Spring naar bijdragen

dinsdag 11 maart 2008

ferry

Aanbevolen berichten

Hee RV, je lijkt me in ieder geval wel onder invloed van iets. Zelfmoordgedachtes zijn een paar van ons niet vreemd. Ik vind dat jij nu net doet alsof niemand je snapt en iedereen anders is dan jij. Dat kan natuurlijk, maar waarom leg je ons dan niet uit hoe jij het voelt? En waarom kijk je niet naar de eerlijke opmerkingen die worden geschreven? In plaats van afstand te scheppen.
Misschien heb je afstand nodig omdat alles in jezelf je zoveel pijn doet. Maar ik vind dat je de welwillende mensen wel tekort doet om niemand tot je toe te laten. Dat is zonde en mij doet dat in ieder geval pijn. Het is hier niet de plaats om te zeggen dat niemand je begrijpt. Want er zijn hier heel veel mensen die hun ziel blootleggen. Ik hoop dat je daar wel rekening mee houdt. Er is meer begrip dan je denkt. Als je het wil ontvangen. Vind jij het soms moeilijk om begrip te ontvangen? Dat kan inderdaad moeilijk zijn. Soms schop je dan liever om je heen omdat het voor jou in je verleden te pijnlijk is geweest en je door zogenaamd begrip te vaak bedrogen bent geweest. Maar hier ben je samen met gelijken die ook veel pijn hebben meegemaakt. En ja, ik heb in het verleden, zonder middelen, om me heen geschopt op het forum. Ik begrijp nu pas dat dat was omdat ik nog steeds aan het schoppen was tegen vroeger, niet tegen de mensen hier.

Blacky, volgens mij heb jij die podovan ondertussen al drie keer gewassen. Maar hij staat ondanks de storm nog steeds op zijn plek?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 349
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:

Originally posted by:
BamBam

Mn beste Har, waarom meteen zo 'bozig' met je jouw keus, oke. Misschien heeft een ander werkelijk geen enkele goede ervaring met hulpverlening.

Ik kan een ander niet overtuigen. Ik kan alleen mijn ervaring delen. En een ieder kan pas zaken of een kijk op iets veranderen als iemand er aan toe is.

Ik wil graag iets horen over jouw goede ervaringen en wat het je heeft opgeleverd. Daar haal ik dan ook weer iets uit.

Bozig? Ik reageer alleen maar op een opsomming van negativiteit, niet zozeer tegen RV gericht maar haar denken op dit moment. Natuurlijk kun je van alles slecht vinden aan de zorg, maar de zorg of hulp waar jij naar op zoek bent daar zal je zelf het initiatief in moeten nemen. Niet alles past bij jou en daar moet je een keus in maken. De ander maakt jou niet beter, dat zal je zelf moeten doen.

Ik heb op allerlei manieren gezocht naar wat bij mij past vaak niet direct gerelateerd aan alcoholgebruik, daar had ik de AA voor.
Heb je ooit van de Essence training gehoord? Een 5daagse zeer intensieve training waarin ik gewerkt heb aan het me veilig voelen in een groep; 1/2 jaar Psychowerk groepstherapie hier in Eindhoven waarin ik heb gewerkt/geleerd hoe met stress om te gaan; div. New Age gerelateerde ontspanningstherapieen waarvan meditatie in allerlei vormen onderdeel was. Een samenraapsel van mogelijkheden om aan jezelf te werken dus, waarvan het resultaat niet direct meetbaar is maar wel merkbaar na verloop van tijd.

Ik spreek ook mensen die zich alleen maar wat voor laten schrijven; dat is nooit mijn keuze geweest.
Dan heb ik het natuurlijk niet over mensen die werkelijk niet zonder een bepaald medicijn kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik mag eerlijk schrijven dat ik na meer als drie jaar zoeken eindelijk een goede therapeute gevonden heb .
vandaag een mail van haar dat ze volop bezig is met een mogelijkheid te zoeken ivm meer gepast werk voor mij , dus zeg nu zelf .
ik was misschien 7 jaar toen ik een fles bleekwater wou leeg drinken en zo is dat mijn leven verder gegaan , op mijn lichaam sporen genoeg , sommige inderdaad onder invloed van de drank .
het rare is dat tegenwoordig het leven nog pijn kan doen maar ik vermink mijn eigen niet meer , komt dit door het niet meer drinken of door de hulp en het praten met mij therapeute ik weet het niet , ik vermoed alles een beetje samen .
rv ik denk dat er sites bestaan die jou mogelijk meer kunnen helpen als adb , ook al is ervaringen delen al een grote stap in de goede richting .
soms moet men eerst 1000 therapeuten doen voordat men de gepaste vindt waar het mee clickt , persoonlijk is mijn mening dat men meer heeft aan een therapeute of hulp verlener die ook al het nodige mee gemaakt heeft in zijn/haar leven .
of de mijne veel vlees op haar brood kan leggen met de 5 € die ik betaal voor 1 1/2 uur is een andere vraag.
ach ja als laatse in eerste instantie ga ik naar mijn therapeute voor het verwerken van de suicide van mijn ma en mijn jeugd het drank probleem of drank verleden speelt er niet zo een rol al wordt er door mij wel eerlijk over gesproken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
RV

Har, ik ben bij een endocrinoloog, plastisch-chirurg, haptonoom, acupuncturist en chiropractor geweest.

Logische stappen bij mijn pijn. Als je zolang pijn hebt, werkt dit vanzelf door op je psyche.

En voordat je het weet rol je de verdoemde therapeutische wereld in. Be aware!

Heb je alleen maar pijnklachten of ben je ook naar hulp op zoek vanwege andere klachten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RV, je begint jezelf tegen te praten.
Je zegt nu dat je alleen vertrouwen hebt in chirurgen:vakmensen.
En vanmiddag had je het over 2 mislukte operaties????

Je slikt alleen medicatie tegen de pijn???
Die Tegretol en Rivotril dus.........????

Ik word niet gauw boos, maar voor mijn gevoel zit je nu te stoken, lees het hele draadje nog eens door en je ziet dat je best goede adviezen hebt gehad.

Je vertrouwt geen hulpverleners, wie weet zijn het wel alcoholisten, of drugscerslaafden.
Dus modder je maar lekker zelf aan???

Ga zo lekker door meid, maar stop met zeuren en stoken hier, ga naar een forum wat idd bij jou past!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeienavond,

Ik val maar weer eens zo onbijgelezen binnen.
Vandaag heb ik een intakegesprek gehad voor een behandeling die ik wil ondergaan. Een behandeling die volgens de 12 stappen werkt. Ik voel de noodzaak tot een behandeling want zoals het de laatste maanden gaat is niet zoals ik zou willen dat het gaat. Ik was bezig met de internetbehandeling (betaald door de ziektekostenverzekeraar) maar dit werkte bij mij niet.

Morgen ga ik al beginnen met deze behandeling.. vijf middagen in de week. Daarbij de verplichting om twee AA-bijeenkomsten per week te bezoeken. Morgenavond ga ik dus ook meteen voor het eerst naar zo'n bijeenkomst in mijn eigen woonplaats (NA, want AA is daarin opgegaan) en dan moet ik hier in de omgeving nóg een groep gaan zoeken.. Dat wordt dus AA-hoppen, de komende tijd. Daarbij wil ik op de donderdagavond de Intact groep alhier, waar ik al tweeëneenhalf jaar (bijna)wekelijks kom ook blijven bezoeken. Deze groep werkt dan wel niet volgens de twaalf stappen, maar ik ken de groep te goed om zomaar vaarwel te zeggen.. sociale contacten, hè??

Nu, ja.. dit wilde ik even kwijt omdat ik laatst al melding maakte van deze plannen.. Nu gaan ze werkelijkheid worden.. best spannend, maar, hoe gek het misschien klinkt: ik heb er zin in...

Groetjes en het allerbeste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
RV

Mijn pijn is de oorzaak van de pillen en de alcohol. Zonder pijn was ik niet in deze situatie beland. Dat was goed geweest, zowel voor mij als voor jullie. Ik laat eenieder (ja zo schrijf je dat: aanelkaar) in z'n waarde, maar ik snap niet hoe je anders dan door extreme fysieke pijn aan de zuip komt. Uit andere kwesties kun je je nog denken, in andere problemen kun je nog handelen.

met pijn kun je naar de dokter!

En nu reageer ik maar niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RV, ik heb heel veel ervaring met de hulpverlening, zowel goeie als slechte. Ik heb als laatste ervaring een tijd dagbehandeling gehad in een groep van 8 clienten en 6 therapeuten. In het begin was ik alleen maar boos op hun omdat ze me niet begrepen en niet serieus namen, mijn lijden maar niet wilden begrijpen, later kon ik inzien dat de manier waarop ik de aandacht daarvoor vroeg niet werd geaccepteerd, ze lieten me zien hoe je het anders kon doen. Aan het eind van de therapie snapte ik hoe ontzettend betrokken de therapeuten bij ons waren, Hoe ze uit respect voor mij niet meegingen in mijn negatieve zelfdestructieve gedrag. Mijn persoonlijke begeleidster die ik daar had was een engel en haar zal ik nooit vergeten want ze heeft me zoveel geleerd. Toen ik voor het eerst weer contact met mijn ouders had gehad en daar zelf het initiatief toe genomen had en dat kwam vertellen aan een van de therapeuten kreeg zij tranen in haar ogen.. zij was voor mij degene waar ik het meeste moeite mee had en ik zag toen pas hoe betrokken ook zij was. Ten eerste zijn therapeuten gewoon mensen zoals jij en ik, ten tweede zit je in een opname of dagbehandeling in een groot proces met z'n allen, zowel groepsleden als therapeuten. Tuurlijk gebeuren er dingen die niet leuk zijn en gaan er ook dingen fout maar alles is bespreekbaar en in dat proces leer je ontzettend veel.

Ik vind het onzin dat je zegt dat mensen nog steeds worstelen met zichzelf ondanks hun therapieën, dus dat therapie geen zin heeft. Therapie is niet zaligmakend, je moet het zelf doen en therapie kan daar een middel bij zijn. Je kan jezelf vaak ook niet veranderen, je kan wel vrede krijgen met wie je bent en daarnaar gaan leven, maar dat is de keuze die je zelf moet maken.

Ik weet nog een tijd geleden dat er eerder therapie aan je aangeboden is maar dat je dat niet wilde toen, toch? was het niet een vrouwengroep ofzo? Toch zou ik je gunnen dat je het een kans geeft want zoals je nu leeft gaat het fout, of de medicatie gaat je nekken, of je krijgt lichamelijke klachten waardoor je nog verder van huis bent. Wat heb je te verliezen? Geef jezelf een kans op een beter leven!

Poeh, ik vreet me hier ook weer ongans, 21 kleine negerzoenen op... jammerrrrrrrrr.. dat was mijn traktatie op mijn werk voor morgen, moet ik alsnog taart gaan halen!
Oja Houtje, ik heb mijn atelier opgeruimd en vooral al mijn tekeningen en schilderijen doorgespit.. kwam nog aardig wat therapie-tekeningen tegen en cognitieve gedachtenschema's. Mijn huiskamer blijft eigenlijk vrij netjes sinds ik mijn mini vaatwasser heb aangesloten, geen afwas meer op het aanrecht en op de een of andere manier werkt dat voor mij goed om de rest ook op orde te houden dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RV,
Ik ken iemand met ontzettende pijnklachten. Zij heeft nu baat bij een antroposofisch therapeut.
Het is een kwestie van de pijn visualiseren, er een pijnverlichtende remedie bij te denken en deze ook gevisualiseerd uitvoeren. Het lukt haar om de pijn dan zelfs, als is het nog maar kort, te doen verdwijnen. Door veel te oefenen in deze techniek valt de pijn te beheersen.
Ik verwoord het hier natuurlijk niet helemaal goed, daarvoor weet ik er veel te weinig van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...