Spring naar bijdragen

dinsdag 11 maart 2008


ferry

Aanbevolen berichten

He Vie!! Fijn weer van je te horen, doe lekker rustig aan meid, lekker bijkomen!!

En tja, die staande klok zou ik wel willen, die hutkoffers vind ik helemaal het einde, maar mn huisje staat al zo vol.................
Tussen ons gezegd en gezwegen, Houtje, past er ook een man in........:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 349
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Het is niet cru Charlie, het zijn medicijnen van neurologen en psychiaters daar moet je niet mee rotzooien.
En ik vind het ook ongepast RV om er hier over te schrijven, alsof het snoepjes zijn. Je beledigt ook nog een heleboel mensen die Tegretol slikken alsof ze dat slikken omdat ze "rustig willen worden". Du-huh. Ze hebben het gewoon keihard nodig tegen hun ziekte, epilepsie.

En nou houd ik er over op.

Bah.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou pip ze zijn niet echt strak vrees ik.
Die van mijn moeder dan hè.
En je moet ervoor naar Nijmegen rijden, maar dan kun je gelijk zo'n kist meenemen........ ik heb jaren de winterkleren erin gehad, en de zomertjes in de kast en andersom, er zitten van die uitneembare bakken in..........

Wat doen ze op MP denk je?

Echt antiek !!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jeugd weer thuis, wat tassen aan ht uitpakken en er heeft natuurlijk weer een drinkbeker gelekt, jasses..Maar goed, de oudste is uit spelen en die haal ik over ruim een uur op. Per auto en dat gaat echt wel lukken. Goh, voel me zowaar weer wat sterker in mijn schoenen staan...!
Bedankt voor de cremetips. Heb een en ander opgeschreven en ga morgen even wat halen.
Ik heb niks meer bijgelezen, maar wat is er met Druppeltje dan?
Enne An...:heart::present::moon::heart::present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste RV,

Als jij denkt dat het wel bij je past "omdat je van negatief naar postief slingert" moet ik je teleurstellen. Het wordt gebruikt als stemmingsregulator bij bi-polaire stoornissen, maar dan als basis-medicatie.

Trouwens, waar heb je het "gevonden" vraag ik me af.

Misschien is een opname inderdaad geen gek idee in jouw geval. Je hebt echt een PROBLEEM.

Zalig zij met kinderen hè? Du-huh.

Ga in hemelsnaam naar een huisartsenpost of zo, maar doe iets verstandigs en gooi die pillen weg. Je zegt zelf dat je je niet aan je rantsoen kunt houden, nou daar heb ik dus géén last van. Komt zeker door de kinderen huh-huh.

Ik slik niks (alleen wat moet, dat moet), ik rook niet, ik drink niet. Het lukt best heel aardig. Dus, kom op, wees een vent en gooi die zooi weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje dat is niet waar hoor, van dat verstandige. Ik vind het op dit moment juist wel prettig om te kibbelen over doodgewone dingen zoals een eettafel. Voel me alsof ik weer een paar dagen respijt heb. Vanmiddag hebben vriend (oh nee, man, ik kan er nog steeds niet aan wennen) en ik gepraat over frieten, nota bene, waar we vroeger friet kochten, bij welk frietkot (hij noemt dat als rasechte Rotterdammer natuurlijk een patatkraam) en op zeker moment kregen we allebei heel erg de slappe lach ergens over. Het was misschien voor ons allebei ook het ontladen van de spanning van de laatste dagen.
Maar weet je, ik besef ook wel dat ik deze dingen alleen aan jullie vertel omdat ik hier zoveel vrienden heb ontmoet, maar dat het niet echt op een adb-forum thuishoort, daarom ben ik er meestal niet zo uitgebreid over.
Haha, leuk, zijn beddengoed bewaren in die hutkoffers. Je bent de vrouw van de praktische oplossingen. Ben jij ook ooit wel eens totaal chaotisch? Ik bedoel, op een voor jou leuke manier chaotisch?

Charlie ik vind het fijn om te horen dat jij de laatste tijd zo zelfverzekerd klinkt. Je hebt wel een harde les gehad waaruit je veel hebt geleerd, lijkt het. Ik hoop voor jou dat jij zo doorgaat en steeds sterker wordt. En er steeds meer plezier in krijgt om goed voor jezelf te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bram Ladage natuurlijk!!!!!!!!!Hij doet nu ook in broodjes geloof ik.

Ja soms ben ik wel eens in een "state of chaos".
Ik weet ook precies wanneer, namelijk wanneer ik op vakantie "moet". Ik wil natuurlijk wel op vakantie, maar die organisatie........... brrrrrrrr. Ja ik heb tientallen lijstjes om mezelf te redderen maar het valt niet mee.
Stel je voor kampereren met twee kids in je eentje, dat is drie dagen werk om alles klaar te zetten, dan een dag alles in de auto proppen, dan die kids er nog bij, dan rijden, koffie vergeten, affijn, na aankomst moet ik al huilen van de stress, tent opzetten in mijn eentje (zuch in jww neemt al toe) de kids komen uit het zwembad en gillen: wat eten we?
Dan ben ik in tamelijke verwarde, niet-liefhebbende, schreeuwende, onaardige chaotische staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RV, rivotril ook nog, zijn 2 medicijnen tegen epileptie bij elkaar, waarmee vermoord je jezelf het liefst, met de alcohol of medicijnen??????????????LĂ¡Ă¡t je aub opnemen, dit gaat niet goed.
En ik, mede door mn werk, kan het weten!!
Je bent nu gewoon stom bezig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RV, via internet, ja....
Geloof me, ik werk al jaren in de zorg en moet jaarlijks mn medicijnkennis/lijst up-to date houden, bovendien ken ik de verschijnselen epileptie, bipolaire stoornis ed.
Dus ook waar medicijnen tegen , of liever voor, gebruikt worden.

Zo helpt bv sperti héél goed tegen wallen onder je ogen. Vind je dat in de bijsluiter????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Houtje, ik bedoel gewoon: gun jij het jezelf ook weleens om lekker zelf volslagen chaotisch te zijn en de regie uit handen te geven? Weet je wat het is? Als jij altijd zo wijs bent en alles voor anderen verzorgt, natuurlijk denken ze dan: oh Houtje doet het wel. En stel dat je dat nou een keertje niet doet, maar alleen de dingen doet die voor jou zelf nodig zijn? En de anderen hun eigen dingen laat doen? Wat gaat er dan voor vreselijks gebeuren?
Stel eens een lijstje voor jezelf op wat voor verschrikkelijke dingen er kunnen gebeuren als jij niet alles regelt. Ik was er ook zo eentje. Nou, dat heb ik afgeleerd. Natuurlijk was er van alles vergeten op vakantie, maar er zijn altijd winkels in de buurt, en heb je je slaapzak vergeten? Nou dan slaap je deze nacht onder je jas, dan vergeet je dat de volgende dag niet meer.
Maar ik snap ook wel dat jij je kinderen en jezelf wil compenseren voor wat jij hebt ontbeert.
Wat ik denk is, dat jij jouw kinderen juist veel liefde geeft, heel veel, maar dat die compensatie meer in je eigen gemis zit.

Overigens denk ik dat we RV iets te streng aanpakken. Maar ik denk wel, RV, dat je iets te gemakkelijk zegt dat je niet zou slikken als je kinderen had. Ik heb ook geen kinderen, al had ik dat op zeker moment best gewild. Dat vind ik geen reden om mijn alcoholisme ergens op te schuiven. En ik denk dat het ook niet nodig is om te zeggen dat het hier steeds over hansjes en grietjes gaat.
Ik denk dat we hier proberen om elkaar te leren kennen, en daar horen ook dagelijkse dingen bij. Als jij pijn hebt om het feit dat je geen kinderen hebt kun je dat hier gerust vertellen, want je verdriet hierover zal begrpen worden, maar iemand aanvallen omdat ze die wel heeft is toch niet erg fair.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee RV, ik zou iig proberen met iemand contact te zoeken hierover, want het slikken van medicijnen die niet voorgeschreven zjn is behoorlijk gevaarlijk. probeer ook niet verbaasd te zijn als mensen fel reageren. een ieder hier heeft zjn eigen spookbeelden en die worden makkelijk getriggered. pas dus een beetje op met wat je opschrijft hier, dat heb ik zelf ook ervaren, hoe makkelijk je daar mensen mee kwetst. RV pas alsjeblieft ee beetje op jezelf, je bent te kostbaar om zo met jezelf om te gaan.
Liefs..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oh, oh...bij ons kan het "feest"ook beginnen...over 2 weken onze 1e afspraak met de notaris...
Ik bijt geen nagels, maar nu...Ik zie hier enorm tegenop. Gelukkig gaat manlief mee en ookal hebben we hier nogal tegenstijdige gedachten over, hij gaat wel met me mee en dar ben ik heel blij om.
Er komen veel dingen op me af momenteel en of ik het er nu bij kan gebruiken of niet; ik zal hier doorheen moeten. Pas als al het zakelijke ( om het zo maar uit te drukken) achter de rug is, dan pas kan ik rouwen om het verlies van mijn vader. Pas dan zal ik een plek moeten zoeken in mijn toch al chaotische gedachten en accepteren ze kwijt te zijn, maar door te moeten...dat hadden ze gewild. En dat doe ik. Ik ga door. Voor m'n kinderen, man en toch ook voor mezelf. Maar wat is dit een hard en moeilijk gevecht...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tuurlijk, Ik heb ook kinderen, zelfs kleinkinderen, maar juist door die pokkedrank hebben die kids zoveel van hun moeder moeten missen, dat ik ze wat dat betreft, beter niet had kunnen hebben!!
Niet dat ik ze had willen missen, nooit van mn leven niet, maar ik heb die wurmen zoveel aangedaan, dat vergeef ik mezelf nooit! En zij vergeven het mij wel, maar vergeten kunnen ze het nooit...!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RV, ik begrijp je juist wel!! Jij wilt van die ***drank af, maar voelt je gewoon te rot.....Dus ga je zelf maar dokteren............
Beter kun je eens naar je eigen huisarts gaan en Ă¡lles eens vertellen, open en eerlijk, dan kan hij/zij je op een goede manier helpen. En dat hoeft echt niet altijd met een opname te zijn.
Wees eerlijk en zeg dat je niet genoeg aan de voorgeschreven hoeveelheid hebt, dan zal hij een ander werkend middel voor je zoeken. Bij mij heeft het ook lang dokteren gekost voor we daar uit waren!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wacht even,ik mis een hele discussie met RV. Heb en klein poosje geen bericht gestuurd, maar er komen bij mij dan ook gen berichten bij. Dus sorry, maar waar gaat dit allemaal over?? Wel en/of niet hebben van kinderen en de voor en nadelen ervan, medicijnen wel of niet, alcohol. Ik ga hier niemand aanvallen en zelf niet in de verdediging, maar ben een heel stuk van de dagdraad kwijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ik kom er zomaar even tussendoor, heb nog niets bijgelezen.
Maar begrijp dat er voor Vie nog geen nieuws is.
Spannend nog een paar dagen wachten.
Op mijn werk is het goed gegaan, bij de bedrijfsarts voet bij stuk gehouden,
ik begin volgende week 50% met mijn eigen werk, meer mag nog niet ivm mijn voet.
Dat mijn leidingevende geen ander werk voor mij heeft is zijn probleem, niet het mijne.
Dus een ieder bedankt voor de adviezen, anders had ik dit niet durven bespreken.
Je ziet maar dat als je voor jezelf opkomt, het positief uit kan vallen.
Ben er blij mee.
Nu als een speer naar de fysiotherapeut.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
pippi

Het zijn voor mij ook nog maar enkele uren in de week dat dingen gaan zoals ik het graag wil. Voel me bijna schuldig dat ik me even blij voel en jullie zo aan het worstelen zijn. Dan hou ik mijn mond maar.


De herkenning is er zeker, maar soms wil ik ook het goede gewoon even vasthouden.( wat domme struisvogel eieren al niet kunnen doen)




Houtje wat jij de laatste weken er weer bij te verstouwen krijgt is niet vergelijkbaar met mij. Dat zijn geen ditje en datjes.



Pippi (en ook anderen),
Voel je asjeblief niet schuldig als je iets goeds meemaakt! Goed nieuws maakt mij en wellicht velen onder ons ook blij. Mij stimuleert het als iets goed gaat bij iemand of als die iets gedaan heeft wat jaren geleden en daar nu wel toe kon komen. Uit goede berichten kan ik moed putten, soms haalt er een me uit een dal.

Charlie,
Ontbijt op bed! Nee, maar in welk luxe hotel zat je?
Even serieus: ik hou van goede berichten. Heb het net al aan Pippi verteld.

RV,
Ik schrik van je bericht. Neem jij zomaar gevonden pillen in? Dat is ronduit gevaarlijk! Als je pillen vindt, breng die dan naar een apotheek, zodat ze op milieuvriendelijk manier kunnen worden afgevoerd.
Ja, ik slik AD, precies een week nu. Ik hoop dat ze aanslaan, maar het meest hoop ik met een behandeling mijzelf weer zover te kunnen krijgen, dat ik zonder pillen kan functioneren en gelukkig zijn.
Ik heb ook Refusal geslikt, daar ben ik een maand geleden mee gestopt. Ik kan nu zonder verder, maar als ik die niet had genomen, was ik nu zeker geen 11 maanden alcoholvrij.
Nee, ik weet niet hoe het is als je een sterke kinderwens hebt, maar geen kinderen kunt verwekken of krijgen. Ga alleen niet denken dat het hebben van kinderen je behoedt voor verslavingen. Kinderen zorgen voor de nodige spanningen in je leven.
He, van 100 naar 65 kg, dat is niet niks. Hoe lang ben jij?

Vie,
Blij van je te horen. Ik hoop dat je snel goede berichten hoort.
Bij mij heeft het jaren geduurd voor ik helemaal over was van 'mijn vriend' naar 'mijn man'. En toch, hij is nog steeds mijn vriend.

Houtje,
Hier is geen plek voor spullen erbij, tenzij er een goede piano bij zit, dan ...

Albertina,
Dat is goed nieuws! Blij voor je.

Orleando,
Sterkte.

Die ik niet heb aangeschreven: groet!

Ik heb mijn dut er al een tijd opzitten en ga nu wat eten. Tot straks!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
RV

Pipi, bij 1 operatie hebben ze een eierstok behandeld. Bij een andere mijn rib. Beide hebben niet geholpen. Daarnaast heb ik m'n borsten moeten corrigeren i.v.m. rugklachten en schouderpijn. Ook dit heeft meer ongemak dan baat opgeleverd.




Het enige waar ik trots op kan zijn is dat ik van 100 kilo naar 65 kilo ben afgevallen. En nooit ben teruggevallen.




Wees blij dat je leeft, RV, als ik elke avond de stakkers in het verpleeghuis zie, waar ook mn schoonmoeder zit, ja, ook jonge mensen....

Ik denk dat als je eerst iets aan dat (zelf)medelijden van je gaat doen, de eerste stap op de goede weg al gezet is.
NĂ­et boos bedoeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...