Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

@kruidenthee67 ik ook. Ik vertelde het aan mijn zus, en ze zei huh? Ik dacht dat jij altijd zo in contact was met je gevoel. 

Misschien dacht ik dat omdat ik kan huilen. Dat is toch wat anders. Dat is afgeleid, in tweede instantie of zo. 

@Lonster1 het vraagt inderdaad wel aandacht, maar als vanzelf komt dan weer die behoefte aan een reminder, inspiratie, oh ja... Het is niet fijn om zo geïdentificeerd te zijn met sores en afkeuring in je kop. Dat gaat toch steeds meer knellen. Steeds meer herkenbaar.  Het zal neem ik aan vanzelf minder worden. 

Geplaatst

@Ettyja, huilen is iets heel anders ja...;)

In contact met mijn lijf, leer ik ook het onderscheid tussen emotie, gevoel en intuïtie.  Het filmpje wat bij ik dacht, Freekie, gepost is, vond ik erg verhelderend weer hierin. 'Zijn met mezelf'. 

• 2 weeks later...
Geplaatst

Zondagmiddag, een hoofd vol watten.  Verkoudheid die toch steeds weer terugkomt.  Gisteravond twee uur liggen slapen in de stoel, terwijl er om mij heen volop gekletst werd, daarna een lange nacht...het was nodig. Licht en of kort slapen is niet fijn.  Ondanks het wattenhoofd voel ik me vandaag dan toch 'beter'.  

Ik kook uitgebreid vandaag, rommel wat in huis...en ga nu na dit bericht wat creatiefs doen.  Omdat het mag en kan.  En dan kan ik volledig zijn met mezelf :)

Dranktechnisch gaat het oké. Ik heb nog wel zuchtmomenten. Vandaag nog, in de supermarkt...de 'zal ik toch dan...' Ik weet niet altijd waar het vandaan komt.  Ik weet wel dat ik de neiging had de winkel snel uit te komen en dacht, nee, zo werkt dat niet.  Of ja, ik weet wel waar het vandaan komt...het zijn niet echt hele concrete situaties. Soit. Daar moet ik het mee doen.  Dus ik 'voel', observeer...en het gaat voorbij...en dat mag ik allemaal zelf doen.  En dat wil ik ook. 

Ik leer 'loslaten'...of liever gezegd, anders vasthouden.  Naar de ander, maar ook naar mezelf. Ik ben erachter dat 'controle' een ding is. Het is oké. Ook hierin stapjes. Het hoeft niet perfect ;) ik ben gewoon een mens :blush: 

De winst van 'alles' op dit moment is dat ik ervaar dat 'het voorleven' impact heeft op de mensen om mij heen, vooral bij mijn gezin. Ik heb me afgelopen anderhalf jaar behoorlijk schuldig gevoeld, voor wat er allemaal gebeurde hier.  Ik kan het nu wat meer in perspectief zien. En ervaar dat mijn handelen er toe doet, op een constructieve manier. Niet vanuit angste, maar vanuit liefde (jajaja....dat schrijf ik wel zo makkelijk...in de praktijk nog wel een dingetje...overgave)

Eén ding blijft bovenaan: niet drinken.

Wat voor mij staat voor: met alles aanwezig kunnen zijn. It's the only way.

Keep up the good work:rose:

• 4 months later...
Geplaatst

Ik dacht kom ff langs om te zeggen dat het met mij goed gaat. Sluit af en lees verder...dus log maar ff in weer om je sterkte te wensen.

Die focus wil je de andere kant op hebben. Kom op kruid, je kan dit!

Als je je ei kwijt wilt, je weet me te vinden....

Geplaatst

Bedankt @GewoonDoen  voor je bericht. Ik dacht dat ik mijn berichtje op mijn draad had geplaatst, maar dat is dus niet zo..nouja, dat maakt ook niet uit.  Ik ben hier niet meer echt actief, lees wel mee.

Fijn om te horen dat het goed met je gaat.

Ja, de focus gaat weer de andere kant op. Ik weet dat ik het kan.  Nog belangrijker, ik wil het ook.  Bizar dat het dan na vijf jaar toch gebeurt.  En het is echt geen optie, oplossing of wat dan ook.  Mindfuck. In de groep zei iemand :  Heimwee...dat vond ik wat raar...maar ik maakte mezelf wel even wijs dat het 'fijn' kon zijn voor een keer...niet denken, voelen...even 'weg'.  Overigens gebeurt dat allemaal niet zo bewust, dat is meer wat ik achteraf zie. Hoe het loopt, en dat betekent dat ik alert moet zijn op de signalen.  Die zijn er wel.  En hoe te handelen weet ik ook.  Dusse...no excuus.  Doorgaan op het ingeslagen pad.  Ik ben niet bang, maar heb heel goed in de gaten, dat als de deur niet dicht gaat, er een tijd van ellende aanbreekt, met alles erop en eraan, dat gaat heel snel. Dat vraag toch echt andere keuzes. Wat dat betreft maak ik mezelf niks wijs:)

Ik ervaar veel steun van mijn maatje en van de AA groep waar ik begin van het jaar na de vorige uitglijder naartoe ben gegaan.  

Keep up the good work:rose:

• 10 months later...
Geplaatst (bewerkt)

Goh, alweer bijna een jaar na de laatste uitglijder.  Blijkbaar heb ik dat alleen gepost op de dagdraad.  Ik zit gelukkig weer stevig in het zadel.  En wat is er veel gebeurd en voorbij gekomen in dit jaar. En ook genoeg wat ik had kunnen aangrijpen om de fles te pakken, te verdoven, even te ontsnappen, weg te gaan bij wat er is, wat ik voel.  

Een lid in de AA groep die ik wekelijks bezoek zei: 'we hebben niet geleerd het leven te leven.' Daarmee sloeg hij voor mij de spijker op zijn kop.  Maar he, het is nooit te laat om te leren. En dat gaat wat mij betreft om, doen, uitproberen, fouten maken, opnieuw beginnen. Incasseren, accepteren, hollen en stilstaan. Alles erop en eraan. Want, hoe je het ook wend of keert, 'het' is er, wat dat dan ook is. En ik ben er ook, met alles erop en eraan.  En er is geen 'controle' op het leven...wel op hoe ik reageer.  En ik maak vorderingen 😊 

Veel beweging in de levens van mijn kinderen.  Pittig en niet altijd even gemakkelijk. En toen het leek alsof we even in een wat rustiger vaarwater kwamen, plots gezondheidsissues met mijn partner.  Spannend, hoop dat het allemaal wel weer goed komt, maar nu even een fase van niet weten. 

Drank is geen optie.

De groep is ondersteunend. Ben erg blij dat ik die stap weer gezet heb.  Ik weet dat ik nuchter kan blijven.  Omdat ik het echt wil.  Ik vind 'het leven' er niet perse leuker of makkelijker op worden, maar ik ervaar wel 'het leven'. En heb inmiddels wat meer vertrouwen dat ook ik het leven kan leven.  Zonder verdoving.  

Het gaat om durven doen.  (En soms is niets doen, ook durven doen).  Kleine stapjes, ander gedrag.  Niet groots en meeslepend.  Met compassie.  Durven zijn. Met alles erop en eraan.

Ik geniet van de zon vandaag. 

Keep up the good work🌹

bewerkt door Kruidenthee
  • 4 weeks later...
Geplaatst

YES! YEAHAAAAA! I DID IT AGAIN! WHOOP WHOOP! ZIEN JULLIE HET?

Zo, ik wil het wel van de daken schreeuwen, iedereen moet het weten! 

Haha, even ongegeneerd mijn kinderlijke, impulsieve kant de ruimte geven. Want dat is wat ik voel😊

Ja, ik ben blij. Omdat ik het jaar heb 'volbracht'. Soms viel het tegen. Bij de beruchte 9 maanden dacht ik..pffff...dat gaat nog lang duren. 

Het is voor mij erg belangrijk gebleken om 'eerlijk' te zijn. Meteen opbiechten, bij mijn naasten en maatje. En gelijk hulp zoeken bij weer een AA groep.  Ik knijp in mijn handjes, met deze groep.  Vantevoren had ik niet kunnen bedenken hoeveel ik leer.  Hoe belangrijk contact en verbinding is, delen is helen.  En dat ik dat soms dus ook heel moeilijk vind. Om me kwetsbaar op te stellen, geen oordeel te hebben.  Het mag en kan er allemaal zijn. 

Het forum was ooit de eerste stap in het herstel proces. Ook daar ben ik zeer dankbaar voor. 

'Zelluf doen, niet alleen, het werkt als je er aan werkt, kalmte moed en wijsheid', woorden die steeds meer actie worden. 

Dusse...gewoon doorgaan...drank is geen optie. 

Keep up the good work🌹

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...