kruidenthee67 Geplaatst 15 juli 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 juli 2014 (bewerkt) J. 30 september 2015 bewerkt door kruidenthee67 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 16 juli 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 juli 2014 (bewerkt) . 30 september 2015 bewerkt door kruidenthee67 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 16 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2014 Stiekum is ook spanning Alles wat niet mag is spannend Spanning maakt veel stofjes vrij in lichaam Vaak is het wel een tekortkoming van....misschien aandacht...alleen zijn? Een mens zit best mooi in elkaar... Ben op dit heel veel met eigen gevoelens bezig...echt hoe het voelt..en waar ik het mee kan vergelijken En wat het met je doet Eigelijk gaat het allemaal om dopamine..serotonine enz Emoties Best mooi om hierin te verdiepen...zekers op moeilijke momenten Goed bezig jij kruidenthee67 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 16 juli 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 juli 2014 (bewerkt) . 30 september 2015 bewerkt door kruidenthee67 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 16 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2014 Wat mijn peut vorige week ook zei...(ik had 2 cursus boeken bij me..zodra mijn hoofd niet meer zo warrig is..dan ga ik hieraan beginnen) Alles wat een hoofd nodig heeft gaat niet door je mond...en oh wat heeft ze gelijk... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Skip Geplaatst 25 augustus 2014 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2014 Kruidje... 3 weken zijn om... Hup! Gewoon weer aan t front Je komt toch wel weer? Ik mis je een beetje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 26 augustus 2014 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2014 Ik zag net dat je ingelogd was...had gehoopt dat je nog ff wat van je liet horen. Best vaak aan je gedacht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 26 augustus 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2014 (bewerkt) . 30 september 2015 bewerkt door kruidenthee67 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Skip Geplaatst 26 augustus 2014 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2014 Hee kruidje... Welkom terug! Gelukkig! Ik vind het fijn dat je er weer bent. En goed dat je je tijdens de vakantie hebt staande gehouden... En ja misschien is dat het wel dat het je het volhoudt op basis van kracht. En misschien nog niet helemaal vanuit ontspanning. Door het te observeren en te onderzoeken zoals je nu doet kom je verder. Laat je niet verdrietig maken. Ga door waar je was gebleven. Dagpact ....weekpact ..... Je bent niet alleen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 26 augustus 2014 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2014 Mooi stuk geschreven over je vakantie Hoe je het nu doet..oppakt...geniet..das best echt Zoals ik het nu lees van dat je gedronken hebt,, geen excuus voor...dat dit echt het verslavende is.. Herkenbaar in zoverre...ik niet met drank maar wel met snaaien Doet me eigenlijk niks meer dat snaaien...zoals het voorheen deed..maar toch doen Is dat niet een laatste stukje macht wat het nog heeft? Hoort dit ook nog bij het echte bewuste afscheid nemen van...dit ook achter mij laten De afkeer is er al wel..dat voel ik Dit zijn mijn woorden..mijn gedachte..mijn gevoel Zegt niks over jou....het zou wel kunnen Denk echt Kruid...dat jij heel goed bezig bent...het laatste van de gewoonte loslaten Mooi dat je het verteld...ik had het eerlijk ook wel van je verwacht...geeft geen rust om het niet te vertellen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 27 augustus 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2014 (bewerkt) . 30 september 2015 bewerkt door kruidenthee67 huttula reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Skip Geplaatst 27 augustus 2014 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2014 ❤ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 2 september 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 september 2014 (bewerkt) . 30 september 2015 bewerkt door kruidenthee67 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Skip Geplaatst 2 september 2014 Rapport Share Geplaatst 2 september 2014 Lieve thee, ik herken het wel hoor. Het teveel nadenken en teveel voelen en het overweldigt je soms. Het is niet voor niks dat alcohol jouw lievelingsdrankje was. ( en mijne ook trouwens) Dan hoefde je niet meer zoveel na te denken en te voelen. Nu komt het als een boemerang weer terug en ga daar maar eens mee om. Gedachten over zingeving, onrust over mijn plek binnen relaties, schuldgevoel over wat mis ging in mijn leven enz enz. Nu na ruim 1 jaar begin ik zelfs zo nu en dan rustiger te worden in mijn hoofd en hart Het heeft tijd nodig...... Veel tijd vrees ik. Ik laat de gedachten de gedachten. En ze gaan ook weer weg. Ik hoef ze niet allemaal serieus te nemen ( maar dat willen ze wel !!!!!!) Vertrouwen is voor mij een hele belangrijke: Heb vooral vertrouwen in jezelf Thee en je mag vertrouwen dat het goed komt. Want dat zal het komen : daar heb ik dan weer vertrouwen in! Leuk voor je : een nieuwe opleiding dat zal je weer een boost geven en afleiding! Nieuwe mensen leren kennen en kennis op doen Het brengt je weer verder op je levenspad Ga goed Thee! Laat je af en toe weten hoe het gaat? kruidenthee67 en dribbeltje reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 2 september 2014 Rapport Share Geplaatst 2 september 2014 luchtig Kruidje is misschien iets te snel en te veel gevraagd voor nu maar je kunt jezelf misschien een tussendoel stellen nl. rust Mijn eigen ervaring is dat mijn 1e jaar van stoppen gericht was op rust en herstel. Me luchtiger en lichter voelen kwam pas (veel) later. Ik was daar ook wel eens somber over en moedeloos soms maar als ik het vergelijk met de depressie van de laatste jaren was ik er eigenlijk best goed aan toe. Met drinken koos ik altijd voor de korte termijns resultaten Na het stoppen moest ik leren juist in de lange termijnsdoelen te investeren. En daar geduld mee leren hebben. Milder worden hielp, sporten, sauna, Mindfulness ook en langzaam werd mijn wereldje weer wat opener en daarmee kwam ook lucht binnen in mij, in mijn systeem en leven. t is net kruidenthee; hoe langer die trekt hoe lekkerder die vaak wordt. dribbeltje, Appeltje, kruidenthee67 en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 3 september 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 september 2014 (bewerkt) . 30 september 2015 bewerkt door kruidenthee67 huttula reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 7 september 2014 Rapport Share Geplaatst 7 september 2014 Je bent een mooi mens..geen twijfels over Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dribbeltje Geplaatst 7 september 2014 Rapport Share Geplaatst 7 september 2014 Bedankt voor het delen! Wederom volop herkenning in wat je schrijft! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 21 oktober 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 oktober 2014 (bewerkt) . 30 september 2015 bewerkt door kruidenthee67 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Skip Geplaatst 21 oktober 2014 Rapport Share Geplaatst 21 oktober 2014 ❤ Mooi onder woorden gebracht kruidje Ik was gister al aan het scharrelen op jouw draad .... Waar blijf je toch leek ik te denken. En daar ben je ! Welkom terug ! kruidenthee67 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 21 oktober 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 oktober 2014 (bewerkt) . 30 september 2015 bewerkt door kruidenthee67 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 21 oktober 2014 Rapport Share Geplaatst 21 oktober 2014 de perfekte stopper die het meteen lukt dat raakt me Kruidjeroermeniet zou die bestaan? Ik kan het me niet voorstellen eerlijk gezegd. Als ik mijn eigen pogingen alleen al tel, wat me niet lukt dus, zoveel waren het er. Waarom trappen we toch in het vergelijken?We doen meestal onszelf daar tekort mee. Jij bent jij en ik ben ik. Vandaag, niet dus kruidenthee67 en Skip reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 21 oktober 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 oktober 2014 (bewerkt) . 30 september 2015 bewerkt door kruidenthee67 dribbeltje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dribbeltje Geplaatst 21 oktober 2014 Rapport Share Geplaatst 21 oktober 2014 Inderdaad mooi omschreven, een kijkje in jouw proces ADB te worden! Wat vervelend voor je dat je zo aan het rommelen bent, maar misschien ook wel heel waardevol om te merken dat je dat dus zomaar kan overkomen. Ineens zit je er weer middenin en moet je weer op opnieuw beginnen. Hoop voor je dat je net als GD het dit keer sneller/ makkelijker op kan pakken. Het is je gegund. Mijn uitglijders hebben mij sterker gemaakt blijkt nu, ook al ben ik nog maar een kleine 3 mnd onderweg, tegen mezelf zeggen dat ik nooit meer ga drinken zorgt niet meer voor een bijna hyperventilatie- aanval! kruidenthee67 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 21 oktober 2014 Rapport Share Geplaatst 21 oktober 2014 Hoi Thee, Je hebt je triggers duidelijk en gaat daar wat mee doen. Kleine veranderingen. Je weet waar je het voor doet. Waarom je het vandaag zou volhouden? Waarom niet? Zoals je leest is het eigenlijk niemand in één keer gelukt, ook mij niet. Ik heb jaren lopen "rommelen" zoals jij het keurig schrijft. Volgens mij is het dagelijks aan m'n verslaving werken noodzakelijk. Voor mij via dit forum. En éénmaal per week een zelfhulpgroep. Op die manier blijft het levend. Je gaat je nu iedere dag hier melden, dagpact doen. Prima, denk ik. Kijken hoe dat gaat, kleine stapjes. Je komt er wel. Hup. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden