Spring naar bijdragen

Nieuw hier


kruidenthee67

Aanbevolen berichten

Hoi Thee,

 

Met mij gaat het goed. Voorlopig ben ik nergens meer " bang"  van, hoewel ik zeer op mijn hoede blijf voor mezelf.

't Kost verbazend weinig moeite, na de eerste twee weken.

De euforie is er voor een deel af, hoewel ik wel zeer tevreden ben over de gang van zaken.

Langzaam, langzaam ben ik wat plannen aan het maken voor misschien wat andere activiteiten. Kalm aan.

Ik besteed veel tijd aan het forum, maar haal minstens zoveel als ik breng.

Je moet gewoon voor jezelf kijken, wat voor jou werkt. Het gaat uiteindelijk om jezelf, je kinderen en je man.

 

Vakantie. Tsja ... lastig, denk ik.

Gezien je voorgeschiedenis is het riskant om een of twee weken weer te drinken.

En dan kun je weer van vooraf aan beginnen misschien.

Een avondje is nog wel te overzien en door te komen ...

 

Het voegt overigens niets toe, heb je nu gemerkt. Het pakt eerder wat van je af als je drinkt.

Misschien is het ook juist wel stoer als je daar niet drinkt!

 

Ik propageer het niet, maar je zou kunnen overwegen om een van de ziekmakers te slikken, zolang je daar bent.

Dan weet je zeker dat je niet drinkt, of er zwaar ziek van wordt.

 

Gelukkig heb je nog even om er over na te denken.

Hoe zit je man hier in? Al met hem besproken?

 

Ben benieuwd hoe je hier straks mee om zult gaan!

Voorlopig heb je een toffe draad hier en ben je goed bezig! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stoer als je niet drinkt.... Zo gaat het inderdaad steeds meer voelen. Het gevoel daarover verandert.

Eerst was het "sloom" omdat ik de boel niet in de hand kon houden ( remblokjes versleten) en nu ben ik trots!

En ik hoop dat jullie dat gevoel ook snel krijgen . Het is fijn om je sterk te voelen.

De eerste neem ik niet en dat is lekker overzichtelijk.

Rob de Nijs zei laatst in een interview: het is de beste beslissing in mijn leven : niet meer drinken.

En daar sluit ik me bij aan

( klinkt nu toch weer als een polonaise. .... Haak maar aan!!!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mijn eerste vakantie zonder was

een volleyweekje naar Spanje, volpension

prima te doen en dochter dronk toen nog niet.

Later werd het weer ouderwets all inclusive en ook

dat viel me reuze mee. Zij drinkt inmiddels matig

en dat kan ik prima aanzien.

Als je van cocktails houdt dan zijn er tegenwoordig ook best

veel zonder alcohol, en dan kun je toch voor het oog meedoen.

Refusal kun je meenemen idd als je twijfelt, maar het kan ook

zomaar meevallen dus. Kijk maar hoe je met feestjes om kunt gaan nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een leuk en herkenbaar draadje is dit Kruidenthee. Alles wat je schrijft zou ik kunnen zijn. Een soort van spiegel...grappig zeg.

Betreft vakantie, ook heel herkenbaar. Toch helpt het mij om een "leuk" glas te pakken. Muntblaadjes met een limoentje en ijsblokjes en dan bubbelwater erbij.

Staat toch "gezelliger" dan gewoon een glas water. Misschien is het jezelf voor de gek houden, maar mij helpt het wel. 

 

Je gaat hartstikke goed....en denk er nog maar niet te veel over na, zou ik zeggen. Genieten in het hier en nu!

 

Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil je man er misschien over nadenken of er whisky in huis moet zijn of is die discussie al gevoerd? Wij leren koorddansen en het lijkt mij dat een beginnend koorddanser om kan vallen en dat een vangnet dan wel handig is. Whisky inschenken voor je man is niet echt een vangnet. Wel heel eerlijk dat je het hier schrijft! We doen allemaal ons best en moeten allemaal veel leren. Hopelijk zonder vallen maar indien nodig; dan mét opstaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik jou hier voorbij zie schuiven moet ik steeds aan " kruidje-roer-me-niet" denken. Maar ik heb de betekenis er even van op gezocht.

"Een kruid wat zijn blaadjes dicht vouwt bij de minste of geringste aanraking."

Klinkt kwetsbaar hè. Maar ik vind je krachtig overkomen.

Leuk dat zo'n nickname al deze dingen oproept.

Begon met kruidenthee ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk je wel eens via internet naar TED- talks? Dat zijn een soort presentaties van een half uur waarin mensen iets vertellen

" wat het waard is om te delen "

Brene Brown geeft een mooi pleidooi over wat jij hier boven zegt : de " power of vulnerability"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zat nog even aan je komende vakantie te denken.

Mijn vakantie vorig jaar met een groep waar we al jaren mee op pad gaan.: Ik voelde me een buitenbeentje omdat ik me -door niet te drinken - buiten de groep plaatste. Ik trok me terug om te lezen ipv 's avonds op het terras tot ver na middernacht mee te doen met de rest.

Het was pijnlijk vond ik.

Mijn leven zonder alcohol was net begonnen en ik voelde me uiterst kwetsbaar en ook instabiel. Angst voor terug val en ook angst voor afwijzing omdat ik niet mee deed.

Er werden opmerkingen geplaatst als: " wat doe je ongezellig " en " je hebt vakantie hoor"

Ik was nog niet krachtig genoeg om me verbaal te wapenen.

Men was van mij een heel andere kant gewend dus ik kon het ook niemand kwalijk nemen.

Het was een lastige vakantie maar ik kwam er toch sterk uit. Omdat ik mezelf (vooral )niet had teleurgesteld. Dat anderen wel in mijn gedrag teleurgesteld waren zei meer iets over hen. Stilzwijgend werd ik gade geslagen. De vreemde eend in de bijt

Misschien was dat wel de beste les voor mij. Omdat ik besefte dat ik het zelf moest doen. Voor niemand anders !

Mijn vakantie tips zouden zijn:

1. blijf bij jezelf.

2. Hou een antwoord op een lastige vraag paraat

3- lees het forum.

4. Beloon jezelf

En geniet! Want dat was ik toch een beetje vergeten te doen.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee kruidenthee, jij ook lid van de club?! . Ik denk niet dat we ons ongerust hoeven te maken dat we hier ontgroend gaan worden.

Ik volg je op de voet

Volhouden hè. Het is niet leuk maar wel goed!

Skip het stoppen / gestopt blijven word echt steeds leuker hoor .

 

In het begin niet , maar echt elke dag elke minuut ga je je beter voelen .

 

Wees vooral heel trots op jezelf dat je het elke dag toch mooi maar weer doet .

 

Ik ben bijna aan 1 jaar gestopt zijn toe , heb uiteraard ook veel downs gehad in die ( bijna 11 maanden )

 

En ben echt trots op mezelf dat ondanks veel tegenslagen / ruzie's in de relatie die " rotzooi"  toch maar mooi heb laten staan  :D  :D  :D

 

Het stoppen en gestopt blijven met roken zit er bij mij nu ook aan te komen , dus , tsja wat wil ik nog meer ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...