Spring naar bijdragen

zaterdag 11 januari


eline

Aanbevolen berichten

mogge frummers.

Raps bij die actiewinkel

3 warmtepleisters voor €1,=

ik gebruik ze best vaak.

Heb aanleg voor spit en

ik smeer ook wel eens warmtecreme

maar zo'n pleister werkt 24 uur door.

 

zo hup naar de trein,

Mindfulness-dag

ook heerlijk om te ontstressen.

fijne dag mensen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Zag dat ik me gisteren was vergeten af te melden, stond nog ingelogd. Heb het nu al moeilijk. Waardoor is me een raadsel.

Lees hier weer wat herkenning van hardleers en hou me dan vast aan dat ik vandaag niet de enige ben die adb wil blijven.

Die ontspanning die ik toch uit de drank denk te kunnen halen is er nu niet meer...........ga maar eens flink bezig in huis en wat leuke dingen met de kinderen te doen. Alle afleiding is welkom.

Ietje, ik heb nog even terug gelezen van gisteren maar je lag wrs lekker op bed . Hoe is het nu?

En Eline, super dat je er direct weer bent! Succes!

Dribbeltje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal!

Ik heb een heerlijk vrij weekend voor de boeg (Hardleers volgens mij doen wij hetzelfde werk)

Maar ook moeilijk w. b. niet drinken. Normaal zakken we meestal op vrijdagavond al flink door, want: Hoera het is weekend, we hebben het verdiend, we mogen relaxen, we....... (vul zelf maar in) Maar nee hoor, niet gedaan, hoewel er 's avonds nu wel meer chips en nootjes doorgaan, maar die nemen we ook wel als we er wel een borrel bij hebben.

Ik merk de laatste dagen dat ik minder opvliegers heb, wat heerlijk. Of het komt omdat ik geen alcohol meer neem, of omdat de medicijnen beter werken, omdat ik geen alcohol meer neem, weet ik niet, maar het komt dus omdat ik geen alcohol meer neem ;):D Ook heb ik de laatste dagen minder last van maag en darmen. Nogmaals geen idee of het er mee te maken heeft, maar ik reken daarop, want nog weer eens een extra motivatie om het vol te houden. Ben al erg vroeg op vandaag, want manlief had een afspraak om 8.30 uur en dus moest ik met de honden op pad. Komt die persoon dus om 9.45 uur! Oei, daar kan ik zo link van worden! Ik merk wel dat ik sneller 'op de kast zit' en emotioneler ben. Hoort er vast allemaal bij. Mensen ik wens jullie allemaal een hele fijne dag! Geloof in jezelf en houd voor ogen dat alles beter is dan drank. Je kan het!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Akelei,

Dat is een goeie;

Neem er de tijd voor!

 

Probeer straks toch even naar het dorp te gaan, voor warmtepleisters en frisse lucht.

Het nare is;

Straks moet ik nog een werkhuisje schoonmaken, en volgende week, echt een hele drukke week, met nare, hele onregelmatige diensten.

(Van tot heel laat werken, tot heel vroeg beginnen).

Ook komt er iemand van de opleiding kijken, heb ik later in de week een taalexamen, en nog een cursus tussen door.

Ook nog 3 werkhuizen, die week.

Probeer het per dag te bekijken, maar valt niet mee.

Als ik de hele week van te voren overzie, schiet ik al in een stress.

 

Niet drinken kost me momenteel geen enkele moeite.

Maar dat heeft er alles mee te maken, dat ik me gewoon niet lekker voel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

 

Hardleers,

 

Ik ontspan me momenteel met wandelen, mij coach vertelde me dat het sporten wat ik doe niet zorgt voor de ontspanning. Gezond is het wel, alleen als de geest moe is dan is het niet handig om het lichaam ook uit te putten. Dus naast het sporten ben ik aan het wandelen, het bevalt me eigenlijk prima. Ik weet niet of het je ding is, maar wellicht heb je er wat aan....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soms raak je aardig in de war van wat hier zoal geschreven wordt. 

Ik zie bijvoorbeeld dat sommigen achter een zin die al helemaal af is, nog het woord  “meis” plakken. Ik vind dat maar raar.  Wat bedoélt men daar toch mee denk ik dan onwillekeurig.
Zodra ik het woord typ, komt er ook meteen een rode streep onder. Er zal dus wel iets mee aan de hand zijn!

Nu weet ook ik lang niet alles dus ik ben maar even op zoek gegaan maar al snel bleek dat dit woord inderdaad helemaal niet bestaat. 
Grondwoord van “meisje” dan misschien? Zou dat bedoeld worden?  Maar dat zou raar zijn want meisje is nu juist een schoolvoorbeeld van een verkleinwoord zonder grondwoord. Logisch wanneer men bedenkt dat het woord meisje eigenlijk “maagd” betekent.
Meis zou dan iets worden van oude maagd of oude vrijster en wanneer men  elkaar hier daarvoor uit gaat maken is de moderator er vast en zeker als de kippen bij om in te grijpen. Of zouden die het ook niet weten?

 

Kortom, ik kom er niet uit. Wie kan dit raadsel voor mij ophelderen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allen!

Mijn excuses dat ik alweer zolang weg ben gebleven. En hoewel het officieel niet meer mag, gelukkig nieuwjaar voor iedereen.

Mijn opa is afgelopen donderdag om 08.30u overleden. Opa heeft in de afgelopen weken nog een paar keer een opleving gehad, maar afgelopen woensdag was het echt een aflopende zaak en had hij veel pijn. De huisarts heeft hem morfine gegeven en we gaan er vanuit dat dat heeft bijgedragen aan een snellere dood. Mijn vader was bij hem (aan de telefoon met zijn zus) toen hij één keer met zijn ogen rolde en zijn laatste adem uitblies. Zijn zus zou hem aflossen om 12.00u, maar pap zei dat het al gebeurd was en dat ze gelijk moest komen. Oma zat in de keuken. 

Gisteren belde pap om te vragen of de rouwkaart al was aangekomen. Mijn postbus zit beneden en ik had nog niet gekeken. Toen ik naar de supermarkt ging voor mijn geliefde cola, heb ik even gekeken. De supermarkt kon ik toen een paar uur uitstellen, want ik kon niet meer stoppen met huilen. Vanochtend ben ik met pap bij opa geweest. Als kind zei mijn moeder dat oma sliep en dat vond ik onzin, want zelfs ik als 11 jarige kon zien dat dat niet zo was. Nu vond ik dat opa wel weer wakker mocht worden. Heel naar gevoel, voelde me ook een beetje wanhopig.

Dinsdag is de crematie. Ik word in de lijn (om te condoleren) met de familie verwacht. Vind dat een beetje vreemd, maar ik volg de familie maar. Ja, ik hoor er wel bij. Toch, iets zegt dat ik niet in die rij hoor te staan.

Goed, qua alcohol houd ik het droog. Ook geen behoefte aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het enige waar ik nu echt behoefte aan heb is een knuffel. En aangezien ik geen knuffelkont ben en verstrak als iemand me aanraakt, is dat niet handig. :P In moeilijke situaties vind ik het op de één of andere manier belangrijker om nuchter te blijven, omdat ik juist alles wil voelen en wil weten dat het de waarheid is en niet versterkt is door alcohol. Ik werk wat vreemd.

Ik heb trouwens ook nog slecht nieuws gekregen van mijn tandarts. Zo doorgaan en ik mag mijn tanden laten trekken en aan een gebitje. Ik moet nu vier keer per dag poetsen, bij voorkeur met een bepaald merk, en aan het ragen. Nou ja, moet maar. Want de tandarts vond me echt iets te jong voor een gebitje. En ik zie zo'n kleppertje ook nog niet zitten. Ow, en ik heb best een mooi gebit. Het heeft te maken met mijn tandvlees en een bot dat is verzakt? Het zal best. Ik zal eens mijn best doen om beter voor de tandjes te zorgen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...