Spring naar bijdragen

dinsdag 11 maart 2008


ferry

Aanbevolen berichten

Goede morgen,

Beste forummers, het stormt buiten en als ik gisteren heb gelezen, stormt het ook in de harten van verschillende mensen hier.

Ik hoop dat voor hen, de storm vandaag gaat liggen.

Ik laat vandaaag de eerste staan.

Groet, Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 349
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Een hele goede morgen,

Hier ziet het er erg nat uit buiten. Ben ik gisteren binnengebleven, vandaag kom ik er niet onderuit om naar buiten te gaan. "Beetje" frisse lucht kan geen kwaad zal ik maar denken.

Vandaag drie mijlpalers!!!!! Het gaat goed op dit forum, zou zeggen wie nog niet mee doet het is nog niet te laat. Vandaag een goede startdag!

Ziza, Blacky en Corinne van Harte met deze dag! :present::D:present::):present::D:present:

Tapas, ik hoop dat je goede inspiratie krijgt om te genieten van het schilderen.
Geniet van je vrije dag! Enneh, dan nog één nachtje slapen hé, komt helemaal goed. ;)

Joann, bruikbare tip die je gisteravond laat nog gaf. Ik ga er ook eens op letten mogelijk
scheelt het ook bij mij in de stress. :present:

Houtje, denk om jezelf!

Koh, spannende dag voor jou! Je intake gesprek gaat hopelijk vandaag van start.
Heel veel sterkte en laat horen wat de verdere plannen worden.

Pip, nee hoor ik doe het niet. Maar toch :present: voor vandaag.

Vandaag heb ik zelf ook een intake gesprek, waarvoor? Helaas ik weet het zelf niet, daar ga ik
vandaag zien achter te komen. Het laatste deel van mijn gesprek met de psych heb ik zelf
niet meer in mij opgenomen en heb blijkbaar "ergens" in toegestemd.

Ferry, ik doe met je mee! Laat die eerste staan dan is het grootste karwei voor vandaag gedaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goedemorgen allemaal,

Wat een onstuimig weer! Gelukkig hoef ik vandaag niet om 6 uur de deur uit
en kon ik uitslapen tot 7.30.
Ik vind het fijn om te lezen dat er zoveel herkenning in elkaars berichtjes is,
van de postings van gister heb ik weer een hoop geleerd.
Joann, ook jij doet mij denken aan mijn eigen proces om niet meteen
bij alles aan een afwijzing te denken, het is leren fietsen ;)maar oefening baart kunst.
Het is fijn om te merken dat velen met mij hard bezig zijn.
Dat maakt het ook makkelijk er over te schrijven.

Gem, sterkte op je werk, het is lastig een reorganisatie, ik heb het in mijn vorige baan meegemaakt,
dat heeft mij er toen toe gebracht een andere baan te zoeken, maar het kan ook goed uitpakken
wie weet krijg je een leukere werkplek, ik gun het je van harte.

Vandaag ga ik naar de bedrijfsarts, ben benieuwd, ik blijf bij mezelf wat hij ook zegt.
Nu moet ik echt gaan douchen en zorgen dat ik op tijd op mijn werk ben,
als ik hier te lang blijf schrijven kom ik te laat:o.

Voor allemaal een fijne dag en ik laat de 1e staan, doen jullie mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik voel me vandaag &^%$#. Je kunt wel raden wat er staat. Ik kan me gewoon niet ontspannen. Ondanks dat ik blij ben dat ik al anderhalf maand van de drank af ben. Enige waar ik me altijd mee kon ontspannen was drank en dat is er nu niet meer. Ik heb al yoga, zonnebank etc. geprobeerd. Maar het is net alsof ik zonder drank meer ga piekeren, echt overal over. Ik maak me veel meer zorgen en ik wil gewoon weer wat onbezorgder zijn, maar het lukt me niet.

Liefs Flower

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Floortje....juist in de eerste maanden/jaar kan je erg veel gaan piekeren omdat je niet meer gewend bent nuchter met je emoties om te gaan. Je hebt veel meer last van stemmingwisselingen en daardoor wordt je ook onzekerder.
Probeer het bij vandaag te houden en weet alleen dat dat piekeren alleen maar minder zal worden als je de eerste zal blijven laten staan.
Dit heb ik hier of van het internet geplukt en ik vond er veel wijsheid in. Misschien heb jij er ook iets aan.

quote
Zie het gepieker als een diepe groef die jij hebt gemaakt. Elke keer als je er invalt, roep je je zelf een halt toe, door simpel te zeggen STOP.

Straks (vanmiddag, vanavond, morgenvroeg) ga ik systematisch aandacht aan dit probleem besteden dwz dan besteed ik er een bepaalde tijd aan, schrijf op wat ik hieraan kan doen, en dan laat ik het probleem los. In vertrouwen dat het goed zal komen, Ik heb mijn best gedaan: ik heb aandacht aan het probleem gegeven, meer kan ik niet doen. Punt.

Als je dit nieuwe gedrag van systematisch denken en tijdsgebonden inzet, gecombineerd met vertrouwen, steeds meer oefent, dan zal er een nieuwe positieve groef in je mind ontstaan. En als vanzelf groeit er gras op het oude karrenspoor. Onthoud: alleen datgene groeit waar jij je energie in stopt. Wilt je een nieuw gedrag aanleren, dan kan dat, door hieraan veel energie te geven.

"Try, try, try and the rope will cut the stone, that is the power of trying"
Nieuw gedrag is moeilijk aan te leren, maar het is niet onmogelijk!

Pieker Opdracht Zelfanalyse
Ga terug in de tijd. B.v. een jaar of een maand geleden. Waar maakte je je toen druk om. Welke dingen zijn hiervan werkelijk gebeurd?
Maak een lijst van de ergste dingen die jou zijn overkomen
Hoeveel gebeurtenissen heb je voorkomen door te piekeren
Elk gedrag levert winst op. Wat is het voordeel van piekeren (dat is er werkelijk). Waarom pieker je eigenlijk. Wat denk je dat het jou oplevert.
Wat zou er gebeuren als je je geen zorgen meer ergens over maakt. Kan dat wel volgens jou.
Hoe kleiner je je voelt, hoe groter de kans op piekeren. Hoe zou jij je kwetsbaarheid kunnen verkleinen, welke stappen zijn hiervoor nodig.
Tips
Actie verlicht gepieker. Vraag je dus af: wat kan ik nu doen. Zorgen hebben de neiging zich in je te nestelen. Op het moment dat het piekeren dreigt te beginnen ga dan meteen iets doen. Hierdoor kun je de groei van het piekeren stoppen b.v. ga:

Bewegen: loop, wandel, loop de trap op en neer
Neem een douche: ga het van je afspoelen
Praat met iemand, schrijf een brief
Als je het gepieker niet kunt stoppen, ga dan iets doen wat je leuk vindt
Zing als je gepieker voelt opkomen
Ga lezen of muziek luisteren
Huil: een huilbui kan gepieker wegwassen.
Probeer op een bepaald tijdstip van de dag flink te piekeren b.v. 5 min lang. Elke keer als je weer de neiging hebt om hierna weer te beginnen, schuif die neiging dan op naar de volgende dag: morgen mag ik weer piekeren, nu niet.
Richt je zoveel mogelijk op vertrouwen i.p.v. op angst
Probeer je aandacht elke dag te richten op dat wat goed loopt, i.p.v. dat wat slecht loopt. Dit vergroot je gevoel van eigenwaarde en vermindert je kwetsbaarheid.
Zet alles in een breed perspectief: uiteindelijk, als het er op aankomt dan.. b.v. dan red ik het wel.
Probeer positief i.p.v. negatief tegen jezelf te praten: ik kan het aan, het zal goed gaan etc.

unquote

Blacky, Coriine en Ziza...voor jullie een bijzondere dag!:D:musicnote::present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen nok nok nok

Het is net nog morgen. Ik heb al weer een pittige ochtend achter de rug. Tja, hoe pittig wil je het leven hebben hè. Eigenlijk mag het wel wat minder pittig maar allà. T is niet anders.

Eerst de julilarissen:

Corinne: óp naar een HEEL JAAR !!!!! Nog een maandje en dan ben je er !!!!!

:heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light:

Ziza: jouw datum hoop ik nooit in te halen, (je begrijpt me wel) maar ik ben er trots op dat we maar 6 weken schelen (ook al zie jij ADB anders dan ik) hierbij NIET MINDER GEMEEND h o e r a !!!!

:heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light:

En Blacky, je nieuwe datum is 11 november 2007, wat ben je streng voor jezelf.

Daarom een extra lange slinger HOERA !!!!! HOERA!!!!! HOERAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!

:heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light:

Na al dat feestgedruis heb ik al de nodige koffie op. Werd wakker na een rommelige nacht. Blijkt Grietje naast me te liggen, die was er blijkbaar bij gekropen. Was te moe om haar terug te transporteren, vooral verging me de lust bij de "hut" die ze van haar stapelbed heeft gebouwd, om het schaap daar weer in te moeten wurmen...... :D .....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi & Flower,

Ik heb ook zo'n vreselijke last van dat piekergedrag en word er helemaal depressief van. Gelukkig ben ik in therapie bij Annazorg.nl al bijna een jaar, en heb net een heel groot stuk afgesloten over cognitieve herstructurering.

Ik had gisteren die Piekergedachte van ja: ik heb nou die bijeenkomst wel geregeld voor de familie van mijn moeder, maar is het wel goed, waarom krijg ik geen antwoord dat ze wel of niet komen, ik word onzeker, dalijk sta ik voor aap met mijn plan, enz. enz. enz. Moet ik het aflasten en sta ik voor aap.

Dan ga ik eerst het GEVOEL en de GEDACHTE proberen uit elkaar te pluizen, ik ben BANG dat ik voor gek sta, omdat ik bang ben dat ik het niet goed gedaan/geregeld heb.

Waarom zou ik het niet goed geregeld hebben:

-
-
-
-

vul maar in.

Is er ook tegenbewijs mogelijk dat ik het wél goed geregeld heb?

-
-
-
-


En dan komt de grote truuk (en gek genoeg lukt dat meestal wel): uit dat "bewijs" dat je het wel goed geregeld hebt, komt een nieuwe, realistische gedachte te voorschijn:

- Ik heb het geprobeerd goed te regelen, wannt..... (blablabla) en dat mensen daar niet snel op reageren heeft niets met mij te maken maar met hun eigen drukke leventje, ik reageer ook niet altijd meteen en wil soms nog met familie e.d. overleggen.

Gevolg: ik voel me een stuk minder BANG dat ik het niet goed gedaan heb.

Dit is hartstikke moeilijk en keihard werken, maar ik kan dit soort processen alléén uitknokken als ik NUCHTER ben (ik zeg niet dat ik FRIS ben want ik voel me vaak enorm gammel) maar ik ben wel eerlijker naar mezelf en de rest van mijn leven.

Ik hoop dat je hier iets mee kan. Er is ook een boek te koop waarin deze hele methode wordt uitgeplozen en die heet : "je gevoel de baas" ik wil je de schrijvers wel geven ik heb het bij Bol gekocht en had het binnen een dag in huis.

Gekke is dat IK me nu ook beter voel. Zo snel werkt dat dus.

Daarbij zijn de tips van Safi ook zeer nuttig, meer geheugensteuntjes bij het piekeren zou ik zeggen. Tégen het piekeren dus.

Groet & Sterkte Ermee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

middag adb,ers ,
zo terug thuis en ja het voelt lekker aan .
vannacht niet lekker geslapen , veel wind en toen ik eindelijk sliep rare dromen , ivm onderkant die van podovan weg waaide en ook dromen ivm overleden vriendin .
mijn vriendin was van geboorte 1944 altijd stevige drinkster geweest maar 5 jaar geleden gestopt met drinken met de hulp van AA , ondanks de diagnose van een ongeneeselijke ziekte een jaar geleden is ze niet terug beginnen drinken mijn hoedje af voor haar , het is iemand die ik leren kennen heb via de sites ivm stoppen met drinken , owee als ik in 2005 weer eens de fout inging wat kreeg ik op mijn duvel ,maar wat meende ze het iedere keer goed , zelf ondanks haar ziekte die haar sloopte is ze kontakt blijven houden als ze weer eens las dat ik het moeilijk had , rust in vrede lieve M .
het rare gisteren was dat deze dienst mij zo aan mijn eigen ma deed denken , op de begrafennis van mijn ma ppf mischien 7 mensen , waarvan de helft drinkenbroers van mijn oudste broer , de dienst van gisteren veel familie maar ook heel veel AAers .
houtje wat jij beschrijft in je bericht ivm een ui te pellen , ja inderdaad , na de dood van mijn ma was ik de enige die hun huis onderzocht ivm papieren van eigendommen , al denk ik vandaag nog altijd dat ik meer een afscheidsbriefje zocht , wat ik nooit gevonden heb , mijn broer uit japan hield zich bezig met alle dieren te plaatsen in zoo,s en finca , probeer maar eens 5000 japanse koi vissen te plaatsen ;-(
toen in 2005 kon ik mijn ouders hun huis niet binnen tenzij ik al een liter wijn ophad op nuchtere maag , nu november 2007 ben ik er weer naar toe geweest en weer binnen geweest en het voelt niet lekker aan , maar de drank heb ik laten staan .
ik weet niet wat ik had deze morgen maar zat om 08.15 al in de wagen richting thuis denk niet dat aan zee blijven veilig was , en neen ik bedoel niet de wind , maar wel de wind in mijn eigen hoofd .
en dan is het veiligr thuis te zitten waar ik jullie adb, ers bereiken kan .
zo mensen ik drink vandaag niet en ja ik ben fier op mijn 4 maanden en het gaat precies veel vlotter als de vorige keren dus hou ik het ook zo .
lieve warme knuffel aan iedereen .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het stormt hier ook en hoe...tussen manlief en mij...
Ik zou immers vrijdag de kast leegtrekken omdat we een nieuwe zouden krijgen en was bang, dat hij verstopt bier zou vinden? Nou, dat vond ik dus en de rest laat zich raden. Gevolgen ga ik hier niet vertellen, die kunnen jullie er vast bijverzinnen...Maar nu geloofd hij me helemaal nooit meer. Alleen vrijdag dus gedronken, maar gisteren na een dag verhuizen en vanalles en nogwat tussendoor moest de oudste ook nog zwemmen. Bewust de naastgelegen super keihard (voor zover dat mag dan) voorbijrereden en moe op ee stoel geploft en gewacht tot de zwemles over was. Kom thuis, man des duivels want ik had weer gedronken enz...Om een lang verhaal kort te maken; vrijdag was een superdomme blunder van mezelf en ga het ook niet goedpraten. Maar daarna niks meer gehad en er is ook niks in huis...
Hij is vandaag aan het werk en ik ben bekaf. Niet geslapen, veel met de hond vannacht gewandeld en toen het vanmorgen zo hard regende en waaide, liep ik te huilen tijdens het uitlaten (valt toch niet op)...Komt dit ooit goed? Ik doe zo m'n best, maar dan praat hij nauwelijks tegen me en gaat vroeg op bed. Maar gisteren kwam er meer tekst uit hem dan me lief was, maar ik heb niks gedronken!
Ach, de kamer is in ieder geval mooi met de nieuwe kast...maar ik kan wel janken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Orleando,

Het lijkt me echt een crisis-achtige sfeer tussen jullie aan het worden. Wordt het niet tijd om hulp van buitenaf in te roepen? Een psycholoog of zo?
Of misschien moet je eerst zelf eens hulp gaan zoeken, maar voor NU: kun je niet de SOS-telefoon bellen om gewoon je verhaal kwijt te kunnen.

Ik heb indertijd ook zó vaak aan mijn Ex beloofd dat ik mijn leven zou beteren en noooooooooit meer zou drinken (wat makkelijk is als je je zo beroerd voelt hè) maar de volgende dag gá je weer.

Als je nou een afvinkt wat er allemaal aan hulp mogelijk is, stoppen met drinken is het moeilijkste dat ik ook gedaan heb. Ik had het niet gekund zonder de hulp van Tactus, maar daar is een wachtlijst. Misschien de AA in de woonplaats? Volgens mij is je verhaal zó ontzettend herkenbaar.

En misschien samen naar een psycholoog? Ook al heb je er geen tijd voor of denk je geen tijd te hebben, het vertrouwen in jullie (elkaar) neemt zo wel snel af, en dat is echt een risico voor je gezinnejte, waar je zoveel om geeft !!!!!!

Meid, doe iets !!!!!!!! AKTIE !!!!!!!!!!!

Kijk op de site van de AA voor bijeenkomsten www.aa.nl
en bel naar de SOS telefoon 0900-0767
en als je in het Oosten van Nederland woont kun je misschien bij Tactus terecht in een groep www.tactus.nl

* aangepast site van tactus daar staat heel veel informatie op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky, wat een nare droom. Een van zonder bodem.....
Houd die gedachte aan de kracht van je overleden vriendin vast, ze was een voorbeeld voor ons allen.

Orleando, de ene man is de andere niet.
Ik kan je alleen laten delen in mijn ervaring. Want ook bij mij kwam op onregelmatige en onverwachte
tijden weer een fles of glas ergens te voorschijn. Ook bij mij werd ongeloofwaardig gereageerd.
Maar is dat verwonderlijk na al die jaren spelletjes, verstoppetje enz spelen met je omgeving?
Dacht het niet, mijn man had in eerste instantie al langere tijd nodig om aan het iedee te wennen
dat ik daadwerkelijk gestopt was met drinken. Een groot deel ook de angst van hem dat ik wel weer
zou drinken brengt zulke reacties te weeg. Ik heb in mijn verleden dan ook heel wat aangericht dat
hij zich terecht zorgen ging maken.
Maar uiteindelijk kwam het toch op mijn eigen houding aan. Ik weet dat ik niet drink, ik weet dat
ik gestopt ben, ik weet dat er in mijn begin periode maar mogelijk over nog een jaar nog steeds
een fles of glas te voorschijn kan komen. Ik was heel creatief, vindingrijk en ben tot zekere hoogte
proper als je begrijpt wat ik bedoel. Pas als ik met huis en haard verhuis zal het zekerheid geven.
Laat hem razen, laat hem denken dat is zijn recht. Jij weet de waarheid, je stopt voor jezelf niet
voor een ander.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, ik ben geen prater, behalve tegen mijn huisarts. Daar ga ik morgen hen. Mijn gezin is me te dierbaar en die wil ik echt niet verliezen. Ik heb al wegens een depressie jaren geleden bij de psych gelopen, maar deed de mond niet open.
Stien, hij heeft gelijk dat hij mijn vertrouwen kwijt is in mij en die moet ik terugwinnen. En daar ben ik keihard mee bezig! Maar hij vergeet en paar dinen. Als ik gedronken heb eet ik niets (en eet de laatste tijd als een bootwerker) en dan lig ik voor 9 uur al op bed. Nu zwerf ik zowat elke avond tot 2 a 3 uur door het huis of ga grote stukken lopen met de hond. En vooral dat laatste doe ik niet met drank op, want dan weet ik de weg terug niet meer:D
Ik loop hier op mijn tenen, bang om iets te doen zodat hij denkt, dat ik gedronken heb. Afgelopen weekend truikelde ik en viel bijna en ik zag hem kijken. Maar het was verdorie nog geeneens middag!
Ik heb niks in huis en vanmiddag ga ik alleen de kids van school halen. Ik heb niet eens zin in drank en dat is al heel wat. Ik ben alleen moe en heb veel last van panniekaanvallen en zweten 's nachts. Hoort er allemaal bij, maar zelfs dat geloofd hij niet. Ik heb nu helemaal nergens zin meer in, maar zet melelf aan het werk en drink veel water. Dorst heb ik wel, maar ik heb geen zin in bier. Denk er niet eens aan en dat wil bij mij wel wat zeggen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Orleander,
Op je tenen lopen is ook voor mij herkenbaar. Ik was gespannen, ik wist dat ik niet dronk, ik wist dat als ik struikelde of viel nuchter was, ik wist dat ik gegeten had, ik wist dat ik op andere tijden nu naar bed ging. Het was mijn gespannenheid die op al die details lette.
Mijn man lette daar niet op en was alleen gefocust op of er drank wel of niet in het spel was.
Het was simpel geweest als ik een blaastest mocht doen, hij mijn adem kon ruiken.
Maar er moet een normaal mogelijke relatie weer ontstaan en dat kost tijd.
Laat hem zijn onrust uiten, ook hij heeft lang in onzekerheid geleefd en nu nog.
Vertrouwen moet groeien, en dat kost tijd.
Ik heb van af het begin relatiedagen ingelast, tijd vrijmaken iets leuks samen doen. En dán pas een aantal zaken voorzichtig bespreken. Langzaam weer opbouwen, uitleggen wat er in je omgaat.
En geloof me, ik ben ook geen prater. Neem de tijd voor jezelf maar ook voor elkaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik denk, dat ik morgen an de huisarts ook nog om chloornogwatnogwat ga vragen. Ik werd er rustiger van en sliep goed. Geen panniekaanvallen en zo.
Zie er tegenop om morgen de oudste naar zwemles te brengen. De jongste 2 kids gaan ook mee en ik koop niks en ga met dit weer niet eens een blokje met ze lopen (want ik het zwembad is het altijd zo warm), maar zal hij me geloven???
Ho, wacht...Ik ben helemaal verkeerd bezig. Denk positief, negatief zet aan tot drinken, is me hier geleerd. Dus:
- ik heb geen trek en drink niet
- ik voel me gezonder zonder bier
- ik hou van mijn gezin, maar doe dit vooral voor mezelf (stoppen bedoel ik)
- dit gevecht is moeilijk, maar zeker de moeite waard
- ik zal het vertrouwen van mijn man terugwinnen
- ik zal leren weer van mezelf te houden nu ik niet meer drink.

Zo, hoe klinkt dat? Positieve gedachten, dacht ik zo!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Orleando ,
om naar AA meetings te gaan of andere bijeenkomsten ivm verslavingen hoeft men geen praatster zijn maar eerder luisteren.
haal de watte uit je oren en steek ze in je mond is een mooi gezegde .
weet jij oreando wanneer ik het wist dat ik moest kiezen ??
dat was toen mijn partner ik spanje karrenvrachten drank naar huis bracht en tegen mij zei drink je dan maar kapot , dat heeft bij mij een bellentje doen rinkelen .
ik hoor getuigenissen genoeg in AA en elders van moeders die hun kinderen en man kwijt zijn door hun drank verslaving , laat het bij jou niet zo ver komen aub.
doe zoals houtje schrijft en zoek een oplossing ze zijn er genoeg al ben jij geen praatster, succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, mensen en als ik nu wat serviesgoed uit mijn handen laat knikkeren zeg ik met een lach
"Ik ben het niet verleerd, nuchter kan ik het ook kei goed!" Alleen lachen we er nu beiden om, kan ons dat serviesgoed schelen. :D

Nu, ben ik weg. Het zonnetje schijnt inmiddels hier, waait nog wel maar ziet er goed uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eens met Stien Orleando, tijd om goede hulp in te roepen, wie weet kan je huisarts je daarbij helpen. Nu glipt het leven je zo door de vingers door en dat hoeft niet.
Blacky, blij dat je de veiligheid van je eigen huis weer hebt opgezocht, na je verhaaltje over het internetcafe kreeg ik het al een beetje benauwd, je was stiekem aan drank aan het denken voelde ik... Gelukkig heb je de voor jou enige juiste beslissing genomen!

Alle mijlpalers trouwens gefeliciteerd! en ga stille voort!

Over onrustige nachten gesproken, ik snap er niks meer van, ik neem dus normaal 10 mg seresta voor het slapengaan, is niet veel, maar voor mij genoeg, zelfs zo genoeg dat ik sochtends regelmatig met het licht aan wakker wordt (zonde he). Gisteren weer eens geprobeerd om zonder te slapen en ja hoor.. woelen en draaien, bijna hyperventileren, alles raasde door mijn lijf.. om half 3 het pilletje toch maar weer genomen en daarna lekker geslapen... volgende keer maar proberen om eens een half te nemen.

Vanmorgen de onrust van vannacht er proberen uit te rennen, FLower, dat is mijn remedie tegen piekeren en onrust, hardlopen! alleen leek het vandaag nergens op maar ben toch een uur buiten aan het zweten geweest en de ergste muizenissen zijn weer uit mijn hoofd gewaaid. Nu ben ik mijn schilderijen aan het uitzoeken en gaat er toch een vuilniszak vol tekeningen de deur uit. Nog geen kwast aangeraakt dus maar wel lekker aan het rommelen en ruimen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

in de tussentijd de was gedaan en opgevouwen, plantjes watergegeven, avondeten voor zover mogelijk voorbereid (thanx Houtje!), huisdieren verzorgd (behalve doggy maar die gaat straks pas weer uit) en hier en daar nog wat opgeruimd wat in het weekend was blijven liggen. Want anders denkt manlief, dat ik heel de dag lig te luieren en drinken...Oh, wat een erge gedachte...maar ik ben ook best boos op hem. Denkt hij echt zo slecht over me?? Of hoort dit ook bij het nuchterzijn, die boosheid?
Inmiddels is hier een vaag zonnetje te zien. Kinderen willen buitenspelen. Mag van mij, maar als het zulk vies weer is als vanmorgen dan liever niet. Maar nu zou het wel kunnen.
Ben niet blij, maar lees mijn positieve gedachten terug en probeer die vast te houden. Niet dat ik ga drinken, maar ik zou ook wel weer eens lachend door het leven willen gaan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lieve mensen,

Allereerst bedankt voor jullie wensen. Ik ben vast van plan om zo verder te gaan. Het bevalt me en ik ben er aardig aan gewend om te zeggen: nee, ik drink niet. Het hoeft ook echt niet meer voor me. Ik heb gedesalcoholiseerde wijn in huis, maar zelfs die trekt me niet. Het lijkt wel of ik helemaal een water-, sapjes-, thee-, koffiemens geworden ben. Het stoort me niet als iemand in mijn omgeving wel iets drinkt. Wel is het nog steeds zo dat bepaalde dingen me opvallen. Dat zal vast ook wel slijten. Wat niet mag slijten is alert blijven op impulsen die tot gevaarlijke gedachten kunnen lijken. Door dagelijks hier op het forum te komen en mijn alcoholschrift bij te houden, kan ik op mijn qui vive blijven.
Lang leve het forum! Mijn vernieuwde leven heb ik mede aan jullie te danken.

Vanochtend heb ik een saaie klus gedaan, eentje waarbij heeel veeel geduld moet worden betracht. Morgen ga ik daarmee verder, maar niet nadat ik eerst even iets 'intelligents' heb gedaan.

Na gisteren is het me wel weer duidelijk geworden dat ik echt nog niet in staat ben om een hele dag in de weer te zijn. Zo dadelijk ga ik dan ook een dutje doen, zoals elke dag.

Hoe langer ik droog sta, hoe meer ik inzie hoe waar de postbus 51 is: Drank maakt meer kapot dan je lief is. De herstelwerkzaamheden zijn hier nog volop bezig en zullen nog wel een hele tijd duren. Dat geeft niet, zolang er vooruitgang geboekt wordt. Littekens zullen er her en der wel blijven, maar een litteken hoeft niet per se lelijk te maken.

Tot straks!

Aangepast: taalfout.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,

Corinne, wat ga je goed. Je laat heel goed zien, dat stap voor stap het beste werkt. In je eigen tempo, op je eigen manier! Van harte gefeliciteerd met 11 maanden nuchter! :musicnote::heart::present:

Blacky, Je bent al zo lang , zó goed bezig! Proficiat! Je laat dingen toe, die heel erg pijn doen. Ik vind het knap dat je dat zonder de drank doet. Blij dat je het stemmetje niet bent gevolgd :musicnote::heart::present:

Ziza, twee-en-een-half jaar. Gefeliciteerd. Fijn dat je zo nu en dan wat inzichten deze kant op laat gaan.. Mooi, hoe je van je gezin geniet! :musicnote::heart::present:


Orleando, het is niet gemakkelijk. En we lezen dat je wilt, en we lezen dat je doorgaat. Dat is het enige nú wat je kan doen. Geef het tijd, en hou vol!

Ik probeer vandaag even stil te staan. En gewoon een beetje dingen doen, die normale mensen ook doen :D Voor de rest de dingen maar een beetje aan me voorbij laten gaan. Rusten, goed eten, naar buiten... Nou ja, ik heb gewoon nóg wat meer tijd nodig. Mag van mezelf (nou ja)...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas, dat woelen en draaien 's nachts herken ik. Hyperventeleren doe ik er dan ook nog bij en word dan zo bang, dat mijn hart zowat zichzelf uit mijn borstkas wegklopt. Ik word er zo bang voor, dat ik mezlef ga opfokken en dat helpt natuurlijk niet. Is dat normaal, die angst? Het zal wel. Probeer mezelf dan rustig weer tot mezelf te krijgen en praat dan ook hardop. Nou ja, fluisteren meer, want manlief ligt er wel naast. Maar jij brengt me net op een idee; ik heb jaaaaaaaaaaaaren terug (lekker overdreven, hahaha) ook aan hardlopen gedaan. Goed idee om dat weer op te pakken; er zijn hier mooie stukken waar ik met de hond loop (meer een sjokhond dan en hardloper, dus die kan dan niet mee) en waar ik dan de stress en negatieve gedachten uit mijn hoofd kan rennen. Dat ga ik mijn man vanavond voorleggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Potjandorie, Marjo, met je bericht wijs je me er even op dat ik hier haast vergeet te melden:


Ziza,
VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE NU REEDS ZO LANG DRUGS- EN ALCOHOLVRIJ DOOR HET LEVEN GAAN! :D:camera::clock::huh:B):heart::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P;)

Blacky,
EEN GROTE PROFICIAT VOOR JOU. GE DOEG ET GOE EN IK ZOU ZEGGEN: GOA ZOE DEUR!
:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::musicnote::heart::light::sun::moon::):rose:;):P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, je past de cognitieve herstructurering goed toe. Ik heb daar ook zoveel aan gehad toen ik in therapie zat. Net tijdens het opruimen van mijn tekeningen en schilderijen kwam ik weer wat van die gedachtenschema's tegen, grappig is wel dat na 8 jaar nog steeds dezelfde thema's spelen maar dat de paniekgedachten toch wel minder geworden zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...