Spring naar bijdragen

Nieuw hier


kruidenthee67

Aanbevolen berichten

Hoi Thee,

 

Gefeliciteerd met het afronden van je opleiding!

Heb je nu ook weer dat ouderwetse eindexamengevoel?

Dat je alles van je voelt afglijden?

 

Dat stilstaan van je ontwikkeling heb ik ook gelezen.

Ik kon er niet om janken. Maar dat komt misschien nog wel.

Voor mij is dit ook een uitspraak waar ik wat mee moet.

Die komt dus op mijn ' to do' lijstje.

Samen met hele stukken van de draad van vandaag.

 

In het begin dacht ik nog, dat het alleen om het stoppen met drinken ging.

Maar het is goed zoals het zich ontwikkeld, stap voor stap.

Dat meen ik ook bij jou te lezen zo.

 

Groetjes Thee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed zo!!! Wat ga je goed zeg! Uit je postings lees ik enorm veel wijsheid en inzicht.

Ik vind het fijn dat je gestopt bent want ik leer veel van je ! ( en anders had ik je niet leren kennen)

Dank daar voor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Mooie tekst.

 

Vooral de eerste zinnen. Want nee, ik ben daar vrijwel nooit toe in staat geweest, ik heb niet kunnen 'spelen in de speeltuin als kind' om te leren wie ik was. Ben nu 43 en het begint langzaam te komen. Net eerste werkweek achter de rug na vakantie en het viel me zwaar. Waarom? Ik kan het niet langer, niet langer poppenkast spelen dat ik mijn werk ook maar enigszsins leuk vind. Nou weet ik dat een recent versterkt fysiek ongemak (oorsuizen naar een niveau dat het niet meer wordt overstemd door de dagelijkse geluiden), me bijna tot onmachtige paniek drijft (met suïcidale gedachten), maar door het niet kunnen nemen van goede beslissingen voor mijzelf ben ik terechtgekomen in de situatie dat mijn levenswandel lang geleden een pad op ging dat niet mijn ambitie was. En toen was er nog lang geen sprake van drank(misbruik).

Dus steeds meer krijg ik het gevoel dat het inderdaad niet van egoïsme getuigt het roer in handen te nemen en voor mijzelf op te komen. Zolang ik stilzwijg zal de buitenwereld niet weten dat ik lijd en zal er niets veranderen. Gelukkig vind ik hier luisterende oren en bemoedigende woorden, waarvoor dank.

De tijd is gekomen om de buitenwereld in te varen op mijn koers, mogelijk met rigoureuze gevolgen, maar drinken heeft een nog veel rigoureuzer effect op mensenlevens, vooral negatief!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij die zonder fouten is werpe de eerste steen.................

 

Kruidje, je hebt een keer verloren van iets dat sterker is dan jij bent. Als het makkelijk was bestond dit forum niet. Je was sterk genoeg om het te delen met ons, waarvoor dank. Je bent sterk genoeg om nu weer verder te gaan. Loop weer verder met ons mee, blijf niet hangen.

 

Veel sterkte deze dag!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He kruidje

Je bent nog steeds goed bezig...je bent nog steeds die sterke, zelfbewuste vrouw..in wording

Je hebt niet gefaald...het overkwam je....das ff goed schrikken

Teleurgesteld in jezelf ..niet doen...

Trots mag er voor in de plaats

Kijk eens achterom..kijk wat je hebt bereikt in korte tijd...vol trots

Dat glas zegt niets

Dat glas was weer ff een lesje..je bent er nog niet

Geen energie in een misstap steken..gewoon weer jou padje volgen

Weet je...tis heel goed dat je het meld...hoeft je het niet weg te stoppen...word het ook geen last :)

Kop op kruidje..diep ademhalen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee, Kruidenthee...

 

Op het moment dat je een verwachting wáár wilt maken heb je geen verwachting meer maar een opdracht.. dan wordt je verwachting

een doel. En een doel bereiken is één ding, maar een doel wáár willen maken is knokken. Als dat dan niet lukt heb je een opdracht niet volbracht, of is

de opdracht mislukt. Geen man overboord.

 

Verwachtingen zijn altijd "los zand".. niet in definities te vangen.

Een verwachting zou niet meer moeten zijn dan een heel vaag vermoeden van beloning..

Een verwachting komt vanzelf uit, zelfs als je het niet verwacht had.. ongemerkt, op een niet nader

te bepalen tijdstip, als die vage beloning voor datgene wat je in het heden doet..

Of een verwachting uitkomt is pas na afloop te bepalen.. eigenlijk kun je alleen "zeker weten" verwachten met terugwerkende kracht.

Kijk maar naar het weer..

 

Wat je wél in de hand hebt is je besluit om wel of niet te drinken. En daarmee heb je je teleurstelling ook zelf in de hand.

Daar heb je een doel gesteld, een opdracht. Niet drinken. Dat is iets dat je kunt definiëren. Dat betekent niet die eerste slok nemen.

Als je dan die eerste slok wél neemt, komen achteraf je verwachtingen niet uit.. logisch.

Door je niet te richten op je verwachtingen maar op wat je nu doet, kun je jezelf veel beter sturen

en is schuldgevoel totaal overbodig.

Je hebt een handeling verricht die je doel teniet doet gaan.

Wat kun je daaruit leren?

Simpelweg in elk geval díe handeling niet meer verrichten.

 

Laat verwachtingen maar aan de toekomst over, en houd je bezig met je handelingen in het hier en nu.

Je had dan geen slechte dag waar je je voor moet schamen, maar een leerzame dag waar je blij mee mag zijn.

:rose: :rose: :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mag ook kruidje

Sterk worden gaat niet over rozen..reken erop dat er ook heel veel spanning bij zat

Je wilt je graag sterker voor doen dan dat je eigenlijk bent

Laat maar lekker komen die waterlanders...ze zijn er niet voor niets

Ook fijn dat je zo hubbie hebt

Je valt niet terug ...tis een nieuwe periode die aanbreekt en ook die kan jij aan..na deze uitglijer

Je bent het waard en dat weet je :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je faalt pas als je blijft steken hierin Kruidje.

Nu weet je weet even heel goed hoe serieus je hiermee

bezig bent en hoe je het ook, schijnbaar zonder aanleiding,

kunt laten vallen. Dat is een nare ervaring, maar wel een waar je wat

mee kunt. Dit wil je niet, en het heeft je niks opgeleverd aan fijn voelen

of lekker vinden en dat weet je dan ook weer.

Knietjes afpoetsen, bek op t stuur en verder fietsen.

Dat werd hier vroeger vaak geschreven en omschrijft het proces aardig vind ik.

Het kan zijn dat je nu even een moeilijkere tijd krijgt, zeker als je ogenschijnlijk

kunt doen alsof er niets aan de hand is. maar het verdriet, pijn en alles wat

bovenkomt, heeft misschien nog een extra boodschap voor je. Dan wordt je dat

wel duidelijk. We leren met vallen en opstaan. En waarom zou het voor jou anders zijn? :rose::lips::rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...