nancy Geplaatst 11 september 2016 Rapport Share Geplaatst 11 september 2016 Toch weer een dag verder. erik en Soothe reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 11 september 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 september 2016 (bewerkt) Nancy, goed van je, om nog maar te zwijgen over je 2 jaar zonder alc. Heel knap en uit leeservaring hier is de kans heel groot dat dat ook zo blijft. Helaas ben ik van het pad af geweest, vooral wat drinken betreft, wordt er moedeloos van en durf het bijna niet te melden. Vroeger heb ik wel eens over mijn "tuinman" geschreven. Hij kon echt niet buiten zijn sigaartje. We wonen niet in hetzelfde dorp, maar hebben/hadden wel dezelfde praktijkondersteuner, door mij het "anti-rookvrouwtje" genoemd. Hij heeft wel champrax (of zo?) gehad, vertelde hij laatst in een tel. gesprek. Ik zie hem niet zoveel meer, want hij is mijn " tuinman" niet meer, te druk met z'n eigen tuintje. Ik liet het hem doen als een soort liefdadigheid, want hij zat bij de voedselbank. Door een gezwel zo groot als een kiwi in zijn hoofd functioneerde hij niet zo goed, kon ook niet best zien. Die is door een paar operaties een jaar of 10 geleden verwijderd. Ik heb hem leren kennen bij de SP, toen ik in het bestuur zat. Kwam laatst een buurman (ook SP) binnenvallen, nogal agressief, want gedronken en vertelde dat de tuinman ma. op vergadering zwalkte enz. Ik wist wel dat het niet zo goed met hem ging, ook van iemand die een paar jaar bij hem heeft ingewoond. Deze week had ik met die persoon afgesproken dat ze bij me zouden komen eten. Hij onderhoudt mijn pc. Die vriend wist dat nog niet. Donderdag heeft iemand v/h bestuur, die echt wel 25km verder woont, hem naar het ZH gebracht. Dat vind ik zo mooi van die club. Hij kan niet meer lopen. Vandaag heb ik hem aan de tel. gehad, morgen een scan en overmorgen weer 1. Heb er geen goed gevoel bij, denk dat de tumor terug is. Ik weet dat hij veel dronk en zelfs op whisky is overgestapt. Was niet meer bij de voedselbank, voor de duidelijkheid. Dat drinken is natuurlijk ook funest als je al zo'n kwetsbare gezondheid hebt, maar ja.........verslaving hè? Ik zei nog wel tegen hem of hij het niet fijn vond dat hij van het roken af was (al meer dan 1 jaar), zodat hij niet gefrustreerd in bed lag, Daar was hij het mee eens. Er zijn van die tijden dat er allemaal narigheid voorbij komt. Daarom ben ik ook zo kwaad op mezelf, ik ben nog in goede gezondheid en speel er gevaarlijk spel mee. Dit moest ik even kwijt en dacht dat dat hier wel kan, want ik ben nog aan het bijlezen op D&D en weet dus niet waar ik in val. Nou in ieder geval vandaag droog gehouden. 11 september 2016 bewerkt door lidia Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 14 september 2016 Rapport Share Geplaatst 14 september 2016 Wat goed Nancy dat je gestopt bent, hoe is het nu? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 18 september 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 september 2016 Het is dus nog erger met die vriend, hij heeft longkanker die uitzaaïngen heeft in de hersenen. Ben er heel erg van geschrokken. Als dat geen wake-up call is...........Je denkt altijd dat het een ander overkomt. Een vriendin heeft in haar familie dit 2 x meegemaakt en die mannen waren binnen 6 weken dood. Hij heeft nog elke dag bezoek gehad, dus ik heb hem gisteren gebeld, i.p.v. er heen te gaan. De man die hem naar het ZH heeft gebracht belde mij gisteren om de diagnose te vertellen. Aan de tel. was ik heel voorzichtig en het bleek dat hij het òf vergeten was òf het niet weten wil. Hij zei dat die persoon het niet kon weten omdat die een week in Duitsland zat. Maar net belde die vriendin, ze had hem gebeld en het is wel degelijk waar. Er bestaat zo iets als telefoon en de zoon is de contactpersoon, daar had hij het van gehoord. Hij en zijn vrouw gaan er morgen heen, ik wacht nog maar even. Er worden nog andere scans gemaakt om te bepalen waar precies bestraald moet worden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 18 september 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 september 2016 Nancy, gaat het goed met jou? Laat je even heel kort wat weten? Ik ga vol goede moed de 2e rook en wijnvrije week in. Wel weer heel slecht geslapen vanwege gekucht en slijm schrapen. Sorry, maar zo is het. Ik weet dat dat tijdelijk is en een gevolg van het steeds weer naar de sigaretten grijpen. Dat zal nu wel voorgoed afgelopen zijn, denk ik zo. Veel hoofdpijn ook, maar verder voel ik me geestelijk goed, rustig vooral, komt mss mede doordat ik een paar weken geleden begonnen met met magnesiumtabletten, waar ik hier zo veel goeds over hoorde. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 19 september 2016 Rapport Share Geplaatst 19 september 2016 Hier op en af Lidia, wil niet vlotten. Ben ook zo druk bezig met van alles en nog wat, dat ik mijn voorgenomen plannen nog wel eens links laat liggen. Af en toe een dag rookvrij, soms 1 of 2. Nog niet rookvrij dus. Zoonlief is vandaag ook gestopt, hopelijk gaat het ons samen lukken. Nu weer snel verder met de drukte hier. Hectisch leven heb ik toch....maar wel een heel leuk leven, dat wel. Grinnik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 22 september 2016 Rapport Share Geplaatst 22 september 2016 hup nancy, jij kunt dit en als zoon op jou lijkt, hij ook! hup saampjes dus. nancy reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 22 september 2016 Rapport Share Geplaatst 22 september 2016 Aaaaargggggg ik struggle weer verderrrrr Dankjewel Jane! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 1 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 1 oktober 2016 Update: op de niet werkend agenda, dat zijn er 3, rook ik niet. Op de welwerkendagen twee: eentje voor het werken en eentje na afloop. Dit heb ik jaren zo gedaan, een matige roker dus. Oja, en op feestjes niks. Een matige roker, die bestaan dus en dat kan ik. Dilemma: is dit nu wat ik wil, of wil ik echt helemaal stoppen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 1 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 1 oktober 2016 Agenda moet zijn dagen, mobiel vult zelf in... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 6 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2016 Even zware tijden in huize Nancy , zie het dan maar drank- en rookvrij te houden . Nou, drankvrij wel, hoe zou ik mijn gezinnetje tot steun kunnen zijn als ik daarbij nog zou drinken...niet dus. Ik rook wel iets meer, helpt ook niet, maar ja, spanningen.. Klinkt als een zwak excuus, maar op het moment heb ik wel even andere dingen aan mijn hoofd. Wordt vervolgd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 7 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2016 Hey luitjes, ik ben nog steeds drank en rookvrij. Maar ik worstel wel met emoties. Maar ik ga mezelf niet voor de gek houden en rook niet. Ben flink aan het hoesten. Gewoon verkouden , maar als ik had gerookt was t 10x erger. Er komt vast een dag dat t echt gemakkelijk is allemaal. nancy reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 9 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2016 Oké, en weer gestopt. Nu helemaal. Nu weer volhouden. Hoe deed ik dat ook al weer toen ik stopte met drank?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 12 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2016 nancy reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yogajuf Geplaatst 13 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2016 Hoe gaat het Fruit, Lidia en Nancy? Ik ben al bijna vier maanden nicotinevrij. De gedachten aan sigaretten zijn er nog wel, trek ook af en toe; maar al met al nog steeds goed te doen. Ook weer terug op oud gewicht (na ongeveer 1,5 kilo toename). Het geheim van op gewicht blijven is naar mijn idee frustratievrij stoppen. lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 14 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2016 Mooi Yogajuf, En Fruitvlieg, zet,m op. Het kan echt. IK noem hem dapperder die zijn begeerten overwint, dan hij die over zijn vijanden zegeviert; want de moeilijkste overwinning is de overwinning op zichzelf. Zo sprak Aristoteles! Lidia, ik vertouw het niet zo erg. Klopt dat? En Nancy, je zal toch een keer echt moeten stoppen. Als je op een spanningsvrij leven wacht wordt het niets. Er is altijd wel iets. Ook bij mij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 14 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2016 Klopt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 14 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2016 Ben even een weekje op vakantie, tot later. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 15 oktober 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2016 (bewerkt) De "tuinman" vriend is gisteravond overleden. Na 3 bestralingen groeide de tumor gewoon door en toen hij (mede daardoor) longontsteking kreeg, werd hij aan de morfine gelegd en 2 dagen later was dat het einde van een unieke 61 jarige man. Ik voel me nu veel rustiger, omdat er geen onzekerheden meer zijn. 15 oktober 2016 bewerkt door lidia Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 15 oktober 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2016 Soothe je gevoel is juist, het is nog niet helemaal wat het moet wezen, maar veel beter dan het was. En als ik het leven van mijn boven beschreven vriend overdenk, dan mag ik blij zijn dat ik nog leef en in redelijke gezondheid. Conditie is nagenoeg nihil, daar moet dus eindelijk eens wat aan gedaan worden. Het is weekend en hier zijn geen sigaretten of wijn voorhanden. Dat gaat lukken, want eten is er voldoende. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 16 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2016 Nou, lekker weekje. Binnen 1 dag lig ik al in het ziekenhuis op de afdeling cardiologie. Need I say more?? NO SMOKING ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 18 oktober 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2016 Ha, Nancy, dat is schrikken, maar als ik het goed begreep, was er al iets niet in orde met je. Er waren ook berichten weggehaald, dus ik heb geen totaal beeld. Hoe gaat het nu? Is er een onderzoek geweest of zo? Ik weet niet goed wat ik tegen je moet zeggen, alleen: Hoe je taai en laat dit het zetje zijn dat je nodig hebt om ook die paar peuken per dag niet te pakken. Laat aub wat van je horen als dat kan, tenminste. nancy reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 18 oktober 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2016 Morgen naar de (simpele ) uitvaart van mijn maatje. Zijn zoon vroeg of ik ook wat wilde zeggen, dat zou ik wel willen, maar heb het nog nooit gedaan omdat ik een erg emotioneel mens ben en bang dat ik ga huilen. Zoon zei " nou en?" Ja, dat is nog de calvinistische invloed, trots als je op een begrafenis niet gehuild had. Maar ik gelukkig gaat het goed zonder drank, wil ik ook niet nu, voelt niet goed. Om van roken maar te zwijgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yogajuf Geplaatst 19 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2016 Veel sterkte vandaag Lidia Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 19 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2016 lidia (( )) huilen om een dierbare bijna niets mooiers Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden