang te komen. Alleen zou ik het doen bij daglicht en niet in het donker. Misschien hebben die nare gevoelens te maken met het laatste jaar van je opleiding en misschien (ik speculeer) een vorm van perfectionisme. Het laten liggen en niet aan beginnen omdat je het te goed wilt doen in combinatie met de laatste loodjes. Kijk wat je kunt doen voor de opleiding voor slechts een uurtje. Voer het uit zonder zorgen te maken wat je voor het tweede uurtje kan doen voor de opleiding. Het tweede uurtje komt morgen wel. Het denken daarover ook. Mocht het teveel zijn, even tussendoor 5 minuten een afwasje doen of opruimen.

 

:rose:

bewerkt door Ploffie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel allemaal voor de reacties.

 

T'ís een beetje tegen mezelf roeien, tegen de stroom in en nog regen ook...da's mooi gezegd...

 

Ik probeer inderdaad de lat laag te leggen en te accepteren dat het nu even anders loopt dan ik zou willen...

Rustig blijven..morgen weer een dag en ik weet dat er dan ook weer meer rust en ruimte komt...

bewerkt door kruidenthee67
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kruid..telkens een stap verder..telkens iets meer gevoel toelaten

Telkens weer iets van onrust voelen als geen genoegdoening krijgen

Hoe rot dat voelt..wetende dat je erdoor heen moet...dat onrustige he..oeh soms bijna niet te doen

Toch laat je steeds meer toe...dat weet je

En de rust die je ooit in drank hebt gevonden vind je niet meer terug...als je van de vrijheid hebt kunnen ruiken

Draai vinden in het nuchtere wereldje..vooral al je in je uppie bent..

In mijn uppie had ik ook de grootste moeite...niet het alleen wezen vermaak me prima...maar dat onrustige...pff

Toch ook dat gaat over

Weet dat ik me altijd moet afvragen wat is er nu werkelijk aan de hand

Meestal is er wel wat..en ja...dat moet er even zijn.

Even de aandacht hebben om vervolgens weer rust te hebben

Kruid je gaat goed..ook al voelt het vaak niet zo

Zet um op :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

 

En dan nog de 'kick'...euforie bij nieuwe dingen...met beide handen aangrijpen er vol voor gaan en als het nieuwe eraf is verslapt de aandacht en inzet.

Poe...dat was ook een inzicht...dat durven onder ogen zien. Een patroon wat er al veel langer zit.

En dan nog bedenken hoe daar mee om te gaan, want dat komt terug in meer dingen in je leven natuurlijk.

 

Dit vind ik zo herkenbaar in je verhaal. Als de euforie van het nieuwe eraf is, dan volgt ook bij mij verslapping. Zelf ben ik er nog niet helemaal achter wat dit nu precies is, maar het al herkennen is al pure winst. Want het belemmert me.

Zo had ik een studie opgepakt om te ontdekken of ik mijn droom kan waarmaken, dat is een paar weken goed gegaan. Nu ligt dat weer helemaal stil.

Bij mij heeft het ook te maken met veilig en onveilig. Mijn oude patroon is zo veilig en vertrouwd en het nieuwe onbekend dus voor mij heel onveilig.

Wat ik wel weet is dat ik het oude niet meer wil, dat donker. Ik verlang naar het nieuwe, het licht. Nu nog ontdekken hoe ik dat moet doen, want het lijkt net of ik opnieuw moet leren leven. Dat lijkt niet zo, dat is zo.

Dankjewel voor het delen van jouw proces.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Thee ☀ het mag wat lichter....

Oh wat herken ik dit. Jouw hele lijst zou zo maar mijne kunnen zijn.

"Koesteren" las ik vandaag ergens van Hut dacht ik.

Die wil ik er nog aan toevoegen.

Ik heb ook heel erg een behoefte om dit jaar met een soort ritueel af te sluiten.

Wat laat ik achter en wat neem ik mee.....

Ben nog op zoek naar een vorm.

Dank Thee voor het delen. ☀

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Thee,

 

Af en toe achterom kijken naar waar ik vandaan gekomen ben is soms ook heel bevredigend. Daar schreef Hut een keer over en het is mij goed bevallen.

Niet alles kan en hoeft in korte tijd te worden aangepakt, opgelost, doordacht, omgegooid. Stilvallen moet niet, maar veel dingen hebben tijd nodig.

Je doet het goed, je bent druk bezig. We komen er wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja is ook, we mogen best trots zijn op onszelf, we hadden ook door kunnen struisvogelen, maar we hebben er dapper voor gekozen om dat niet te doen. Een strijd is het zeker, vooral met jezelf, maar ik weet 100% zeker dat dit de enige juiste weg is. En zo zeker zijn van iets, dat is ook wel eens lekker :-).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Skip, mooi oudejaarsritueeltje:

ik ga naar 2014 en neem mee:      .............     .............      .......................      .........................      .................... enz enz

ik laat achter                                                                  idem

 

wat je achterlaat, doe je in gedachten symbolisch in een mooie doos, je pakt t mooi in, lintje erom en zet t op zolder (t heeft je mede gevormd tot die je nu bent)

wat je meeneemt doe je in een mooie tas die je altijd bij je draagt, uiteraard ook symbolisch

een tastbaar symbool voor de inhoud van die tas, kun je in de vorm van iets tastbaars in je zak steken, af en toe ff voelen als je t wilt/nodig hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...