Spring naar bijdragen

Vrijdag 1 juni 2012


Gast Fibo

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 235
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by: Lenie
Asperges zijn niet te betalen nu!!!
hoe doen jullie dat?
ik vind het zo lekkerquote>

Net terug van de supermarkt. 2,45 en supervers voor een flinke maaltijd. (5,90/kg)
Valt mee toch? Anders misschien eens bij een aspergeboer kijken? Mindere kwaliteit (krom en zo of violette kopjes) zijn vaak stukken goedkoper en smaken er niet anders om.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Lenie
Sofie.....

sorry hoor, maar het mag wel even minder he?
dit is de huiskamerdraad!!!!
een hoop (leuke) onzin bij elkaar!!!quote>


Wel, Sofie stelt het dan misschien wat cru, maar deels heeft ze wel een punt. Dit mag dan de huiskamerdraad zijn, maar elke nieuweling wordt daar via "wie is wie", met alle goede bedoelingen wellicht, wel meteen naar toe gedirigeerd. Want daar is het toch zo geweldig gezellig !!!
Dat er ook mensen zijn die helemaal geen zin hebben om zich elke dag door pagina's geleuter heen te werken wordt daarbij toch een beetje over het hoofd gezien. Bovendien zullen die zich niet snel laten horen. Zeker niet als nieuweling, die blijven gewoon weg en dat is zonde toch?



Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook een nieuweling van 5 dagen oud en heb ook geen boodschap aan taarten en koffie. Maar anderzijds is het best gezellig en grappig. Van het moment dat ik iets ernstig post, krijg ik daar dan ook telkens fijne reacties op, die me er de laatste dagen echt hebben doorgetrokken. Als de mensen hier tussendoor niet zouden kunnen leuteren over koffie en asperges zou het hier veel te leeg zijn. Het geeft me een geruststellend gevoel dat er hier bijna constant iemand aanwezig is. Ik weet dat ik gehoord en gelezen word!

Maar verder Sofie, geen probleem, boosheid mag eruit komen, hoor. Ik denk dat niemand het al te persoonlijk op neemt.

Ik wou je trouwens vragen om te vertellen over het verschil van stoppen met drinken en nuchter worden? Lijkt me boeiend?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Dylan ik weet niet of je het al mee gemaakt hebt maar als er iemand moeilijk zit, wordt daar de nodige aandacht aan besteed.

Kijk als je gaat drinken, dan weet je dat je hier kunt komen. als je dat niet doet, is dat je eigen verantwoording.

Er worden heel vaak serieuze onderwerpen beschreven. Maar niet iedere dag, en een stuk vrolijkheid mag er zeker wel zijn op het forum.

En anders zelf een draadje aanmaken, dan komen diegene die daar behoefte aan hebben, wel naar dat draadje.

En ook zit er een scrollknop op hun muis, dus ze hoeven niet door dat geleuter heen te lezen.

Weet je Dylan, het kan nooit voor 100% iedereen naar de zin gemaakt worden, dat lukt gewoon niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Sofie
Hallo aan iedereen,

De afgelopen weken heb ik het zwaar gehad na een behoorlijke uitgelopen terugval in alcohol.
Meerdere keren heb ik gedacht om op dit forum te schrijven maar door de discussies die op dat moment gaande waren heb ik ervoor gekozen om het niet te doen.
Ik ben nu drie weken zonder alcohol.

Ik heb mijn mailbox geleegd en gezien dat als iemand langer zonder alcohol is dan die persoon het ook beter lijkt te weten.
Dit is overigens een non-AA gedachte want de AA maakt een onderscheid tussen stoppen met drinken en nuchter worden.

Al met al:
- Ga door met jullie digitale onzin-ontbijten als jullie mensen wilt afstoten om met alcohol te stoppen. Probeer je even te herinneren hoe jij je voelde toen jij stopte.
- Ga door met afkortingen die allang niet meer te begrijpen te zijn voor verdere communicatie. Probeer je even te herinneren hoe jij je voelde toen je dat ook ervaarde.

Een nuchtere groet,

Sofiequote>


@ Sofie
ik vind het jammer dat je de draad niet als steunend ervaart
want dit is wat ik begrijp uit je posting
jammer dat je je niet eerder hebt gemeld zodat wij je konden/kunnen steunen
want als je goed hebt meegelezen
heb je ook gelezen dat het hier niet altijd gezellig en koek en ei is
dat er genoeg mensen zijn (ook zeker nieuwe denk ik) die hier hulp en steun krijgen
en niet alleen krijgen maar ook verdienen
want een ieder hier weet hoe moeilijk het is om AdB te worden
dus hopelijk kom je gewoon terug
en als sommige postings je niet aanstaan, zoals het ontbijt
sla het over...maar kom er wel tussendoor als je het moeilijk hebt!!
want dat is op AdB mijn inziens prioriteit nummer 1
er zijn voor elkaar als we het moeilijk hebben/krijgen met de drank
en ik denk dat vele dit net zo zullen vinden

Groet Sha.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Dylan
Originally posted by: Lenie
Sofie.....

sorry hoor, maar het mag wel even minder he?
dit is de huiskamerdraad!!!!
een hoop (leuke) onzin bij elkaar!!!quote>


Wel, Sofie stelt het dan misschien wat cru, maar deels heeft ze wel een punt. Dit mag dan de huiskamerdraad zijn, maar elke nieuweling wordt daar via "wie is wie", met alle goede bedoelingen wellicht, wel meteen naar toe gedirigeerd. Want daar is het toch zo geweldig gezellig !!!
Dat er ook mensen zijn die helemaal geen zin hebben om zich elke dag door pagina's geleuter heen te werken wordt daarbij toch een beetje over het hoofd gezien. Bovendien zullen die zich niet snel laten horen. Zeker niet als nieuweling, die blijven gewoon weg en dat is zonde toch?



quote>


Dylan, ik wil graag even reageren op jouw stukje
je schrijft dat bijna alle nieuwkomelingen vrijwel meteen worden doorgestuurd naar de dagdraad
daar heb je wel gelijk in
ik denk alleen niet omdat het hier zo gezellig is
maar omdat op deze draad de meeste mensen zitten die advies/reactie op je postings geven
mensen die al langer ervaring hebben en deze met nieuwkomers kunnen en willen delen
op deze draad zijn veel verschillende mensen
met verschillende doelen, zienswijzes en ervaringen
en ja, dan is het inderdaad goed bedoeld om ze naar de dagdraad te sturen vind ik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook nieuw, net als Lavendel en ben nog niet zo goed toe aan alles te lezen. Wel heb ik veel steun aan deze draad. Wat echter wel jammer is dat door de vele postings je eigen help-bericht snel naar achter geschoven wordt. Natuurlijk krijg ik lieve reacties en daar ben ik ook heel blij mee, maar ik zit nu nog te tobben en heb behoefte aan wat meer aandacht voor de alcohol, zoals er ook een draadje voor is, waar bijna niemand komt.

Niet rot bedoeld hoor!:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Liesje,

ik heb jouw posting van eerder (16.13) ook gelezen

als ik je zo lees ben je de alcohol nu aan het vervangen voor de benzo's

waardoor je volgens mij in die bekende 'roes' blijft hangen

ik denk wat Emma schreef dat het best belangrijk is om die ook te gaan afbouwen

eens zul je door je 'dingen' heen moeten

zonder de alcohol en ik denk ook zonder de benzo's

mijn persoonlijke ervaring is dat ik alles in een veel beter perspectief zie zonder verdovende middelen

in dit geval bedoel ik dan de alco en/of pillen/drugs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar R. Liesje je kan dat dan toch aangeven op de d.draad?

Als jij wat meer wilt praten over voor jou belangrijke dingen, schrijf het dan. Als er niet op gereageerd wordt, kun je proberen om het met grote letters te schrijven.

Maar vaak merk ik dat er mensen zijn die kritiek hebben, maar er zelf weinig aan doen om de draad te veranderen. Das jammer want we maken de d.draad samen.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sophie, Dylan, Lavendel en Liesje

als je echt niet gelezen wordt of de

D&D (ditjes en datjes dagdraad) te

gezellig of juist onzinnig vindt, dan kun je

altiojd op je eigen wie is wie draad verder

schrijven; daar komen de mensen die ook

juist wat serieuzer neuzen en die geven je vast wat je

nodig hebt, maar je moet zelf initiatief nemen!!!

En wat Johan deed, een eigen hoekje creeeren, was ook heel creatief.

Het werkt als jij eraan werkt.

Met alleen kritiek leveren bereik je voor jezelf niets en blijf je in het stuk hangen

dat altijd de ander schuld heeft en je te weinig naar je eigen rol in het geheel kijkt.

Sophie ik vind het jammer dat je het niet eens geprobeerd hebt,

wie weet viel het wel mee.

En over koffie en taart,

ach daarover is al heel veel geschreven, maar indirect zijn ook

deze rituelen afleiden van trek, contact onderhouden, delen.

het is net het echte leven, je kunt je eraan ergeren

but if you can't beat them: join them:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal,

Ja, samen maken we de dagdraad en bij "wie is wie" zeggen we vaak, dat de mensen nog een keer moeten roepen als er per ongeluk over hen heen gelezen wordt.

Ik heb weleens op een ander forum voor AdB gekeken, maar daar gebeurde inderdaad niets, één of twee postings op een dag. Dat werkt ook niet.

Sofie,

Ik hoop dat jij steun vindt die bij jou past. Jammer dat wij dat niet kunnen zijn voor je. Gelukkig werkt het voor veel mensen wel. Hoe je het ook probeert, fijn dat je alweer 3 weken droog staat en hou het vol. Succes meisje.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ho, ho mensen, begrijp me goed, dat er hier steeds mensen aanwezig zijn is belangrijk. Af en toe een teken van leven eveneens. Gele lampjes alleen al kunnen geruststellend werken.

Het hoeft ook zeker niet altijd over serieuze onderwerpen of alcohol te gaan en een dolletje op zijn tijd mag best. ALS het maar ergens over gaat. Ik denk dat daar een beetje het probleem ligt. Dat het soms een beetje aan het doorschieten is zeg maar.

Ik probeer ook alleen maar aandacht te vragen voor een probleem dat sommigen blijkbaar als zodanig ondervinden. En dan niet op een manier van: Mag het wat minder.

Verder niets dan goeds over de site hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag 1 van studeren van examen 1 zit erop, oef. Ik heb gedaan wat ik wilde doen vandaag. Kort na de middag had ik zin in een aperitief. Zeer vreemd, want ik drink normaal alleen 's avonds... Alleszins, het moment ging vanzelf voorbij door gewoon door te studeren, dus ik sta nog zo droog als een woestijn.

Nu even bijlezen hier, en dan lekker ontspannen voor de tv.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het maar ergens over gaat

is een rekbaar begrip Dylan; kan voor iedereen anders zijn.

Sophie heeft veel geschreven en gelezen al,

meegedaan ook. Dus ergens mag je verwachten dat ze, in een

andere stemming, er begrip voor heeft.

het forum is wat het is, en zal altijd vragen en kritiek oproepen.

Maar wat mensen doen, is hun eigen verantwoording.

Een zin schrijven is al genoeg om de stemming om te laten slaan

naar serieus.

En juist door de geintjes en minder "belangrijkere" zaken zijn er mensen

op het forum aanwezig, zo is het ook nog een keer. Stand bye als het ware.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Gwenneke, van harte met je verjaardag!

3 lekkere smakkerds voor jou :sun::sun::sun:

een grote bos :present::present::present:

en een klein :musicnote:

Hoe ouder je wordt, hoe groter de pakjes.

Dus voor jou nog geen TV van 117cm maar een kleintje van 32cm :)

Groetjes, F. :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dylan,

dit probleem is vaker aan de hand bij nieuwe AdB-ers

kan ik me ook wel indenken hoor

als nieuwkomer kan het voelen alsof je in een groep valt die elkaar al jaren kent

komt denk ik door de vele postings die we hier aan elkaar doen

persoonlijk denk ik dat Sofie zonet niet zo lekker in haar vel zat

heb haar 'wie is wie' net gelezen en ze had nog een hoop dingen af te handelen

misschien emoties die boven zijn gekomen?

ik denk dat wij even de 'pispaal' waren

ze is niet de eerste en zal ook zeker niet de laatste zijn die dat overkomt

we zijn maar mensen hè :D

in ieder geval hoop ik dat ze wel gewoon terug komt als ze het moeilijk krijgt

zo en nu kijken of Nina het overleeft bij GTST

@Tactive

pispaal= (meestal) houten paaltje waar een hondje zijn pootje tegen omhoog kan doen en zo zijn plasje kan laten gaan :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga nu ook even rustig tv kijken. Het voorlezen was leuk, maar vermoeiend en toen ik thuiskwam was er dus géén borrel bij. Soep was ook lekker.

Tot later vanavond en ik hoop vurig dat er nu niet weer een hele golf van negativiteit loskomt. Verbeter de wereld en begin bij jezelf!

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ho Jane 4, ik heb geen kritiek,hoor, lees maar even mijn laatste post, integendeel dus, niet verkeerd begrijpen,hoor.

toedeloe! Ik ga naar een feestje en de vuurproef doorstaan, ja, ik kan het....wordt vervolgd. Dag 6 neemt het duiveltje me niet af, goed gehoord!

fijne avond lieverds

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...