Spring naar bijdragen

Zaterdag 2 juni 2012


Aanbevolen berichten

in de tijd dat ik bij AA ben....heb ik al zoveel mensen meegemaakt...

er waren er ook tussen die wel heel plotseling HET licht gezien hadden....blijkbaar....

ze moesten en zouden het allemaal en wel direct verkondigen....

gingen voorlichting geven in instellingen en op scholen....

maar ze vergaten 1 ding....nl. zichzelf....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 324
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by: niwi
in de tijd dat ik bij AA ben....heb ik al zoveel mensen meegemaakt...
er waren er ook tussen die wel heel plotseling HET licht gezien hadden....blijkbaar....
ze moesten en zouden het allemaal en wel direct verkondigen....
gingen voorlichting geven in instellingen en op scholen....
maar ze vergaten 1 ding....nl. zichzelf....quote>


Niwi, dat is heel correct wat je zegt. Je mag nooit jezelf vergeten! Maar ik ben mij daar ten zeerste van bewust! Ik ben mss iets te enthoesiast hier zaken beginne posten. Maar soms denk ik niet altijd even goed na, en overdrijf ik in zaken! Ik dacht, ik ga dit hier op het forum zetten, en ik kan er mss mensen mee bereiken. Ik wou dit gewoon doen om te helpen. Maar ik heb nu net opgeschreven voor mezelf dat ik zaken met MATE moet leren doen ... Dus ik heb weer iets bijgeleerd vandaag! :)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

:huh:

tsja Niwi, ik herken daar wel wat in, met jezelf aan de slag gaan was/is voor mij heel moeilijk, als ik dan zoiets als voorlichting o.i.d er tegenover kan zetten, hoef ik (weer) niet met mezelf bezig te zijn, en het houdt me wel droog, alleen ik viel telkens terug :(

nu doe ik e i n d e l i j k wat me al ZO vaak was verteld ''kalmpjes aan'' ''per 24 uur'' en idd, ik ben nog nooit zo lang droog geweest :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog niet helemaal bijgelezen, maar ik moet weer even aan de slag.

Maak er allemaal een goede dag van frummers.

@ Marjo: van harte met je verjaardag. Veel plezier vandaag.:moon::present::moon::present::moon:

@ Rosa: fijn dat je er weer bent.

@ Rae: ik hoop zo dat het vandaag weer goedkomt voor je.

@ Suiker: met je eigen huisje (wel/geen tuintje) verveel je je beslist niet. Er is altijd wat te doen.

@ Nancy: ik heb je nog niet gelezen, maar had je wel gemist.

Snoepjes oma: maak er een leuke dag van. Ik ben pleegoma en geniet ervan. Ik heet oma ...(met voornaam).

Tot later allemaal,

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Lytse
Nog niet helemaal bijgelezen, maar ik moet weer even aan de slag.

Maak er allemaal een goede dag van frummers.
@ Marjo: van harte met je verjaardag. Veel plezier vandaag.:moon::present::moon::present::moon:
@ Rosa: fijn dat je er weer bent.
@ Rae: ik hoop zo dat het vandaag weer goedkomt voor je.
@ Suiker: met je eigen huisje (wel/geen tuintje) verveel je je beslist niet. Er is altijd wat te doen.
@ Nancy: ik heb je nog niet gelezen, maar had je wel gemist.

Snoepjes oma: maak er een leuke dag van. Ik ben pleegoma en geniet ervan. Ik heet oma ...(met voornaam).

Tot later allemaal,
Lytse.quote>



Oma Lytse xxxxx :sun::present::sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van harte welkom Michael. Ik hoop dat je veel succes zult hebben op je eigen site. Goed hoor om een eigen site op te starten. Nu maar hopen dat er veel jongeren komen, want leeftijdsgenoten die ook verslaafd zijn kunnen heel goed geholpen worden door mensen van hun eigen leeftijd:).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op het eerste zicht lijkt Michael17 toch wel sterk hoor!

Ik begin aan mijn eerste zaterdag, dag 7, ...Even mijn zaterdagse rituelen bij de kraag vatten. Normaal wordt het vooral opruimen en poetsen, tussendoor de kids brengen naar hier en daar, 's avond's proberen iets te doen voor mezelf.

En daar hoorden minstens twee flessen witte wijn bij. Zo creëerde ik voor mezelf een soort "gezelligheid". Om dan tegen 5 uur in de namiddag reeds te versuft om nog een poot te verzetten. Eerste roes uitslapen en daarna verder sukkelen.

Zondag de hele dag moeten recupereren en dus niks aan die zondag te hebben. Om tegen zondagavond opnieuw aan de volgende fles te beginnen. En maandag met een klote gevoel de week te beginnen en jammeren over al die verloren tijd.

Als ik het analyseer, brengt zo een weekend niets maar ook niets van meerwaarde, gezelligheid, vreugde, tevredenheid mee....De wijn brengt zoveel illusie mee! Het Engelse woord Spirit vind ik best treffend. Een Geest bedwelmt me en neemt bezit van mij als ik drink.

Dus extra opletten vandaag, zeg ik tegen mezelf. Dag 7 jaagt de Spirit weg!

Wat betreft Rae die ligt wellicht nog in zijn bed...

-------------------------

ik baad in zuiverheid, schoonheid en licht

pinksteren: 27-05-2012

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: bolletje
Van harte welkom Michael. Ik hoop dat je veel succes zult hebben op je eigen site. Goed hoor om een eigen site op te starten. Nu maar hopen dat er veel jongeren komen, want leeftijdsgenoten die ook verslaafd zijn kunnen heel goed geholpen worden door mensen van hun eigen leeftijd:).quote>


thx! ik hoop inderdaad dat ik sommige jongeren zou knn helpen!! :)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Spud
Michael17 ben net even op je website geweest, RESPECT hoor!!
En herkenbaar in sommige zaken. Ik hoop dat je het zo vast kan houden, want daar kunnen nog veel mensen een voorbeeld aan nemen. ;)
Zou je wel iets voor me willen doen? Want dat is toch wel een doorn in mijn oog. ;)
Bij je introductie zeg je dat je op 16/7/12 gestopt bent maar als ik je goed begrijp moet dat 2011 zijn. Is maar een klein detail, maar voor stoppers toch wel een belangrijk detail. ;)
Succes man!!!:present:quote>


ok thx! voor feedback en complimenten, ik zal het eens aanpassen :)! het moet idd 2011 zijn! :)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo !

ik meld me weer's een keertje

ik heb van de week weer eerste gesprek

gehad met de jellinek en was wel

verfrissend om de plussen en minnen van

het gebruik tegen elkaar weg te strepen.

ik ben alleen de eind datum van het drinken

vergeten maar ik denk dat ik ongeveer een week of 3 nu droog sta

ik wil ook niet te ver vooruit kijken wat

ook hebben ze me geleerrd dat het dan

zo uitzichtloos is, dus kleine stapjes en week voor week

de boel bekijken en natuurlijk niet drinken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo famke, van harte mei dien jierdei:present:

Beetje briek Fries maar he, de zon schijnt.

Dag allemaal. laat die eerste staan.

Het loont de moeite, echt waar. Niet altijd gemakkelijk

maar het leven is beter zonder drank. Voor mij toch.

Laterrrr.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenmiddag allemaal, draadje gelezen.

Net wakker ook, eindelijk echt weekend, zal een moeilijke worden want voor het eerst in 20 jaar ga ik hem nuchter beleven.

Allereerst welkom micheal..

Fibo, ik had er precies hetzelfde gevoel over.

Ik maak al 15 jaar websites over allerlei zaken en een van marketingstrategien om een website onder de aandacht te brengen (en dat is er al een van VOOR google) is spammen op gerelateerde chat/message-sites als deze, door bijvoorbeeld een URL in je onderschrift of eentje in je profiel en dan maar zoveel mogelijk posten, dat was de SOFTE aanpak.

De ongeneerde aanpak was zoals micheal nu doet, je URL in al je eerste berichten plaatsen.

Micheal moet goed begrijpen dat dit een site is voor en door slachtoffers van het beest genaamd alcohol en dat dit soort praktijken nieuwkomers eerder afschrikt dan aanmoedigt.

Voor de rest, goed dat je er al een jaar af bent micheal, nu over naar de orde van de dag en ik hoop dat de moderator ingrijpt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fibo,

wat mij betreft heb je helemaal gelijk, ook ik hou hier niet van.

Reclameboodschappen hoef ik ook niet hier.

Het lijkt meer op zieltjes winnen.

Ik vind het een vervuiling van dit forum.

Ik zal nu wel erg vervelend overkomen, maar ik erger me idd hieraan.

Nou ja. scrollen maar weer. En over tot de orde van de dag...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal dan wel erg naief zijn maar ik vind dat Michael gewoon, net als ieder ander, met open armen ontvangen moet worden. Niet alles uitpluizen en invullen. Dan krijgt iemand hier al gelijk een stempel en dat vind ik niet nodig. Geef iedereen gewoon een kans, wij hebben die ook gehad.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...