Spring naar bijdragen

Nieuw hier


kruidenthee67

Aanbevolen berichten

Misschien "moet"  je niks anders doen en ben je gewoon goed bezig!

 

Dit heeft tijd nodig naar men zegt. Je gaat al zo goed, een onbewaakt ogenblik en je glijdt uit. Gebeurt ook op straat met vallende blaadjes of op de ijsbaan. Pijnlijk? Jazeker.. Maar dan de kunst om zo ' elegant'  mogelijk weer overeind te komen en verder gaan, daar waar je gebleven was.

 

Succes!

 

:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niks is wat het lijkt, Basta... ;)

 

Bemoeien mag, graag.

Wel constructief.

 

Nee, ik pak het niet 'soepeltjes' op.

Dat is ook niet helemaal de aard van het beestje.

Daar zit wellicht meteen al een uitdaging.

 

Bevestiging nodig hebben, jezelf bewijzen enz... wil je dat bij tijd en wijlen verdoven, is dat wat je 'wegdrinkt?'

 

Zoiets...denk ik. In ieder geval is drank een middel om te verdoven. Ja. Is het geworden.

Achteraf kun ik altijd wel dingen zien waarmee ik deze uitglijder had zien aankomen.

Bracht mijn man 's middag's een bordje met kaasje-toastje...en een leeg glas, waar hij zelf zijn wijn in kon schenken.

Vroeger deden we dat samen. Was dat een trigger, een aanleiding, een aanloop? Ik weet het niet..misschien wel, na een drukke tijd.

Of het zin heeft om daar heel erg bij stil te staan weet ik niet. 

Ik denk dat de 'onvrede' met mezelf uiteindelijk de aanleiding is.

 

Het zijn hardnekkige patronen.

En ik weet ff niet wat ik daar mee moet.

 

Het houdt me bezig.

En ik werk heel erg hard om het 'allemaal' te doen.

Het  'niet goed genoeg zijn', 'geloof in mezelf'

komt telkens weer terug.

Accepatie daarvan...kan dat? Is dat genoeg?

 

Kan het even niet zo goed voor mezelf beschrijven,

dat heeft tijd nodig. Denk ik.

 

Ik 'moet' niks anders doen...maar ik weet, voel dat er toch

wat mag gebeuren, anders blijf ik in die patronen steken.

Dat is zo vermoeiend. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Kruidenthee  :rose:  Je koers is goed, je hebt het helder. Ook al glij je uit, is je koers nog steeds goed en ben je gewoon goed bezig. Daaruitvoortkomende vragen.... mag ik uitglijden... mag ik in de war raken... mag ik het ff niet weten... en dan nog steeds goed genoeg zijn? Best wel fundamentele dingen.  Als ik jou lees vertrouw ik erop dat 'de oplossing' komt, maar misschien niet in de gedaante van een nieuw plan van aanpak, maar op een andere manier. Aanvaarding, ruimte, stoppen met hard werken,  dat zijn de woorden die bij me opborrelen... En ik denk net als jij dat dat tijd nodig heeft. Als je koers maar goed is, is dat geen probleem! Dan kun je toch gerust even uitrusten, op je pad? We kunnen niet altijd in marstempo voort. (hoor wie het zegt, ahum) Mooie wandeling gewenst :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

?

(Ik bedoelde, ik wil zo graag reageren, maar ik moet weg.)

Wat houdt perfectionisme bij jou in? Komt het altijd voort uit onzekerheid, of kun je ook dik tevreden met jezelf zijn, maar toch de lat te hoog leggen?

En ik vraag me ook iets anders af: is het altijd zinvol om te zoeken naar datgene wat je wilt verdoven?

Voor mijn gevoel is mijn verslaving zo'n losgeweekt monster, en kan de koppeling aan psychisch lijden zelfs averechts werken.

En: Was dat bordje met kaasje-toastje niet de voornaamste trigger?

'Wat moet ik anders doen', ja dat ken ik, Thee! 'Waarom zou het nu dan ineens wel lukken' vraag ik me op wankelmomenten af.

(Omdat ik nu op het forum schrijf en lees, natuurlijk!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lars, die is niet thuis dan  :blush:

Dus daarna volgde de biecht.

 

Hij vindt het vervelend voor mij.

En moeilijk omdat ie niet weet wat hij kan doen.

En lastig omdat ik zo teleurgesteld ben in mezelf.

 

Goeie vragen Basta...kan ik tevreden zijn en toch de lat te hoog leggen?

Ja, dat denk ik wel. Iets anders wat er gebeurt is dat ik iets moet doen waar ik tegenop zie

(lees bang ben dat ik niet voldoe, terwijl ik daar geen reden toe hebt, zegt mijn ratio).

Als het dan goed gaat, leer ik daar niet van, zie je wel, je hoeft je geen zorgen te maken, je kunt vertrouwen hebben.

Nee, ik ben dan 'opgelucht', poe..niet door de mand gevallen...en ik wéét dat dat dikke onzin is...en toch is dat het gevoel.

 

Heb bij de praktijkondersteuner ook benoemd dat het volgens mij niet zo heel belangrijk meer is om het precies uit te pluizen, 

wat de oorzaak is van die uitglijder...het is ook zo'n giswerk en gepeuter...meestal herken ik de gevaarlijke momenten, nu niet.

 

Nee, het anders doen zit m in dat 'vertrouwen'...dat maakt me wankel...kost energie...grenzen voelen en aangeven.

 

En ergens weet ik ook wel wat ik anders kan doen...de tijd voor mezelf nemen, niet te veel hooi op de vork, goed voelen, nee zeggen,

mediteren, bewegen....maar het doen...

 

Goh..zit ik hier toch een heel verhaal te typen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies, dat bedoel ik, Etty.

Ha, ha: 'O jee, daar komt alcohol van.' Ik zie het zo voor me, van die waakzame stokstaartjes die tegen elkaar jammeren en veel te snel hun helmpjes opzetten.

Domme receptoren!

En wij maar ploeteren, ik wou dat ik mijn kop opnieuw mocht programmeren. Terug naar de fabrieksinstellingen.

Rotgevecht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die knop zit bij mijn in m'n hart en m'n hoofd helpt (soms) een handje bij de uitvoering. Het schreeuwt van binnen: Ik wil *&!%!-!!!! een volwaardig en gezond leven!! Ik ben het zat! Ik wil gezond zijn! Ik wil samen met mijn geliefden gelukkig zijn én ik wil ook goed zijn voor hen!

Drank maakt het echt compleet onmogelijk, dat heeft de praktijk inmiddels wel uitgewezen. Deze vurige wens is mijn motor. T voelt voor mij niet echt als reset (want dat zou betekenen dat ik opnieuw als blanco onschuldig babietje opnieuw mag beginnen), maar het voelt als het roer om.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zucht...

Ja jongens, het is waar, het roer moet om.

Maar ik heb twee kapiteins. De ene zegt/wil/voelt wat Eef hierboven schrijft. De ander knikt en is het daarmee eens, maar om een uur of vijf zegt hij: Een volwaardig en gezond leven, natuurlijk! Maar het één sluit het ander toch niet uit?

En dan draait hij het roer weer terug.

 

(even gauw kijken op wiens draadje ik zo zit te zeuren...

Oh, Kruidenthee.

Ik zal er vandaag ook nog iets positiefs tegenaan gooien, oké?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is zo fijn dat er verschillende visies en gedachtes voorbij komen.

 

Ja, dat knopje zit natuurlijk in mijn hoofd Bob...het werkt alleen niet altijd optimaal...

En resetten...dat is ook niet wat ik wil...maar wat relativering...wat minder energie kostend,

dat hoofd blijft maar overuren draaien af en toe, met nou niet bepaald helpende gedachten.

Schrijvend bedenk ik met dat dit geen nieuwe tekst is. Heb al eens eerder zoiets neergepend.

 

Nouja..nu schijnt het zonnetje door het raam...lekker warm...de tekst voor een module die ik moet 

schrijven krijgt vorm...gezellig geluncht met mijn lieve, spontane jongste...ja...voel het zonnetje ook weer wat van binnen.

Ik moet het zelf doen...niet alleen...jullie reacties zijn waardevol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ja hoor Basta.

 

Ik ben weer helemaal bij de les.

Af en toe lastige momenten, dat nog wel.

Maar weer op koers.

 

Het is nog steeds druk, maar ik ervaar niet de stress.

Daar zit een belangrijke denk ik...het me onnodig ernstig zorgen

maken over vooral of ik het allemaal wel goed genoeg doe. Ben.

Irreëel dus. Dat weet ik, en ik weet ook dat dat niet zomaar verdwijnt.

Maar in drukke tijden zorg ik minder goed voor mezelf...in de zin van rust.

Ben te veel gericht op 'buiten' ipv 'binnen'.

Evenwicht zoeken dus.

 

En jij?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...