Spring naar bijdragen

dinsdag 11 maart 2008


ferry

Aanbevolen berichten

RV,
Van velen hier betaald de gemeenschap de kosten, van mij ook gedeeltelijk.
Ik voel mij ook afgewezen op de arbeidsmarkt. Ik ben dan ook heel erg blij met de kleine deeltijdbaan die ik heb kunnen verwerven. Die ga ik dus niet laten vallen voor een tijdelijke van meer uren, zoals de uwv voorschrijft. Trouwens, meer kan ik momenteel toch niet aan.
Hier wordt niemand afgewezen, ook jij niet. Integendeel zelfs, iedereen maakt zich ongerust over je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 349
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

RV, waarom denk jij dat je vader teleurgesteld was in jou?
Het is soms wel zo dat je denkt dat mensen teleurgesteld zijn, maar dat het niet zo is. De meeste mensen hebben het veel te druk met hun eigen tekortkomingen en wensen. Misschien voelde hij zich zelf weel ontoereikend ten opzichte van jou, of had jij hem nog willen vertellen dat je misschien wel van hem hield. Dat lijkt me heel erg, onuitgesproken gedachten.
En wat is er eigenlijk zo erg als er iemand wel teleurgesteld in je is? Hoe ver moet je gaan in het voldoen aan wensen van anderen, al is het je eigen familie? Kun je niet beginnen met het voldoen van je eigen wensen? En ik denk toch niet dat je pillen wenst.

Mijn moeder vond mij onmogelijk. Ze was wel erg lief, maar ik paste niet in haar vriendinnenkring. Mijn vader vond mij wel komisch. Maar mijn tante en oom die me hebben opgevoed hadden niets met mij en ik niets met hen. Ik heb het overleefd, en zonder kinderen.

Een ding vind ik belangrijk: Ik heb nu drie kleinkinderen, al zijn ze niet van mijn bloed. Ik heb een heel lieve man, ik heb een fijne zus en vrienden op het forum. Dit heb ik bereikt omdat ik nuchter ben gebleven. Probeer het ook eens, RV, en pik geen medicatie van een ander. Je valt van de ene verslaving in de andere, het schiet niet op.

En nu ga ik toch echt even frietjes eten. Mijn vent eet daar piccalily bij, getver!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie,
Ik wens je man smakelijk eten. Ik lust ook pickles op mijn frietjes, maar dan wel graag die ze in een Belgische frietkraam op de patat friet doen.

RV,
Jij lijkt me depressief te zijn.
Ik ben dat ook en heb eindelijk maar eens toegegeven en hulp ingeschakeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RV, je bederft de stemming zeer zeker niet.
En een maagbloeding is wel het minste wat je kunt krijgen....ga aub morgen echt naar de huisarts en vertel dan hier wat hij je geadviseerd heeft. Heus, ze hebben er tenslotte voor geleerd.

En wat je opmerking betreft van dat mensen soms dood beter af zijn doet mij en ik denk vele met mij, héél véél pijn!
Ik kan voorbeelden gaan noemen, maardat doe ik hier niet, maar let please beter op je woorden?

Piccalilly, mjammie, Vie.....mijn man gruwt ervan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry dat ik zomaar binnenval, maar wilde toch even langskomen. Zware week achter de rug. Ik moest drinken, ik wilde niet, maar het moest. Ja zo voelt het. Na een hoop gedoe is nu heel de voorraad eindelijk de deur uit. Vandaag dag 1 van nuchterheid. Vandaag gaat het me lukken, kon ik vanmorgen nog niet zo stellig beweren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

an ik wens je een goede moed , zoals ze zeggen de aanhouder wint :present:
ik heb een super siesta gedaan , madre mia wat was dat .
rv je maakt bij mij veel wonden open en dat is niet zo goed maar ik ben een big girl in the big world , drinken zal ik niet en pillen pakken tsja eentje iedere avond omdat ik moet.
vie ken je blackwell saus ?? is iets heerlijk past bij vlees en vis wordt gemaakt van piccalilli
zo mensen eens kijken of het eten klaar is , is vandaag gewoon klaar maaltijd uit de aldi luie blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie en Houtje, ik zie nu pas de bloemetjes voor mij. Tjee, er schiet wat los bij me en wat doet dat goed. Ik verdien dat helemaal niet.

Pippi: nou ik durfde niet zo goed te schrijven hier, want ik maak er gewoon weer een zooitje van.

Blacky: ook dank je.

Vind het ook wel egoistisch, zit ik hier over mezelf te schrijven terwijl er toch alweer zoveel bij jullie gebeurd is. Heb wel meegelezen van de week, maar ik was onder invloed.
De strijd die ik moest leveren was om niet te veel te drinken. Geef me een glas en ik drink een emmer.
Ik heb het zeker kunnen beperken, want ik heb enorm veel moeten werken. Maar dat is echt geen leven, die rot drank. Vooral de stress, schuld en angstgevoelens. Mijn man vind dat ik zwaar overdrijf en vond dat ik niet te veel dronk. Weer proberen uit te leggen hoeveel moeite mij dit kost.
Heb zelfs de eierwekker methode van Houtje toegepast, zodat ik per uur kon uitstellen.
Ik heb moeten praten als brugman, maar gister kreeg bezoek een doos wijn mee en vanmiddag is het bier meegegaan met de een of ander. Wat een opluchting.

Corinne: pfff... ik ben jaloers op al die 'niet drinkers'. Heb ook nog zitten aan refusal, maar ik durf dat dus niet. Ik ben eigenlijk bang van pillen. Maar ik doe mijn best.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet NU gaan koken maar wil eerst nog even reageren:

An, ik ben blij dat je vandaag de moed weer gevonden hebt :heart:

Blacy, goed dat je weer veilig thuis bent.

Stien, je maakt een hele ontwikkeling door! Fijn om wat meer van je te lezen.

RV, je klinkt erg eenzaam. Jouw pillenverslaving is van precies dezelfde aard als een alcoholverslaving.
Zoek alsjeblieft hulp. Ik hoop dat je niet te ver door gaat. Jij bent evenveel waard als een ander. Wat erg dat je daar zo zat met die urn.

liefs,
Kate die NU gaat koken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
RV

@Charlie,


stel dat ik naar zo'n kliniek zou gaan en iemand zoals jij zou tot mijn hulpverleners behoren...




Ik bedoel:wie houdt wie voor de gek?




En dit is niet rot bedoeld.




OK, nog 1 antwoord dan: nooit, maar dan ook nooit heb ik gedronken als ik moest werken en ik zou je dus met alle liefde en respect die in me is, helpen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An,
Jaloezie helpt je niet. Je doet je best en ik hoop echt voor jou dat het lukt. Je wil niet meer drinken en je weet dat je het kunt. Heb vertrouwen in jezelf.

En wat gaat Kate eten?

RV,
Word jij niet moe van steeds die gedachten aan je eigen dood, hoe je het beste dood zou kunnen gaan?
Ik word er heel moe van, ze vreten mijn energie op.
Voor de vakantie liep ik zonder op of om te kijken de straten over. Boos en verdrietig kwam ik thuis.
In de skivakantie keek in de diepte, die was niet diep genoeg om dodelijk te verongelukken, hooguit kon ik bij een val daarin wat benen en armen breken.
Ik ben die gedachten kotsmisselijk beu. Ik wil geen zelfmoord plegen, dat schaadt de mensen in mijn omgeving. Hoe krijg ik dan een dodelijk ongeval of zo?
Al die gedachten kon ik vroeger, voor ik aan de drank raakte, zodanig de baas blijven, dat ik geen gekke dingen ging doen. Dat lukt me nu van geen meter meer en heb het enige gedaan wat mij rest: professionele hulp inroepen. Hulp die ik nooit heb willen aannemen, als kind al niet, ik kon het zelf wel. En dat lukte tot op zekere hoogte. Maar nu niet meer, dus ja, nu wel hulp aanvaard.

Charlie,
Mijn katten laten de viool van zoonlief met rust, maar trippelen wel eens wat (valse) akkoorden op de piano.

RV,
Ik ben hier. Nee, ik heb op mijn werk niet verteld dat ik dronk. Neemt niet weg dat ze het wisten. Ze hebben me er niet op aangesproken, integendeel ze hebben me geholpen door mij niet te ontslaan toen dat eigenlijk makkelijk kon doordat het werk ontzettend terugliep.
Aan mijn huidige werkgever heb ik ook niet verteld van mijn alcoholverleden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RV,
Ik heb op eigen houtje geprobeerd om van de drank af te raken. Dat is schielijk mislukt. Heb uiteindelijk op advies van mijn huisarts hulp gevraagd bij de verslavingszorg. En nee, dat was niet je van het. Het heeft me in totaal ruim 2 jaar gekost om te stoppen met drinken.
Ik heb altijd op eigen kracht vertrouwd om mijn depressiviteit de baas te blijven. Maar ik sluit absoluut niet uit dat juist mijn depressiviteit mee bijgedragen heeft aan het uit de hand lopen van mijn drinken.
Nu heb ik alcohol in de hand, maar loopt de depressie uit de hand.
Nu heb ik het gewaagd hulp te vragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knots van een bericht geschreven met veel slingers voor alle jublarissen en WEG BERICHT! Grrrrrr.
Ik ga dat niet allemaal opnieuw doen, dus willen jullie even de slingers, het vet gedrukte e.d erbij denken?

Corinne,
11 maanden waarvan ruim 1 zonder Refusal!! Gefeliciteerd!

Blacky,
4 maanden, maar eigenlijk veeeeeeel meer! Proficiat!

Ziza,
jij staat al zolang droog! Geweldig!

Vie,
sterkte met de komende dagen in afwachting van de uitslag.

RV,
ik ben blij dat je morgen naar de huisarts gaat. Hopelijk maken jullie samen een goed plan!

An,
welkom terug! Zou Refusal je niet ontzettend veel rust geven?????

Tress,
Where are you?

Tina,
Girl POWER!!!

Houtje,
ik denk aan je!

Charlie,
ik denk aan je! Hopelijk heb je van je ontbijtje genoten!

En alle anderen die ik ook nog in mijn berichtje genoemd had!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
RV

Ik het gevoel met mede-forumgenoten missen? Al voor een tijdje? En dat bepaal jij?

Volgens mij stel ik relevante vragen. En dat zonder een glaasje hier en daar gedronken te hebben om de dag door te komen.

Jammer dat ik geen andere reacties krijg.

Waarschijnlijk hoor ik ook hier niet.

Wat voor reacties verwacht je als je elke deur tot dialoog met een harde klap dichtgooit? Je straalt een negativiteit uit naar jezelf door het met de minuut erger te maken en daarbij verwacht je van ons een reikende hand, terwijl je hulp van therapeuten zowiezo afwijst.
Als ik je zo lees heb je deskundige hulp hard nodig en ik hoop werkelijk voor je dat je daar initiatieven in neemt. Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...